[Béta] Nioh 2

Nioh 2

ne5hVáradi Dániel2019.11.05. 10:00

A Team Ninja egyszer már sikerrel tett próbálkozást a FromSoftware hazai pályáján, a Nioh 2 pedig az előd alapjait igyekszik továbbvinni, miközben néhány új mechanika bevezetésével a tapasztalt veteránok számára is próbál újdonsággal szolgálni.

A béta során a játék elég méretes darabját vehettük szemügyre, ennek köszönhetően az első szembetűnő újdonság a karaktergenerálás lehetősége. Bár a próbakör némileg korlátozta a testreszabás opcióit, már ennyiből is látszott, hogy ezen a téren nem kell majd szégyenkeznie a játéknak. Egyetlen fájó pont, hogy emiatt vélhetőleg néma karaktert fogunk terelgetni a történet során. Ezt a problémát a készítők egy kicsit Monster Hunter: Worldre hasonlító megoldással oldják meg, nevezetesen mindig lesz mellettünk valaki. Ő a Handlerhez hasonló kvalitásokkal rendelkezik, vagyis ő fog minket állandóan bajba keverni.

A Capcom szörnyvadászatával való párhuzam a fegyverek terén is tetten érhető, hiszen a Nioh 2 az első rész felhozatalán túl 2 új démonirtó eszközt ad a kezünkbe: a páros fejszét és a váltókardot (switchglaive). Előbbi a névből könnyen kitalálhatóan két szekercét jelent, utóbbi azonban nem ennyire egyértelmű. A switchgalive leginkább a Monster Hunter vagy a Bloodborne fegyvereire hasonlít, érdekessége, hogy mindegyik állásban más-más formát ölt, a lándzsától a kaszáig.

A kibővített arzenál mellé átalakított fejlesztési rendszert is kapunk, ennek lényege, hogy sokkal szigorúbban veszi a fegyverek során alkalmazható aktív támadásokat és passzív bónuszokat, így elfelejtetjük az első részből megszokott átjárást ezen képességek között. Ezen kívül egy másik újdonság, hogy a fegyverek esetében a skill pontok az adott fegyvertípusok használatával szerezhetők, így ha valaki csak katanával akarja az egész játékot végigvinni, az ne számítson rá, hogy ezen a fegyveren kívül bármi máshoz megnyithat új mozdulatokat.

A karakterünk szintlépésével történő fejlesztés változatlan maradt, azonban a fejlesztők némi átdolgozást itt is eszközöltek. Ennek köszönhetően jelent meg egy új érték, a Courage, mely leginkább a Ki visszatöltésének gyorsaságát hivatott elősegíteni. Erre pedig szükség is lesz, hiszen a második rész egyik nagy újdonsága, a Dark Realm komoly mértékben visszafojtja az állóképesség regenerálódását. Ez azt jelenti, hogy az erősebb démonok már nem csak a közvetlen közelükben tudnak létrehozni ilyen lassító tereket (Yokai Realm), hanem jóval nagyobb kiterjedésben is, ezekben pedig ők vannak helyzetelőnyben. Ráadásul ezt a trükköt nem restek a boss-ok is bevetni.

Ha pedig már a démonok szóba kerültek, ez talán a leghangsúlyosabb újdonsága a Nioh 2-nek hiszen ezúttal a velünk lévő őrszellemek még inkább másodhegedűs szerepbe szorulnak, mivel az első részből ismerős Living Weapont a Yokai Shift váltja. Ennek lényege, hogy kellő mennyiségű amrita felhalmozása után mi magunk is démoni lénnyé válhatunk átmenetileg, megnövelt támadóerővel és védelemmel rendelkezve. Ezen kívül a yokai formához tartozó csík (Anima) töltésével nem csak speciális támadásokat vethetünk be, de a démonok korábban védhetetlen támadásait is háríthatjuk.

A nem emberi ellenfelek mészárlásával ráadásul úgynevezett Soul Core-okat is szerezhetünk, melyekkel nem pusztán az őrszellemekkel elérhető támadó és védelmi erőt növelhetjük, hanem ezek felelnek a korábban már említett yokai támadásokért, valamint ezek segítségével kaphatunk skill pontokat a démoni erőnk fejlesztéséhez is. Az őrszellemek kapcsán pedig fontos megemlíteni, hogy a második részben már csoportokba is sorolja őket a játék (Brute, Feral, Phantom), amik nem csak az átalakulás utáni kinézetünket határozzák meg, de a különféle speciális mozdulatainkat és azok gyorsaságát is jelentősen befolyásolják.

A felszerelésünk fejlesztése kapcsán nem hoztak gyökeres változást a Team Ninja munkásai, ezúttal is a kovácsnál gyárthatunk új eszközöket tervrajzok begyűjtése után, növelhetjük meglévő felszerelésünket erősebb eszközök beolvasztásával, vagy örökíthetünk át perkeket egyik tárgyunkról a másikra. Természetesen a ruhákon és fegyvereken lévő előre meghatározott és véletlenszerűen változó bónuszok most is megtalálhatóak, ahogy a különböző szettek együttes viselésével elérhető további előnyök is. A béta nem adott lehetőséget az összes opció kipróbálására, így biztosra vehetjük, hogy a végleges játék tartalmazni fog néhány meglepetést is.

Végezetül a kooperatív lehetőségre kell kitérni, mely kapcsán a fejlesztők nem aprózták el a dolgokat és jelentős mértékben nyújt kihívást így is a játék. A több résztvevőnél történő skálázás természetesen nem hiányozhat, azonban az igazi nehézség a pályákon található ellenfelek során érhető tetten. Másod- vagy harmadmagunkkal (a második rész ugyanis már 3 fős kooperatív lehetőséget is tartogat) nekivágva a küldetéseknek, nem csak az ellenfelek száma lesz több, de nehézségük is, így könnyen belefuthatunk olyan helyzetekbe, melybe egyedül esélyünk se lenne. A béta alatti tapasztalatok alapján meg merem kockáztatni, hogy a Nioh 2 ezen tesztköre nehezebb volt co-op módban, mint egyedül. Ha ez a végleges játékban is így marad, akkor biztosra vehetjük, hogy az együttműködés nem veszi el a kihívást a játékból, épp ellenkezőleg.

Lehetne még beszélni a kodamák mellett felbukkanó új segítőkről, a sudamákról, a revenant rendszer átalakításáról, mind segítség, mind farmolás esetében, azonban nem szeretnénk mindent idő előtt leleplezni, valamint vélhetőleg a fenti sorok is elegendőek ahhoz, hogy a kíváncsiak fejest ugorjanak a béta kihívásaiba vagy még izgatottabban várják a márciusi megjelenést.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

10 órája

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

19 órája
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

1 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

1 napja
16

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

2 napja
44

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

2 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

3 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

4 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

5 napja
4

Heti megjelenések

5 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

6 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

7 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

8 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

8 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

9 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

9 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

9 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

2025.06.25.
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

2025.06.24.
3