[Teszt] Marvel’s Iron Man VR
Eddig 9 hozzszls
sQr
2020. July 14.
Tuesday 11:00
A sisak rostlynak sttjben finoman rajzoldik ki zihl llegzetem. A szvem s az ark reaktor egyszerre pulzl a mellkasomban. Kellemes ni hang bg a flembe, majd a bels kivettn lassan feltnnek a szoksos kijelzk s Malibu tengerpartjnak gsznkk hullmai. vatosan leeresztem magam mell a kezem. Izzad tenyeremben lgyan vibrl a repulzor. A talpam alatt nyugtalanul mozognak a homokszemcsk. „n vagyok Vasember!” – suttogom gyermeki mosollyal mieltt beizztom a hajtmveket.



A Camouflaj ipari veternokbl ll fejleszti az elmlt vtizedet mg a mobiljtkok piacn kezdtk, ahol a Republique epizodikus felpts akci-kalandjval kvntk az AAA minsget elhozni erre a szegmensre. A hangos siker azonban elmaradt. Az rdekldk minden megjelent rsszel egyre inkbb lemorzsoldtak, a kritikai fogadtats jobbra vegyesnek bizonyult. Az tdik felvonssal lezrt trtnetet viszont j rzkkel rgtn a szrnyait bontogat virtulis valsg sekly vzbe lktk, ahol nem volt nehz fennmaradnia. St. Hirtelen a Marvel licenszekkel a zsebben tancstalanul csorg Sony tekintete is az alig 40 fs csapatra tvedt. Na s ambcibl tovbbra sem volt hiny.



A jtk trtnete fggetlen a Marvel egyre bvl filmes univerzumtl s a kpregnyes alapokat is lazn kezeli. A vgeredmny azonban gy is tlsgosan ismers, kiszmthat s ertlen. Elg csupn nhny kulcsmondatot emlteni hozz. Az afganisztni terroristk fogsgban pl els modellt. A hbor gpszrnynek htat fordt millirdos zletembert. A kzvetetten elkvetett bnkrt hsnket okol antagonistt. A legnagyobb gond azonban, hogy ezek az esemnyek legtbbszr minden interakcit nlklz jelenetekben, knosan esetlen prbeszdekkel s stt kperny alatt fut bels monolgokkal bontakoznak ki. A kpet rnyalja valamelyest a holografikus testet lt kt mestersges intelligencia, F.R.I.D.A.Y. s Gunsmith karaktere, akik kpesek egy kevs letet vinni a malibui villa falai kz. A mltjval kzd Tony Stark brbe bjva msklnben nem maradna semmi, csak az interaktv menknt funkcionl garzsunk s az ezerszer ltott VR gimmickek ktelez felmutatsa.



Szerencse, hogy az Adi Granov ltal tervezett pnclt magunkra hzva errl pillanatok alatt elfeledkeznk! A ktelezen kt Move kontrollelre szabott irnyts rendkvl tgondolt, meglepen pontos s kell gyakorlssal egszen gyes manverezsre ad lehetsget. Az els bizonytalan felemelkedstl az utols kiltt plazmasugarunkig Vasembernek fogjuk rezni magunkat! Hihetetlen, hogy mennyire kzel sikerlt kerlni a gyermeki fantzihoz. Szinte teljesen kpesek lesznk elfeledkezni a hardver limitciirl. Az irnytk szokatlanul pontosak, a kamera mg 360 fokban fordulva is gyesen kveti a mozgst, a perifris ltsunkat nagyrszt kitakar HUD elemek pedig nem csak az autentikussgot fokozzk, de sokat segtenek a VR betegsg lekzdsben is. Az egyetlen alternatva amit hinyoltam, hogy az apr ngyzet s hromszg gombok helyett kpesek legynk csupn a kztartsunkkal a tengelynk krl fordulni. Azon kvl? Mint egy lom.



Mg akkor is, ha ez a kzel tkletesre csiszolt rendszer csupn egy kiss gyetlenl a narratvba erltetett „wave shooter”-t szolgl ki. Az akci szinte minden esetben egy kln plyn, jl krlhatrolt arnban zajlik, ahol az ellenfelek hullmokban trnek az letnkre. A ksztk ennek tudatban viszont szmos dizjndntst hoztak s knnyen toltk ki a jtkidt kiegszt tartalmakkal s extra kihvsokkal. Minden kldets vgn kapunk pldul egy rszletes rtkeltblt, majd a teljestmnynknek megfelelen klnbz opcikat oldhatunk fel a pnclzatunkon. Fontos, hogy ezek egyenrtkek s a kezdetektl brmelyiket elrhetjk. A maximlis sebessget vagy az agresszvebb gyorsulst preferlod? A pontos hkvet raktk vagy a nagyobb terletre hatkony bombk a hasznosabbak? A lnyeg, hogy a pnclzatot a sajt ignyeidnek megfelelen alaktad abbl a marknyi vlasztsi lehetsgbl amit a jtk felknl.



