Xbox Series X: ilyen lesz a jövő
Eddig 65 hozzászólás
Gamer365
2020. February 25.
Tuesday 08:00


A Microsoft is jól láthatóan új módszereket felhasználva csepegteti a következő generációról szóló információkat, éppen ezért nem kellett az E3-ig várnunk ahhoz, hogy néhány elejtett információt és régebb óta keringő pletykát megerősítsenek. Tegnap hivatalos közleményben beszéltek az Xbox Series X-et érintő újdonságokról. Röviden összefoglaljuk a lényeget.

Erő és sebesség

+ Egyedi következő generációs processzor
Az AMD legfrissebb Zen 2 és RDNA 2 architektúrájára épülő egység 12 TFLOPS számítási teljesítményre képes. Ez pusztán a számokat nézve nyolcszorosa az eredeti Xbox One és kétszerese az Xbox One X teljesítményének - de ez nem mutatja meg természetesen a teljes képet.

+ Variable Rate Shading támogatás
Az elsőként az Nvidia által bemutatott technológia lehetővé teszi, hogy a frame kevésbé fontos részeinél alacsonyabb minőségben rendereljen a rendszer, ezzel akár jelentős teljesítménybeli növekedést elérve - minimális kihatással az összképre.

+ Hardveresen támogatott Raytracing
Újabb Nvidia technológia tűnik veti meg a lábát konzolon, bár a hardverigényes eljárás pontos implementációjáról nyilván korai lenne még beszélni. A valósághű tükröződéseket, fényeket és árnyékokat mindenesetre eddig még nem láthattuk AMD architektúrán.

Immerzió egy pillanat alatt

+ SSD háttértár, ami számos aspektusát érinti a játékoknak
+ Akár több játék "alvó módba" tétele és folytatása egyszerre
+ Dynamic Latency Input (DLI) a közvetlenebb irányításért
+ HDMI 2.1 a fenti technológiák képernyőre viteléért
+ 120 FPS támogatás lehetővé tétele

A kompatibilitás következő generációja

+ Négy generációnyi Xbox játék
A Microsoft tovább folytatja az eredeti Xbox és az Xbox 360 kompatibilis címek támogatását, valamint minden Xbox One játék is külön módosítás nélkül játszható lesz a következő generációs konzolon.

+ Smart Delivery
Elég egyszer megvenned a játékot, az Xbox tudni fogja, hogy melyik verzióját tudja használni a hardvered. Ennek megfelelően nem kell a következő generációs portot várni egyik Xbox Game Studios cím esetében sem, hiszem az Xbox One-on megvásárolt játék később Xbox Series X-en automatikusan az elérhető legjobb verziójában fog futni - további extra költség nélkül. Ez a lehetőség ott lesz minden fejlesztő / kiadó számára is természetesen.

+ Xbox Game Pass
Tovább folytatódik természetesen a népszerű előfizetési modell is, immár négy generációnyi címből válogatva. Az Xbox Game Studios first party játékai természetesen továbbra is első naptól elérhetőek lesznek a szolgáltatással - így például a Halo Infinite is.

Téged meggyőztek? Mikor tervezel következő generációra váltani?

