[Teszt] Indivisible
Kapcsold jtk: Indivisible (ps4)
Eddig 9 hozzszls
ne5h
2019. oktber 21.
htf 13:30
Van valami klnlegesen csodlatos abban, amikor az ember egy mg kszl jtkfejleszts tmogatsa mellett dnt. Nem pusztn a bizalom szinte indokolatlanul korai megellegezse, hanem ahogy a fejleszti levelekbl s jelentsekbl rkez folyamatos rszleteknek hla olyan rzse lehet, mintha maga is rszese lenne a vrt produktum elkszltnek, befolysa lenne fltte. Hogy mirt is ez a tvoli indts? Mert pontosan ebben a helyzetben voltam az Indivisible esetben.



A Lab Zero Games nem nevezhet ppen bejratott csapatnak, hiszen korbban mindssze a Skullgirls-t tettk le az asztalra, azonban mr azzal az egy jtkkal bebizonytottk, hogy kt dologban biztosan nem szenvednek hinyt: kreatv karakterekben s egyedi vizualitsban. Az Indivisible pedig ezen tkrtyk mellett nhny ismert mfaj stlusjegyeit elegyti, mindezt pedig a Skullgirls-ben tapasztalt szokatlan mozdulatokra s kpessgekre pt harcrendszer fogja ssze. Kicsit kusznak hangzik? Elsre valban annak tnhet, szerencsre azonban az sszkp nemcsak remekel, de knnyen az idei v egyik legegyedibb jtkt is adja.

Trtnetnk fhse Ajna, egy kis falu vezetjnek lobbankony tinilnya, aki ennek megfelelen a sztereotip viselkedsforma sszes jegyt magn viseli: bekpzelt, kicsit egoista s persze soha nem hallgat senkire. Gondtalannak tn lete egy csapsra megvltozik, amikor is a falut egy idegen sereg ostromolja meg, a lakossg nagy rsze pedig ldozatul esik a tmadknak, kztk Ajna apja is. A falu jdonslt vezetje persze azonnal bosszt eskszik a gyilkos ellen, tervt azonban meghistja... sajt maga. Kiderl ugyanis, hogy egy bizarr kpessgnek ksznheten kpes bizonyos embereket elnyelni, ezltal pedig harcban az tudsukat is hasznostani. jonnan szerzett specialitsval felvrtezve elindul, hogy leszmoljon a falut rt tmads valdi kiterveljvel.



Persze ahogy arra szmtani lehet, a dolgok mgtt sokkal nagyobb szabs esemnyek s tervek hzdnak, Ajna pedig annak rendje s mdja szerint mindig ezek kzppontjba kerl. A trtnet alapfeltse s kerete nem kifejezetten mondhat forradalminak vagy eredetinek, azonban ahogy az egyes karakterek begyjtsvel folyamatosan bvl Ajna kis bandja, az az egyik legjobb csapatdinamika, amivel az elmlt vekben tallkoztam. Az egyes tagok valban eltr szemlyisggel rendelkeznek, ez pedig nem kevs alkalommal fog humoros szitucikat eredmnyezni, amik garantltan mosolyt csalnak az ember arcra. A Lab Zero csapata lthatan komolyan ptett a Skullgirls-ben is megtallhat, rendkvl egyedi karakterekre, ezttal azonban a megjelens mell a jellemvonsokat is sikerlt kellen elmlyteni.

Hasonlan jl felptett a jtk harcrendszere, mely elsre egy rendkvl egyszernek tn gombnyomkodsnak tnik, nhny ra s megfelel szm csapattag begyjtse utn azonban folyamatosan fedi fel a benne rejl taktikk sokasgt. Alapveten egy ngyfs csapat (Ajna s 3 vlasztott segtje) fltt vesszk t az irnytst, ahol az egyes tagokat a kontroller megfelel akcigombjaival irnythatunk. Nem kell Mortal vagy Tekken szint kombkat vrni tlk, azonban nminem varicis lehetsget gy is kapunk. Az alap tmadsok mell az analg karral (vagy D-pad, ha valakinek az szimpatikusabb) trtn irny megadsval msfajta tmadsokat hvhatunk el, ezek megfelel kombinlsa adja az egyes tagok harci erejnek legjobb kihasznlst. Clszer azt is szem eltt tartani, hogy az egyes harcosok valban jelentsen klnbz harcstlust kpviselnek, vannak kifejezetten tmogat karakterek vagy gygytk, illetve olyant is tallunk, aki a nyers ert helyezi mindennl elbbre.



