[Teszt] RoadCraft - szurkoljunk együtt!

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

KR4K3NGábor Bálint2025.06.25. 22:00

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet, de talán kevesen emlékeznek, hogy eredetileg Spintires néven indult útjára a széria. Ja meg arra, hogy eleinte épp annyira rögös volt az indulás, mint az út, amin leharcolt orosz gépeinket terelgettük.

Nem tagadom, részemről nem volt “első látásra” teljes a hype, amikor találkoztam a SpinTires, hiszen a kor sztenderdjeitől sok szempontból elmaradt - ahogy később a Snowrunner is - mégis volt benne valami egyedi. Ez pedig két dolog ötvözéséből jött: egyrészt amikor kooperatív módban kell szállítmányozni roppant nehéz területeken, másrészt a játék szándékosan nehezít még ezen a benzinszint figyeléssel és törés miatt óvatosságra intéssel. Pár óra kooperatív játék után a Snowrunner már nagyon beszippantott, pedig az első fél órában nagyjából 200 métert sikerült haladnunk Alaszka havas-saras vidékén. Azonban mire kettőt pislogtam, már több, mint 100 órám volt a játékban, és még mindig messze vagyok a mai napig a teljes végigjátszástól.

Nagy reményekkel ültem tehát le a RoadCraft elé, ám hogy mérsékeljem magamban az előzetesek miatti hypeot, két dolgot fogalmaztam meg elvárásként: legyen kicsit szebb, és tényleg tudjak fát vágni, utakat, hidakat építeni, ahogy az a kedvcsinálóban látható volt.

A demóra sajnos nem sok időm volt, igaz maga a bemutató sem volt hosszú, de épp végig tudtam tolni. Már akkor láttam, hogy a - sokkal - szebb grafikát el is lehet felejteni az elvárások közül; nem lett csodálatos, viszont a Snowrunnerhez képest van fejlődés. Igaz az Expeditions: A MudRunner Game - ami számomra kimaradt - óta talán alig vehető észre komolyabb fejlesztés. Itt érdemes megjegyezni, hogy nem csak grafikai, de mechanikai elemek is átkerültek az Expeditions játékból.

A RoadCraft-ban a játékosok célja, hogy leharcolt városokat, és környéküket építsék újjá, legyen szó vízvezetékek, falak, utak helyreállításáról, vagy akár egy kisebb erdőterület kitermeléséről és elszállításáról. Mivel ilyen jellegű feladatok korábban nem voltak a Runner játékokban, így teljesen új gépeket, és megoldásokat kellett lefejleszteni az alkotóknak.

A probléma azonban pont itt kezdődik, mivel új elemek kerültek a játékba, ezért az eddigi gombkiosztás már nem volt megfelelő, át kellett dolgozni az irányítást. Sajnos épp ez volt az, ami a SnowRunner játékokban jól működött - néhány kivételtől eltekintve - és a RoadCraft rengeteg új lehetősége miatt egy katyvaszos, átláthatatlan keymap vár minket, billentyűzeten is, de ami többeket érint és még fájóbb, hogy kontrolleren is.

Nem tagadom, az irányítástól eltekintve a járművek használhatósága, kezelése, igen jóra sikeredett, ami sarokpont egy ilyen játék esetében, és külön öröm, hogy az emelők használatakor viszonylag könnyen újra lehet kalibrálni a kijelölt eszközöket. Azonban annyira eltér a kontroll a korábban megszokottaktól, hogy rendszerint bosszantó egyes eszközök és gépek használata, így a winch, vagyis a csörlő használata is rettentő körülményesre sikeredett. Azzal egyetértek, hogy túlzás volt a SnowRunner féle lasszózás, ahol borulás közben is lehetett biztonsági pontot kötni, azonban átestünk a ló túloldalára, és az eddigi legfontosabb eszközt már messziről kerülöm.

A SnowRunner után nem csak az irányítás lesz szokatlan, hanem az is, hogy ehhez képest meglepően könnyű a játék. Azt hittem, csak az előzetes kedvéért nem volt bekapcsolva a törésmodell és a benzin, azonban hamar rá kellett jönnöm, hogy a RoadCraft esetében valóban nem számítottak ezekkel a megoldásokkal. Azt nehéz megmondani, hogy a népharag miatt, vagy amúgy is tervben volt ezek utólagos implementálása, de a nemrég kiadott roadmap szerint már tudjuk, hogy legalább a benzin fontossága visszatér a játékba, méghozzá Hard Mode néven, ami egyszerre jön az első DLC-s tartalmakkal, viszont ingyenes lesz minden játékos számára. Igaz, a törés továbbra sincs láthatáron, de végre egy kicsit nehezebbé válik majd a játék – legalábbis azok számára akik erre vágynak.

