[Béta] Nioh 2
Eddig 22 hozzászólás
ne5h
2019. november 05.
kedd 09:00
A Team Ninja egyszer már sikerrel tett próbálkozást a FromSoftware hazai pályáján, a Nioh 2 pedig az előd alapjait igyekszik továbbvinni, miközben néhány új mechanika bevezetésével a tapasztalt veteránok számára is igyekszik újdonsággal szolgálni.



A béta során a játék elég méretes darabját vehettük szemügyre, ennek köszönhetően az első szembetűnő újdonság a karaktergenerálás lehetősége. Bár a próbakör némileg korlátozta a testreszabás opcióit, már ennyiből is látszott, hogy ezen a téren nem kell majd szégyenkeznie a játéknak. Egyetlen fájó pont, hogy emiatt vélhetőleg néma karaktert fogunk terelgetni a történet során. Ezt a problémát a készítők egy kicsit Monster Hunter: Worldre hasonlító megoldással oldják meg, nevezetesen mindig lesz mellettünk valaki. Ő a Handlerhez hasonló kvalitásokkal rendelkezik, vagyis ő fog minket állandóan bajba keverni.

A Capcom szörnyvadászatával való párhuzam a fegyverek terén is tetten érhető, hiszen a Nioh 2 az első rész felhozatalán túl 2 új démonirtó eszközt ad a kezünkbe: a páros fejszét és a váltókardot (switchglaive). Előbbi a névből könnyen kitalálhatóan két szekercét jelent, utóbbi azonban nem ennyire egyértelmű. A switchgalive leginkább a Monster Hunter vagy a Bloodborne fegyvereire hasonlít, érdekessége, hogy mindegyik állásban más-más formát ölt, a lándzsától a kaszáig.



A kibővített arzenál mellé átalakított fejlesztési rendszert is kapunk, ennek lényege, hogy sokkal szigorúbban veszi a fegyverek során alkalmazható aktív támadásokat és passzív bónuszokat, így elfelejtetjük az első részből megszokott átjárást ezen képességek között. Ezen kívül egy másik újdonság, hogy a fegyverek esetében a skill pontok az adott fegyvertípusok használatával szerezhetők, így ha valaki csak katanával akarja az egész játékot végigvinni, az ne számítson rá, hogy ezen a fegyveren kívül bármi máshoz megnyithat új mozdulatokat.

A karakterünk szintlépésével történő fejlesztés változatlan maradt, azonban a fejlesztők némi átdolgozást itt is eszközöltek. Ennek köszönhetően jelent meg egy új érték, a Courage, mely leginkább a Ki visszatöltésének gyorsaságát hivatott elősegíteni. Erre pedig szükség is lesz, hiszen a második rész egyik nagy újdonsága, a Dark Realm komoly mértékben visszafojtja az állóképesség regenerálódását. Ez azt jelenti, hogy az erősebb démonok már nem csak a közvetlen közelükben tudnak létrehozni ilyen lassító tereket (Yokai Realm), hanem jóval nagyobb kiterjedésben is, ezekben pedig ők vannak helyzetelőnyben. Ráadásul ezt a trükköt nem restek a boss-ok is bevetni.



Ha pedig már a démonok szóba kerültek, ez talán a leghangsúlyosabb újdonsága a Nioh 2-nek hiszen ezúttal a velünk lévő őrszellemek még inkább másodhegedűs szerepbe szorulnak, mivel az első részből ismerős Living Weapont a Yokai Shift váltja. Ennek lényege, hogy kellő mennyiségű amrita felhalmozása után mi magunk is démoni lénnyé válhatunk átmenetileg, megnövelt támadóerővel és védelemmel rendelkezve. Ezen kívül a yokai formához tartozó csík (Anima) töltésével nem csak speciális támadásokat vethetünk be, de a démonok korábban védhetetlen támadásait is háríthatjuk.

