[Teszt] Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

KR4K3NGábor Bálint2025.07.02. 22:36

2019-ben derült égből találkoztam a Rise of Industry demójával, és nem tagadom, először a látványvilág, na meg a korszak fogott meg, aztán pedig az, hogy “üzletemberkedni” kell ebben az érdekes közegben. Pár óra játék után azonban sajnos rá kellett jönnöm, hogy az eredeti Rise felépítése nem feltétlen nekem való; hiába szeretném élvezni mindazt amit a játék tudna nyújtani, egyszerűen túl bonyolult és átláthatatlan volt a menürendszer, ami több fejfájást okozott, mint például a SimCity-ben (2014) több várost működtetni egyszerre.

Ismerve tehát az elődöt, vártam a második epizódot, ami 20. század eleje helyett már a ‘80-as években játszódik, hátha változott kicsit a játék javára a kezelőfelület. A korszak kiválasztása egyébként megint remek, egy roppant érdekes időszaka ez a világgazdaságnak, ráadásul sok olyan terméket kell előállítani, amit ma már a fiatalok talán nem is ismernek, mint például a VHS kazetták.

Az interface abban az értelemben sikerült remekül, hogy a gombok, ikonok és a látványvilág tényleg hozza a korszak feelingjét, de az első részhez hasonlóan hamar kiütközik, hogy mennyire túl lettek bonyolítva a folyamatok.

Amikor elkezdjük a kampányt lehetőségünk van célok közül választani, na meg arról is, hogy mennyire segítsen ki a játék tanácsokkal - válaszd azt, hogy minél jobban, ha nem akarsz egyből csőd szélén táncolni. Majd szépen az adott területen el is kezdjük kiépíteni az infrastruktúrát.

Először az volt furcsa, hogy egyenlő méretű telephelyekkel kell dolgozni, hiszen a fémfeldolgozás és fakitermelés lényegesen több helyet foglalhat, mint mondjuk az olajkitermelés, de erre még legyinteni lehet. Azonban, ahogy kötjük be az áramot, vizet, és mikromenedzseljük a folyamatokat (lásd lentebb), már elgondolkodunk, hogy kicsit megint túl lettek gondolva az alapok ebben a játékban. Ám a tényleges anyagok feldolgozásánál esik a nyakunkba az a bizonyos… Arról sajnos nem is beszélve, hogy egyes elemek, amik az előző részben megtalálhatóak voltak, teljességgel hiányoznak a folytatásból - mint a városokkal való tényleges kapcsolat, a sztrájk problémák kezelése, és hasonlók.

Tegyek fel, hogy fát termelünk ki. A cél, hogy a kitermelt fából csináljunk papírt, majd idővel bővüljünk, és a kitermelt fa egy részéből bútorokat készítsünk. Nem is hangzik talán nehezen kivitelezhetőnek. Először bekötjük a vizet, majd az áramot, azonban fogalmunk sincs, hogy az alapszolgáltatás elég lesz-e a mi céljainkhoz. Ekkor már ott lóg a levegőben, hogy ki tudja mikor, de valószínűleg nagyobb inputra lesz szükségünk, így szerződést kell majd módosítani.

Nos, mire oda eljutunk, már javában termeljük ki a fát, sőt a feldolgozott rönköket le is rakjuk szépen egy külön részre, majd a - most még - nem feldolgozható lehulló darabokat elkülönítve tároljuk. Keresünk is egy partnert, aki némi pénzért elviszi tőlünk a felesleges “szemetet”, hiszen a komposztálás egyelőre nem opció, a hely pedig napról napra fogy.

Azonban szállítani kell mindent, a telephelyről közvetlen nem viszik el az árut, be kell vinni a főhadiszállás szerű központba, amin keresztül mozog minden áru, ahelyett, hogy az egyes telephelyek külön oldanák ezt meg, így lényegesen több idő, pénz és hely kell ahhoz, hogy árut lehessen mozgatni.

Sajnos azonban más feldolgozó esetében sem könnyebb az élet, hiszen a fémfeldogozóba úgy kellett szenet rendelni, hogy fogalmam sem volt a szükséges mennyiségekről, sőt meghatározni később, hogy mennyit tudok előállítani és mennyit kell leszállítani eladáshoz. Ez egy külön kálvária….

Akiket nem riasztanak el a bürokratikus menürendszerek, és csak azért is élvezni fognak egy játékot, nem számít, hogy legalább 10 órán át csak a menüket kell tanulni, és néha a halandó játékos számára teljesen átláthatatlan szinte minden folyamat, akkor egy roppant élvezhető játéknak lehet nevezni a Rise of Industry 2 jelenlegi állapotát. Egyéb esetben a casual businessman számára jobb, ha egyelőre más programok felé tekint.

PLATFORM: PC (Steam) | KIADÓ: Kasedo Games | FEJLESZTŐ: SomaSim | MEGJELENÉS: 2025. június 3. | ÁR: 34,99 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

8 órája

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

22 órája
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

1 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

2 napja
4

Heti megjelenések

2 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

3 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

4 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

5 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

5 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

6 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

6 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

7 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

7 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

7 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

8 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

9 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

9 napja
2

Heti megjelenések

9 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

2025.06.22.
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

2025.06.21.
11