[Teszt] John Wick Hex

John Wick Hex

StingerCsere Krisztián Gábor2019.10.27. 19:00

Augusztusi kölni kiruccanásunk alatt már a podcastekben is megemlékeztünk róla, de a Mike Bithellel történt személyes találka alkalmával kipróbált John Wick Hex miatt előzeteseinkben is szerepelt már a Keanu Reeves nevével fémjelzett akciósorozat játékos adaptációja. Ha követted a játék körüli eseményeket, akkor nagy valószínűséggel nem ér meglepetésként, hogy a Good Shepherd gondozásában készült egészen egyedi stílust képviselő akciójáték megjelent, így - egy második kör erejéig ismét elmerültünk a noire-art dizájnú neonkék kavalkádban.

A screenshotokat és a lenti trailert elnézve elég rendhagyó játékkal van dolgunk, már ami a stílust illeti: ránézésre egy akciójáték, de a Mike Bithellel történt személyes interjú alkalmával megtudtam, hogy a hivatalos elnevezés a „timeline strategy game”, amely egy, a gyors reagálású események időfüggő erőforrás-menedzsmentjére épülő akciójátékot takar. Bonyolult még elmondva is, de mihelyst alaposabban a játékra pillantasz, egyből leesik a tantusz - a John Wick Hex egy hexagon-rácsra felhúzott akciójáték, amelynek fő elemét John filmbéli tűéles koreográfiájának lemodellezése adja. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy mindent az idő múlásának rendelünk alá: egy bukfencet, egy fedezékbe húzódást, egy újratöltést, oldalra lépést, betárazást, célzást és közelharcot is.

A rendelkezésre álló idő, az ellenfelek mozgása, becsült támadása és minden egyes lehetséges esemény (legyen az akció, mozgásfázis, karaktermenedzsment, pl. gyógyítás, vagy bármi egyéb) egy ún. Idősíkon van ábrázolva, akár egy videóvágó szoftverben. Körökre osztottnak is nevezhetnénk, de valójában ez egy realtime sakkjátszma, ahol egy picit előre gondolkodva kell az elkövetkezendő néhány másodpercet, azaz az adott pályaszakaszon való előrenyomulást megtervezni. Nem minden alkalommal lesz ebben tömény akció, gyakran egy-egy helyes pozícionálással, fedezékbe vonulással, vagy helyezkedéssel sokkal nagyobb eséllyel szedünk le mi valakit, mint a többiek minket. Emellett a rendelkezésre álló lőszerre is gondolni kell, ugyanis a filmmel ellentétben az itt nem végtelen: az újratöltéskor elvész a maradék lőszer a tárból - igaz, megfelelő óvintézkedések mellett az ellenség stukkereit is elcsaklizhatjuk.

A játéktér elsőre nem nyilvánvaló, a beeső helyek, ajtókkal zárt helyszínek, vagy utcasarkok kitakarják a mögöttük levő teret, így csak sejteni lehet, hogy a kereszteződéseken túl mi vár főhősünkre: emiatt (és a taktikai stílus miatt) a játék egyfajta X-Com és Superhot variánsnak tekinthető, melyből előbbi a támadások variációinak felépítésére, míg utóbbi a gyors és feszes reagálású akciójelenetek megfelelője.

Jópofa dolog a játékban, hogy számos filmbéli szituáció visszaköszön benne: ez kifejezett kérés volt a Lionsgate Studios részéről, mely eredetileg azt az ötletet is elvetette, hogy a John Wick játék egy agyatlan shooter legyen. A „mit csinálna John Wick ebben a helyzetben” kérdés aztán egy rakás új ötletet fialt, ebből tevődik össze a játékmechanika flow-ja: John minden ellenfelébe két lőszert pumpál, úgy mozog és gondolkodik, mint a filmbéli jelenetekben és olyan koreográfiában gyilkol, amelyet legutóbb a Parabellum epizódban láthattunk. A környezet interaktív használata, vagy az ellenfelek ellökése némi időért cserébe (ez az első filmből az a jelenet, mikor John kifogy a lőszerből és ellenfelét meglökve némi időt nyer, hogy újratöltsön) mind azt támasztják alá, hogy az idő-menedzsmentre épülő taktikai akció stílus abszolút jó választás volt.

Még a gamescomos előzetesben említettem, hogy a játék illeszkedik a trilógia kánonjába: ez olyannyira igaz, hogy a sztori bár előzmény, de a bérgyilkosok pihenőzójánának kikiáltott Continental hotel tulajdonosát, Winstont és a jobbkezét, Charont kell kimenekíteni benne, akit a játék dark-neon noire világának titokzatos gonosza, Hex rabol el azért, hogy Johnt magához csalogassa. A dolog érdekessége, hogy a két karakter hangját az eredeti színészek, Lance Reddick (Charon) és Ian McShane (Winston) adja - ezzel is autentikusságot kölcsönözve az audio szekciónak.

A John Wick Hex egy egészen új és egyedi megközelítésben adja vissza a trilógiává avanzsáló filmsorozat elemi esszenciáját: ha kedveled az efféle valós idejű, de számos kombinációs lehetőséggel megáldott stratégiai elemeket tartalmazó akciójátékokat, akkor ez kőkeményen a te játékod - de akkor is tégy vele egy próbát, ha a filmért is odavagy, mert pontosan ugyanazt az élményt kapod vissza, csak ezúttal a stukker a te kezedben van. Keanu egyelőre PC-n bújik csak John szerepébe, de a konzolos irányítás passzintása után feltehetően konzolokon is tiszteletét teszi majd jövőre a játék.

8/10

***John Wick Hex | Platform: PC (tesztelt), érkezik várhatóan 2020 Q1: XO/PS4/Switch

Kiadó / Fejlesztő: Mike Bithell / Good Shepherd | Megjelenés: 2019. október 09. | Epic Store Link ***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

1 napja
1

The Outer Worlds 2

1 napja
3

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

1 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

2 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

3 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

3 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

4 napja
45

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

4 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

4 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

4 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

4 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

4 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

5 napja
14

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

6 napja
2

Heti megjelenések

6 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

7 napja
6

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

8 napja
16

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

8 napja

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

9 napja
2

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

9 napja
8