A nem emberi ellenfelek mészárlásával ráadásul úgynevezett Soul Core-okat is szerezhetünk, melyekkel nem pusztán az őrszellemekkel elérhető támadó és védelmi erőt növelhetjük, hanem ezek felelnek a korábban már említett yokai támadásokért, valamint ezek segítségével kaphatunk skill pontokat a démoni erőnk fejlesztéséhez is. Az őrszellemek kapcsán pedig fontos megemlíteni, hogy a második részben már csoporttokba is sorolja őket a játék (Brute, Feral, Phantom), amik nem csak az átalakulás utáni kinézetünket határozzák meg, de a különféle speciális mozdulatainkat és azok gyorsaságát is jelentősen befolyásolják.



A felszerelésünk fejlesztése kapcsán nem hoztak gyökeres változást a Team Ninja munkásai, ezúttal is a kovácsnál gyárthatunk új eszközöket tervrajzok begyűjtése után, növelhetjük meglévő felszerelésünket erősebb eszközök beolvasztásával, vagy örökíthetünk át perkeket egyik tárgyunkról a másikra. Természetesen a ruhákon és fegyvereken lévő előre meghatározott és véletlenszerűen változó bónuszok most is megtalálhatóak, ahogy a különböző szettek együttes viselésével elérhető további előnyök is. A béta nem adott lehetőséget az összes lehetőség kipróbálására, így biztosra vehetjük, hogy a végleges játék tartalmazni fog néhány meglepetést is.

Végezetül a kooperatív lehetőségre kell kitérni, mely kapcsán a fejlesztők nem aprózták el a dolgokat és jelentős mértékben nyújt kihívást így is a játék. A több résztvevőnél történő skálázás természetesen nem hiányozhat, azonban az igazi nehézség a pályákon található ellenfelek során érhető tetten. Másod- vagy harmadmagunkkal (a második rész ugyanis már 3 fős kooperatív lehetőséget is tartogat) nekivágva a küldetéseknek, nem csak az ellenfelek száma lesz több, de nehézségük is, így könnyen belefuthatunk olyan helyzetekbe, melybe egyedül esélyünk se lenne. A béta alatti tapasztalatok alapján meg merem kockáztatni, hogy a Nioh 2 ezen tesztköre nehezebb volt co-op módban, mint egyedül. Ha ez a végleges játékban is így marad, akkor biztosra vehetjük, hogy az együttműködés nem veszi el a kihívást a játékból, épp ellenkezőleg.



Lehetne még beszélni a kodamák mellett felbukkanó új segítőkről, a sudamákról, a revenant rendszer átalakításáról, mind segítség, mind farmolás esetében, azonban nem szeretnénk mindent idő előtt leleplezni, valamint vélhetőleg a fenti sorok is elegendőek ahhoz, hogy a kíváncsiak fejest ugorjanak a béta kihívásaiba vagy még izgatottabban várják a márciusi megjelenést.

nov 06., szerda 15:38 #22
Válasz DanTes (#21) üzenetére
Én attól kaptam sokkot, hogy a különböző frufrukat, meg az eltérő szemszint lehetett állitgatni. Szintén előrendelve, legközelebb meg viszem a fodrászhoz a screenshotokat!
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
[11] DanTes
nov 06., szerda 15:05 #21
Lehet női karakternél mellbőséget állítani! Előrendelve!
PlayStation 4ever
nov 06., szerda 11:40 #20
Válasz ne5h (#12) üzenetére
Dettó. És a legnagyobb baromságnak tartom az elméletet, miszerint "hagyunk teret az önmegvalósításnak, könnyebben azonosul a játékos a karakterrel, ha nem skatulyázzuk be egy szinkronhanggal".

