[Teszt] Half-Life: Alyx
Kapcsold jtk: Half-Life: Alyx (pc)
Eddig 80 hozzszls
Gamer365
2020. March 26.
Thursday 14:15
A videojtkok vilgban vannak megkerlhetetlen mrfldkvek, a Half-Life szria kt f rsze pedig vitn fell ezek kz tartozik. Dacra annak, hogy msfl-kt vtized tvlatbl integetnek, jelentsgk letagadhatatlan, rajongtboruk mrett pedig jl mutatja az a felzduls, mely a Half-Life: Alyx bejelentst vezte. Nem is csoda, hogy ambivalens reakcik rkeztek – valljuk be, a VR, fggetlenl az elmlt vekben megjelent nem is egy minsgi alkotstl, tovbbra is egy olyan szelete a gamingnek, melynek belpsi kszbe az tlagos vsrlnak tovbbra is nehezen megindokolhat (rosszabb esetben megengedhet), gy az, hogy a Valve erre a clcsoportra l egy j Half-Life jtkkal nagyon olyan rzetet kelt, mintha pusztn a hardvereladsok nvelsre prblnnak egy mzesmadzagot elhzni a jtkos trsadalom kollektv orra eltt.



Nos, tizenpr rnyi jtk utn kt dolgot bizton llthatok: egyrszt azt, hogy a Half-Life: Alyx egsz egyszeren sehogy mshogy nem mkdtt volna, msrszt pedig azt, hogy mr faraghatjk az jabb emelvnyt a Videojtkok Panteonjba, ez a jtk ugyanis legalbb olyan meghatroz mrfldk lesz a (VR?) jtkok vilgban, mint amilyenek testvrei voltak.

Essnk gyorsan t a ktelez alapokon! Ez a rsz nem vletlenl nincs szmozva, ugyanis t vvel jtszdik a Half-Life 2 esemnyei eltt, Gordon Freeman ppen... valahol van, a jtk fszereplje pedig nem tl meglep mdon a msodik rsz sidekickje, Alyx Vance lesz, az egyik napjt kvethetjk vgig, ahogy egy reggeli feldert krbl tszments, majd egy szuperfegyver ellopsa lesz. s br tekinthetnk egyfajta spinoffknt erre a rszre, azrt nem rt tisztban lenni az elzmnyekkel (vagy ht a ksbb trtntekkel, ha a sztori szempontjbl nzzk), egyrszt mert azrt tallunk nem kevs kapcsolatot kzttk, msrszt mert a jtk legels mondata konkrtan elspoilerezi az Episode 2 vgt, ami gy kzel 15 v tvlatbl nyilvn megengedhet, de azrt rdemes rkszlni.



Valamint arra is rdemes rkszlni, hogy a jtk az els pillanatban mulatba ejt s onnantl kezdve igazbl folyamatosan kapjuk a csodlat-adagokat, egyenesen bele a fejnkbe. Az els dolog, amit megpillantunk maga City 17, az a szmunkra annyira ismers, szzadeleji polgri pletek s posztkommunista laktelepek fura egyvelegbl ll, pusztulflben lv megapolisz, a httrben ott magasodik a Citadel, a hztetk felett pedig hatalmas Striderek lpkednek, kbeleket hzva, valamit szerelve. Mi pedig... mi pedig ott vagyunk, krlnzhetnk, elijeszthetjk a teraszon l galambot, lenzhetnk a kihalt utckra s elmulhatunk azon, hogy az a ltkp, ami annyira beleivdott a memrinkba a monitor kpernyjrl mennyire hasonl, mgis mennyire teljesen ms akkor, ha nem fnykpknt tekintnk r, hanem ott vagyunk a kzepn. A virtulis valsg egyik hatalmas fegyvere az, hogy sokkal jobban a rszesv tud tenni a krnyezetnek, a Half-Life 2 vilga pedig kitn partner ebben. Az agyunk egyik fele tudja, hogy a Striderek eddig is hatalmasok voltak, azonban az, hogy ott ll egy eltted s neked fel kell nzned – mrmint tnyleg fel, a fejeddel – hogy megpillanthasd hol r vget, az egy olyan lmny, amit mshogy egsz egyszeren nem lehet reproduklni. s a spektrum msik fele is pont ugyanennyire dbbenetes: azok a headcrabek, akik korbban csak egyszer golyfogk voltak hirtelen rmiszt ellenfelekk nnek, akik tnyleg rvetik magukat a fejedre, te pedig sztnsen htra lpsz s magad el rntod a kezed – s a jtkban pontosan ugyanez trtnik s ezzel le tudod magadrl lkni ket s ktszz fl ugrik a pulzusod, mert a te fejedbe akartak befurakodni, a te agyad felett akartk tvenni az uralmat s nincs kztetek a monitor kpernyjnek oltalmaz visszacsillansa!