A feladat teht nem pusztn a szmunkra idelis party sszelltsa, hanem az egyes tagok tmadsainak j temben val sszefzse, melynek segtsgvel az ellenfelet olyan mrtkben ssztz alatt tarthatjuk, hogy mozdulni sem tud. A harcrendszer ugyanis nmileg krkre osztott leosztst kvet, azonban van egy csavar az egszben. Ahelyett, hogy felvltva tmadna a mi csapatunk s az ellenfl, a nlunk lv tagok mindegyike ugyanannyi, adott szm tmadponttal rendelkezik. Ezeket hasznlva indthatunk velk egyszer vagy bonyolultabb tsvltsokat, az igazi szpsg azonban ott tkzik ki, hogy minden tag tmadsa eltr id alatt tltdik vissza, radsul a tagok egyes tseit megszakthatjuk, hogy egy msik rsztvev folytassa a megkezdett tmadssort, ezltal a lehet leghosszabb ideig elhzva a lehetsges lpseinket. Amg ugyanis akr csak egy tagunk is kpes valamilyen mozdulatra, addig az ellenfl csak vr a sorra. Ha pedig jl idztnk, valamelyik tag mg azeltt visszatlti a tmadpontjait, hogy az ellensg lpni tudna, gy pedig akr egyetlen bekapott ts nlkl is pontot tehetnk a harc vgre.

A fentiekre a koront a bevitt tsekkel s jl idztett vdekezsekkel (van egyni s csapatszint blokkols is) tlthet specilis mozdulatokrt felels iddhi meter adja, melybl adott egysget hasznlva klnfle extra tmadsokat csalhatunk el. Ez a trtnet adott pontjain automatikusan nvekszik, ezltal idrl-idre egy jabb szinttel toldja meg a lehetsgeinket. Ezzel szemben a harcban rsztvev karakterek, minden sszecsaps utn kapjk a jl megszokott tapasztalati pontot, amibl aztn lpkedik azokat a bizonyos szinteket. Szerencsre nem pusztn az aktv tagok rszeslnek ebben a kivltsgban, a kispadosok is ugyangy fejldnek. Ez nyilvn rvendetes, hiszen gy nem kell hossz rkat eltlteni azzal, hogy nhny tagcsere utn az j belpket fel kelljen zrkztatni.

Ez mr csak azrt is rvendetes, mert az Indivisible kellen hossz jtkidvel rendelkezik, ksznheten a klnbz helysznek metroidvanis kialaktsnak, ami miatt tucatszor fogunk a mr megismert terletekre visszatrni, hogy egy-egy j kpessg vagy mozdulat utn a plyk korbban elrhetetlen pontjait feldertsk. Az j kpessgekre pedig szksg is lesz, ha a jtk egyelten gyjtgetnivaljbl, a klnleges vrs kkvekbl a lehet legtbbet ssze akarjuk szedni, ugyanis ezekbl tudjuk Ajna tmad s vdekez erejt nvelni. Ha pedig ennyi nem lenne elg, az egyes tagok a jtk adott pontjn mg szemlyes mellkkldetsekkel is megbznak, ami tbb, mint egy tucat mellkes tennivalt jelent.



Sajnlatos mdon a jtk egyik legnagyobb negatvuma pont ezekhez a kldetsekhez kapcsoldik, nevezetesen a teljestskhz szksges jellikonok nem mindig jelennek meg a trkpen vagy ppensggel rossz helyre mutatnak, rosszabb esetben pedig a kldets teljestshez szksges NPC nem jelenik meg, hogy beszlni tudjunk vele. Hasonlan bosszant tud lenni, amikor az egyes helysznek kztt kzlekedve a jtk nem kpes idben betlteni a plyaelemeket, gy ha nem figyelnk, knnyedn eshetnk be egy padl al vagy akadhatunk be egy falba. rm az rmben, hogy ezek mindig ugyanazokon a pontokon trtnnek meg (mghozz mindig ugyanazzal a hibval), gy kell id utn betanulhatja az ember, hol kell klnsen vigyzni. Csak remlni tudom, hogy a fejlesztk a begrt DLC-k mellett ezen hibk kijavtsra is legalbb ekkora figyelmet fordtanak, ugyanis jelenleg ezek jelentik a jtk egyelten igazi negatvumt.

Az Indivisible vizualitst mr korbban kiemeltem, ami akr mr egy trailerbl is azonnal szembetn lehet, legyen sz a nhny csodsan animlt tvezetrl vagy a kzzel rajzolt, meseszer helysznekrl s szereplkrl. Sokkal kevesebbet rne azonban a jtk ezen oldala, ha az ennyire ers s egyedi ltvnyhoz nem trsulna hasonl sznvonal audis ellenplus. Szerencsre ilyesmirl sz sincs, ez pedig azrt is kiemelkeden fontos, mivel a jtk minden pillanatban hallhat valamilyen alfest muzsika, legyen sz akr a plyk felfedezsrl vagy a harcokrl. Hasonlan minsgi munkt vgeztek a szinkronsznszek, ami csak mg inkbb kihangslyozza a karakterek kzti klnbsgekre pt jeleneteket, mrpedig azokbl akad bven.



Az Indivisible merszen tvzi a metroidvanis jtkmenetet egy egyedi harcrendszerrel, minderre pedig a koront a Lab Zero-ra jellemz klnleges stlus teszi fel. Amennyiben a csapat a mr emltett hibkat kellen kigyomllja, egy valban remek jtkk teheti, addig mindssze egy kiemelked alkotsrl beszlhetnk. Amit ennek ellenre nyugodt szvvel lehet ajnlani azoknak, akiket a jtk egyik vagy msik oldala rdekel. Ha pedig a teljes koktl betall, akkor nincs mirl beszlni.

Indivisible | Platform: PC, PS4 (tesztelt), One
Kiad: 505 Games | Fejleszt: Lab Zero Games | Megjelens: oktber 8.

okt 22., kedd 21:21 #9
Minden nap nzek rla anyagot, de valahogy taszt. A Dust se jtt be annak idejn.
"This is our time to medicate..."
[23] friedmannt
okt 22., kedd 10:13 #8
Vlasz ne5h (#7) zenetre
aha, ertem
Nintendo network id: friedmannt 3ds friend code: 1907-8705-8705
okt 22., kedd 9:24 #7
Vlasz friedmannt (#6) zenetre
Igen, jnni fog, viszont annak a portnak mg nincs megjelensi dtuma, ezrt csak azokat a platformokat tntettem fel, amikre jelenleg elrhet.
I am such a B.A.
[23] friedmannt
okt 22., kedd 8:40 #6
azt rjk, jn switchre is
Nintendo network id: friedmannt 3ds friend code: 1907-8705-8705
[33] sQr
okt 21., htf 20:14 #5
Idn nagyon eltoltam a szabadid felhasznlst gaming irnyba s elengedtem a takart is, de mg gy is kptelensg lpst tartani mindazzal ami rdekel. Ez is ment a vget nem r listra, kszi ne5h!
Twitter: sequeeer | PSN / XBL: Krdezd!
[3] Lacek92
okt 21., htf 19:43 #4
Engem ez a jtk vizualitsban meg hangulatban a Dust: An Elysian Tale c. Xbox 360-klasszikusra emlkeztet, ami elg j jel szmomra, lvn nagy kedvencem volt az a game Egyelre full tele vagyok, de a ksbbiekben biztosan sorra kerl.
[73] zaz
okt 21., htf 16:34 #3
Vlasz ne5h (#2) zenetre
Amgy kszi a tesztet! Remek!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
okt 21., htf 16:33 #2
Vlasz zaz (#1) zenetre
Annyira azrt nem vszes, mint nlad, de tnyleg frusztrl, hogy emiatt nem lehet questeket vgigcsinlni.
I am such a B.A.
[73] zaz
okt 21., htf 16:15 #1
Ami nem tetszett
- Nhny durva bug

ja..tudom milyen rzs...
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
Indivisible adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: 10tacle studios
Fejleszt: 10tacle Studios
Megjelens: 2019. okt 08.
Kategria: Kaland
Online jtkmd: Nincs

A szerkesztsg rtkelse:
8
Ami tetszett
+ Egyedi, mess ltvnyvilg
+ Sokszn s vltozatos kompnia
+ Kombinlt harcrendszer kell mlysggel
+ Klasszikus metroidvania jtkmenet
+ Remek zenk s szinkron
Ami nem tetszett
- Nhny durva bug
Olvasi rtkels: Mg nem rtkelte senki!
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

9 | [Teszt] Indivisible

Msodik jtkval egybl kemny fba vgja a fejszjt a Lab Zero Games csapata, hiszen az Indivisible tbb mfaj jellegzetessgeit kvnja egyesteni, mindezt pedig a sajt stlusval megkoronzni. Hogy sikerrel veszi-e az akadlyt? Utnajrtunk.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba