[Teszt] Bloodroots

Bloodroots

liquidSomosi László2020.02.27. 17:37

Az év első pár hónapja valamiért vonzhatja a Hotline Miami örököseit - tavaly januárban a The Hong Kong Massacre próbálkozott hasonló műfajban, idén pedig a Bloodroots teszi (majdnem) ugyanezt, szintén az év első hónapjaira időzítve. Magyarázat? Talán a hideg idő, talán az influenza-szezon, vagy csak szimplán az, hogy a viszonylag játékszegény (illetve: AAA játékszegény) időszakban jobban megtalálják a közönségüket ezek a kisebb, viszonylag szűk játékosréteget megszólító címek.

A Bloodroots pedig ha akarná, se tudná letagadni, hogy a Hotline Miaimi ihlette. Az alapfelállás nagyjából ugyanaz: adott egy nagyon is sebezhető főhős, akinek egy adott területen mindenkit le kell mészárolnia ahhoz, hogy tovább léphessen a következőre. Meghalni könnyű, ölni nem nehéz, de átkozott pontosnak és gyorsnak kell lenned ahhoz, hogy sikeres legyél. Nehézség a felső polcon, a sűrű káromkodás és a képernyő felé rázott ököl gyakorlatilag garantált. Még a történetben is vannak hasonlóságok: a Bloodroots környezete más (vadnyugat) de szintén vérgőzös bosszúfantázia, ahol az egykori bandavezér, Mr Wolf bőrébe bújva kell másokat a bőrükből való kibújásra bírnod - a volt bandatársaid azok, akik egyrészt elárultak, másrészt most már a saját bandáikkal bandáznak. Mindenki állatokról van elnevezve, állat-maszkokat viselnek, és az egésznek nincs semmi értelme - mármint a sztori elején, később azért szépen összeáll a dolog, egy kissé kiszámítható, de stílusosan elmesélt revans-történetté.

Maga a játékmenet a Hotline Miami alapjaira épít ugyan, de bőven van benne annyi saját ötlet és újdonság, hogy ne lehessen a direkt klónozás bűnével vádolni. A Bloodroots sokkal (sokkal) több fegyvert vonultat fel, mint a HM, és változatosabban is használhatod őket. Szinte minden lehet fegyver, csapkodhatsz baltával, karddal lándzsával, de dobálhatsz farönöket, a földből kitépett répákat (igen, répákat), vagy kitört szekérkereket, és persze lövöldözhetsz is - és még hosszan sorolhatnám, vannak egészen bizarr „fegyverek” amiket itt direkt nem fogok lelőni (ehemm!), legyen meglepetés. A legjobb, hogy minden fegyver különbözik egymástól működés / hatás tekintetében. Oké, egy idő után azért feltűnik, hogy mindegyik besorolható egy-egy nagyobb csoportba, de akkor is, még csoporton belül is vannak különbségek.

Mondok példákat: a hosszabb eszközökkel jellemzően több ellenfélre tudsz támadni egyszerre, a balta-típusú eszközök (nagyon) közelre hatnak, a kard típusúakkal nagyot lendülsz és szúrsz előre, a láncokat forgatva pedig pörgő acél-hurikánként tudsz mészárolni - és ezek továbbra is csak példák, ennél

sokkal több lehetőséget rejt a Bloodroots.

A lehetőségek megnövekedett számához igazodik a gyilkolászás sebessége és mikéntje, miszerint: gyors és változatos. Mivel fegyver nélkül kevés az esélyed, fegyverből viszont sok van, a siker kulcs az, hogy megtaláld az ideális utat a különböző fegyverek és a különböző ellenfelek között, méghozzá a lehető leggyorsabban. A Bloodroots a pályákon belül nem lineáris, a sok gyilkolási lehetőségnek köszönhetően vannak „ideális ívek”, de nem vagy rájuk kényszerítve, ezek fellelése leginkább a magas pontszám elérését szolgálja. Vagyis: ha sikerül kialakítani egy olyan utat, ahol egy hordóra pattanva legázolsz három banditát, aztán egy toronyra felugorva ledöntöd azt, és agyoncsapsz még kettőt, aztán felkapsz egy létrát, belemártod a tűzbe, és felgyújtasz még négyet… nos, akkor jól végzed a dolgod, mert a Bloodroots-ot az ilyen kombók teszik átkozott élvezetessé. A játék a pályák végén ennek megfelelően nemcsak (betűkben kifejezett) értékelést ad, de a globális pontlistára is felpakol.

Az akció tehát nagyon rendben van - de a kamerakezelés néha belerondít az összképbe, sőt, esetenként a játszhatóságba is. Alapvetően izometrikus nézetből szemléljük a mászárlást, dinamikusan változó kameramagaságokkal. Ez általában működik, a kamera mindig igyekszik olyan pozíciót felvenni, ami a legjobb beláthatóságot biztosítja - de nem mindig sikerül neki. Különösen igaz ez azokra az esetekre, amikor a mészárlást némi ugrabugra, vagy különböző pályaszintek törik, itt a rossz helyre beálló kamera miatt ugrunk a halálba, vagy szimplán nem tudjuk felmérni azt, hogy a pálya három síkja közül melyiken tartózkodunk. Az általunk tesztelt Switch verzió esetén az is szembetűnő volt, hogy a helyenként elég távolra ki-zoomoló kamera hordozható módban a követhetőség kárára ment, a kis képernyőn nagyobb távolságból egész egyszerűen nem látod jól, hogy mi történik, a Bloodroots gyors reakcióidőt igénylő akcióinál pedig a másodperces késlekedés is halálos tud lenni.

Összeségében egy remekül összerakott, pörgős és hangulatos Hotline Miami örököst kaptunk a Bloodroots személyében - ha tetszett a HR, ezzel sem fogsz félrenyúlni, a hasonló alapötlet ellenére van benne annyi (vér)gőz, hogy újra és újra magával ragadjon (a meglehetősen gyakori halálba).[8/10]

***Bloodroots | Platform: Switch (tesztelt), PC, PS4, Xbox One |

Ár: 18 EUR | Kiadó / Fejlesztő: Paper Cult |

Megjelenés: 2020. február 28. ***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

1 napja

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

1 napja
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

2 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

2 napja
17

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

3 napja
45

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

4 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

4 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

5 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

6 napja
4

Heti megjelenések

6 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

7 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

8 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

9 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

9 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

2025.06.26.
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

2025.06.26.
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

2025.06.25.
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

2025.06.25.
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

2025.06.24.
3