Mindez persze valahol a virtulis valsg sajtja, ami azonban tbb teszi az Alyxet a tbbiektl az a rszletekre val knyrtelen odafigyels. s nem pusztn technikai oldalrl, br ez lesz az els, ami feltnhet: a jtk minden egyes tereptrgya, minden egyes hasznos vagy haszontalan ptkve a Combine pletektl kezdve az utcn, a szemtbl felkaphat jsgig olyan tkletesen megalkotott, annyira rszletes, mely nem csak VR jtkokban, de gy ltalban FPS szinten is ritkasg. Azonban az egszet az viszi egy lpssel tovbb, hogy ezen trgyak jelents tbbsge nem csak tkletesen interaktv, de pontosan gy mkdik, ahogy azt elvrjuk. Legyen sz a teraszon lv rdirl, aminek nem csak tekerhetjk a hullmhossz bellt... tekerjt, de be is foghatunk egy adst – ha eltte kihztuk az antennt. Legyen sz az ablak mellett hagyott filctollakrl, melyeket felkapva simn rajzolhatunk az vegfelletre. Vagy legyen sz a haszontalan dobozokrl, melyeket egy mozdulattal lesprhetnk az asztalrl. s mindez mindssze a jtk els t perce s els helyszne.



Aki mr jtszott hasonl VR jtkokkal az tudja, hogy az utbbi tevkenysg egyltaln nem trivilis s ez az, amiben a Valve igen nagyot hzott: Alyx kt keze (azaz technikailag a mi kt keznk) nem csak egyfajta virtulis egrmutat, hanem mindig ltez fizikai entits, vannak dimenzii, van anyaga. Aprsgnak tnhet, de ez egy viszonylag ritkn hasznlt megolds, ltalban keznk egyfajta szellemknt hatol t mindenen, csak a jtk szempontjbl fontos trgyakkal lphet kapcsolatba. Itt valamennyi megszokst ignyelt, hogy igenis egy rcson nem tudok tnylni, hogy az veg megllt, azonban onnantl kezdve, hogy ez tudatosul az agyunkban, nem csak az egsz jtk vlik sokkal termszetesebb, de egy csapsra nevetsgess vlik minden ms megolds. Ha van kt kezem akkor mirt ne nyithatnm ki gy az ajtt, ahogy mindig is szoktam? Mirt ne pakolhatnm takaros (mbr minden clt nlklz) halmokba az res dobozokat? Mirt ne nyithatnk ki gy egy ldt, ahogy mindig is kinyitottam a ldkat? Az mr csak hab a tortn, hogy a jtk rmiszten pontosan mri fel, hogy mit akarunk csinlni, ha nyolc veg kzl akarom kiemelni a kzpst, akkor tnyleg azt fogom majd meg s emelem fel. Egy id utn olyan szinten termszetess vlik ez a fajta mozgs, hogy egyszeren nem gondolkodtam rajta, hogy mit hogyan kell csinlni, egyszeren a vals letbeli reflexeket hasznltam.



Ez pedig hatrozott elny volt, mikor fegyvereket, vagy a gravity gloves-t kellett hasznlnom. Elbbiek tern nem tl bsges a vlasztk, hrom, grntokkal egytt t klnbz halloszt eszkzt sodor elnk a jtk, nevesl egy pisztolyt, egy shotgunt, illetve egy Combine gpfegyvert. Kzs pontjuk, hogy mindegyikk egykezes s aki kicsit jrtasabb a VR shooterekben mr meg se lepdik azon, hogy pldul az jratrozsuk nem szimpln egy gombnyomssal trtnik, hanem neked, a jtkosnak kell elvenni s behelyezni a trat. Lassabb ez, mint megnyomni az R gombot? Elszr lehet, de igazbl annyira egyrtelm a dolog, hogy a harmadik alkalom utn csukott szemmel, reflexbl fog menni, cserbe megint ott vagyunk, hogy az immerzi szztz szzalkon prg. s persze itt is felbukkannak az olyan apr, de mulatra mlt rszletek, hogy pldul a pisztolyban teljes trat tudunk csak cserlni, azaz ha hrom lvs utn kivesszk s eldobjuk, akkor bukjuk a maradk lszert is. Viszont ha az utols goly van a csben, akkor mr simn belerakhatjuk az j trat, radsul ilyenkor menteslnk a goly csbe trtn berntstl is, hiszen az elz tr utols darabja benne van. Mnusz egy mozdulat, amin kritikus esetben az letnk mlhat, a csatk kzbeni lopott pillanatokban a lszerkszlet felmrse s megfelel trazsi terv fejben trtn kialaktsa gyorsan ki fog alakulni. A plykon elszrt Combine Szupergyantk segtsgvel a fegyvereink tbb szinten fejleszthetk, kezdve a tbb lszer befogadstl a klnbz clzrendszerekig, mely utbbiak komoly elnyt jelentenek a ksbbi plykon, ahol a ksza headcrabeken kvl komolyabb s mozgkonyabb ellenfelek is jnnek. Mondanom se kell, VR shooterekhez hasonlan nincs autoaim, meg kell tanulni jl tartani a fegyvert, nem csavarni a csuklnkat, csak gy lehet normlisan clozni. s hogy mirt egykezes fegyverek vannak csak? Mert a msik keznkre jellemzen szksg van kzben, nem csak trat cserlni, de pldul a gygytst is egyszerbb az res kzzel megoldani, fogunk egy „leter injekcit”, egy gombbal lestjk, majd a mellkasunkba vgjuk (igen, a jtkos mellkasba). Ami viszont a legjobb: viszonylag gyorsan szerezhetnk egy „zseblmpt”, amit a nem fegyvert tart csuklnkra szerelhetnk. Ami pedig utna jn: vakstt a zombikkal tmtt lezrt znban, egyik kezedben pisztoly, a msikkal tudsz vilgtani – ha ez nem lki egszsgtelen magassgokba a pulzusszmot, akkor semmi!



