[Teszt] RoadCraft - szurkoljunk együtt!

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

KR4K3NGábor Bálint2025.06.25. 22:00

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet, de talán kevesen emlékeznek, hogy eredetileg Spintires néven indult útjára a széria. Ja meg arra, hogy eleinte épp annyira rögös volt az indulás, mint az út, amin leharcolt orosz gépeinket terelgettük.

Nem tagadom, részemről nem volt “első látásra” teljes a hype, amikor találkoztam a SpinTires, hiszen a kor sztenderdjeitől sok szempontból elmaradt - ahogy később a Snowrunner is - mégis volt benne valami egyedi. Ez pedig két dolog ötvözéséből jött: egyrészt amikor kooperatív módban kell szállítmányozni roppant nehéz területeken, másrészt a játék szándékosan nehezít még ezen a benzinszint figyeléssel és törés miatt óvatosságra intéssel. Pár óra kooperatív játék után a Snowrunner már nagyon beszippantott, pedig az első fél órában nagyjából 200 métert sikerült haladnunk Alaszka havas-saras vidékén. Azonban mire kettőt pislogtam, már több, mint 100 órám volt a játékban, és még mindig messze vagyok a mai napig a teljes végigjátszástól.

Nagy reményekkel ültem tehát le a RoadCraft elé, ám hogy mérsékeljem magamban az előzetesek miatti hypeot, két dolgot fogalmaztam meg elvárásként: legyen kicsit szebb, és tényleg tudjak fát vágni, utakat, hidakat építeni, ahogy az a kedvcsinálóban látható volt.

A demóra sajnos nem sok időm volt, igaz maga a bemutató sem volt hosszú, de épp végig tudtam tolni. Már akkor láttam, hogy a - sokkal - szebb grafikát el is lehet felejteni az elvárások közül; nem lett csodálatos, viszont a Snowrunnerhez képest van fejlődés. Igaz az Expeditions: A MudRunner Game - ami számomra kimaradt - óta talán alig vehető észre komolyabb fejlesztés. Itt érdemes megjegyezni, hogy nem csak grafikai, de mechanikai elemek is átkerültek az Expeditions játékból.

A RoadCraft-ban a játékosok célja, hogy leharcolt városokat, és környéküket építsék újjá, legyen szó vízvezetékek, falak, utak helyreállításáról, vagy akár egy kisebb erdőterület kitermeléséről és elszállításáról. Mivel ilyen jellegű feladatok korábban nem voltak a Runner játékokban, így teljesen új gépeket, és megoldásokat kellett lefejleszteni az alkotóknak.

A probléma azonban pont itt kezdődik, mivel új elemek kerültek a játékba, ezért az eddigi gombkiosztás már nem volt megfelelő, át kellett dolgozni az irányítást. Sajnos épp ez volt az, ami a SnowRunner játékokban jól működött - néhány kivételtől eltekintve - és a RoadCraft rengeteg új lehetősége miatt egy katyvaszos, átláthatatlan keymap vár minket, billentyűzeten is, de ami többeket érint és még fájóbb, hogy kontrolleren is.

Nem tagadom, az irányítástól eltekintve a járművek használhatósága, kezelése, igen jóra sikeredett, ami sarokpont egy ilyen játék esetében, és külön öröm, hogy az emelők használatakor viszonylag könnyen újra lehet kalibrálni a kijelölt eszközöket. Azonban annyira eltér a kontroll a korábban megszokottaktól, hogy rendszerint bosszantó egyes eszközök és gépek használata, így a winch, vagyis a csörlő használata is rettentő körülményesre sikeredett. Azzal egyetértek, hogy túlzás volt a SnowRunner féle lasszózás, ahol borulás közben is lehetett biztonsági pontot kötni, azonban átestünk a ló túloldalára, és az eddigi legfontosabb eszközt már messziről kerülöm.

A SnowRunner után nem csak az irányítás lesz szokatlan, hanem az is, hogy ehhez képest meglepően könnyű a játék. Azt hittem, csak az előzetes kedvéért nem volt bekapcsolva a törésmodell és a benzin, azonban hamar rá kellett jönnöm, hogy a RoadCraft esetében valóban nem számítottak ezekkel a megoldásokkal. Azt nehéz megmondani, hogy a népharag miatt, vagy amúgy is tervben volt ezek utólagos implementálása, de a nemrég kiadott roadmap szerint már tudjuk, hogy legalább a benzin fontossága visszatér a játékba, méghozzá Hard Mode néven, ami egyszerre jön az első DLC-s tartalmakkal, viszont ingyenes lesz minden játékos számára. Igaz, a törés továbbra sincs láthatáron, de végre egy kicsit nehezebbé válik majd a játék – legalábbis azok számára akik erre vágynak.