Imádom meg minden, de vicc, hogy a Half-Life 2 szuperokos Gordon Freemanje meg sem tud mukkanni.
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
[36] kiső
nov 06., szerda 8:03 #19
Válasz ne5h (#18) üzenetére
Az első nekem is a generáció egyik kedvence. Több mint száz órát toltam bele, és még a dlc-ket is kimaxoltam.
Remélem a végleges verzióba csinálnak valamit a társ viselkedésével, mert sokszor az idegbaj jött rám, amikor elszaladt, majd visszajött hozzám, nyakába a pálya szinte összes ellenfelével. kb. két tized másodpercig éltem.
nov 05., kedd 22:37 #18
Válasz kiső (#17) üzenetére
Nálam a béta azt érte el, hogy
A) folyamatosan keresem, hogy melyik magyar bolt teszi fel elsőként a Special Editiont, hogy előrendelhessem
visszatértem az első részhez, hogy új karakterrel, más fegyverrel és builddel megint végigjátsszam a játékot, legalább NG-n.
I am such a B.A.
[36] kiső
nov 05., kedd 22:03 #17
Mondjuk a lényeget nem irtam le. Ha egyszer lesz majd a PS pluszban, vagy nagyon akciósan pár ezerért, akkor mindenképpen játszani fogok vele. Természetesen ez nem a játék hibája, ami nagyon fasza, akárcsak az előző rész, amit több nehézségi fokozaton végigjátszottam az ősszes dlc-jével. Nagy élmény volt, nem vitás.
Ugyanazt, némi változtatással, viszont eszembe sincs most megint végigszenvedni addig, amig ki nem ismerem a pályák szivatásait. Van rá pár évem regenerálódni.
nov 05., kedd 17:27 #16
Válasz xXwilliamsXx (#15) üzenetére
Igen, maradni fognak, ezt már korábban bejelentették. Azt viszont el tudom képzelni, hogy lesz beállítás arra, hogy a co-op sírok kikapcsolhatóak legyenek.
I am such a B.A.
nov 05., kedd 16:27 #15
Tényleg rahedli mennyiségű cuccot dobálnak,a játékidő egynegyedét biztos ezek eladogatásával töltöttem.És ott vannak az itemek,amiknek legalább feléről fogalmam sincs,mire jó
Viszont ez a rengeteg behívható npc segítő jó dolog,bár jelentősen könnyebbé teszi a játékot.Ezek vajon a véglegesben is megmaradnak?
Blade of the Darkmoon Xbox Live:williamsHUNGARY,PSN ID: xXwilliamsXx73
[27] arpi0912
nov 05., kedd 13:51 #14
Válasz kiső (#13) üzenetére
Hát igen a D3-ban is volt cucc dögivel feleslegesen.
Nem tudom mi mást lehetne kitalálni, illetve van e már kitalált jó megoldás erre más játékban amit át lehetne venni.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[36] kiső
nov 05., kedd 13:40 #13
Válasz arpi0912 (#8) üzenetére
A D3.-ban is borzasztó volt a rengeteg dobott cucc, sokszor az idegbaj környékezett. Na meg az egy unalom szimulátor a Nioh-hoz képest. Ehez a "nindzsás" játékhoz szerintem ez nem passzol annyira, és inkább valami más megoldást kellene kitalálniuk.
nov 05., kedd 13:39 #12
Válasz theSickness (#11) üzenetére
Abszolút egyetértek, kevés dolgot utálok jobban, mint amikor az általam irányított karakter csak bambán bámul és esetleg bólogat (á la Destiny).
I am such a B.A.
nov 05., kedd 13:35 #11
Válasz ne5h (#9) üzenetére
Akkor inkább ne engedjék a nyögéshangot változtatni. De nem, inkább létrehoznak egy társ karaktert a beszélgetésekhez, akit amúgy is szinkronizálni kell. Logikus lépés.
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
[41] Kuresz
nov 05., kedd 13:27 #10
Viszont ha ez a trend, akkor csak a nyugesek miatt lehet hangszint is valasztani?
"Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minőséget ad ami pron is elérhetetlen."
nov 05., kedd 12:34 #9
Válasz theSickness (#5) üzenetére
Mert ilyenkor általában a karakter hangját is engedik változtatni (ami itt ugye kimerül a különböző nyögésekben és egyéb szenvedő hangokban), de gondolom arra már nincs erőforrás, hogy az így biztosított 8-8 férfi és női szinkron (csak hasraütve mondok számot) felmondjon egy teljes szövegkönyvet.
I am such a B.A.
[27] arpi0912
nov 05., kedd 12:32 #8
Válasz kiső (#7) üzenetére
A diabloban sem csak előnyük volt illetve ott is több tényező volt a cuccokhoz akárcsak itt, és ott tök jól működött az hogy a képernyő jobb oldalán megjelentek az új cucc statjai (pozitívak és negatívak egyaránt) az aktuális berakott cucc statjaihoz viszonyítva. Gyorsan be tudtad rakni és ha utána kedved volt menedzselni azt megtehetted a menüben, de azért gyorsította ezt a dolgot.
Opcionálisan itt is elférne ez a megoldás szerintem.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[36] kiső
nov 05., kedd 11:54 #7
Válasz arpi0912 (#4) üzenetére
Nem jó, mert minden cuccnak van előnye és hátránya (pl. lehet magas a védelmi ereje, de lehet nehéz is mint a dög, és kivégzi az állóképességedet), és a "build"-től is függ mit akarsz hordani. Szóval menedzselni kell, ami sajnos rengeteg időbe telik.
[48] soliduss
nov 05., kedd 11:48 #6
Válasz theSickness (#5) üzenetére
igen... kb ennyinek kellene lennie, de ez az általános trend sajnos.

