[Teszt] Disintegration
Kapcsold jtk: Disintegration (xbox1)
Eddig 2 hozzszls
mcmacko
2020. July 12.
Sunday 10:30


Rgen volt mr olyan, hogy ennyire halogassam, hzzam-vonjam egy teszt megrst. A Disintegration egyszeren kifog rajtam – annyira szeretnm szeretni, s annyira j lenne kitr lelkesedssel rni rla, de ht nem igazn lehet. Viszont a jtk rtkei a kzpszer megoldsok kztt is elvitathatatlanul ttrnek, s egy furcsa kettssg hzza-vonja az embert a V1 jtkval kapcsolatban. A fejleszt-fkolompos Marcus Lehto nem mai gyerek; annak idejn a Halo els koncepciinl is jelen volt, gy a modern FPS megszletsben fontos szerepet jtszott az r. Az ambcikat pedig most sem dugta egy nagy zsk mlyre – a Disintegration tbb ponton forradalmat hirdetett.



De ezen a ponton az FPS+RTS hibrid cmkt n gyorsan le is tpem a jtkrl, ez a kompozci egsz egyszeren bullshit. Ha ezt az sszeillesztst keresed, akkor trj vissza a Shiny-fle Giants-hez; a Disintegration szimpln csak egy bels nzet lvlde, amiben csapattagokat kommandrozhatsz a pillanatrl-pillanatra kialakul mini-arnaharcokban. Ilyen tren a jtk tnyleg hasonlt akr a Halo-ra is. A plykon jl temezve rkeznek a tereblyes terekre hangolt harcok, ahol nhny fs csapatunkkal fel kell szalmizni a kzelharci mobok, tvolsgi fegyverekkel, sniperekkel, healergrntokkal felszerelt vrsszemek seregeit. Idkzben megjelennek a mechk, hozznk hasonl graviciklis antihsk s ms, egyre brutlisabb ellenfelek is – mikzben mi is a jtk szenzcijaknt hirdetett lebeg harci jrgnyt irnytunk. Ezt gy kpzeljtek el, mint egy lebeg robotszekeret, amivel adott keretek kztt a Z tengelyt is meghdthatjuk. Magasba trve pedig jobban tltjuk a terepet, s a parancsainkat („Ezt az egysget tmadjtok!”) is knnyebben kioszthatjuk.



Viszont a fentiek alapjn az is ltszik, hogy azrt mgsem egy tipikus FPS-rl van sz, hanem sokkal inkbb egy mechs jtkrl. Tudjtok, Front Mission Evolved, Armored Core sorozat, Metal Wolf Chaos – itt kell keresni a prhuzamokat. Egy relatve lassan irnythat, bellrl mecha-szer hst irnytasz, a plyk s az ott tallhat gcpontok s feladvnyok is ezeknek a mechs cuccoknak a stlust s technokrata, olykor szraz tematikjt kvetik. Ha ezt helyrerakod a fejedben (kell hozz 1-2 plya), s a korbban emltett cmeket is kedvelted, akkor hirtelen megszereted a Disintegration jtkmenett, s ilyen szemmel nzve egy friss, tletes robotos akcijtkot fogsz kapni a V1/Private Division prostl. A kommandrozs sem magas szint stratgiai igny (itt is fals a prhuzam az RTS-vilggal), sokkal inkbb a gyors, reflexszer felismersekre pt. Szksg is van r, mert a gravicikli nem tl gyors, a clzs is ragads tmenetekkel s tehetetlensggel br (akrcsak tbb mechs jtkban), gy clszerbb csak kbra kijellni, hogy merre tmadjon a csapat, aztn ha elindul a darl, akkor jhet a preczkeds…



Amire szksg is lesz, a jtk ugyanis meglep nehzsgi tskket dob be, fleg a vdekezs checkpointok krnykn, ahol hullmokban jnnek az ellenfelek, neknk pedig helyt kell llni egy esemny beindulsig. Normlon is be-be tudott szvatni nhny ilyen szakasz, de persze lehetetlen kihvssal nem tallkoztam. A plyk jl plnek, fokozatosak, 40-50 percre hangolva van idejk kibontakozni s vet bejrni. Van hogy egyedl kezdnk, majd sszegyjtjk magunk kr a csapatot, mskor pedig full felosztsban trhetnk elre, mindjrt a plya elejrl. Ilyenkor vadul megynk elre, nincs aki meglltson minket, ezzel pedig lelki krptlst kapunk az elz plyn utols crnaszllal tllt arnaharc utn. A plyk eltti tvezetkben s hub-szobkban indthat dialgusokban ismerhetjk meg a szkevny csapatunk sztorijt, ahol mindenki agya robottestbe lett beptve. A sztori egyfajta western-vonalat kvet, de nincs igazn jl kidolgozva a vilg, inkbb a karaktereket fogjuk megkedvelni, mint az ropera-szintet elrni csak ht kzponti konfliktust. Romer Shoal is rdekes karakter, rdekes szinkronhanggal – a jtk nem szokvnyos megoldsait csak fokozza a szereplk egyedisge, mondhatni furcsasga is. (Szintn rdekes adalk, a fszerepl a nevt egy New York-i vilgttoronyrl kapta...)