Br ellenflbl szintn mindssze hat – igen, six, sechs, shest - klnbz modellel nznk majd szembe, a fejlesztk mindent megtettek, hogy eltr szitucikat hozzanak ltre ezek kombinlsval. Van kztk olyan, amit csak a tmadst kvet nhny msodpercben vagyunk kpesek sebezni. Van amelyik nmagban szinte rtalmatlan, de thatolhatatlan vdpajzsot kpes hzni trsaira. Na s akad egy tank szer fldi egysg, ami leginkbb a plya ezen terletnek kidolgozatlansgval fogja megkeserteni az letnket. rthetetlen szmomra, hogy mirt nem limitltk a maximlis magassghoz hasonlan ezt is. Sanghaj stt kartondobozokbl ll felhkarcoli egybknt is illzirombolak, amit feleslegesen rontanak tovbb az utcaszint ktdimenzis fi s flig a fldbe sllyedt, low-poly, mozdulatlan jrmvei.



Mert mg az irnytssal s a mozgsrzkelssel a hatrokat feszegettk a ksztk, technikai s tervezsi szempontbl gyakran ltvnyosan testek a korlton. A helysznek kidolgozottsga meglehetsen felems, radsul a legtbbet mr a f trtnetszl 6-8 rjban jrahasznostjk – nha vltoztats nlkl. Az ajnlott ll pozcibl olykor kizkkentenek l, fldn fekv vagy hason ksz jelenetekkel, ami bennem mindig ers diszkomfort-rzst kelt. Egyes szitucikban pedig mg enyhe kpkockaesst is rzkeltem, ami kimondottan kellemetlen rzs VR-ban. Akrcsak a msfl percig is elhzd, minden kldets eltt s utn, de gyakran kulcsjelenetek kzben is feltn tltkpernyk, sttben mormolt monolgok. Ez az, amit egy immerzira pt mdium soha nem engedhet meg magnak! Elzrva a klvilgtl minden resjratot megrznk, amit csak az els kt-hrom alkalommal lesznk kpesek eltni a thriller s a macarena koreogrfijval.



Mindezek ellenre a Marvel’s Iron Man VR nem egy rossz jtk, ha kpesek vagyunk helyn kezelni az rtkeit s hinyossgait. Nem a Sony jabb Spider-Man szint momentuma. Nem a virtulis valsg tripla A kategris debtlsa. De mg csak nem is a platform megkerlhetetlen hzcme. Csupn egy gyerekkori lom kzel tkletes megvalstsa, amit nismtl tartalommal s botladoz krtssel csomagoltak egybe. Furcsa helyzet. A legjobb pillanatokkal csbt ingyenes prbareplst mindenki szmra ktelezv tennm, de a teljes tra szerintem csak a legnagyobb rajongknak ri meg jegyet vltani. [ 6 ]

Marvel's Iron Man VR | Platform: PlayStation VR |
Kiad: Sony Interactive Entertainment | Fejleszt: Camouflaj
Megjelens: 2020. jlius 3. | r: 11.990 Ft

moderator sQr
Jul 20., Monday 9:21 #9
Vlasz p34c3 (#8) zenetre
n gy rzem, hogy br a VR lmny rengeteget ad hozz egy adott produktumhoz, attl mg elvrhatjuk, hogy nmagban jtkknt ugyan azt a sznvonalat hozza a legtbb terleten, mint flatscreen trsai. Pldul olyan trtnetet, karaktereket, szinkronhangokat, plyafelptst s a tbbi. Aztn jtkosknt majd rezzk, hogy nmagban pldul az irnyts / repls remek kidolgozottsga mennyire elg neknk hossz tvon. Prbltam kiemelni ezt a rszt. : ]

