[Teszt] Hyrule Warriors: Age of Calamity

Hyrule Warriors: Age of Calamity

kevinyCsángó Kornél2020.11.18. 16:00

Abban talán egyetértünk, hogy a Breath of the Wild a Nintendo egyik legmerészebb, legnagyívűbb vállalkozása az elmúlt években. De ha teljes mértékben mellőzni szeretnénk a szubjektivitás látszatát: az eladásokból, a játék köré épült community méretéből is szépen látszik ez. Vagy akár abból is, hogy a történelemben először folytatást kap egy Zelda epizód és hogy az előzmények taglalására is külön játékot dedikáltak. Ami ugye nem titok, hogy egy Musou - a világ japántól nyugatibb részein ilyen meg olyan Warriors (Dynasty vagy Samurai leginkább). De különböző sikeres, főleg japán játékok is kaptak már musou mellékszálat, mint például a Dragon Quest vagy a One Piece. (vagy akár a pre-BotW Zeldák olvaszótégelyéből létrejött Hyrule Warriors) De mielőtt beleugranék a stílus gyorstalpalójába, nézzük meg, mi a két világ legnagyobb közös osztója.

A Legend of Zelda játékoknak három igazán fontos összetevője van: a felfedezés, a puzzle fejtés és a harc. Eme legutóbbi a Skyward Sword érkezéséig bátran állíhatjuk, hogy egyfajta dísznek volt a játékban. Hogy a nagy felfedezés közben ne unatkozzunk annyira: tessék itt van pár mob, odaállnak eléd, kérik a fülest, aztán tiszteletteljesen megdöglenek. Még a bossharcok is inkább egyfajta kirakós-játékok voltak, semmint a reflexeink és ügyességünk erőpróbái. Ezzel szembe a Musou kizárólag a harcra fókuszál, abban is leginkább arra, hogy látványos ütközeteket tárjon a szemünk elé.

Teszi ezt afféleképp, hogy egy nem túl bonyolult térképre kihelyez mondjuk 1500 ellenfelet (körülbelül 100-as lélekszámú csoportokra felosztva) majd adagolja az objektívákat, hogy mikor merre kéne menni tömegpusztítani. Maga a tömegpusztítás viszonylag primitív: a moboknak nincs sok esélye megtámadni téged, rettenetesen túltápolt (hogy mondják magyarul, hogy overpowered?) vagy velük szemben - így a kihívást egyedül a csapatkapitányok és a boss-ok jelentik, akik egyfelől hajlandóak visszaütni, másrészt nem dobják fel a csülköt három maflás beérkezését követően. Persze a harcok között lehetőséged van nagyokat fejlődni, meg elvinni a kovácshoz a harci díszt, hogy még erősebb lehess és még hatékonyabban legyél képes irtani a szerencsételen magatehetetlen ellenséget.

No, ez a recept találkozott most a Breath of the Wild színházának kellékeivel, illetve egy kicsit akkurátusabban: a 100 évvel a Breath of the Wild cselekménye előtti Hyrule-al. Még bőven Kalamajka Ganon előtt vagyunk, de a Jelenések Könyvében leírtak pedig lassan, de biztosan elkezdenek beteljesedni. A sztorit szerintem mindenki ismeri, aki játszott a BotW-al: Ganon csatlósai egyre nagyobb számban képviseltetik magukat a királyság földjein, majd ebből valahogy oda fogunk kilyukadni, hogy uralma alá hajtja a világot. Az Age of Calamity ebből a “valahogy” részre fókuszál.

Nézzük, hogy néz ez ki a gyakorlatban: ha esetleg a képekről és a videokról ez nem lenne teljesen egyértelmű, akkor most megerősítem: az Age of Calamity teljes mértékben a Breath of the Wild assetjeit használja. Legyen szó a karaktermodellek és animációik túlnyomó többségéről, a UI-ról, a hangokról/zenékről, de még a pályákon végigrohanva is akarva-akaratlanul elkap bennünket a “vótmá” érzés. Omega Force-ék konkrétan fogták a BotW hatalmas térképét, kiválogattak néhány helyszínt, felhúzták rájuk a látható és láthatatlan falaikat (mikor mit), megszórták őket mobokkal és tádáá. Szóval azzal nem vádolhatjuk őket, hogy a lelkük mélyén kártyékony méretűre duzzadt kreatív energiáikat itt vezették le.

