[Béta] Nioh 2

Nioh 2

ne5hVáradi Dániel2019.11.05. 10:00

A Team Ninja egyszer már sikerrel tett próbálkozást a FromSoftware hazai pályáján, a Nioh 2 pedig az előd alapjait igyekszik továbbvinni, miközben néhány új mechanika bevezetésével a tapasztalt veteránok számára is próbál újdonsággal szolgálni.

A béta során a játék elég méretes darabját vehettük szemügyre, ennek köszönhetően az első szembetűnő újdonság a karaktergenerálás lehetősége. Bár a próbakör némileg korlátozta a testreszabás opcióit, már ennyiből is látszott, hogy ezen a téren nem kell majd szégyenkeznie a játéknak. Egyetlen fájó pont, hogy emiatt vélhetőleg néma karaktert fogunk terelgetni a történet során. Ezt a problémát a készítők egy kicsit Monster Hunter: Worldre hasonlító megoldással oldják meg, nevezetesen mindig lesz mellettünk valaki. Ő a Handlerhez hasonló kvalitásokkal rendelkezik, vagyis ő fog minket állandóan bajba keverni.

A Capcom szörnyvadászatával való párhuzam a fegyverek terén is tetten érhető, hiszen a Nioh 2 az első rész felhozatalán túl 2 új démonirtó eszközt ad a kezünkbe: a páros fejszét és a váltókardot (switchglaive). Előbbi a névből könnyen kitalálhatóan két szekercét jelent, utóbbi azonban nem ennyire egyértelmű. A switchgalive leginkább a Monster Hunter vagy a Bloodborne fegyvereire hasonlít, érdekessége, hogy mindegyik állásban más-más formát ölt, a lándzsától a kaszáig.

A kibővített arzenál mellé átalakított fejlesztési rendszert is kapunk, ennek lényege, hogy sokkal szigorúbban veszi a fegyverek során alkalmazható aktív támadásokat és passzív bónuszokat, így elfelejtetjük az első részből megszokott átjárást ezen képességek között. Ezen kívül egy másik újdonság, hogy a fegyverek esetében a skill pontok az adott fegyvertípusok használatával szerezhetők, így ha valaki csak katanával akarja az egész játékot végigvinni, az ne számítson rá, hogy ezen a fegyveren kívül bármi máshoz megnyithat új mozdulatokat.

A karakterünk szintlépésével történő fejlesztés változatlan maradt, azonban a fejlesztők némi átdolgozást itt is eszközöltek. Ennek köszönhetően jelent meg egy új érték, a Courage, mely leginkább a Ki visszatöltésének gyorsaságát hivatott elősegíteni. Erre pedig szükség is lesz, hiszen a második rész egyik nagy újdonsága, a Dark Realm komoly mértékben visszafojtja az állóképesség regenerálódását. Ez azt jelenti, hogy az erősebb démonok már nem csak a közvetlen közelükben tudnak létrehozni ilyen lassító tereket (Yokai Realm), hanem jóval nagyobb kiterjedésben is, ezekben pedig ők vannak helyzetelőnyben. Ráadásul ezt a trükköt nem restek a boss-ok is bevetni.

Ha pedig már a démonok szóba kerültek, ez talán a leghangsúlyosabb újdonsága a Nioh 2-nek hiszen ezúttal a velünk lévő őrszellemek még inkább másodhegedűs szerepbe szorulnak, mivel az első részből ismerős Living Weapont a Yokai Shift váltja. Ennek lényege, hogy kellő mennyiségű amrita felhalmozása után mi magunk is démoni lénnyé válhatunk átmenetileg, megnövelt támadóerővel és védelemmel rendelkezve. Ezen kívül a yokai formához tartozó csík (Anima) töltésével nem csak speciális támadásokat vethetünk be, de a démonok korábban védhetetlen támadásait is háríthatjuk.

A nem emberi ellenfelek mészárlásával ráadásul úgynevezett Soul Core-okat is szerezhetünk, melyekkel nem pusztán az őrszellemekkel elérhető támadó és védelmi erőt növelhetjük, hanem ezek felelnek a korábban már említett yokai támadásokért, valamint ezek segítségével kaphatunk skill pontokat a démoni erőnk fejlesztéséhez is. Az őrszellemek kapcsán pedig fontos megemlíteni, hogy a második részben már csoportokba is sorolja őket a játék (Brute, Feral, Phantom), amik nem csak az átalakulás utáni kinézetünket határozzák meg, de a különféle speciális mozdulatainkat és azok gyorsaságát is jelentősen befolyásolják.

A felszerelésünk fejlesztése kapcsán nem hoztak gyökeres változást a Team Ninja munkásai, ezúttal is a kovácsnál gyárthatunk új eszközöket tervrajzok begyűjtése után, növelhetjük meglévő felszerelésünket erősebb eszközök beolvasztásával, vagy örökíthetünk át perkeket egyik tárgyunkról a másikra. Természetesen a ruhákon és fegyvereken lévő előre meghatározott és véletlenszerűen változó bónuszok most is megtalálhatóak, ahogy a különböző szettek együttes viselésével elérhető további előnyök is. A béta nem adott lehetőséget az összes opció kipróbálására, így biztosra vehetjük, hogy a végleges játék tartalmazni fog néhány meglepetést is.

Végezetül a kooperatív lehetőségre kell kitérni, mely kapcsán a fejlesztők nem aprózták el a dolgokat és jelentős mértékben nyújt kihívást így is a játék. A több résztvevőnél történő skálázás természetesen nem hiányozhat, azonban az igazi nehézség a pályákon található ellenfelek során érhető tetten. Másod- vagy harmadmagunkkal (a második rész ugyanis már 3 fős kooperatív lehetőséget is tartogat) nekivágva a küldetéseknek, nem csak az ellenfelek száma lesz több, de nehézségük is, így könnyen belefuthatunk olyan helyzetekbe, melybe egyedül esélyünk se lenne. A béta alatti tapasztalatok alapján meg merem kockáztatni, hogy a Nioh 2 ezen tesztköre nehezebb volt co-op módban, mint egyedül. Ha ez a végleges játékban is így marad, akkor biztosra vehetjük, hogy az együttműködés nem veszi el a kihívást a játékból, épp ellenkezőleg.

Lehetne még beszélni a kodamák mellett felbukkanó új segítőkről, a sudamákról, a revenant rendszer átalakításáról, mind segítség, mind farmolás esetében, azonban nem szeretnénk mindent idő előtt leleplezni, valamint vélhetőleg a fenti sorok is elegendőek ahhoz, hogy a kíváncsiak fejest ugorjanak a béta kihívásaiba vagy még izgatottabban várják a márciusi megjelenést.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

4 órája
1

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==