Kvncsi voltam, hogy Te hogyan rtkeled majd a teljes verzit. Ksznm, hogy rtl! ^^,
Twitter: sequeeer
[2] p34c3
Jul 19., Sunday 17:49 #8
Nem olyan knny m ezeket a VR jtkokat a hagyomnyos videojtkokhoz hasonlan pontozni. A hosszsguk, trtnetk mlysge ssze sem hasonlthat, viszont egy sokkal intenzvebb, immerzvebb lmnyt adnak. Nem teltett a piac, nem uraltk mg le a Nagyok, gy elg egy j tlet s egy poftlanul egyszer - de innovatv - irnytsra simn fel lehet pteni egy sikeres koncepcit. J plda volt erre a Beat Saber s most tulajdonkppen ugyanez trtnt az Iron-Man VR kapcsn is. A repkeds s a harc knnyen megtanulhat, de rengeteg vidm rt kell vele eltlteni, ha igazn j akarsz lenni. A Sony is ltott benne fantzit, ezt megtolta mg egy kis tkvel, liceszszel...s ht ennyit sikerlt belle kihozni.
Egyltaln nem egy rossz VR lmny, de teljes rtek jtkknt elg nehz r tekinteni, ez az razsban is szrevehet, taln szerencssebb lett volna ennl is kezvezbb ron knlni, br nem tudom ez mennyire befolysol tnyez a jtk rtkelsnl.
A trtnet egyszer, a grafika felems, a tltsi idk tnyleg egy rkkvalsgnak tnnek, alig van nhny helyszn. De ki lehet prblni a demo-t, n azzal kb- ktszer annyi idt tltttem el, mint magval a jtkkal! :-D sszesgben nem bntam meg, mert jl szrakoztam, idvel majd biztosan elkezdek a kihvsokkal is foglalkozni...
moderator sQr
Jul 15., Wednesday 23:13 #7
Vlasz Hwopapa (#6) zenetre
Szerintem ennyire nem vszes a helyzet. Prbld ki legalbb a demo-t, ha lehetsged van r. A nemzetkzi sajtban egybknt kellemesebb pontszmokat is kapott - 73-as Metacritic jelenleg -, gy knnyen elkpzelheten tartom, hogy sokakban mskpp slyozdnak majd a fent lert dolgok.
Twitter: sequeeer
[25] Hwopapa
Jul 15., Wednesday 22:47 #6
Vlasz sQr (#4) zenetre
rtem n, de ettl mg szar. Odaveri az illzit, hogy te vagy jronmen rendesen.

Ezrt is tartom egy abszolt felesleges dntsnek a jelenlegi genre kihozni, mert gy csak elveszi az ember kedvt magtl vasembertl is. Szerencstlen egy normlis jtkot sem kapott, aztn mr lassan 70 ve porondon van
PSN-XBox: Snake.aZ.eKe / Switch: SW-6493-2649-5593
Jul 14., Tuesday 22:31 #5
Esk megjtt hozz amgy a kedvem...
"This is our time to medicate..."
moderator sQr
Jul 14., Tuesday 14:28 #4
Vlasz Hwopapa (#2) zenetre
Nem szokott ezzel problma lenni, ha a fejlesztk a limitcikhoz tervezik a jtkukat.

Itt is fantasztikusan nz ki pldul amikor csak a felhk kztt replsz a magasban s maximum madrtvlatbl ltod a fldet. Az, hogy ksbb a sttben, kartondobozoknak beill felhkarcolk kztt kell harcolni gyakran a kihalt utcaszintre is leereszkedve - ez csupn egy hibs dnts.

Ugyan gy ha a mr megszokott, jtk elejn helyet foglal tltst toltk volna ki hosszabb ideig s nem pldul egy fellenfl harc felvezetst s magt az sszecsapst szeln kett msfl percnyi vrakozs, akkor nem lenne problma. gy nem csak a dramaturgit, de a teljes immerzit ltk meg tgondolatlan megoldsokkal.
Twitter: sequeeer
[48] soliduss
Jul 14., Tuesday 14:11 #3
Vlasz Hwopapa (#2) zenetre
...s kzben meg jtt egy Walking Dead lsinners and saint s odarugott a limitltsgnak
[25] Hwopapa
Jul 14., Tuesday 14:00 #2
A cikket vgigolvasva csak megersdtt az, amit gyantottam - ezt a jtkot pont az li meg, ami amgy a PSVR legnagyobb gykja is egyben - a rettent limitltsg.
Minden amit a cikkben rtl, egy HW-oldali limitcinak (is) tudhat be:
- lttv
- grafika
- kidolgozottsg
- bazisok tlts

Majd a VR 2.0-nl jra ki lehet adni. Remlem az legalbb meg is kzelti valamennyire a PC-s megoldsokat.
PSN-XBox: Snake.aZ.eKe / Switch: SW-6493-2649-5593
[48] soliduss
Jul 14., Tuesday 13:50 #1
Nekem elg volt a dem..... ez az irnyts nha a falra msztam... bven elg volt a dem nyjtotta 20 perc..