Ha pedig arra vártál titokban, hogy a Nintendo beavatkozásával majd egy icipicit jobb lesz majd a musou formula, hát… ki kell ábrándítsalak. Bár technikailag úgy-ahogy rendben van a játék - értsd: viszonylag riccenésmentesen történik a nagyszámú ellenfélarzenál ritkítása, ami egy ilyen (mai szemmel nézve) gyengécske hardver alatt már egyfajta eredmény, de azért akadnak szemöldökráncoló momentumok szép számmal. Például a randomszerűen pop-up-olódó ellenfelek, beakadó kamerák nagyban rontják az élményt - ami önmagában is sajnos… na, hát hogy mondjam ezt asszertíven: nem egy top kategóriás élmény.

Maga a tömegoszlatás ideig-óráig nyújt csak némi élvezetet, ezt is többnyire addig, amíg betanulod a kombókat (nyugi kétféle támadás kombinációiból nincs túl nagy variációhalmaz). A kapitányok (leginkább Moblinok, óriási Bokoblinok) nagyjából ugyanazzal a mozgáskultúrával rendelkeznek, felülkerekedni rajtuk ugyanúgy kell mint az összes többin, így a harc relatíve hamar unalomba fullad. Erre most mondhatnám, hogy segít a kis adagokban történő fogyasztás, de egészen őszintén: a Bayonetta után 10 évvel - ahol az ütközeteket sikerült változatosra és élvezetesre komponálni - ez nem eredmény. Meglepő módon amúgy a térképen egyes fejezeteket követően megnyíló mellékküldetések működnek a legjobban: itt általában rövidebb, lényegretörőbb feladatokat kapsz, amit ráadásul a megadott időkeret jó feszessé is tesz.

Külön bosszantó, amikor egyes csapatok elvesztik a motivációjukat és csak szépen katonásan állnak egymás mellett a semmibe meredve, miközben tőlük 20 méterre éppen hamburgerpogácsát szeletelek a társaikból. De az igazán mélypont, amikor a Divine Beast-eket irányítva kell kiritkítani az ellenfelek garmadáját, majd amikor odapirítasz valami bölcs lézersugarat, látod, hogy a papírmasé ellenfelek három animációs fázisban csont egyszerre összeesnek… igazán kiábrándító.

Maradt hát a történet, ami annak ellenére, hogy a végkimenetellel tisztában vagyunk, néhol egészen izgalmas tud lenni. A két csatát összekötő kis átvezető animációk igényesek, néhol viccesek és jól is festenek. Ezek miatt igazán érdemes leemelni a polcról az Age of Calamity-t, persze leginkább abban az esetben, ha három éve rabul ejtette a szíved a Breath of the Wild.

A Hyrule Warriors: Age of Calamity tehát továbbra sem több, mint egy felemás fanservice, amely bár rövidke etapokban kellemes kis fogyasztmány, összességébe nézve viszont nem több egy erős közepesnél. A történet és a setting továbbra is világbajnok: nemhiába dolgozott vele évekig a Nintendo világbajnok csapata, viszont a játék maximum az öltözékében királylány. Ha ezt vártad tőle és (gyaníthatóan) BotW rajongó vagy, akkor nem is kérdéses, hogy beszerzed, de ha azt vártad, hogy a Nintendo majd gatyába rázza a musou műfajt, csalódni fogsz.

6/10

***Hyrule Warriors - Age of Calamity

Platform: Switch

Kiadó: Nintendo | Fejlesztő: Omega Force

Megjelenés: 2020. 11. 23.***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

15 órája

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

1 napja
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

1 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

1 napja
16

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

2 napja
44

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

3 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

3 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

4 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

5 napja
4

Heti megjelenések

5 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

6 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

7 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

8 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

8 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

9 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

9 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

2025.06.25.
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

2025.06.25.
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

2025.06.24.
3