Ha valaki ebben a formában találkozik először a fejlesztőcsapat termékeivel, és teljesen kimaradt a SnowRunner, a MudRunner, sőt a Spintires is, akkor megértem, hogy tetszik neki a játék, hiszen szellemiségében igen egyedi és érdekes, azonban a SnowRunner OG játékosok számára az irányítás elképesztően zavaró lehet. Épp ezért azt tanácsolom, hogy játszd végig először a SnowRunner pályákat, kiegészítőket. Egyrészt nagyon élvezetesek, másrészt nagyon rossz a két játék közt váltogatni, hiszen olyan egyszerű és fontos funkciók, mint például a kézifék, is máshol találhatóak.

És akkor el is érkeztünk az utolsó elemre, az utánpótlások küldésére, ami bár egy poénos plusz akart lenni, sokszor rettentő idegesítő, hogy az általunk gondosan megtervezett útvonalat nem tudják követni az NPC-k, és rendszerint árkokban, sziklákon találjuk meg őket. A gondolat az volt, hogy a térség telephelyeit használjuk, egyre több eszközre lesz szükségünk és ezek a kis megrakott teherautók majd elcipelik a számunkra fontos dolgokat egyik pontról a másikra. Azonban pár száz óra SnowRunner után röhögve csapatjuk át a pályán saját gépeinket, míg az NPC valóban egy kisebb árokba is úgy tud beleborulni, mintha épp akkor nyílt volna ketté a föld.

A RoadCraft nagy reményeket keltett bennem egy jobb, szebb SnowRunner képében – mintha csak Palpatine ígérte volna a szebb jövőt a Birodalom elérkezésével – végül sajnos csalódás lett, egy nagyotmondó, SnowRunner koppintásnak tűnő játék. Azonban talán a fejlesztők hallják a fanok hangját és időben reagálni fognak a kritikákra, de még így is rengeteg időbe telik, míg bekerülnek azok a dolgok, amikre én és a közösség is már a megjelenéskor számítottunk. Szurkoljunk tehát együtt – a játék fejlődéséért, és a borzalmas utak gördülékeny megjavításáért.

RoadCraft (PC) | Kiadó: Focus Entertainment | Fejlesztő: Saber Interactive | Platform: PC (tesztelve), PlayStation 5, Xbox Series | Megjelenés: 2025. május 20. | Ár: 40 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

5 órája

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

11 órája
4

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

19 órája
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

1 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

2 napja
7

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

2 napja
2

Heti megjelenések

2 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

3 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

4 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

4 napja
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

5 napja
9

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

5 napja
11

Dedikált stream bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Capcom Spotlight, PowerWash Simulator 2, Pinball FX, Little Nightmares, Assassin's Creed Shadows, Elden Ring Nightreign, Stasis.

5 napja

Donkey Kong Direct, Climate Station megjelenés – ez történt szerdán

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Tsarevna, The House of the Dead 2: Remake, Motel Nightmares.

6 napja
1

Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army

“Ahova sütnek a napsugarak, ott az árnyék is megveti a lábát.” Biztos vagy benne, hogy logikusan megmagyarázható az ami előtted történik? Az ATLUS klasszikus történetében nem teljesen. Ha valamilyen bűneset van, akkor a túlvilágra is át kell pillantsunk.

7 napja
6

Xbox X AMD együttműködés, Marathon csúszás – ez történt kedden

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Dragon Ball: Sparking! Zero, Final Fantasy VII, Simon the Sorcerer Origins, Golden Tee Arcade Classics.

7 napja
46

Game Pass: mozgolódás június második felében

A SIFU fejlesztőitől érkező Rematch debütál hamarosan a szolgáltatásban. Azon kívül azonban leginkább a PC Game Pass felhasználók örülhetnek.

8 napja

Mandragora: Whispers of the Witch Tree

Mindig hatalmas öröm amikor kishazánk játékfejlesztése valami igazán érdekeset tesz le az asztalra, pláne akkor ha egy olyan stílusban próbálkoznak, amiben eddig, itthon még senki más. Lássuk, mit is tud a Mandragora, ami évek óta formálódik pár lelkes fejlesztő műhelyében.

8 napja
8

Prince of Persia életjelek, Borderlands 4 előrendelés – ez történt hétfőn

Továbbá: Crash Team Racing Nitro-Fueled, Nintendo Direct.

8 napja
73

Heti megjelenések

9 napja
5