[Teszt] Wolfenstein: Youngblood

Wolfenstein: Youngblood

liquidSomosi László2019.08.17. 22:08

A Wolfenstein széria „modern”, a The New Ordertől számított történetében már találkozhattunk mellékággal: a TNO előzményeként funkcionáló The Old Blood sokak szerint a MachineGames féle Wolfensteinek eddigi csúcspontja volt. A Youngblood hasonló spin-off - de vajion hasonló minőséget is képvisel, mint a remek TOB?

A válasz: nem. A tesztnek vége, kint süt a nap, a nyárból hátra van még két hét, mire vártok?

Aki esetleg mégis itt maradt: a Youngblood nem rossz játék, de számos sebből vérzik. Kezdjük rögtön magával a sztorival és a karakterekkel. A történet papírvékony, és (egy csavaron kívül) semmi olyasmit nem kínál, amit vagy ne lehetne egy kilométerről látni, vagy különösebb közvetlen következménye lenne - az egész inkább tűnik egyfajta elnyújtott felütésnek a későbbi, jelentőségteljesebb eseményekhez, mint magában, a saját lábán is stabilan megálló sztorinak.

A karakterekkel hasonló a helyzet. Lehetett szeretni vagy utálni a korábbi részekben Blazkowicz egzisztencialista belső monológjait, vagy a őrültebbnél őrültebb mellékszereplőket, az azonban nehezen volt vitatható, hogy egyediek voltak. Most, (a sztori szerint) húsz évvel az azóta fiatal nőkké cseperedett Blazkowicz ikerlányok meglehetősen idegesítő teremtések, akik elvileg tizenkilenc évesek, de inkább tűnnek két bekészült kilencévesnek, akiknek amfetaminos nyalókát és automata fegyvereket hozott ajándékba a Mikulás. Magyarán szólva: nagyon (nagyon) nehéz azonosulni velük, emlékezetes egyéb karakterek pedig gyakorlatilag nincsenek.

A sztori felütése szerint Blazko váratlanul (és titokzatos módon) eltűnik, a csajok pedig elindulnak megkeresni a náci megszállás alatt álló Neu-Párizsba, ebből pedig tetemes mennyiségű brutális gyilkolászás kerekedik - ahogy azt megszokhattuk, és elvárjuk. A különbség annyi, hogy a lányok együtt szeretnek gyilkolászni, a Youngblood minden elemében kooperatív játék, annak minden előnyével és hátrányával.

Kezdjük az előnyökkel: kettesben minden jobb, legyen az mozizás, főzőcskézés, szex, vagy germán harcirobotok lézerfegyverekkel való megsütése. A koop örömök itt is jól működnek, a gunplay olyan, amilyet a szériától eddig megszokhattuk, az ellenfél-variáció jó (néhány új belépővel) a harcok pedig roppant látványosak. Még némi interakcióra is lehetőség van a két karakter között: a pep szignálok (gyakorlatilag: buffok) segítségével harc közben különféle átmeneti bónuszokkal ruházhatod fel a társad.

A Youngblood az általunk látott / próbált platformokon jól futott (a játék PS4 és Xbox konzolokon hatvan FPS-t céloz meg, teszi ezt a dinamikus felbontásváltogatás néha elég agresszív használatával), és Neu-Párizs is csinos hely, esztétikai fronton nem érheti szó a ház elejét.

A probléma a játék szerkezetével van. Miszerint: a Youngblood erősen küldetés-alapú, ezeket a hub-központként funkcionáló párizsi katakombákban tudjuk felvenni, hogy aztán a nagyváros egyes kerületeiben teljesítsük. Ami még rendben is volna, ha a Youngblood a fő-küldetések rovására nem erőltetné már-már eszetlen mennyiségben azokat a mellék-missziókat, amik egyrészt jóval kevésbé izgalmasak, másrészt könnyen előfordul az, hogy ennek köszönhetően újra és újra (és újra) ugyanarra a tucatszor látott területre kell visszatérned, és majdnem ugyanazt csinálnod, mint fél órája.

De mi van, ha nincs koop partner? Elvileg ilyenkor sincs nagy baj, ott az AI, akik lelkesen beugrik bármelyik lány helyére, amíg nem akad koop partnered. De milyen az AI? Amolyan háromponthatos: nem jó, de nem is tragikus. (Mindenki szíves elnézését kérem, muszáj volt.) A harcokban még egész jól teljesít, de ha az újraélesztésedről van szó (ilyet is lehet), már jóval kevésbé hatékony, néha kifejezetten bosszantó, ahogy ott toporog pár méterre tőled, és nem csinál semmit. Ami gond, mert ilyenkor meghalsz, egy misszió során pedig három darab (megosztott!) életetek van, ha ezek elfogynak… úgy bizony, vissza az elejére.

És mi van akkor, ha valaki nem lövöldözni, hanem (ahogy eddig erre lehetőség volt) osonkodni, és csendben gyilkolni óhajt? Nos, számukra van egy rossz hírünk: ez a lehetőség, bár továbbra is ott van, a Youngblood esetében jóval visszafogottabban alkalmazható. A YB koopra van tervezve, a pályák kevésbé lineárisak, ellenfélből több van, és szeretnek csoportokban elhelyezkedni - ennek oltárán pedig a fejlesztők (kényszerűen?) beáldozták a hatékony lopakodás intézményét. Adnak ugyan egy képességet. amivel átmenetileg láthatatlanná válhatunk, de ez maximum arra jó, hogy némileg elodázzuk az elkerülhetetlenül bekövetkező fegyveres vérfürdőt.

A Youngblood, mint sok más játék manapság, kicsit RPG is akar lenni, és nem vagyok benne biztos, hogy a jövőben erőltetni kéne ezt a vonalat. A pályákon összeszedhető pénzből eszközölt többlépcsős fegyver modifikáció / fejlesztés még oké, de a játékba a nyakánál berángatott XP, és a háromágú skill-fa szinte csak azért szerepel, hogy legyen ilyen is, javarészt olyan „képességeket” pakoltak mögé, amiket a korábbi részekben vagy alapból megkaptunk, vagy a játék során megszerezhettünk.

Ismétlem önmagam: a Youngblood nem rossz játék, de a széria eddigi leggyengébb epizódja. A játékmenet terén ami újdonságot kínál, azok olyan „újdonságok”, amik szerepeltek már sok más játékban. A sztori feledhető, a küldetés-struktúra pedig néha fájóan repetitív. Ha szereted a sorozatot, bírod ezt a típusú tűzharcot, és van egy hasonlóan gondolkodó haverod, még így is érdemes belevágni - az amúgy budget-árú alapverziónál tíz euróval drágábban kínált Deluxe kiadás Buddy Pass lehetőségének köszönhetően neki nem kell megvennie külön a játékot.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

15 órája

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

1 napja
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

1 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

1 napja
16

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

2 napja
44

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

3 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

3 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

4 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

5 napja
4

Heti megjelenések

5 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

6 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

7 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

8 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

8 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

9 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

9 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

2025.06.25.
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

2025.06.25.
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

2025.06.24.
3