Kr, hogy a tnyleges megvalsts viszont mr messze nem ennyire dt. A plyk mg csak-csak kinznek valahogy, de vgig olyan rzsed lesz, mintha a Titanfall s a Mass Effect furcsa keverkben kavarnl, elz genercis mrcvel szemllve. A plyk kztti elre eltrolt (in-engine) tvezetk mg egsz jk, de a huboknl val beszlgets szakaszok statikus mivolta tizent ves lemaradsban van. A merev menk s egyszer prezentcis megoldsok archaikusak – mintha csak a jtk ebben is kvetn az ltalnos japn mechs jtkok szraz mivoltt. A sztori mivolta s a plyk generikus kpe is annyira msodlagos lmnytnyez, hogy inkbb a dinamikus akci lesz az, ami rajta tart a jtkon, s a fegyverek, fejlds, taktikai lehetsgek szgbl keresed majd a szrakozst. Szerencsre ezt meg is tallod majd a jtkban, de ehhez t kell magad kzdeni a fenti korltokon – a Disintegration semmikpp sem a Call of Dutyval vagy az j AAA lvldvel mrhet ssze. Br egy ilyen felllsban a multi menthetn a menthett – de ezt teljesen elengedte a fejlesztcsapat s a kzssg is. A megjelens krnykn tudtam egy estt vgigjtszani multiban, azta sem sikerlt aktv meccset tallni. Hogy milyen volt a tbbjtkos md? Lass, darabos, kiegyenltetlen – sajnos a fegyverek mechaniki, s a lassan cskken HP cskok nem segtenek a temp kialaktsban, ehhez pedig lass gravicycle hajk s csak minimlis fejldsi, kozmetikai aprsgok trsulnak. Pedig az egyes frakcik, s a velk rkez skillgyjtemnyek rdekesek lettek volna. Mi kne a multinak? Egy masszv jrahuzalozs a mechanikk tern, s egy esetleges F2P modell. A kampny pedig levlhatna errl az oldalrl s flpnzen szp sikereket rhetne el a letlthet cmek felhozatalban.



Mint lthatjtok, abszolt pozitv szemllettel ltem le minden egyes alkalommal a jtk el, s a kezdeti sszecsiszolds utn meg is talltam a nzpontot, aminek segtsgvel a jtk megadta a stlushoz illeszked szrakoztatst. A furcsasgai, olykor esetlen megoldsai csak fokozzk a szimptit, de mindig bet valami rgies, darabos aspektus, ami miatt a jtk nem tud 2020 szintjn igazn kibontakozni. Sokat merengtem a ponton is, a single kampnyra btran tolnk mg egyet felfel, de a multiplayer jelenlegi helyzetben nem lehet magasabban rtkelni a jtkot. Remljk annyi sikert elr majd, hogy Romer Shoal s az ember-robot trsadalom technikai dezintegrcijrt kzd lzadk sztorija folytatdjon – van potencil a hskben s az egyedi jtkmenetben is.

Jul 12., Sunday 16:27 #2
Vlasz Doberman (#1) zenetre
Ksznjk a lelkestst!
"This is our time to medicate..."
[7] Doberman
Jul 12., Sunday 16:00 #1
Hasonlan pozitvan lltam hozz, valami megmagyarzhatatlan 'ez biztos jl mkdik' rzsem volt. Hiszen mirt ne mkdhetne, fleg ez a tvolrl irnytod a dolgokat egy minimlis taktikt adhat. Aztn ahogy kzeledett a megjelens kezdtem tltni az alacsony kltsgvets melyik pontokon fogja megmutatni foga fehrjt. Az tvezet hub s trsa, enyhn barakkos grafika ( annyira azrt szp hogy lvezhet legyen), nyilvn nem AAA, s ezt a rszabs mutatja legjobban. n nem vrtam tle mltit, ha nincs az lett volna baj, gy meg az hogy van, illetve mr nincs. Felesleges ttel lett a listn, ki tudja mennyi munkara pnz energia ment bele, amit gyak. megjelens napjn elengedtek. A jtk alapmechanikja s trtnete tbbre hivatott, a prezentls nem sikerlt.
Ksznet a cikkrt!!
Stupid people everywhere, but I ain't got time to care!
Disintegration adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: 10tacle studios
Fejleszt: 10tacle Studios
Megjelens: 2020. Jun 15.
Kategria: Akci
Online jtkmd: Van

A szerkesztsg rtkelse:
6
Ami tetszett
- rdekes jtkmenet, ami a mechs jtkok stlust idzi;
- Graviciklis harcok s taktikai mechanizmusok;
- Furcsa, de szerethet karakterek;
Ami nem tetszett
- Archaikus megoldsok sora;
- rdektelen s kidolgozatlan sztori;
- Gyakorlatilag bedgltt multi
Olvasi rtkels: Mg nem rtkelte senki!
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

2 | [Teszt] Disintegration

Rgen halogattuk gy teszt megszletst, mint a Disintegration-t, amely egyszerre hihetetlenl rdekes s izgalmas, msrszrl viszont mintapldja annak, hogy valami rosszkor, rossz idben s tkletlenl is debtljon. Tesztlaborunk jelentst beljebb olvashatjtok.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba