Alig több, mint egy hónap van már csak hátra az idei év legkomolyabb blockbuster címe, a HALO 3 megjelenéséig, a két előzmény sikereinek tükrében pedig - cseppet sem meglepő módon - óriási előzetes elvárások veszik körül a Bungie Xbox 360-as FPS-ét.
Három éve a második rész egy nap leforgása alatt 125 millió dolláros bevételt hozott, amire mondani sem kell, rengetegen felkapták a fejüket, az iparágon kívülről is, a harmadik felvonással pedig még ezt is túl akarják szárnyalni.
A Microsoft-nál azt mondják, hogy bíznak a sikerben, ami teljes mértékben érthető, hiszen az elmúlt héten értesültünk arról, hogy a játék előrendeléseinek száma Észak-Amerikában túllépte az egymilliós határt, ami ilyen rövid idő alatt ezidáig egyetlen videójátéknak sem sikerült. Ebben a játékot körülvevő igen komoly reklámkampány is nagyban közrejátszott, hiszen a promotáló partnerek között olyan neveket találunk, mint a Comcast, a Burger King, a 7-Eleven, a Mountain Dew, vagy a Pontiac.
A cél a 155 millió dolláros első napi bevétel lenne - összehasonlításként: ez túlszárnyalná a filmek terén rekordtartó Spider-Man 3 151 milliós teljesítményét is. Elemzők szerint ez könnyen sikerülhet majd: ők akár a 170 millió dolláros bevételt is elképzelhetőnek tartják a premiert követő első huszonnyégy órában.
A Halo 3 szeptember huszonhatodikán kezdi meg az első két rész 15 milliós összeladásának megtoldását, méghozzá három kiszerelésben: a hagyományos áron érkező normál kiadással, a 70 dollárt kóstáló Collector's Edition-nel, és a rajongói álmokat megtestesítő, 130 zöldhasú kipengetését igénylő masszív Legendary Edition-nel. Ki melyiket választja?