Gondolom, hogy ha beszélne akkor szájmozgás is kellene... és mivel az arc is kusztomizálható ezért ez nagyban megnehezíti a dolgokat.
nov 05., kedd 11:44 #5
Nem értem, hogy a karaktergenerálás miért jár néma főszereplővel. A beszélgetéseknél az lehet a legfőbb különbség, hogy férfi vagy női karaktert irányítasz-e, ez meg maximum annyit problémát hoz magával, hogy női és férfi szinkront is kell rögzíteni. Na bumm.

Vagy én megyek el valami mellett?
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
[27] arpi0912
nov 05., kedd 11:43 #4
Válasz kiső (#1) üzenetére
A sok cucc kezelésére belerakhatnának egy diablo féle egyből be tudod rakni lehetőséget, mert alapból összehasonlítja az aktuálisan kiválasztott cuccal mikor fölé mész. Ez nagyban meggyorsítaná a cuccok kezelését. Igaz késő este próbáltam ki és lehet átsiklottam felette, de ilyet nem láttam benne.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[27] arpi0912
nov 05., kedd 11:40 #3
Mivel nem vagyok nagy szakértője se a Niohnak (hisz még csak most fogom pótolni), se úgy a souls like játékoknak így az újdonságokról nem igazán tudok regélni de elhiszem amit írtok.
Viszont meglepődtem, hogy mennyire is korrekten fest a játék framerate módban pro + 4k tv-n is béta állapota ellenére. Elég nagy előrelépésnek tűnik nekem az előző rész után. Játszhatósága és a magasabb framerate abszolút jól jön ebben a módban, viszont furcsálltam hogy felbontás módban én leginkább a szebb árnyékokat vettem észre ami egyből észrevehető volt a többi kevésbé. Az összkép több mint korrekt igaz ehhez nagyban hozzátesz a design is, ami nekem még mindig Onimusha szerű, persze jó értelemben.
A karakter kreálás is jóféle, eléggé igényes karaktereket lehet összerakni benne. Nem tűnik rossznak egyelőre.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[48] soliduss
nov 05., kedd 11:05 #2
volt egyszer egy Onimusha Dawn of Blade ... ezt most megcsinálta újra a team ninja.
[36] kiső
nov 05., kedd 10:47 #1
Az első félórában egy Nioh 1.5.-nek éreztem, és ezt most nem leszólásnak szántam, de a később azért már találtam elég sok újdonságot benne, ami mögé simán oda lehet tenni a kettes számot. A pálya is bonyolultabb valamivel, mint az előd, és a harc is jóval tartalmasabbnak igérkezik. Jó lesz ez na. Mondjuk azzal a töménytelen mennyíségű cuccal amit dobálnak, jó lett volna valamit kezdeni, mert már megint ezeknek a kezelése fog elvenni egy rahedli időt.