[Teszt] Desert Child

Desert Child

mcmackoGéczy Attila2019.02.03. 14:15

Csavargó hősünk földi létjének utolsó napjait tengeti. Cél a Mars, ahová az emberiség elmenekült a pusztuló bolygókról, ám a menekülés nem egyértelmű. A kényelmes űrutazás költségét (és alapvetően a lehetőségét) versenyzéssel tudja mihaszna főszereplőnk előteremteni, úgyhogy elő a lebegő mocival és irány a cirkusz. Az így nyert pénzt és alkatrészeket aztán addig halmozhatjuk, míg el nem érjük az áhított célt. Ám az élet a Marson sem puszta szórakozás, de ez sem állíthatja meg chill héroszunkat abban, hogy a Mars legnagyobb versenyzőjévé avanzsáljon.

Hogyan is néz ki egy verseny a Desert Childban? Oldalnézetből zajlik a móka, és úgy van prezentálva, mintha az Outrun vagy a Space Harrier skálázó technikáját keverte volna Oscar Brittain ausztrál fejlesztő a parallax megoldások scrollozó látképével. Gyakorlatilag egy vonal mentén mozgunk fel le, amiből előrefelé visszatöltődő boostolással törhetünk ki. Közben pedig akadályokat kerülgetünk, különböző fegyverekkel lőjük ki a CRT tévédobozokba zárt bónuszokat, várunk a lőszerpótló járgány felbukkanására, és kerülgetjük az ellenfelet, vagy a terep ártó elemeit. Ha vége a mókának, bezsebeljük a lóvét, amit a hősünk élelmezésére, a mocink javítására, vagy különböző egyéb értékes információkra, vagy alkatrészekre kell fordítanunk. A Marsra érve kinyílik a játék tere, és két verseny közben hősünkkel bejárhatjuk a marsi metropoliszt. Ezek a részek úgy festenek, mintha az Another World szerelmeskedne a Space Quest korai epizódjaival. És meg kell mondjuk: ez a vizualitás és a mellépakolt lo-fi hiphop soundtrack a legjobb része a játéknak! A városban járkálva szinte egy mini-RPG kereteiben érezhetjük magunkat, ahol még a maffiával is összeakaszthatjuk a bajszunkat, de bankolhatunk, mindenféle kajákat zabálhatunk, vinyl lemezeket vásárolhatunk, spéci missziókat vállalhatunk (Vállaltál már valaha játékban kengurupásztorkodást? Naugye, hogy nem!), vagy unalomból ráülhetünk cigizni a lebegő járgányunk nyergére.

És ennyi. Sajnos a környezet gyönyörű látványa, a rotoscope jellegű animációk azok, amelyek maradandó nyomot hagynak. A versenyzés lapos, repetitív, kissé súlytalan és kaotikus is. Nem marad bennünk kellemetlen érzés persze, miközben húzzuk a boostot a kis járgányon. De hiányzik egy olyan szinten összefogott mechanika, amitől a verseny igazi téteket, vagy csak egy kicsit is izgalmas játékosságot kaphatna. A stílus és az egyéniség ül tort az elemi alapokon, amelyet az ember vagy elfogad egy estényi szórakozást tartalmazó lazulós valaminek, vagy tíz perc után elkezd morogni, hogy hol van a játéknak az az érdemi része, amiért érdemes lenne visszatérni a Desert Child beszívott, atompixeles víziójába.

Ha egy picit még erőlteted, akkor jön majd a felismerés, hogy itt a versenyzés tényleg másodlagos. A lazulás és az atmoszféra magadba szippantása százszor lényegesebb, mint a tűpontos játékmechanikai összjáték a robogó hátán. Érdemes a városban megállni, körülnézni, keresni a kulturális utalásokat, részletesen mintavételezni a csúcs animációkat. Vagy keresni azokat az apró elemeket, amikért a játék az acsikat is adja. Stílus és egyediség, apró kikacsintások és egyedi látásmód - mind, mind a lényeg elé sorakoztatva.

Csak és kizárólag akkor érdemes a Desert Childot beszerezned, ha érdekel és megfog ez az aspektusa. Ha gerjedsz az ilyesmire, egyszer mindenképp érdemes látnod ezt az egészet mozgásban, a saját kezed által irányítva, a saját tempódban felderítve. Ha viszont a verseny izgalmáért keresnéd a cuccot, jobb tudnod, hogy a bajnokságok egyszerűsége és az önismétlés sivataga hamar kiszárítja majd a lelkesedésed.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

15 órája

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

23 órája
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

1 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

1 napja
16

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

2 napja
44

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

3 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

3 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

4 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

5 napja
4

Heti megjelenések

5 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

6 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

7 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

8 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

8 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

9 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

9 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

2025.06.25.
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

2025.06.25.
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

2025.06.24.
3