[Teszt] Panzer Dragoon Remake - Switch

Panzer Dragoon Remake - Switch

dracoo2020.05.30. 15:12

A távoli jövő legendája éled újjá hamvaiból, zsigeri ütemre tajtékzik, haragja elsöpri mind, aki útjába áll, a bolygó színéről. A biológiai fegyverként létrehozott szörnyetegekkel vívott nagy háború után, a megmaradt emberiség kisebb-nagyobb törzsekbe szerveződve próbál túlélni.

Legsikeresebb közülük a Birodalom, amely egy titokzatos fekete torony felfedezésének köszönhetően ősi fegyverek birtokába jut - amiket eleinte a veszélyes lények pusztítására, később azonban hódító álmokat követve, a többi nép ellen használ. Hősünket (Keil Fluge) egy nap vadászat közben támadás éri, amit csak hajszál híján él túl, egy kis (nagy!) segítséggel. Az események végén viszont megmentője halálos sérülést szenved, így ráhagyja a fegyverét és a paripáját, ami, mondanunk sem kell: egy

PÁNCÉLBA ZÁRT SÁRKÁNY*

Majd' egy emberöltővel korábban odáig voltam, meg vissza a Sega Saturn-ért (részint, mert sohasem volt birtokomban, részint, mert a rá megjelent játékok egytől-egyig varázslatosnak tűntek). Számomra ez a masina a szent grál, amit egyszer egészen biztosan beszerzek, a klasszikusokkal egyetemben. A sors fintora, hogy a Saturn talán az első szögek egyike volt a Sega hardver-részlegének koporsójában, dacára a kezdetben logikus lépéseknek (gyk. a megacd és a 32x keresztezése és továbbfejlesztése), nem tudott felnőni az elvárásokhoz a Playstation korában. Míg kétdimenziós teljesítménye bámulatos volt, az iparág nem ezen az úton haladt tovább, s noha a kezdeti 3d játékok közül kevesen állták ki az idő próbáját (tényleg csak elenyésző számú játékkal tudnék ma is hosszabban foglalkozni), a Saturn-ra fejlesztőknek komoly fejtörést okozott a gép korlátozott ereje ilyen téren. Többek között ezért is bravúros a Team Andromeda teljesítménye, mely később a második PD (Zwei) és a feledhetetlen PD:Saga (Azel RPG) esetében még inkább beérett.

Szerettem volna újra kipróbálni az eredeti játékot. Lehetőségeim szűkösek, de nem reménytelen a helyzet, a PC verziót talán nehezebb működésre bírni, ha ugyan, az emuláció számomra ésszerűbb. Egy valódi Saturn masina beszerzése és karbantarása (különösen a lemezmeghajtó tekintetében) drága és körülményes. Az emuláció ugyan nem drága, de szintúgy körülményes. Legegyszerűbben Xbox-on juthatunk az első PD emulált változatához, igaz, ehhez az Orta beszerzése és végigjátszása szükséges. És nem is vagyok biztos abban, hogy a teljes játék ott van, mert... Elindítottam, és több fronton is beletörött a bicskám. Nehéz volt és csúnya. Nyilvánvalóvá vált, hogy igen, ezért van szükség a remake-re. Sokkal befogadhatóbb verzió az új. Viszont a mellékes körülmény, hogy az Orta a mai napig kellemes élményt nyújt, rengeteg olyan áramvonalas megoldással, amit a PDR készítői is alkalmazhattak volna.

Az első Panzer Dragoon PC-s portjához volt szerencsém még régebben, bár az idomított krumpli sebességével megáldott akkori konfigurációm bevallom, nem váltotta meg a világot: továbbra is a Saturn-ról álmodtam végtelen éjszakákon át. Aztán, egy emberöltővel később, megjelenik a remake (ezúttal Switch-re, és az ígéretek szerint később a Pc-PS4-XOne triumvirátusra), én pedig nem tehetek mást: még aznap este beszerzem. Másnapra végigjátszom. És hát... Azt kaptam, amit vártam? Néhol többet, néhol kevesebbet.

Kezdem azzal, ami a legszembetűnőbb, a látvánnyal. A remake szinte kottára az eredeti játék tartalmát hozta mai szintre emelve a grafikát és a hangot. A PD minden egyes eleme az átvezetőktől kezdve a pályákig, karakterekig bezárólag modern külsőt kapott, erre bizony szükség is volt és nagyon szépen sikerült. Üröm az örömben viszont, hogy az ellenfelek néha nagyon beleolvadnak a környezetükbe. A kamerakezelés is elbírt volna egy valamivel nagyobb látószöget, s erre mindjárt kitérek külön, kényelmetlen mindig távolabbra állítani, a sorozat jellegzetességének számító negyedfordulat pedig rengetegszer megzavarja a játékost. Az alkalmazott stílus inkább a PD:Orta irányába tolódott, ez bár ízlés dolga, de milyen fantasztikus lehetett volna egy rajzfilmesebb, erősebb kontrasztokkal operáló megvalósítás (példaként a jövőbeni kedvencem, a Sable említhető ebben a stílusban). Érdekes azonban, hogy az Orta így is kiváló epizód, s ha a fejlesztők alkalmazzák az ott látottakat, valószínűleg jobban járunk. Mégis, a látvány bámulatos, csak így sajnos nem több szolgai másolatnál, minden egyediséget nélkülöz.