Ahogy a msodik rsz sztrja a Gravity Gun volt, most annak kistestvre lesz a legjobb bartunk. Kicsit egyszerbb, mint a tes, ugyanis ellni nem, csak magunkhoz vonzani tudunk vele dolgokat (bye-bye zombi lefejezs!), azonban ezzel az egyszernek tn kpessggel hoztk ltre az utbbi vek egyik legjobb jtkmechanikjt. Az egsz rmiszten egyszer: kinyjtod a kezed a trgy fel amit fel akarsz kapni (rtelemszeren csak aprbb trgyak esetn mkdik), a kis keszty felberreg, egy villans a trgyon jelzi, hogy megvan, klbe szortod a markodat s magad fel rntod, majd rptben elkapod. gy lerva taln nem tnik akkora nagy szmnak, de higgyetek nekem, jelenleg ez van legkzelebb ahhoz, amit a Jedik csinlnak a Star Wars filmekben s eszmletlen rzs! Ahogy felfedezs kzben mindenfle megerltets nlkl magunkhoz rntjuk a gyanta csomagokat, ahogy csata kzben szinte mr sztns jelleggel felkapunk egy pisztolytrat, hogy utna betlthessk, ahogy lopakodva egy Combine katona vrl lerntunk egy grntot, csak hogy utna lestve visszadobhassuk neki – egsz egyszeren lerhatatlanul cool rzs. s a legszebb az egszben, hogy objektven nzve pontosan lthat, hogy ez nem csak azrt kerlt bele a jtkba, mert totlisan jl mkdik az adott univerzum rszeknt, hanem mert a Valve ezzel nagyon elegnsan kikerlte a VR jtkok egyik neuralgikus problmjt, a trgyak fldrl trtn felvtelt, azaz a folyamatos lehajols szksgt.



A fentiek sszessge egy nagyon j VR jtkot eredmnyezne, azonban ha ott van a cmben az, hogy „Half-Life”, akkor ennyi egyszeren nem elg. Jl tudtk ezt a Valve-nl is s nyakon ntttk azzal a mgikus szsszal, amit annyira, de annyira ritkn kapunk. A fszerepl lecserlse egyben a jtk alapveten dinamikjt s felrzta, a Vilg Legnmbb Tudsa helyett megkapjuk a HL2-bl mr ismers cserfesszj, elsznt, de egyszerre egyttrz Alyxet, akinek mindenrl van valami vlemnye, ehhez pedig kitn trs a rdin folyamatosan (ok, a jtk jelents rszben) velnk lv j karakter, Russel, akinek vicces megjegyzseit, adott helyhez ktd informciit egyszeren rm hallgatni. Valsznleg az akcentus miatt, de nekem folyamatosan Wheatley jutott rla eszembe a Portal 2-bl – leszmtva persze a vilguralmi trekvseket. Kettejk dinamikja elkpeszten jl mkdik s br tartottam tle, egyltaln nem tnik furcsnak, hogy egy olyan karakter brbe kerlnk, akit eddig „kvlrl” ismertnk csak. s persze ott van az a trtnet, mely br nmagban is tkletesen megll a talpn, de azrt csak sikerl megemlteni benne Black Mesa-t s Gordon Freemant, csak hogy utna percekig rlt vigyor telepedjen ki az arcunkra.



Azonban a legfontosabb, hogy sikerlt tkletesen trkteni azt a kicsit harcols, kicsit gondolkods jtkmenetet, mely a HL jtkok sajtja volt. A Valve nagyon rt ahhoz, hogy olyan puzzle rszeket tegyen elnk, melyek egyrszt nagyon illenek az adott helyhez, msrszt mr-mr annyira logikusak, hogy csak a sajt tlgondolsunk az, ami sokszor megbonyoltja ket s ez most sincs mskpp. Rgtn az els feladvny olyan, hogy simn vakarhatjuk a fejnket nhny percig, csak hogy utna pironkodva konstatljuk, hogy a megolds a sz legszorosabb rtelmben ott lebegett a szemnk eltt, csak tl egyszernek tnt ahhoz, hogy szrevegyk. s persze sikerlt ide is behzni kicsit a VR specifikus jtkmechanikt, mely Alyx nagyon hasznos kis multitooljban sszpontosul. Ez a kis elektromos csavarkulcs lesz rendkvl sok feladat elengedhetetlen kellke, legyen az egy ramkr lekvetse a falon keresztl, vagy ilyen-olyan zrak apr logikai feladvnyokon keresztl trtn megoldsa, vagy akr a plyn elszrt lzeraknk rendkvl idegrl hatstalantsa. A 11 plya mindegyike ms s ms lmnyeket s feladatokat helyez elnk, kezdve a ms emltett, vaksttben val botorklstl kezdve egy elhagyatott, antlionokkal tmtt llatkerten keresztl egy lerobbant vodkagyrt zemig, ahol egy meglhetetlen ellenfelet csak a helysznen tallhat trgyak gondos hasznlatval tudunk kikerlni.



