[Teszt] Antigraviator

Antigraviator

StingerCsere Krisztián Gábor2020.05.20. 18:00

Vannak szinte törvényszerű dolgok a játékiparban: a Sony és a Microsoft rendre oda-odaszúrkál egymásnak, a fanbase makacsul kap az egyébként AB oldalhoz lojális fejlesztők megnyilvánulásaira, a retro hullám pedig lassan már az ég lábait nyaldossa.

Szinte nincs olyan év (na jó, kettő) sem, amelyikben ne érkezne valamiféle Wipeout-szerű őrült futurisztikus árkád száguldás akár antigravitációs, akár földhöz ragadtabb formában és ezekben az indie próbálkozásokban általában egyvalami biztosan közös: az ős Psygnosis-féle Wipeout babérjaira próbálnak törni, vagy legalábbis újragondolni a 90'-es évek nagy öregjének XXI. Századi mivoltát. Formula Fusion, PACER, Redout, BalisticNG, Velocity G, Trailblazers - mindegyik újító szándékkal vágott neki ennek a küldetésnek és egyik-másik sikerrel is vette az akadályt - vajon az új kihívó, az Antigraviator hogyan teljesít majd a többiek össztűzében?

“Mindenki Wipeout akar lenni, de az csak keveseknek sikerül” - állítja az ősi karantén közmondás. Pedig az Antigraviatorban szinte megvan minden, hogy az legyen, feszes, tempós (néhol túlontúl gyors), gyönyörű, fényes, és észvesztő sebességérzetet produkál, szóval ha kiszárad a szemed, vagy épp ellenkezőleg, sírni kezdesz a gyönyörtől és az egész szinte földöntúli dörzsölésbe megy át - akkor ezt nem a mátrix hiteti el veled, tényleg jöhet a szemcsepp. A 2200-as években ugyanis a versenyzés már rég nem arról szól, hogy 100-as oktánszámú üzemanyagot, vagy tiszta elektromos energiát töltesz-e az aszfaltot koptató autókba, hanem hogy az újonnan terraformált bolygóknak köszönhetően vagy-e olyan tökös legény, hogy a szinte már követhetetlen száguldásba kapaszkodva lenyomod a fizika törvényeit.

Az Antigravitációs kupa nem szól másról, mint a hat bolygót átívelő, mintegy tizennyolc track teljesítéséről (36, mert reversed opció is van) afféle death race stílusban: vannak gyorsító és lassító sávok, felvehető powerupok, melyek közt akadnak mások szabotálását elősegítő cuccok (aknák, hőkövető rakéták), vagy a rivális előtti pályaszakaszt romboló/megváltoztató extrák is. A pályaszakaszokat amúgy nem csak megváltoztatni lehet, az ügyeskedők a kerülőutakat is bejárhatják - igaz, ehhez azért már terminator skillek is szükségesek, hogy valaki előnyt kovácsoljon belőlük. A felvehető extrák egyébként jópofák, az elektromossággal, füsttel és vízzel operáló trükkök közül az utolsó például le is lassít és az átfolyó víztömeg átmeneti látásproblémákat is okoz (értsd: a sebesség mellett a fénytörés miatt látni is alig lehet néhány másodperc erejéig).

A kampány módban lehetőség van mindegyiken jutalom fejében végigmenetelni, így aztán egész szép járműparkra tehetünk szert, amit kedvére bővítgethet (ezzel csak óvatosan, hatása van a Grav teljesítményére), festegethet és matricázhat mindenki. A különböző játékmódok közül a manapság szép lassan visszakúszó splitscreen érdemel még említést, bár itt a látvány egy picit érezhetően finomabb adagolásra vált. Apropó, a játékot az Unity engine hajtja, láthatóan teljesen gondmentesen: X-en reccenésmentes a száguldozás az effektek, és a felbontás ellenére, így az élmény és az érzés szinte tökéletes, egy picit talán túl steril is.

A helyszínek változatosak, a neonfényekben villódzó area egyértelmű tisztelgés a '80-as évek előtt, a futurisztikus környék pedig szépen átíveli az egyébként hibátlan stílusérzékkel megtervezett helyszínt a XII. Századba. A probléma inkább az irányítással van, mert azt bizony gyakorolni kell: nem lehet szépen és finoman, előbb-utóbb mindenki rájön majd, hogy az Antigraviatort csak agresszíven, mindent és mindenkit letojva, a kanyarokat és útvesztőket valamiféleképp memorizálva lehet megnyerni. Rá lehet érezni, de nincs olyan finom irányítás, hogy döntöm a hajót, kitolom a seggét a kanyarokban, aztán hagyom visszatáncolni: itt kérem taposni kell akkor is, ha időt töltünk pattogással a falon úgy, mint száguldva a keszekusza, hullámvasút-szerű pályák centrális erőterében, ez pedig nagyon frusztráló tud lenni egy idő után (melyen nagyon a játék zenei világa se segít - valahogy a lábemelgetős techno nem igazán találja az utat a hallójáratok simogatásához).

700km/h felett észre sem veszed, hogy elhagyod a valóságot - való igaz, ráboostolni a szemfolyó sebességre azért ,hogy megúszunk egy sziklalavinát, miközben már a következő piruettre készülünk, néha már emberfeletti reflexeket kíván. A játék eközben meg se reccen, csak teszi a dolgát: szórakoztat és megérdemelten tolja az adrenalint az arcodba, hogy megpróbálja utolérni a Hi-Octane és Wipeout páros spirituális kiteljesedését. Nincs miért szégyenkeznie.

*7/10

Stinger*

*** Antigraviator | Platform: Xbox One(X) (tesztelt), PC (Linux is!), PS4 |

Kiadó/fejlesztő: Iceberg Interactive / Cybernetic Walrus |

Megjelenés: 2020. május 1.***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

15 órája

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

1 napja
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

1 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

1 napja
16

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

2 napja
44

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

3 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

3 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

4 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

5 napja
4

Heti megjelenések

5 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

6 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

7 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

8 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

8 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

9 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

9 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

2025.06.25.
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

2025.06.25.
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

2025.06.24.
3