Folytatom a játékmenettel. A PDR nem könnyű játék, sőt, de mindenképp könnyebb, mint eredetije. Rendelkezik néhány megakasztó nehézségi tüskével, melyek közül a legszembetűnőbb a negyedik pálya főellenfele. Nála látszik leginkább, hogy az irányítás nem tökéletes, sárkányunk képes a térbeli kitérésre, de limitált mértékben, azaz, ha nem a megfelelő pillanatban reagálunk, akkor sikertelenül próbáljuk elkerülni a sebződést. Életerő-töltő dolgok nincsenek, minden pályát maximumon kezdünk, de mire a végén a boss-hoz érünk megizzadunk az akadályok kerülgetésében - gyakorlatilag betéve kell tudnunk a terepet ahhoz, hogy több esélyünk legyen ellenük. És igen, ez a negyedik pálya csapdákkal kikövezett, szűkös belső tereivel a legnehezebb. Furcsa megvalósítás, a PDR legvégső harca könnyebb, mint a játék közepe? Gyanítom, hogy a büdzsé korlátozásai miatt nem sok erőforrás jutott finomhangolásokra, tesztelésre (a célzás érzékenysége például menüből állítható, 60-70% körül az optimális), amit utólag igyekeznek orvosolni. És ha már célzás, a célkereszt túl pontatlannak tűnik, vagy épphogy túl pontos, ezért nem hatékony. A lézeres célpont-befogás nehézkes (az első patch óta jobb, de közel sem tökéletes, a második foltozás viszont sokkal elfogadhatóbbá tette), a klasszikus gomb-kiosztást pedig jobb elfelejteni, szerencsére a modern használja az analóg karokat. Switch specifikus, hogy a joy-conokal kényelmetlen hosszú távon az irányítás - hardver híján a pro kontrollert nem próbáltam, de feltételezem, hogy kevésbé megterhelő, és a jövőbeni portok vezérlői (különösen az xbox-é) sokat lendítenek a komfortérzeten. A nyakunkon lévő Stadia-kiadás kezelhetőségét érdeklődve várom, noha túl sok a kételkedés bennem a koncepció miatt ahhoz, hogy személyesen is kipróbáljam.

A legutóbbi patch nemrég landolt a Switch-en (a Limited Run gondozásában érkező fizikai verzió már tartalmazza), és mind tartalmilag, mind kezelhetőség szempontjából rendbeteszi a Panzer Dragoon Remake-et. A megjelenéskor lemaradt eredeti zenék újrakeverése is választhatóvá válik, nem beszélve a performance mód 60 FPS-es tükörsima szárnyalásáról. A célzás problematikusságát is javították, a célbefogás könnyebb lett, a visszacsatolás (hang és rezgés) egyértelműbb. Kapunk továbbá egy extra score-attack szekvenciát, ahol próbára tehetjük ügyességünket. Üdvözlendő lépések ezek, bár azt hiszem, így kellett volna megjelennie; szerencsére ezek ingyenes frissítések, igaz, két hónap késéssel. Mindenesetre most végre a foltok után kijelenthetjük, a Panzer Dragoon Remake: remek.

Tekintve, hogy nyomott áron jelent meg, apróbb hiányosságai dacára a PDR kipróbálására ösztönzöm az olvasót, mert inkább pozitív irányba lendül a mérleg nyelve. Ha régen kimaradt ez a klasszikus, azért, ha volt szerencséd hozzá, azért. A Panzer Dragoon nagymúltú sorozat, remek alapokkal. A Zwei ugyan jobb (és abból is készül remake), az Orta talán még jobb (szerencsére bekerült a visszafele kompatibilis játékok listájába Xbox-on, tehát X360-on, One-on és majd Series x-en is játszható lesz), de a sztori, ez az egész csodálatos álomvilág elvarázsol az első rész esetében. Ő a modernkori rail-shooterek egyik korai, megkerülhetetlen képviselője. Elmondhatatlanul örülök, hogy a SEGA, még ha így, kiszervezve is, de lát fantáziát ebben a szériában, halvány reménysugarat ébresztve a rajongók szívében. Remélem, lesz folytatás, lesz PD:Saga Remake? Saga2 ? Egy komolyabb shooter? Ha ez, és a következő rész újrája sikeres, talán vállalják a kockázatot. Én, mint rajongó, ezt szeretném. A PDR csiszolatlan ugyan, de attól még drágakő. És feledhetetlen élmény.

* gyenge kísérlet szóviccre

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

38 perce

Heti megjelenések

1 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

1 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

3 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

4 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

4 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

4 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

5 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

5 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

5 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

6 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

6 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

7 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

7 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

8 napja
21

Heti megjelenések

8 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

2024.04.12.
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

2024.04.11.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==