[Teszt] Wolfenstein: Youngblood

Wolfenstein: Youngblood

liquidSomosi László2019.08.17. 22:08

A Wolfenstein széria „modern”, a The New Ordertől számított történetében már találkozhattunk mellékággal: a TNO előzményeként funkcionáló The Old Blood sokak szerint a MachineGames féle Wolfensteinek eddigi csúcspontja volt. A Youngblood hasonló spin-off - de vajion hasonló minőséget is képvisel, mint a remek TOB?

A válasz: nem. A tesztnek vége, kint süt a nap, a nyárból hátra van még két hét, mire vártok?

Aki esetleg mégis itt maradt: a Youngblood nem rossz játék, de számos sebből vérzik. Kezdjük rögtön magával a sztorival és a karakterekkel. A történet papírvékony, és (egy csavaron kívül) semmi olyasmit nem kínál, amit vagy ne lehetne egy kilométerről látni, vagy különösebb közvetlen következménye lenne - az egész inkább tűnik egyfajta elnyújtott felütésnek a későbbi, jelentőségteljesebb eseményekhez, mint magában, a saját lábán is stabilan megálló sztorinak.

A karakterekkel hasonló a helyzet. Lehetett szeretni vagy utálni a korábbi részekben Blazkowicz egzisztencialista belső monológjait, vagy a őrültebbnél őrültebb mellékszereplőket, az azonban nehezen volt vitatható, hogy egyediek voltak. Most, (a sztori szerint) húsz évvel az azóta fiatal nőkké cseperedett Blazkowicz ikerlányok meglehetősen idegesítő teremtések, akik elvileg tizenkilenc évesek, de inkább tűnnek két bekészült kilencévesnek, akiknek amfetaminos nyalókát és automata fegyvereket hozott ajándékba a Mikulás. Magyarán szólva: nagyon (nagyon) nehéz azonosulni velük, emlékezetes egyéb karakterek pedig gyakorlatilag nincsenek.

A sztori felütése szerint Blazko váratlanul (és titokzatos módon) eltűnik, a csajok pedig elindulnak megkeresni a náci megszállás alatt álló Neu-Párizsba, ebből pedig tetemes mennyiségű brutális gyilkolászás kerekedik - ahogy azt megszokhattuk, és elvárjuk. A különbség annyi, hogy a lányok együtt szeretnek gyilkolászni, a Youngblood minden elemében kooperatív játék, annak minden előnyével és hátrányával.

Kezdjük az előnyökkel: kettesben minden jobb, legyen az mozizás, főzőcskézés, szex, vagy germán harcirobotok lézerfegyverekkel való megsütése. A koop örömök itt is jól működnek, a gunplay olyan, amilyet a szériától eddig megszokhattuk, az ellenfél-variáció jó (néhány új belépővel) a harcok pedig roppant látványosak. Még némi interakcióra is lehetőség van a két karakter között: a pep szignálok (gyakorlatilag: buffok) segítségével harc közben különféle átmeneti bónuszokkal ruházhatod fel a társad.

A Youngblood az általunk látott / próbált platformokon jól futott (a játék PS4 és Xbox konzolokon hatvan FPS-t céloz meg, teszi ezt a dinamikus felbontásváltogatás néha elég agresszív használatával), és Neu-Párizs is csinos hely, esztétikai fronton nem érheti szó a ház elejét.

A probléma a játék szerkezetével van. Miszerint: a Youngblood erősen küldetés-alapú, ezeket a hub-központként funkcionáló párizsi katakombákban tudjuk felvenni, hogy aztán a nagyváros egyes kerületeiben teljesítsük. Ami még rendben is volna, ha a Youngblood a fő-küldetések rovására nem erőltetné már-már eszetlen mennyiségben azokat a mellék-missziókat, amik egyrészt jóval kevésbé izgalmasak, másrészt könnyen előfordul az, hogy ennek köszönhetően újra és újra (és újra) ugyanarra a tucatszor látott területre kell visszatérned, és majdnem ugyanazt csinálnod, mint fél órája.

De mi van, ha nincs koop partner? Elvileg ilyenkor sincs nagy baj, ott az AI, akik lelkesen beugrik bármelyik lány helyére, amíg nem akad koop partnered. De milyen az AI? Amolyan háromponthatos: nem jó, de nem is tragikus. (Mindenki szíves elnézését kérem, muszáj volt.) A harcokban még egész jól teljesít, de ha az újraélesztésedről van szó (ilyet is lehet), már jóval kevésbé hatékony, néha kifejezetten bosszantó, ahogy ott toporog pár méterre tőled, és nem csinál semmit. Ami gond, mert ilyenkor meghalsz, egy misszió során pedig három darab (megosztott!) életetek van, ha ezek elfogynak… úgy bizony, vissza az elejére.

És mi van akkor, ha valaki nem lövöldözni, hanem (ahogy eddig erre lehetőség volt) osonkodni, és csendben gyilkolni óhajt? Nos, számukra van egy rossz hírünk: ez a lehetőség, bár továbbra is ott van, a Youngblood esetében jóval visszafogottabban alkalmazható. A YB koopra van tervezve, a pályák kevésbé lineárisak, ellenfélből több van, és szeretnek csoportokban elhelyezkedni - ennek oltárán pedig a fejlesztők (kényszerűen?) beáldozták a hatékony lopakodás intézményét. Adnak ugyan egy képességet. amivel átmenetileg láthatatlanná válhatunk, de ez maximum arra jó, hogy némileg elodázzuk az elkerülhetetlenül bekövetkező fegyveres vérfürdőt.

A Youngblood, mint sok más játék manapság, kicsit RPG is akar lenni, és nem vagyok benne biztos, hogy a jövőben erőltetni kéne ezt a vonalat. A pályákon összeszedhető pénzből eszközölt többlépcsős fegyver modifikáció / fejlesztés még oké, de a játékba a nyakánál berángatott XP, és a háromágú skill-fa szinte csak azért szerepel, hogy legyen ilyen is, javarészt olyan „képességeket” pakoltak mögé, amiket a korábbi részekben vagy alapból megkaptunk, vagy a játék során megszerezhettünk.

Ismétlem önmagam: a Youngblood nem rossz játék, de a széria eddigi leggyengébb epizódja. A játékmenet terén ami újdonságot kínál, azok olyan „újdonságok”, amik szerepeltek már sok más játékban. A sztori feledhető, a küldetés-struktúra pedig néha fájóan repetitív. Ha szereted a sorozatot, bírod ezt a típusú tűzharcot, és van egy hasonlóan gondolkodó haverod, még így is érdemes belevágni - az amúgy budget-árú alapverziónál tíz euróval drágábban kínált Deluxe kiadás Buddy Pass lehetőségének köszönhetően neki nem kell megvennie külön a játékot.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

11 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

15 órája

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

23 órája
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

3 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

5 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==