Összesen: 65 [1-50]
1 | 2
Feb 27., Thursday 15:46 #65
A gép jó, meggyőző játékok viszont még mindig nincsenek. Ha ne adj isten a sony a God of War új részével indítja a ps5-öt, meg még 1-2 exklúzív címmel nincs az az isten, hogy Xboxot vegyek
"A női megérzés a logika teljes hiányának politikailag korrekt kifejezése" Steam_ID: T1B1/Origin: GeneraL_HUN/ Uplay: sztibi87/ Xbox Live: GeneraL XTX
[55] axl
Feb 27., Thursday 12:00 #64
Válasz peeterson (#63) üzenetére
Nem hiszem, hogy ebben a visszafelé-kompatibilitás fogja meggátolni őket. Én személy szerint örülök neki, mivel a Gears-ből és Halo-ból már X360-on besokaltam (imádtam őket, de annyi pont elég is volt belőlük), nélkülük meg maradt az egy szem Forza Horizon, mint engem érdeklő exkluzív, annyi miatt pedig nem veszek gépet. Így ha esetleg úgy alakul, hogy a következő generációban megint Xbox-os leszek, pótolhatom ezt is és a kimaradt multiplatform-címeket jobb minőségben.
Minden játék szerepjáték
[9] peeterson
Feb 26., Wednesday 21:30 #63
Szerintem jónak tűnik de ez a visszafelé kompatibilitás minek? az xbox azért haldoklik mert a halo meg a gears of war nélkül nincs egy normális cím.De ezeket meg már mindenki rommá játszotta.Akkor meg inkább az új címekre gyúrnának.
[12] p.jay
Feb 26., Wednesday 13:41 #62
Válasz tetyo (#52) üzenetére
Otodiken lesz egy amd konferencia a befektetoknek. Itt leleplezik majd le az RDNA 2 architekturat.
Lost in a world that doesn't exist.
[12] p.jay
Feb 26., Wednesday 13:36 #61
Válasz helihobby (#60) üzenetére
Lesz mas josag is am!
Lost in a world that doesn't exist.
[18] helihobby
Feb 26., Wednesday 13:33 #60
Válasz p.jay (#57) üzenetére
Na akkor ezt már meg is tárgyaltuk.. Örömteli infó..
Első magyar Neo-Geo forum: http://neo-geo.hu Szervizünk: http://f27szerviz.hu
[18] helihobby
Feb 26., Wednesday 13:33 #59
Válasz reptai (#55) üzenetére
Nem ennyire drasztikusan, de ki azért biztosan szerepet fog játszani a konzol életútjába. Ettől független teljesen elfogadom amit írsz..
Első magyar Neo-Geo forum: http://neo-geo.hu Szervizünk: http://f27szerviz.hu
[12] p.jay
Feb 26., Wednesday 13:27 #58
Válasz lacapaca (#56) üzenetére
Ne aggodj laca, csigaver! Nem en voltam a fotervezo!
Megveheted majd!
Lost in a world that doesn't exist.
[12] p.jay
Feb 26., Wednesday 13:23 #57
Válasz helihobby (#54) üzenetére
M.2 NVMe SSD
Lost in a world that doesn't exist.
[29] lacapaca
Feb 26., Wednesday 11:41 #56
Válasz p.jay (#36) üzenetére
Na, kössz szépen, ez most szíven ütött. Akkor ez a gép nekem kimarad...
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
[8] reptai
Feb 26., Wednesday 11:30 #55
Válasz helihobby (#53) üzenetére
Buta osszeeskuves-elmelet, senki nem gondolkodik igy. Olyan van, hogy mondjuk egy modszerrel lehetne jobbat csinalni, de kb 10 ev lenne egy jatek - akkor nyilvan ez kiesik, hiaba van mondjuk egy 3 perces techdemo belole.
[18] helihobby
Feb 26., Wednesday 11:04 #54
Engem még az is érdekelne, hogy maradnak az SSD-vel a SATA vonalon vagy esetleg végre elhagyják ezt a vonalat és lépnek az M.2-es irányba. Erről van infó?
Első magyar Neo-Geo forum: http://neo-geo.hu Szervizünk: http://f27szerviz.hu
[18] helihobby
Feb 26., Wednesday 10:51 #53
Válasz soliduss (#10) üzenetére
És itt még majd a fokozatosság elve is bevillan.. Minek csináljak egyből nagyon ütős kis GFX-et, ha az 5x gyengébb is eladható... stb
Első magyar Neo-Geo forum: http://neo-geo.hu Szervizünk: http://f27szerviz.hu
[11] tetyo
Feb 26., Wednesday 9:21 #52
Válasz p.jay (#42) üzenetére
Miért pont márc. 5.?😀 Na jó, nem kíváncsiskodok. 🙂
PSN ID: Tetyo01
[48] zsozsa
Feb 26., Wednesday 6:39 #51
Válasz sikesdizsolt (#49) üzenetére
Mi is ebben a drámai?
Dzsézon Tetem a Transplanter
[51] Dude
Feb 26., Wednesday 6:26 #50
Válasz p.jay (#47) üzenetére
Mivel nincs előttem a szilícium, csak az AMD által közzétettek meg ezek maradnak
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
Feb 26., Wednesday 1:08 #49
" Eredeti xbox ès xbox 360 kompatibilis címek támogatását"
Ez önmagában drámai írás 😂
Kevesebbet èl a Gamer, de többet èl meg.
[12] p.jay
Feb 26., Wednesday 0:12 #48
Válasz Jogamer (#45) üzenetére
Nocsak.
Lost in a world that doesn't exist.
[12] p.jay
Feb 25., Tuesday 23:53 #47
Válasz Dude (#43) üzenetére
Egyebkent DF tesztek mint hivatkozasi alap?
Nem szabad ilyet!
Lost in a world that doesn't exist.
[12] p.jay
Feb 25., Tuesday 23:50 #46
Válasz Dude (#43) üzenetére
Oh, nem. Nem allitottam, hogy nem novekszik Dude! Felreertesz, de ezen nem csodalkozom. Nem a te hibad. 5 perc alatt explikalnam, hogy mire szerettem volna ravilagitani, de nem tehetem. Sajnos fel szavakbol nem ertjuk egymast.
Marciusban ugy is tobb kerdesetek lesz mint most, hidd el
Lost in a world that doesn't exist.
[1] Jogamer
Feb 25., Tuesday 22:21 #45
Válasz Dude (#43) üzenetére
Jól számoltál kb. De a VRS még hozzáad plusz 40-50%-ot. Így az OneX hez viszonyítva számolhatunk akár 20 teraflopsznyi teljesítménnyel is. Vagy inkább úgy mondom, hogy ne legyen félreértés, egy OneX GPU-hoz képest három négyszeres a szorzó grafikus teljesítményben, a modern architektúrának köszönhetően.
[51] Dude
Feb 25., Tuesday 18:24 #44
Válasz p.jay (#42) üzenetére
Kár bakker. De remélem nem felejted el és írsz róla akár a PC topikba.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[51] Dude
Feb 25., Tuesday 18:23 #43
Válasz p.jay (#41) üzenetére
Akkor tényleg nem értem. A GPU itt része az APU-nak nem? Ahogy a One vagy a PS4 esetében is. Vagy lesz egy külön GPU rész és még egy APU?
Meg az tényleg AMD doksik alapján is hatékonyabb az arch és a DF tesztek alapján is gyorsabb ugyan azon az órajelen, egyező shader szám mellett az RDNA. Ennyit nem hozhat csak az IPC növelése. Vagy igen? És a többi, mint a cache vagy más arch. változtatás nem jelentene sokat?
Nem kötözködöm félre ne érts csak te vagy az első, aki ezt állítja, hogy grafikus feladatok alatt a valós teljesítmény nem növekszik.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[12] p.jay
Feb 25., Tuesday 18:19 #42
Válasz p.jay (#41) üzenetére
Sajnos ennel melyebbre nem mehetek. Marc 5 utan kaptok majd infot az RDNA2-rol. Utana lehet majd boxolni
Lost in a world that doesn't exist.
[12] p.jay
Feb 25., Tuesday 18:13 #41
Válasz Dude (#39) üzenetére
En ertem amit szeretnel erzekeltetni, csak egyszeruen nem igy mukodik.