llthatjuk cinikusan, hogy ez a jtk tnyleg csak egyfajta kellk ahhoz, hogy a Valve minl tbb VR szemveget adjon el, azonban ez az rv elg gyenge lbon ll, ha megnzzk azt, hogy az Alyx lnyegben mindegyik jelenleg elrhet HMD-t tmogat, legyen az a sajt Index eszkz, a korbbi Vive, az Oculus termkcsald nagyjbl mindegyik tagja, de akr mg a Windows Mixed Reality eszkzk nmelyike is. Az egyedli kvetelmny az, hogy legyen trackelhet irnyt, de itt is az Oculus Touch irnyti pontosan annyira megfelelnek, mint az egybknt lnyegesen fejlettebb Index kontrollerek. Az pedig kln dicsretet rdemel, hogy a Valve tnyleg gondolt mindenkire, gy a jtk sz szerint minden VR megoldsra fel van ksztve. Csak gyorsan ledarlva, lehet l, ll s szobalptk mdban jtszani, mozgsfajtk kzt ott van kt teleport megolds a gyengbb gyomraknak s kt folyamatos a VR-rezisztensebb jtkosoknak. Forgsnl vlaszthatunk darabosat tbb lehetsges fokozatban, de mr belekerlt ide is a folyamatos forgs opcija, egy gombnyomssal lehet jobb- s balkezes zemmd kzt vltani, st arra is van lehetsg, hogy szksg esetn minden funkcit egyetlen kontrollerre srtsen a jtk. Aprsgnak tnhet, de tnyleg hatalmas szm, hogy senkit se akarnak az t mellett hagyni, lnyegben nincs olyan VR jtkmenet megolds, amit ne lehetne itt be-, vagy pp kikapcsolni. Gpigny tekintetben is rendkvl bartsgos a jtk, az n egyre inkbb regecske, GTX1070 kr ptett gpemen, br magtl a legalacsonyabb grafikai rszletessget ajnlotta, simn feltolhattam majdnem a legmagasabbra mindenfle rccens nlkl (s ugye VR jtk lvn, itt fokozottan szre lehet venni, ha van valamilyen frame rate ess).



Be kell vallanom, n is szkeptikus voltam. Mg oly sok, a virtulis valsgban eltlttt ra utn is az volt az els reakcim, hogy egy Half-Life jtkot egyszeren nem lehet egy sisak keretei kz szortani. Aztn nekikezdtem s olyan trtnt, ami ebben a mfajban mg soha, a jtk utols harmadt, olyan 3-4 rt egylt (vagyis: ll) helyemben, sisakkal a fejemen tltttem. Zsibogott a lbam, reztem, hogy fradok, de egyszeren nem lehetett, nem tudtam flbehagyni, ltnom kellett a befejezst, azt a befejezst, ami egyszerre csodlatos, meglep, felszabadt s szinte fizikai fjdalmat okoz, hogy nem tudom kiordtani a nagyvilgba (komolyan, meg se prbljtok elnyomni a credits listt!). Msfl vtized utn a Valve, mintha mi sem trtnt volna megint alkotott egy letehetetlen – levehetetlen – Half-Life jtkot s nagyon, NAGYON dhs leszek, ha jbl ennyi idt kell vrni a kvetkez rszre.

Egy hete mg nem tudtam, hogyan mkdhet a Half-Life VR-ban. Most nem tudom, hogyan mkdne valaha is mskpp.

Warhawk

sszesen: 80 [1-50]
1 | 2
[55] axl
Mar 30., Monday 14:01 #80
Vlasz Necroman Mk2 (#57) zenetre
Ktve hiszem, hogy egy friss belp annyira meg tudn ijeszteni ket, hogy miatta kiszlljanak egy 15+ ve (most mr gyakorlatilag nmagtl) prg szegmensbl, aminek radsul k voltak az egyik ttri s mg mindig vaskosan piacvezetk benne.

Szerintem simn csak annyirl van sz, hogy a jelenleg (s taln a jvben is) nagyon prg VR-bizniszbl k sem szeretnnek ki-, plne lemaradni, de az online disztribcival sszehasonltva jelenleg ez mg nem annyira vsrlers piac, amire stabilan pteni lehetne. A Valve amgy is szeret mindenflvel prblkozni, amik kzl egyes lpseik bejnnek, msok vakvgnynak bizonyulnak. Ilyenek voltak tbbek kztt a Steam OS, Steam Machines, Steam Link, Steam Controller, Marketplace, Workshop (hogy melyik hova tartozik, azt ki-ki dntse el maga), de hozhatnm pldnak akr a nappalik meghdtsra tett ksrletknt is felfoghat, a kontrollerkkel kz a kzben jr Big Picture-t vagy pp a jtkok natv Linux s Mac tmogatsnak elsk kztti propaglst is.
Minden jtk szerepjtk
[10] Animejetix
Mar 29., Sunday 20:27 #79
Idei v a VR ve lesz....ja nem
NNID: Animefox SW-1679-1908-9474 PSN: Miss_Elisabeth
[67] Lavitz
Mar 29., Sunday 17:07 #78
Vlasz reptai (#77) zenetre
Ep2 vge mg spoiler? Akkor azoktl elnzst gy 13 v utn, ha eddig 13 vig hztk s nem futottak bele egy 500 karakteres spoilerrel jelzett komment kzepbe!
Lav itz in the air ==> https://twitch.tv/lavitzintheair | l jtk streamek!
[8] reptai
Mar 29., Sunday 14:52 #77
Vlasz Lavitz (#76) zenetre
Ezt most tenyleg muszaj? Gondolod egy "spoiler!"-tol mar nem lehet veletlenul beleolvasni? Ne baszd mar el mas oromet.
[67] Lavitz
Mar 29., Sunday 13:15 #76
Vlasz liquid (#75) zenetre
Spoiler!