Ha valaki ebben a formában találkozik először a fejlesztőcsapat termékeivel, és teljesen kimaradt a SnowRunner, a MudRunner, sőt a Spintires is, akkor megértem, hogy tetszik neki a játék, hiszen szellemiségében igen egyedi és érdekes, azonban a SnowRunner OG játékosok számára az irányítás elképesztően zavaró lehet. Épp ezért azt tanácsolom, hogy játszd végig először a SnowRunner pályákat, kiegészítőket. Egyrészt nagyon élvezetesek, másrészt nagyon rossz a két játék közt váltogatni, hiszen olyan egyszerű és fontos funkciók, mint például a kézifék, is máshol találhatóak.

És akkor el is érkeztünk az utolsó elemre, az utánpótlások küldésére, ami bár egy poénos plusz akart lenni, sokszor rettentő idegesítő, hogy az általunk gondosan megtervezett útvonalat nem tudják követni az NPC-k, és rendszerint árkokban, sziklákon találjuk meg őket. A gondolat az volt, hogy a térség telephelyeit használjuk, egyre több eszközre lesz szükségünk és ezek a kis megrakott teherautók majd elcipelik a számunkra fontos dolgokat egyik pontról a másikra. Azonban pár száz óra SnowRunner után röhögve csapatjuk át a pályán saját gépeinket, míg az NPC valóban egy kisebb árokba is úgy tud beleborulni, mintha épp akkor nyílt volna ketté a föld.

A RoadCraft nagy reményeket keltett bennem egy jobb, szebb SnowRunner képében – mintha csak Palpatine ígérte volna a szebb jövőt a Birodalom elérkezésével – végül sajnos csalódás lett, egy nagyotmondó, SnowRunner koppintásnak tűnő játék. Azonban talán a fejlesztők hallják a fanok hangját és időben reagálni fognak a kritikákra, de még így is rengeteg időbe telik, míg bekerülnek azok a dolgok, amikre én és a közösség is már a megjelenéskor számítottunk. Szurkoljunk tehát együtt – a játék fejlődéséért, és a borzalmas utak gördülékeny megjavításáért.

RoadCraft (PC) | Kiadó: Focus Entertainment | Fejlesztő: Saber Interactive | Platform: PC (tesztelve), PlayStation 5, Xbox Series | Megjelenés: 2025. május 20. | Ár: 40 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Endorfy Thock V2 - kellemes kopogtatást mindenkinek!

Az Endorfy egy masszív, sokszínű, kellemes hangú, egyben pénztárcabarát termékkel örvendezteti meg a mechanikus kapcsolók szerelmeseit. Az Endorfy Thock V2 a tesztlaborban járt és kellemes benyomásokat, na meg a fejünk búbjáig ható, kellemesen kopogó hangokat hagyott nálunk.

11 órája
1

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

12 órája
104

Heti megjelenések

16 órája
5

Cleared Hot - a Desert Strike-klónok reneszánsza!

Szűk három évtized után újra felpörögtek az izometrikus rotorok, az Electronic Arts Strike-sorozata ugyanis egy hamisítatlan szellemi örökössel bővült. Az új bevetés a MicroProse támogatásával az indie szférából érkezik, és bár a helikopteres világmentés még csak pár órányi lőporos sétarepülést kínál, már most imádjuk.

1 napja
6

Retrace the Light

2 napja
2

A Netflixhez kerülnek a Warner játékai – ez történt pénteken

Továbbá: Code Vein II, Monster Hunter Showcase, Silent Road, 2XKO, Postal: Bullet Paradise.

2 napja
3

Total Chaos - Jönnek a számból a lények

3 napja
2

PC Gaming Show: Most Wanted traileráradat– ez történt csütörtökön

Továbbá: Total War, Cast Outs, Replaced.

3 napja
32

Twinkleby

4 napja
1

Kínai istenmészárlás – ez történt szerdán

Benne: The God Slayer, Gran Turismo 7, 4PGP Four-Player Grand Prix, Postal: Bullet Paradise, Serpent's Gaze.

4 napja
2

The Berlin Apartment

5 napja
6

Pieces of the Past

5 napja
1

Váratlan visszatérések - ez történt kedden

Benne: Elden Ring Nightreign, Let It Die, Pumuckl and the Crown of the Pirate King, Helldivers, Splinter Cell, 11 bit studios.

5 napja
5

Arc Raiders

6 napja
31

Game Pass: a decemberi mozgolódás

Marvel Cosmic Invasion. Death Howl. ROUTINE. Többek között ezzel zárja az évet a Microsoft előfizetéses szolgáltatása.

6 napja
4

Megjelenések és tease-elgetések - ez történt hétfőn

Benne: Styx: Blades of Greed, Neon Giant, NeocoreGames, God of War, Cult of the Lamb, Bleach: Rebirth of Souls.

6 napja
7

Heti megjelenések

7 napja
17

Sacred 2 Remastered

A második rész már a maga idejében sem futott sima uton, a most megérkezett remastered pedig úgy tűnik pár kátyút befoltozott, párat viszont a nosztalgia kedvéért meghagyott. TESZT!

9 napja
3

De mi az a Control: Resonant? - ez történt pénteken

Továbbá: Helldivers 2, Layers of Fear: The Final Masterpiece Edition.

9 napja
3

Kirby Air Riders

2025.11.28.
8