Mondom, ott az APU.
Lost in a world that doesn't exist.
[12] p.jay
Feb 25., Tuesday 18:11 #40
Válasz reptai (#38) üzenetére

Lost in a world that doesn't exist.
[51] Dude
Feb 25., Tuesday 18:01 #39
Válasz p.jay (#35) üzenetére
De a leírások alapján is sokkal hatékonyabb az RDNA. Legalábbis amit az AMD közzétett a nyáron az alapján is. Azonos shader és ROP szám mellett, azonos órajelen magasabb teljesítményre képes mint a GCN. Viszont ugye az elméleti számítási teljesítmény ugyanaz.
Nem azt írom, hogy ez egy 15Tflops-os masina. Hanem, hogy ahhoz a valós teljesítményhez, amire képes a gép az előző arch. esetében nagyobb elméleti számítási teljesítmény kellene. A 15 csak egy arány érzékeltetés.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[8] reptai
Feb 25., Tuesday 17:59 #38
Válasz p.jay (#32) üzenetére
Ejnye
[51] Dude
Feb 25., Tuesday 17:56 #37
Válasz p.jay (#36) üzenetére
WoW. Coolság.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[12] p.jay
Feb 25., Tuesday 17:52 #36
Válasz Dude (#34) üzenetére
Igen. Ott voltam a fejleszteseben ( AMD ).
Lost in a world that doesn't exist.
[12] p.jay
Feb 25., Tuesday 17:51 #35
Válasz Dude (#33) üzenetére
Jol ismerem a technologiat, hidd el!

A neten megjeleno tudositasok - technikai oldal menten - nagy resze avetos. Kb olyanok mint a hazug wikipedia.