Szinte biztos vagyok benne hogy az eredeti csapat nem gy folytatta volna ez Ep3-at. Hanem egy nagyon stt folytats kvetkezett volna. De biztos hogy nem ezzel az olcs hzssal. Teht ok minden rendben nem trtnt semmi, ep2 vge meg se trtnt van mg dolgunk. Pff mi ez ha nem elbaszs? Vagy ha tnyleg ez volt mr akkor is koncepci akkor megrtem mirt nem folytattk eddig. Sorozatoknl is utlom ezt a szezon vgi felszopst elkpzeled fha nah ez rdekes mi lesz most majd elkezddik az j vad s Bobi kilp a zuhanybl kategria.
Lav itz in the air ==> https://twitch.tv/lavitzintheair | l jtk streamek!
Mar 29., Sunday 13:02 #75
Vlasz Lavitz (#73) zenetre
J, ht mivel n sem brtam ki, hogy ne nzzem meg a vgt: nincs azon semmi elbaszva, maga a tny, hogy mi kvetkezik belle csak azrt nem nagybets hr mindenhol, mert nem akar senki durvn szpojlerezni. (gondolom)
And since you asked: no. It's massive.
[67] Lavitz
Mar 29., Sunday 12:46 #74
Warhawk ksznjk a vendg cikket. Nagyon j volt olvasni mg ha VR nem is rdekel. De te valahogy mindig gy tudsz jtkokrl rni beszlni hogy meghozod az ember kedvt. Aztn mikor nekikezdek ezeknek a Warhawk kedvenceknek rjvk nekem nagyon mell. Igy van ez jl!
Lav itz in the air ==> https://twitch.tv/lavitzintheair | l jtk streamek!
[67] Lavitz
Mar 29., Sunday 12:37 #73
Megnztem a vgt mert kb az r valamit. Ht



spoiler igen csak gy lehet elbaszni egy amgy kivl trtnetet..amit tizenx ve abbahagytak. Kr rte. Ennl jobb lett volna ha gy marad.
Lav itz in the air ==> https://twitch.tv/lavitzintheair | l jtk streamek!
[2] p34c3
Mar 29., Sunday 12:34 #72
Nagyon izgalomba hozott ez a fantasztikus sznvonal cikk, s nagyon ritkn kell ilyesmire vetemednem, de most ezt el kell sajnos egyelre engednem. Pedig hatalmas VR rajong vagyok mr vek ta, de lehetsgeim/ignyeim metszspontjban akkoriban csak a PSVR jhetett szba. Amit persze egyltaln nem bnok, csak ht egy ilyen minden elemben genercit ugr cm megjelense utn elg kibrndt az amgy is elg esetlen - tbb mint 10 ves - Move kontrollereket a kzbe venni...
Sovny vigasz, de mjusban neknk is lesz egy tallkoznk Tony Stark-al, az remlem kicsit tomptani fogja Alyx hinyt.
[37] fr4231
Mar 29., Sunday 11:39 #71
Vlasz Tommy_Angelo (#62) zenetre
Meg azert messze nem tokeletes a Link, sokszor ledob, nem csatlakozik ilyesmi.0
PSN: fr4231_jp
[3] abydos
Mar 28., Saturday 22:29 #70
Vlasz liquid (#69) zenetre
Ha gy dntenl, hogy mgis, akkor amazon-on clszer krbenzni (nmet, francia s uk), mr ha van, mert ugyanis november ta hinycikk a legtbb.
Rift S vagy Quest javasolt.
https://vrhir.hu http://twitter.com/abydosan
Mar 28., Saturday 20:13 #69
Nem ez a megfelel id, hogy VR cuccot vegyek.
Nem ez a megfelel id, hogy VR cuccot vegyek.
Nem ez a megfelel id, hogy VR cuccot vegyek.
Nem ez a megfelel id, hogy VR cuccot vegyek.
Nem ez a megfelel id, hogy VR cuccot vegyek.
Nem ez a megfelel id, hogy VR cuccot vegyek.
Nem ez a megfele
And since you asked: no. It's massive.
[21] csomi
Mar 28., Saturday 20:07 #68
Vlasz maccc (#63) zenetre
Tokeletes hozza Rift S is es Rift is. A Rift S-en ultrara allitva a grafikat, egyszeruen gyonyoru. Az iranyitas is kifogastalan. Rift egy picit fakobb a felbontas miatt, de azzal is tokeletes az elmeny. Nekem van mind a ketto parhuzamosan jatszom mindket gepen es imadom minden percet.
[8] reptai
Mar 28., Saturday 19:49 #67
Az a befejezes..... omfg
[3] abydos
Mar 28., Saturday 19:35 #66
Vlasz Balee (#65) zenetre
Alaprtelmezetten nem kell hozz szmtgp, de az Alyx PC-s jtk, ezrt a jtk minimlis gpignynek meg kell felelni
https://vrhir.hu http://twitter.com/abydosan
[18] Balee
Mar 28., Saturday 19:08 #65
Quest-hez nem kell PC, vagy elg hozz egy ezer ves laptop?
PS4 Pro | PlayStation VR | Nintendo Switch | Xbox One X | New 3DS XL | Wii U
[3] abydos
Mar 28., Saturday 17:19 #64
Vlasz Tommy_Angelo (#62) zenetre
Mostmr annyira nem nehz belni. Most jtt ki a V15 Riftre s Questre, mr tnyleg csak 1 gombnyoms s mkdik
#63MEgfelel, nem lps vissza, st, a gpignyed is kisebb lesz. Minimlis lesz a klnbsg ltvnyban. Jobb az Indexben, de nem annyival, mint az ra indokoln, sokkal jobban zavar, az Index szutyok lencsje, ami nagyon torzt a lttr nagy rszben.

