Már megszoktuk, hogy a Gran Turismo 5 minden egyes nagy rendezvényen valami újdonsággal rukkol elő: a sorozat szülőatyja, Kazunori Yamauchi az idei Tokyo Game Show-n két új feature-ről is lerántotta a leplet. Bemutatkozik a Gran Turismo Anywhere és a dinamikus időjárás.
A korábbiakban már kiderült, hogy az online lehetőségek fogják képezni az ötödik rész egyik alappillérét - a Gran Turismo Anywhere még tovább erősíti ezt az elképzelést. Hogy miről is van szó? Nagyon tömören arról, amit a név is sugall: bárhonnan elérhetjük majd a My Home menüpontot, vagyis a profilunkat. A szolgáltatás a játék megjelenésével egyidőben fog elindulni, és a gran-turismo.com weboldalon keresztül lesz elérhető, ahova a PSN felhasználónevünkkel léphetünk majd be.
Az alapvető funkciók - levelezés a barátokkal, fórumozás, fotók megosztása és hasonlók - természetesen mind elérhetőek lesznek, mind közül azonban a Remote Races tűnik a legérdekesebbnek. Lényegében arról van szó, hogy bárhonnan versenyezhetünk: ezen a felületen keresztül is képesek leszünk B-Spec versenyeket indítani, akár barátainkkal együtt is. Aki esetleg nem ismerné: a B-Spec módban egy általunk utasított mesterséges intelligencia ül a volán mögött, akinek tempóját és agresszivitását folyamatosan állítgathatjuk. A Remote Races esetében ez utóbbi lehetőség nem lesz jelen, de virtuális sofőrünk tapasztalatgyűjtésére így is remek lehetőség lesz ez.
Ugorjunk a tényleges versenyzéshez, ezzel kapcsolatosan is kaptunk ugyanis új információkat. A speciális futamok között olyanok várnak majd ránk többek között, mint a Karting Experience, az AMG Driving School, a The Stig Challenge, a Jeff Gordon NASCAR School, a Sebastien Loeb Rally Challenge, vagy Gran Turismo Rally - utóbbi részletesebben is bemutatásra került. A klasszikus raliversenyek esetében nem akármilyen megoldásra kell felkészülnünk: nem előre elkészített pályák lesznek a játékban, hanem minden esetben véletlenszerűen generált (!) szakaszokon kell majd teljesítenünk, ezáltal az itiner, illetve a navigátor által nyújtott segítségnek kiemelt szerep jut.
Ha már rali, nem maradhatnak el az extrém időjárási körülmények sem: a negyedik részben látottnál komolyabb formában térnek vissza a havas versenyek. A csapadék persze a hagyományos aszfaltcsíkokon sem fog bennünket elkerülni: immáron száz százalékig hivatalos, hogy bekerült a dinamikus időjárás a játékba, ami első sorban a hosszabb futamokon lesz majd jelen. A dolog nem merül ki annyiban, hogy bármikor a nyakunkba hullhat az égi áldás: változó hőmérsékletre, légnyomásra és páratartalomra kell felkészülnünk, melyek mind befolyásolják majd kocsink viselkedését és tapadását, és persze nem előre letárolt, hanem véletlenszerű körülményekkel kell számolnunk. Az eső megvalósítása egyébként kétség kívül fantasztikus: az előttünk autózók méretes esőfüggönyt húznak maguk után, az ablaktörlő pedig vadul teszi a dolgát a szélvédőn. Yamauchi ennek kapcsán hozzátette, hogy a képfrissítést illetően a konstans 60 frame per szekundum érték a cél, de elképzelhető, hogy ilyen körülmények - 16 autó szakadó esőben - között ezt nem minden esetben tudják majd tartani.
A fentiek mellett szó esett néhány apróságról is. Megtudtuk például azt, hogy a nulláról újraépítve tér vissza az ötödik részbe Laguna Seca, de a sorozat egyik klasszikus fiktív pályája, az eddig még nem látott Trial Mountain sem marad majd ki a felhozatalból, akárcsak az El Capitan. Nagy hangsúlyt fektetett emellett a Polyphony Digital a motorhangok javítására is, és a különleges négykerekűek repertoárja is tovább bővül: olyan járgányok lesznek a játékban, mint a VW Schwimmwagen, a VW Samba Bus, vagy épp a Red Bull Racing főtervezőjével, Adrian Newey-val közösen megálmodott X1 Concept, egy olyan versenyautó, amely fittyet hány napjaink technikai megkötéseire.
...és persze - mint mindig - most is vannak olyan dolgok, amelyeknek már nem maradt hely, vagy éppen idő: Yamauchi szerint sok olyan ötletük van, amit már nem sikerült belegyömöszölni az ötödik részbe, így bizonyos értelemben már a Gran Turismo 6-on is elkezdtek dolgozni.