A 15TF sok. Elfelejted te is ( mas is ), hogy lesz ott egy APU is.
Lost in a world that doesn't exist.
[51] Dude
Feb 25., Tuesday 17:29 #34
Válasz p.jay (#32) üzenetére
A 3.6Ghz az elég jó lenne. Te is talalkoztál devkittel? Mert reptai nem igazán árulhat el ilyen részleteket.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[51] Dude
Feb 25., Tuesday 17:28 #33
Válasz p.jay (#31) üzenetére
Mi sok? Az RDNA archból a teljesítmény nagyobb mértékben kiszedhető. A jelenlegi GCN verzióhoz képest ami a jelen gent hajtja ez a 12Tflops valójában nagyobb ugrás, mert a tényleges számítási teljesítmény amit tudnak arányaiban nagyobb. Tehát az azonos teljesítményhez GCN esetén (jelenlegi gen) magasabb elméleti számitási teljesítményre lenne szükség. Van is róla nem egy cikk.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[12] p.jay
Feb 25., Tuesday 17:22 #32
Válasz Dude (#2) üzenetére
8x @ 3.6 GHz
Lost in a world that doesn't exist.
[12] p.jay
Feb 25., Tuesday 17:21 #31
Válasz Dude (#9) üzenetére
Sok lesz az Dude! Kis hijan egy Titan Rtx.
Lost in a world that doesn't exist.
[33] sQr
Feb 25., Tuesday 17:09 #30
Válasz samus101 (#24) üzenetére
Az ugye azért megvan, hogy pusztán a GPU teljesítményéről beszélsz. A 12 TFLOPS csak annak a számítási teljesítménye. Akkor még nem érintetted a sokkal fejlettebb CPU-t, nem beszéltél az SSD rettenetesen sokat számító jelenlétéről, nem beszéltél olyan új technológiákról, mint a VRS, a Raytracing, vagy a szintén valószínűsíthető DSR szerű megoldás.

Nem mellesleg a 12 TFLOPS-os GPU is konkrétan jelenleg elérhetetlen AMD oldalról PC-n. Nincs ilyen teljesítményű kártyájuk a piacon.
Twitter: sequeeer
[55] axl
Feb 25., Tuesday 16:48 #29
Válasz samus101 (#24) üzenetére
Nem igazán látom, ez hogy mond ellent annak, amit leírtam, de oké.
Minden játék szerepjáték
[51] Dude
Feb 25., Tuesday 16:45 #28
Válasz Dude (#27) üzenetére
Jelenleg a 2080Ti tud 13-14 Tflops között. Egy konzolban (még akkor is, ha ezt év végére VGA-kon már jobban megugorjuk majd) nem rossz teljesítmény.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[51] Dude
Feb 25., Tuesday 16:40 #27
Válasz samus101 (#26) üzenetére
Hát pedig ennél nagyobb lépések ilyen szinten nem lesznek már. Szvsz ez is teljesen rendben van. A jelenleginél is inkább a hurka proci meg a HDD az ami visszafogta őket nem az elérhető GPU ereje.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[7] samus101
Feb 25., Tuesday 16:31 #26
Válasz Dude (#25) üzenetére
Meg is látszott hogy kevés volt a lépés...
"Reach out and touch faith!"
[51] Dude
Feb 25., Tuesday 16:25 #25
Válasz samus101 (#24) üzenetére
Legutóbb az X360 - PS4 között elméleti számítási teljesítményben 7-8x-os szorzó volt.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[7] samus101
Feb 25., Tuesday 16:19 #24
Válasz axl (#22) üzenetére
Oké akkor még egyszer: a számok nem hazudnak 2x és 8x a szorzó, legalábbis ezt írták, anno generációs ugrás szerintem nagyobb szorzó számot takart
"Reach out and touch faith!"
[33] Crockett
Feb 25., Tuesday 16:17 #23
De messze van még a november.
XboxLive: Dolumajo
[55] axl
Feb 25., Tuesday 15:42 #22
Válasz samus101 (#7) üzenetére
Azért annak idején sokkal messzebb volt a grafika a realisztikustól, mint most. Nem csak hogy nagyobbat kellett ugrani, de könnyebb is volt megtenni azt.
Minden játék szerepjáték
[55] axl
Feb 25., Tuesday 15:40 #21
A teljes visszafelé-kompatibilitást nagyon jó dolognak tartom, ahogy a Smart Delivery-t is, csak utóbbi XO híján úgysem érint. A Game Pass biztosan egy marhajó ajánlat azoknak, akik sok játékot fogyasztanak el rövid időn belül és nem zavarja őket, hogy később bármikor kikerülhet a kínálatból egy adott cím, én sajnos nem tartozom közéjük. Szeretem akár évekkel később is újra elővenni a régebbi játékaimat, úgyhogy változatlanul a dobozos Complete Edition-ök mellett teszem le a voksomat. A technikai bla-bla meg egyáltalán nem érdekel, szerintem már most is elég szépen néznek ki a játékok, annál lejjebb úgysem fognak adni.