n Rift S-sel toltam ki, de Cosmosszal is prbltam, aminek az Indexnl is jobb kijelzje van kicsit. Nem r annyival tbbet.
https://vrhir.hu http://twitter.com/abydosan
[24] maccc
Mar 28., Saturday 14:31 #63
Ocolus Rift S is megfelel hozz? Mennyire ers visszalps Indexhez kpest? Nagyon sokan azrt nem ajnljk, mindenhol az Indexet kezelik no.1 VR vlasztsknt. Ocolus Rift S rcdula tbb mint bartsgos. Ha valaki rendelkezik vele esetleg nyomhatna egy kis hands-on beszmolt.
LiveID: svenike92 PSN ID: Svenike92
Mar 28., Saturday 12:59 #62
Vlasz fr4231 (#61) zenetre
Questben vonz, hogy OLED s, hogy nllan is eltud ketyegni, viszont minden msban meg a Rift S tetszik.

Mivel kell sz*pni Quest/Link esetn?
XBOX Live: GabeN306HUN / Steam: GabeN306HUN / PSN: GabeN406HUN (magyar profil), GabeN306HUN (angol profil) / Nintendo: GabeN306HU (SW-4105-6043-6441)
[37] fr4231
Mar 28., Saturday 7:55 #61
Vlasz Tommy_Angelo (#55) zenetre
Ha nem akarsz szopni akkor Rift S.
Ha kicsit kockaztatosabb vagy es kiserletezobb, szivesen allitgatsz ilyen-olyan cuccokat, meg ugy alapvetoen jo viszonyban vagy a technikai dolgokkal akkor Quest.
PSN: fr4231_jp
[5] kwalker
Mar 28., Saturday 7:31 #60
Warhawk, kszi az rst, szuper lett!
Live Gamertag: Jozef xhun PSN: Jozef_HUN_ A jtk az nem jtk!
[33] sQr
Mar 28., Saturday 0:42 #59
Most jutottam odig, hogy nyugodtan elolvassam, de beszrom: mocsok j rs. Felprgetett engem is. Ha nem ilyen vnk lenne egy kzelg konzolos genercivltssal, akkor most kezdenk jra csndesen PC-re gyjteni.

gy csak remnykedem egy esetleges PSVR2 vltozatban egy-kt ven bell. Addig pedig igyekszem megllni, hogy ne passzv lmnyknt ljem t elszr egy Youtube videval...
Twitter: sequeeer
[8] reptai
Mar 27., Friday 23:57 #58
Vlasz Tommy_Angelo (#55) zenetre
Rift S, meg mindig.
Mar 27., Friday 21:30 #57
Alapos teszt, s ami a legjobb: meg is hozza az ember kedvt a jtkhoz.

Amgy van egy olyan rzsem, hogy a Valve a Steam-rl egyre-inkbb t akar nyergelni a VR hardverbiznisz fel, mint f meglhetsi forrs. Amit n egy ersd Epic Store mellett nem csodlok.
"l gondolkod lny vagyok, aki az informci tengerbl szletett!"
Mar 27., Friday 21:20 #56
Vlasz Fieldtom (#18) zenetre
Lone Echo, az az (elz hsz-em).
XBOX Live: GabeN306HUN / Steam: GabeN306HUN / PSN: GabeN406HUN (magyar profil), GabeN306HUN (angol profil) / Nintendo: GabeN306HU (SW-4105-6043-6441)
Mar 27., Friday 21:17 #55
Nagyon j teszt, abszolt megprgette a fejembe megint a kell egy VR szemveg gondolatot (na meg a haverokkal jtszott Tabletop Sim is). rlk, hogy Warhawk jra itt van, mg ha csak vendg teszt rs erejig is!

2019 v elejn, a ~200ezer ft-os hatrig az Ocolust Rift S-t ajnlotta nekem mindenki, de akkor mg meglltam a vsrlst. Most jra megkrdezem. Mit lene rdemes PC-hez venni szimultorokhoz s ilyen jtkokhoz (nem ugrik be mi annak az rs jtknak a neve, amit reptai anno mindig emlegetett)? Mg mindig Rift S? Esetleg Quest (+Link)? Vagy valamilyen Windows Mixed Reality megoldst?
Ksznm!
XBOX Live: GabeN306HUN / Steam: GabeN306HUN / PSN: GabeN406HUN (magyar profil), GabeN306HUN (angol profil) / Nintendo: GabeN306HU (SW-4105-6043-6441)
[33] sQr
Mar 27., Friday 17:10 #54
Vlasz maccc (#51) zenetre
n is akkor vettem PSVR-t, mikor megjelent. Ez volt ez egyik oka. : ]
A legjobb nem Nintendos Nintendo jtk. :’D Pont az a bj, kreativits s vidmsg ksrte vgig az egsz jtkot. ^^,
Twitter: sequeeer
[8] reptai
Mar 27., Friday 15:02 #53
Vlasz mcmacko (#52) zenetre
Nem, itt van shift meg blink. Mindketto tok ugyanazt csinalja (mozgatja a playert A-bol B-be, tehat csak lehetseges utvonalat enged), a kulonbseg annyi, hogy shift-nel latod is, blinknel meg "becsukja a szemet" kozben. Van persze olyan VR jatek, ahol "igazi" teleport van, de ez nem az.
Mar 27., Friday 14:53 #52
Vlasz reptai (#43) zenetre
Nem teleport dash a neve?
"This is our time to medicate..."
[24] maccc
Mar 27., Friday 14:43 #51
Vlasz sQr (#50) zenetre
Imdtam, eszmletlen aranyos/ jfej karakter.

