Nem először és gyanús, hogy nem is utoljára fordul elő olyan, hogy egy sikeres játékhoz spin-off epizódot gyártanak, és ezzel az ég adta világon semmi baj nincs is. A kiadó profitál, mert egy bejáratottabb karaktert könnyebb marketingelni, mi felhasználók pedig örülünk, ha szeretett hősünk többet szerepel. A Yacht Club Games Shovel Knight-ja a tavalyi év végén két kiegészítőt is kapott, az egyik a tradicionálisabb megközelítésű King of Cards. A másik Showdown névre hallgat és egy brawler.
Brawlert - méghozzá jó brawlert - készíteni nem egyszerű, Yacht Club-ék viszont ahelyett, hogy mindenféle flancos mechanikákat és mozgáskészleteket dolgoztak volna ki, inkább csak szimplán játszhatóvá tették az összes karaktert, aki az alapjátékban szerepelt, majd mindenféle furmányos kis feladatok megbízásával eresztették össze őket (amit mindjárt ki is tárgyalunk). Jó ez nekünk?
A KÁRYTÁK KIRÁLYA
Az utolsó DLC karakter az aranypáncélos King Knight, aki a vidék kártyakirálya szeretne lenni. Ehhez le kell győznie a négy Joustus-kártyanagymestert, és ugrabugrálás közben le kell gyűrni a régi és új pályák ördögi akadályait.
A Joustus minijátékot főként a térképen található kártyaházakban játszhatjuk - nagyon hasonló módon, mint az FFVIII-ban megismert Tetra Mastert. A különböző rácspontokon elhelyezett drágakövek bezsebelése lesz a győzelemhez szükséges feltétel. Ehhez a saját, már kijátszott lapjainkat egy másik kártya elhelyezésével irányban a kövek alá kell lökni. Vannak persze falak, és a kártyákon található nyilacskák, amelyek akadályozhatják az oldalról érkező tolakodó támadást. Akinek több követ sikerült befogni az nyer, és választhat a terepen lévő, ellenfél által már kijátszott kártyák közül. A főnökharcok hamar bekeményítik a Joustus meccseket - köszönhetően a bossok szenya speckó támadásainak. Szerencsére a kincsharácsoló lovagunk tud hasonló cheat-lehetőségekkel élni, ha van pénze zsákmányolni néhányat a dopping-árustól.
Platformozás tekintetében egyfajta Wario-s vállazós támadás jellemzi a lovagot. Sikeres találat után pogó-pörgőtámadás jön, így tudunk például lekoppanós tereptárgyakon, ellenfeleken tovább szökkenni. A lovag mozgása most is fenomenális, az olyan apróságok, mint a gurulós támadás, a falról elrugaszkodás pedig tovább mélyítik a Shovel Knight eddig sem gyenge mechanikakészletét. Ajánlott DLC minden rajongó számára!
*mcmacko*
Egyfelől persze: a játék annyira “pickup and play”, amennyire csak lehet: hőseink mozgáskultúrája hamar elsajátítható, maguk a feladatok pedig többnyire igen egyszerűek. Például, hogy vegyél fel a leghamarabb x darab gyémántot vagy maradj talpon, midőn az ellenséged porrá nem lesz mint az instant leves.
Ennek hátránya, hogy a lehetőségek szűkössége okán a játék hamar belefullad az unalomba. Pláne ha nincs pajtás, akivel megoszthatnánk az örömöt, egyszemélyes módozatban ugyanis hamar a végére lehet járni a kampány módnak, karöltve azzal az elfuserált bizonytalan érzéssel, hogy egyáltalán azt a kis időt is rá akarod-e szánni.
Haverokkal (pláne másik három haverral) egyébként meg lehet a bája - sajnos jómagam a tesztelés alatt nem tudtam rávenni senkit, hogy vívjunk ásós-lapátos csatát. Meg hát nézzük azt a vitathatatlan érvet, hogy ha rendelkezel az alapjátékkal, akkor az ajándék lovad fogorvosi számláján nulla forint szerepel. Mint gesztus, (ha jól tudom, a kickstarter kampányban ez be lett ígérve, mint stretch goal) ez igen szép és nemes. Ám amennyiben különálló alkotásként szeretnéd megvásárolni a Showdown-t, javaslom, lamentálj el rajta, hogy elő tudsz-e ásni valakit, aki hajlandó játszani veled. A mindent összegző Treasure Trove részeként viszont egy kellemes ajándék a Showdown és a King of Cards is.
***King of Cards: Showdown & King of Cards DLC-k | Platform: Nintendo Switch (tesztelt), PC, PS4, Xbox One (tesztelt)
Ár: 9 és 10 EUR Kiadó / Fejlesztő: Yacht Club Games |
Megjelenés: 2019. december 10.***