Hogy mikor tervezek váltani? Biztosan nem a generáció legelején. Majd ha már kijöttek a kezdeti problémákat kiküszöbölő olcsóbb, kisebb gépek. Addigra lesz rájuk elég játék is, akár nyomott áron, azok alapján könnyebben tudok dönteni.
Minden játék szerepjáték
[15] igni
Feb 25., Tuesday 15:36 #20
Válasz samus101 (#13) üzenetére
Fostiny 2 azért rossz példa, mert p2p hányadék az egész. Aki a fireteam leader azt tölti be mindig elsőnek legyen az bármilyen aktivitás a játékban.
Switch Friend Code: SW-4131-4448-1527
[10] kakuto
Feb 25., Tuesday 15:33 #19
En szerintem maradok xbox vonalon, az xbox one x el es game passal nagyon elegedett vagyok.
[37] fr4231
Feb 25., Tuesday 14:01 #18
Ha nem lennenek a Sony exkluzivok meg nem lenne PC-m akkor ezt egy siman marha jo ajanlatnak tartanam. Sot, meg igy is.
PSN: fr4231_jp
Feb 25., Tuesday 13:55 #17
RIP PSÖT
Papu nem sárga tetű!!
[38] playmore
Feb 25., Tuesday 13:46 #16
Válasz samus101 (#13) üzenetére
Most is így van. Xbox X-en már rég játszol Divisionben mire betölti a többieket. Ha jól tudom vannak játékok pl az Onrush ami alap Xboxon 30fps a többin meg 60 és kész. Mint ahogy PCn is játszhatsz gyengébb géppel/felbontással/fpsel másokkal akiknek jobb, max ők alapból előnybe lesznek veled szemben.
Cheers, love! The cavalry's here!
Összesen: 65 [1-50]
1 | 2
Friss hírek

36 | [Maradj otthon és nyerd meg!] Operencia (PC, PS, X, NS)

Mindannyiunk életén nyomot hagy a jelenlegi helyzet. A felelős játékos otthon marad és pozitívan tekint a jövőbe, mi pedig a Gamer365-nél azon fáradozunk, hogy jó kedvvel töltsük együtt az időt, és ne lankadjon játékos kedvetek. Frissen indított nyereményjátékunkban először az Operencia kerül terítékre, minden elérhető platformon!

13 | Gamer365 Podcast 2020 március

A Gamer365 Podcast felül a nextgen hype-vonatra és kielemezzük a hét két legfontosabb témáját, azaz a frissen bemutatkozott Xbox Series X hardvert és a PS5 specifikációját! Készítsétek hát, a bespajzolt csipszet, amíg mi kibeszéljük, mit tud az új chipset!

ps4 320 | Kék villám: ezt tudja majd a PlayStation 5!

Tessék, eljött az idő, Mark Cerny lerántotta a leplet a napokban bemutatkozott Xbox Series X ellenfeléről, a PlayStation 5-ről. Bár izgalmas, popcornra csábító nagybemutatót nem kaptunk, egy korrekt technikai prezentációban mutatkozott be az új hardver. Erre tessék!

pc 1 | The Procession to Cavalry: éled a reneszánsz

Monty Python és reneszánsz festmények - móka és kacagás.

pc 0 | The Shattering: hasadt elme szilánkjai

Érdekes sztori - egyedi látvány - narratív thriller.

2 | Dungeon of the Endless PS4-re és Switch-re

Májusban érkeznek az új konzolos verziók.

ps4 13 | Final Fantasy VII Remake: digitális verdikt

A Digital Foundry vitte be a pixelszámlálóba a játékot.

3 | MicroMan: hangya nézőpontból

Drágám, a takarító összement!