Legjobb volt mikor kis hlye trsait megtalltam valami eldugott helyen s mindig szrakoztak, hulyeskedtek valamit. Maga a VR irnyts, kamera kezels, rlt tletek a plyk sorn. Lehengerl lmny volt. Ms VR jtkot nem is jtszottam vgig elads eltt de miatta megrte megvenni.
LiveID: svenike92 PSN ID: Svenike92
[33] sQr
Mar 27., Friday 13:06 #50
Vlasz maccc (#46) zenetre
KATT!

Kis szvem cscske. Nem sok jtk van amit a Platinum trfea utn sem tudtam abbahagyni. Idn is tervezem egy jrajtszst.
Twitter: sequeeer
Mar 27., Friday 13:01 #49
Vlasz reptai (#48) zenetre
Ksz a gyors vlaszt.
I am such a B.A.
[8] reptai
Mar 27., Friday 12:56 #48
Vlasz ne5h (#47) zenetre
Van. Az egyik accessibility menupont. (Ebben a jatekban.)
Mar 27., Friday 12:54 #47
Tekintve, hogy mg nem volt dolgom VR jtkkal, ezrt a krdsem inkbb ltalnos lesz, nem kimondottan az Alyxre koncentrlva: a fegyverhasznlatnl van lehetsg megadni, hogy az ember jobb- vagy balkezes?
I am such a B.A.
[24] maccc
Mar 27., Friday 12:30 #46
Vlasz axl (#45) zenetre
Skyrim borzaszt lmny volt szmomra is. Astrobot viszont zsenilis, kicsit se lettem rosszl jtk kzben s maga a game is hihetetlen kreatv.
LiveID: svenike92 PSN ID: Svenike92
[55] axl
Mar 27., Friday 12:13 #45
Vlasz csomi (#42) zenetre
A szabad mozgstl sajnos azonnal rosszul leszek, legalbbis a Skyrim VR-ban a terep legaprbb egyenetlensgeit is megsokszorozva reztem, brr... Pedig szvem szerint azt vlasztanm, mivel a tbbi egy kicsit elvesz az immerzibl. Eltte csak teleportls vagy egy helyben lls (s bevallottan tech-demo jelleg) cuccokat prbltam ki, azoktl nem lettem rosszul. A VR-szzessgemet tnylegesen a Skyrim vette el s nagyon fjt.

(Az a baj, hogy a szemem hiba lt mozgst, ha az agyam tudja, hogy valjban egy helyben llok.)
Minden jtk szerepjtk
Mar 27., Friday 11:53 #44
Vlasz axl (#40) zenetre
+ vgtelen
Nem kapok privt zeneteket az oldalon, ne is rj! :)
[8] reptai
Mar 27., Friday 11:52 #43
Vlasz csomi (#42) zenetre
Azert hivjak mashogy, mert itt NEM teleportal, lehet, hogy nem irtam le vilagosan az elozo kommentben
[21] csomi
Mar 27., Friday 11:49 #42
Vlasz reptai (#41) zenetre
Azert teleport mert ez a neve! Lehet hogy Alyx-ban most mashogy hivjak, de ennek a mozgasnak a gyujtoneve az, hogy teleportalos haladas a jatekterben. Sajnos a jelenlegi VR megoldasok kozul nalam is csak ez mukodik mert a szabad mozgas par perc alatt kikeszit.
[8] reptai
Mar 27., Friday 11:38 #41
Vlasz axl (#39) zenetre
A teleport (pontosabban blink, lasd kesobb), es a shift kozott csak az effekt kulonbozik. Nem jo kifejezes a teleport, mert valojaban a jatek "elvisz" a celpontra, ha egyaltalan lehetseges - pld ha egy barnacle lelogo nyelven akarsz atteleportalni, akkor bizony el fog kapni es felhuz.

Folyamatosan mozgast valasztva is mindig opcio a shift amugy, a ketto kevereke baromi jo.
[55] axl
Mar 27., Friday 11:37 #40
Vlasz csomi (#30) zenetre
"Barcsak ott tartanank mar, hogy a VR-ban mar ez az alap..."

n 2004 ta srok folyamatosan, hogy brcsak minden jtkban alap lenne az, amit a HL2 mr akkor tudott (klns tekintettel a fizikra s annak a jtkmenetben trtn felhasznlsra), de hiba.
Minden jtk szerepjtk
[55] axl
Mar 27., Friday 11:33 #39
Vlasz csomi (#21) zenetre
Igen, az mr a vlaszthat irnytsi metdusokat bemutat videkban is nagyon szimpatikus volt, hogy igyekeztek mindenkire gondolni. Szmomra a "becsszs" mdi tnik elzetesen a nyer vlasztsnak. Ha az nem jn be, akkor marad a gagyibb, de sokkal emszthetbb teleportlgats.
Minden jtk szerepjtk
[3] Wakka
Mar 27., Friday 11:29 #38
Vlasz sQr (#27) zenetre
wow!
[10] Weyzi
Mar 27., Friday 9:32 #37
Vlasz bakfitty (#34) zenetre
Nem. Nem gy kell. Gyorsan az igaz, de ha jobb kezes vagy akkor bal gravity gloves-sal prblod kirntani s itt jn a lnyeg, mikor prblna jl rszrtani ill. mieltt rszrtana akkor meg jobb kzzel gyorsan elveszed.
The Truth Is Out There
Mar 27., Friday 9:05 #36
Vlasz sQr (#32) zenetre
Nem ezt mondtam. Nem neveztem ezeket techdemknak, st, ezek a jobb alkotsok, de ezek sem olyan jtkok, amelyek hagyomnyos rtelemben vve jtkknt brmi klnlegeset knlnnak.

