[Teszt] Antigraviator

Antigraviator

StingerCsere Krisztián Gábor2020.05.20. 18:00

Vannak szinte törvényszerű dolgok a játékiparban: a Sony és a Microsoft rendre oda-odaszúrkál egymásnak, a fanbase makacsul kap az egyébként AB oldalhoz lojális fejlesztők megnyilvánulásaira, a retro hullám pedig lassan már az ég lábait nyaldossa.

Szinte nincs olyan év (na jó, kettő) sem, amelyikben ne érkezne valamiféle Wipeout-szerű őrült futurisztikus árkád száguldás akár antigravitációs, akár földhöz ragadtabb formában és ezekben az indie próbálkozásokban általában egyvalami biztosan közös: az ős Psygnosis-féle Wipeout babérjaira próbálnak törni, vagy legalábbis újragondolni a 90'-es évek nagy öregjének XXI. Századi mivoltát. Formula Fusion, PACER, Redout, BalisticNG, Velocity G, Trailblazers - mindegyik újító szándékkal vágott neki ennek a küldetésnek és egyik-másik sikerrel is vette az akadályt - vajon az új kihívó, az Antigraviator hogyan teljesít majd a többiek össztűzében?

“Mindenki Wipeout akar lenni, de az csak keveseknek sikerül” - állítja az ősi karantén közmondás. Pedig az Antigraviatorban szinte megvan minden, hogy az legyen, feszes, tempós (néhol túlontúl gyors), gyönyörű, fényes, és észvesztő sebességérzetet produkál, szóval ha kiszárad a szemed, vagy épp ellenkezőleg, sírni kezdesz a gyönyörtől és az egész szinte földöntúli dörzsölésbe megy át - akkor ezt nem a mátrix hiteti el veled, tényleg jöhet a szemcsepp. A 2200-as években ugyanis a versenyzés már rég nem arról szól, hogy 100-as oktánszámú üzemanyagot, vagy tiszta elektromos energiát töltesz-e az aszfaltot koptató autókba, hanem hogy az újonnan terraformált bolygóknak köszönhetően vagy-e olyan tökös legény, hogy a szinte már követhetetlen száguldásba kapaszkodva lenyomod a fizika törvényeit.

Az Antigravitációs kupa nem szól másról, mint a hat bolygót átívelő, mintegy tizennyolc track teljesítéséről (36, mert reversed opció is van) afféle death race stílusban: vannak gyorsító és lassító sávok, felvehető powerupok, melyek közt akadnak mások szabotálását elősegítő cuccok (aknák, hőkövető rakéták), vagy a rivális előtti pályaszakaszt romboló/megváltoztató extrák is. A pályaszakaszokat amúgy nem csak megváltoztatni lehet, az ügyeskedők a kerülőutakat is bejárhatják - igaz, ehhez azért már terminator skillek is szükségesek, hogy valaki előnyt kovácsoljon belőlük. A felvehető extrák egyébként jópofák, az elektromossággal, füsttel és vízzel operáló trükkök közül az utolsó például le is lassít és az átfolyó víztömeg átmeneti látásproblémákat is okoz (értsd: a sebesség mellett a fénytörés miatt látni is alig lehet néhány másodperc erejéig).

A kampány módban lehetőség van mindegyiken jutalom fejében végigmenetelni, így aztán egész szép járműparkra tehetünk szert, amit kedvére bővítgethet (ezzel csak óvatosan, hatása van a Grav teljesítményére), festegethet és matricázhat mindenki. A különböző játékmódok közül a manapság szép lassan visszakúszó splitscreen érdemel még említést, bár itt a látvány egy picit érezhetően finomabb adagolásra vált. Apropó, a játékot az Unity engine hajtja, láthatóan teljesen gondmentesen: X-en reccenésmentes a száguldozás az effektek, és a felbontás ellenére, így az élmény és az érzés szinte tökéletes, egy picit talán túl steril is.

A helyszínek változatosak, a neonfényekben villódzó area egyértelmű tisztelgés a '80-as évek előtt, a futurisztikus környék pedig szépen átíveli az egyébként hibátlan stílusérzékkel megtervezett helyszínt a XII. Századba. A probléma inkább az irányítással van, mert azt bizony gyakorolni kell: nem lehet szépen és finoman, előbb-utóbb mindenki rájön majd, hogy az Antigraviatort csak agresszíven, mindent és mindenkit letojva, a kanyarokat és útvesztőket valamiféleképp memorizálva lehet megnyerni. Rá lehet érezni, de nincs olyan finom irányítás, hogy döntöm a hajót, kitolom a seggét a kanyarokban, aztán hagyom visszatáncolni: itt kérem taposni kell akkor is, ha időt töltünk pattogással a falon úgy, mint száguldva a keszekusza, hullámvasút-szerű pályák centrális erőterében, ez pedig nagyon frusztráló tud lenni egy idő után (melyen nagyon a játék zenei világa se segít - valahogy a lábemelgetős techno nem igazán találja az utat a hallójáratok simogatásához).

700km/h felett észre sem veszed, hogy elhagyod a valóságot - való igaz, ráboostolni a szemfolyó sebességre azért ,hogy megúszunk egy sziklalavinát, miközben már a következő piruettre készülünk, néha már emberfeletti reflexeket kíván. A játék eközben meg se reccen, csak teszi a dolgát: szórakoztat és megérdemelten tolja az adrenalint az arcodba, hogy megpróbálja utolérni a Hi-Octane és Wipeout páros spirituális kiteljesedését. Nincs miért szégyenkeznie.

*7/10

Stinger*

*** Antigraviator | Platform: Xbox One(X) (tesztelt), PC (Linux is!), PS4 |

Kiadó/fejlesztő: Iceberg Interactive / Cybernetic Walrus |

Megjelenés: 2020. május 1.***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

14 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==