Az OXM márciusi kiadása közel 10 oldalon keresztül foglalkozott a Resident Evil 3 újragondolásának változtatásaival. Igyekeztünk a lényegesebb új információkat kivonatolni belőle, bár ezek jelentős része inkább az eredeti ismeretében lesz érdekes. Mindeközben a PlayStation Underground a Capcom producerével, Peter Fabiano-val ült le hogy összehasonlítsa az eredetit és az újragondolást. Lássuk mit tudtunk meg!
+ Nemesis a Resident Evil széria első ellenfele, aki még a biztonságosnak hitt “Safe Room” falai közé is beteheti a lábát. A fejlesztők Mr. X-et használták adatgyűjtésre ahhoz, hogy minél inkább félelmetesre és kiszámíthatatlanra programozzák nemezisünk. Persze így is lesz olyan fejezete és helyszíne a történetnek, ahová nem tud követni minket a halálos fenyegetés, de a fejlesztők nagyon sok energiát fektettek abba, hogy folyamatosan a hátunkon érezzük a tekintetét - még akkor is, ha az AI figyel rá, hogy ne akadjon folyton a nyomunkra. Az elpusztíthatatlannak tűnő ellenféllel való összecsapás sem felesleges azonban, hiszen ilyenkor értékes tárgyakat hagyhat hátra a feltartóztatása.
+ Raccoon City sokkal nagyobb lett, mint az eredeti felvonásban. Nem nyílt világú továbbra sem, de rengeteg opcionális utcával, boltbelsővel és akár teljes szabadon bejárható épületekkel bővült tovább a játéktér. A navigációt könnyíti az idővel megnyíló metro alagútrendszer, ami később csomópontként szolgál és a gyorsutazást is lehetővé teszi. Ezzel együtt rengeteg melléktevékenység is bekerült a játékba és egy erősen risk / reward alapú visszajárkálás a korábbi területekre.
+ A játék is sokkal taktikusabb lett. Nem csupán a limitált eszközkészletre kell odafigyelnünk, de például nem árt majd a kulcsfontosságú helyeken otthagyott robbanó hordókkal sem számolni. Az égbe repítünk vele néhány élőhalottat, vagy tartogatjuk a Nemesis elleni összecsapásokra? Jobb ha tisztában vagyunk azzal is, hogy a zombik mostantól eltérően viselkednek csapatba verődve - okozhatnak némi meglepetést. Az új helyzetfüggő kitérő mozdulatunk éppen ezért nagyon hasznos lesz.
+ A csapat egy sokkal érettebb és jelentősen kibővített történetet szeretne a képernyőre vinni, néhány komolyabb változtatással. Éppen ezért nem lesznek több szálon továbbvitt szituációk és Carlos sem kap külön kampányt - bár játszható karakter lesz Jill mellett.
+ Grave Digger valószínűleg kap majd néhány Tremors inspirálta jelenetet és a méretes pókok is visszatérnek. Ohh és Hunter Beta sem marad ki az újragondolásból természetesen.
Meggyőztek? Akkor már nem kell sokat várnod. A Resident Evil 3 (Remake) 2020 április 3-án jelenik meg PC, PlayStation 4 és Xbox One platformokra.