[Teszt] Blood and Truth

Blood and Truth

mcmackoGéczy Attila2019.06.07. 19:00

A fene sem gondolta volna, hogy a Sony ekkora erőkkel áll ki hosszú távon a PSVR platform mellett Bár a sisak eladásai mostanáig talán az ötmilliót sem érték el, a játékok áradata folyamatos, a digitális PS boltban sorra jönnek az új megjelenések. A Sony londoni csapata pedig a kütyü megjelenése után három évvel bedob egy váratlanul durva, AAA kategóriába szánt VR játékot. Egy olyat, amit a megjelenéskor „system-seller” címkével lehetett volna illetni, de most sem illik alacsonyabb polcra rakni. A Blood & Truth minden olyat tartalmaz, amit egy szokásos-filmes Sony nagyjátéktól várunk, és sikerült mindezt úgy tető alá hozni, hogy a VR-ban fogyasztható maradjon a dolog.

Hogyan is néz ki a Blood & Truth játékmenete? Elsőre talán a Virtua Cop ugorhat be a félszegen közeledő játékosnak - vagy jobban mondva a Time Crisis, ha már a Playstation platform jellegzetes élményei között akarunk kotorászni. A játék érdemi része, a törzs, a velő a lépésről-lépésre előrehaladós céllövöldében rejlik. A maradék időben mit csinál a program? Próbálja az összes olyan VR-trükköt egy tető alá betenni, amit egy Getaway-sztori elbír a mocskos londoni alvilág díszletei között. Vannak kevéssé interaktív beszélgetős átvezetők, akadnak olyan szakaszok, ahol pusztán a felderítés, vagy a nyomozgatás kedvéért grasszálunk, lesznek járműves-lövöldözős momentumok, és a készítők lépten-nyomon próbálnak valami érdekes, VR-látványhoz és interakcióhoz mérten poénos dolgot beiktatni, hogy egy percet se unatkozzunk.

Uncsizásra amúgy a forgatókönyv sem ad túl sok okot, a Blood & Truth sztorija egy Guy Ritchie filmnek is elmenne. Ebben egy családi tragédia után ex-katonaként próbálunk visszaintegrálódni a gengszter famíliánk mindennapjaiba. Ám a családfő halála felborítja a környék status quo állapotát. Az egyik rivális banda azonnal szemet vet a javainkra, és ebből már körvonalazódik is a kemény pillanatokat sajátos humorral oldó gengsztermese, ami persze több unalomig ismert fordulatot tartalmaz, mint meglepő cselekményszálat, vagy egyedi karaktert. De ez így is van rendjén, ha már egyszer a fejlesztők ilyen erősen kötötték magukat a brit fővárosi alvilágot feldolgozó zsánerfilmek hangulatához.

És persze a Blood & Truth nem értékelhető másképpen, mint echte VR játékként. Az akció mechanikákat VR-ra szabták, a narráció szintén úgy van kitalálva, hogy belülről tátott szájjal tudjuk végigpislogni, vagy virtuláis kezünkkel végigmatatni a cselekmény főbb részeit. A lövöldözős részek Move irányítóval (azzal teszteltük a játékot) feszesen és élvezetesen működnek, bár hozzá kell tennünk, hogy időnként van némi pozíció-röcögés, és a távolabbi célpontok már a PSVR szemüveg felbontását is próbára teszik. A pisztolyok, és egyéb lőfegyverek más és más offenzív stílust igényelnek, jómagam ritkán éreztem (akkor is talán az ülő pozíció miatt), hogy túl sokfelé kell kapkodnom az akció hevében. A pályákon ezerféle titkot, rejtett interakciót, ahogy fentebb is írtam, fifikás poént helyeztek el a készítők, amitől élő, és tényleg mélységekkel bíró videojáték lesz a kalandból. Így van újrajátszási faktor, lehet variálni a pályák különböző fegyverekkel, egykezes-kétkezes-hongkongi pisztolyhős üzemmódban való abszolválásával, és a trófeák gyűjtögetésével. Bizony, egy csomó pályaelem mögött tényleges jutalmak lapulnak - magyarul, ha találsz négy papírgalacsint, és a szoba másik végében van egy játék kosárpalánk, akkor próbálj meg célba találni, mert jó eséllyel a játék értékelni fogja az erőfeszítéseidet. Vagy egy trófeával, vagy egy negyedik falakat döntögető beszólással.

A kaland során részünk lesz múzeumi látogatásban (működő, és VR-ban is varázslatos installációkkal), kifutópályán történő akciózásban, ablakokon, háztetőn és házak falán való menekülésben, és még csomó minden másban is, amit nem lövünk le - hadd legyen újszerű az élmény minden PSVR harcos számára. A játék hossza nagyjából megduplázza az átlagos PSVR címek szavatosságát. Ha nem rohansz, akkor kb. négy este, négyszeri ültő helyben kényelmesen végig lehet vinni a sztorit, ami 5-6 óra szórakozást simán jelent. (Én még úgy sem tudtam egyszerre nagyobb időket beiktatni, hogy amúgy a program ritkán űz gúnyt a VR-gubancolódásra hajlamos idegrendszerünkből.) A fenti játékidő persze még mindig nem ér fel egy nyitott világú akció-kalandjátékkal, de ahogy fentebb is írtam, a Blood & Truth-ot illik a helyén kezelni.

Mert a Blood & Truth egy VR játék, abból is az egyik legjobb, amit mostanában (vagy konzolon valaha) láthattunk. A porcikáin süt az igényesség; apró figyelmességek sorával emlékeztet minket arra, hogy miért is szeretünk videojátékokkal játszani, ami ritka tapasztalás egy VR szemüveg mögött. És valahol a korlátaiból fakadó koncentráltságában rejlik a kiemelt érdeme. Nem repetitív, nem késztet minket időhúzós feladványokra - amit csinál, azt fókuszáltan a szórakoztatásunk érdekében teszi, a vártnál okosabb megoldásokkal, rengeteg kikacsintással és a VR lehetőségeinek ünneplésével. PSVR tulajként kihagyhatatlan móka - és ezzel azt hiszem eljött az idő, hogy kimondjuk: ha valaki tényleg moderált áron szeretne a VR élmények cirkuszába jegyet váltani, a PSVR platform mára teljes mértékben megérett a bizalmunkra.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

15 órája

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

23 órája
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

1 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

1 napja
16

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

2 napja
44

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

3 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

3 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

4 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

5 napja
4

Heti megjelenések

5 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

6 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

7 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

8 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

8 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

9 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

9 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

2025.06.25.
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

2025.06.25.
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

2025.06.24.
3