Amikor VR-oztam, hamar elillant ez a "benne vagyok" rzs. Tudom, ms, de ugyanez volt a 3D: egy kis ideig egszen varzslatos, aztn mr szinte fel sem tnik. Innentl meg magt a jtklmnyt keresem, ebbl meg, ha a platformot nzzk, kevs olyan van, ami szmomra mondjuk emlkezetes lenne. rtem, hogy az emltett cmek meghatrozzk a platformot. Rendben. Tnyleg annyi van, hogy egy ponton tl a krts mr deskevs. Nekem.
Nem kapok privt zeneteket az oldalon, ne is rj! :)
[8] reptai
Mar 27., Friday 9:00 #35
Vlasz bakfitty (#34) zenetre
Koszi, akkor gyakorlom
[1] bakfitty
Mar 27., Friday 8:52 #34
Vlasz reptai (#33) zenetre
Gyorsan. Komolyan, az a lnyeg, hogy odakapsz s kirntod. Gravity gloves nem mkdik.
[8] reptai
Mar 27., Friday 8:44 #33
Arra rajott mar valaki, hogy hogy lehet fixen elcsorni a viragtol a xen granatot? Nekem csak veletlenul sikerult, egyszer.
[33] sQr
Mar 27., Friday 8:44 #32
Vlasz theSickness (#31) zenetre
n rtem az ellenszenved a "hadonszs" jtkokkal szemben. Csak ez nem a jtkot minsti. Ez a Te preferencid s szubjektv vlemnyed. Az pedig hogy "ott vagy benne" mindent megvltoztat, egyltaln nem msodlagos dolog. : ]

Persze ha Neked az AstroBot, a SuperHOT, a Moss vagy a Red Matter is csak techdemo s gimmick, akkor megint nem a jtkokkal van problma. Valban sok apr "lmnyt" lehet kapni a VR-tl, de jtszhatsz benne Skyrim-ot is.

Az komment elsdleges zenete Rd nzve amgy sem ez volt. Moslk vilg van odakint. Most mg inkbb. Kritizlni lehet s szksges is, hiszen legtbbszr az visz minket elre. De prbljunk szerintem a pozitv dolgokra koncentrlni. Fleg a szrakozsunkrl beszlve.
Twitter: sequeeer
Mar 27., Friday 8:15 #31
Vlasz sQr (#27) zenetre
Amit mondasz, az gyakorlatilag a Kinect vagy a motion control, csak pepitban. Mrmint rtem, hogy a VR miatt "ott vagy benne", de a lnyegen nem vltoztat, azaz nekem, aki a techdemkon s knnyed darabokon tl szeretne jtszani, eleve nem plya a knlat, a headset meg inkbb nyg. s igen, a hadonszs most is hadonszs, mint anno, csak pontosabb.

Az, hogy nagyon nincs tapasztalatom vele, nem mondanm. Haverom megvette anno az Oculus Rift DK2-t, akkor relatve sokat prblkoztam rendes s VR-ba erltetett jtkokkal (utbbinl Dying Light, Alien Isolation s hasonlk). Meg volt klcsn nlam sokat PSVR, aztn amikor olcs lett, vettem is egyet meg hozz sok jtkot. Prblkoztam sernyen, mg a headsettel kapcsolatos ellenszenvemet is flretve prblkoztam. A csald egy ideig jl szrakozott vele, aztn sz szerint porosodott a szekrnyen. Szval azt kell mondjam, hogy egy Moss, egy AstroBot, egy Lone Echo, az a magad ellen harcols jtk vagy egy Alyx sem ri meg. Nekem, persze. Utbbiakhoz meg radsul tnyleg komolyabb sszegeket kne lerakni. Most mr elg, ha majd tmegyek haverhoz, aki azta a consumer Riftet birtokolja, hogy kiprbljam meg kvlrl nzzem az Alyxet.
Nem kapok privt zeneteket az oldalon, ne is rj! :)
sszesen: 80 [1-50]
1 | 2
Half-Life: Alyx adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: 10tacle studios
Fejleszt: Valve Software
Megjelens: 2019. Mar 23.
Kategria: FPS
Online jtkmd: Nincs

A szerkesztsg rtkelse:
10
Olvasi rtkels: 9 (9 szavazat)
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

80 | [Teszt] Half-Life: Alyx

A videojtkok vilgban vannak megkerlhetetlen mrfldkvek, a Half-Life szria kt f rsze pedig vitn fell ezek kz tartozik. A hivatalos folytats hihetetlen tnye ma mr valsg, csak pp egy VR szett kell hozz. Megri beruhzni? Half-Life: Alyx teszt.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba