[Teszt] Heave Ho
Eddig 0 hozzszls
mcmacko
2019. szeptember 07.
szombat 12:12
Minap pp veletek hehersztnk egy jt a Nintendo tzeren, ahol plasztikbartok, plasztikcsaldok jtszadoznak a legjabb Switch kiegsztvel. Sokszor rezhetjk, hogy ezek a reklmok tnyleg tvol llnak a valsgtl, de egyfajta olyan letrzst is kzvettenek, amivel a legtbben ki tudnnk egyezni a mindennapokra. No, pp a hten trtnt, hogy n magam is egy megtesteslt Nintendo reklmm vltam. Egy konferencin vettnk rszt lengyel bartainknl. Elgg hipszter apartmanhzban laktunk, betonmintkat nyers fadekorral kever hipszterkvzval. Tudjtok, ahol a kv vilgos prkls, s ahova kutya, vagy rvid szr brsonynadrg al felvett bannos zokni nlkl nem is lehet belni. Na, amg vrtunk a reggelire, elkaptam a Switchet, behztam rajta a Heave Ho-t, magam mell ltettem az egyik kollegint s hangosan rhgve, mskor egymsra harsogva nyomtuk a kis hromszg alak asztalon a jtkot. Tisztra gy, mint egy Nintendo reklmban…



A Heave Ho pedig tipikusan egy olyan jtk, amelyik a Switch fentebb vzolt renomjhoz illeszkedik. Egyedl, vagy multiplayerben, az lesz a feladatunk, hogy egy fej-tor-ktkz figurt eltereljnk a plya egyik oldalrl a msik fel. Az analg karral mozgatjuk a testet, a kt ravasszal pedig kapaszkodunk a bal-jobb keznknek megfelelen. Lgva, ttgast llva, kaplzva, de lendteni is kell a figurnkon, ezzel teht rajzfilmszer hsnk lendlete is bejn a kpletbe. Valahogy gy kell a dolgot elkpzelni, mint a Donkey Kong: King of Swing-ben, csak attl lazbb, lendletesebb a karakternk, a kapaszkods pedig olyan bnzsokhoz vezethet, mint pl. amit az I am Bread-ben is lthattunk annak idejn. Ha ketten vagyunk, akkor tovbb bonyoldik a kplet, hiszen nem elg a sajt gyetlensgnket lekzdeni, hanem a msik jtkossal (vagy jtkosokkal, egyszerre maximum 4-el) is egymsra kell hangoldni. Ehhez extra tereptrgyak, atommd fokozd nehzsg, minijtkok s egyre rltebb ltkpek trsulnak, olyan bekszlt krvonalakkal, amit az Ed, Edd and Eddy rajzoli is megirigyeltek volna. A jtk poftlanul egyszer mechanikkat tall fel jra, mgis precz szem, kz s agyi koordincira lesz szksg a hatkony jtkhoz. Higgytek el, nem is olyan egyszer az sszegabalyodott, fejjel lefel lg karakterlncok vgn elklnteni bal keznket a jobbtl.



Mint lthatjtok, a program tkletesen illeszkedik a Devolver Digital jtkainak sorba. Extrm krsgek, klnleges ltvny s emlkezetes kacagsok ksrik a Heave Ho-t. A hozzfrhetsge miatt akr eseti jtkosoknak is lehetne ajnlani, de a ltszat megtveszt. Egy jtkos-intucikkal (==tapasztalattal) rendelkez egyn s egy kezdbb gamer kztt sajnos nagy szakadk lehet, ami hamar frusztrcihoz vezethet. A nehzsg is elg durva szintekre tud jutni, de ezt az rzst a „clumsimulator” jtkok rajongi mr vastagon ismerhetik. Sajna egy id utn az sszes geg s mechanikai bvls ellenre is szraz lesz a jtk, mgis nehezen hiszem, hogy ebbl a koncepcibl tbbet is ki lehetett volna hozni.

Jpofa tlet, a Switch koncepcijhoz tkletesen illeszked megvalsts s a szoksos Devolveres bolondokhza – ennyibl szerintem el tudtad dnteni, hogy tetszik-e a Heave Ho, vagy a lehet legmesszebb elkerld indieflde legjabb lakjt.

7/10