[Teszt] Crash Bandicoot: N Sane Trilogy (Switch, Xbox One)

Crash Bandicoot: N Sane Trilogy (Switch, Xbox One)

mcmackoGéczy Attila2018.07.02. 22:00

Az elmúlt időszakban nem győzzük szemlézni a jobbnál-jobb átiratokat. Ebben pedig az is óriási szerepet játszik, hogy az időszakos exkluzívok feloldásával akár indie, akár nagykiadós vonalon keresztbe zúdulnak a címek. Szerencsére a Switch is megkapja a magáét ebben a mozgástérben. Most a Crash trilógia futott be Switchre és XO-ra, természetesen az előbbi verzió az izgalmasabb a portolás szempontjából (pláne, hogy az egész port egy szerencsés véletlennek, és egy izgága Vicarious Visions szoftvermérnöknek köszönhető). Megnyugtatásul: ez nem lehet ok arra, hogy az X-es verziót is mellőzzük a jelenlegi áttekintésünkből.

Nézzük hát, mit is kapnak a Nintendósok! Gyakorlatilag mindent, és még annál is többet. Ez a konverzió is tartja az alapjáték összes kihívását, és kiegészíti azt a második körben érkező bónusz pályákkal. Egy szóval a teljes Naughty Dog által fejlesztett trilógia itt van, a Crash Bandicoottal kezdődően, a Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back-en át, a Crash Bandicoot: Warped-ig bezárólag. És ami a durva. A tartalom mellől nem hiányzik a látvány sem. Bizony, az N Sane Trilógia alatt dohogó belsős Alchemy motor gyönyörűen skálázódik Switchre, a hordozható látvány pedig elsőre simán döbbenetes. Itt van minden, ami a filmszerű, már-már CG-szerű látványhoz kell. Remek animációk, jóféle modellek, egészen vállalható, bumpolt textúrák, korrekt mozgáselmosás, és vállalható folyamatosság - azaz egy majdnem teljes értékű átiratról beszélünk. A „majdnem” szó csak azért került be, mert a felbontás természetesen itt is alsóbbrendű minden más változatnál (hurka 480p+/720p-ről beszélünk kézi és dokkolt módokban), és valami fránya okból kifolyólag a játék kicsit sötétebb tónusú a szokásosnál, meg persze a nagygépes konverziók összképétől. Az alacsony felbontás amúgy a hordozható módban egyáltalán nem szembetűnő (mint például a legutóbbi Wolfi portnál), nagyképernyős tévén viszont már kevés lehet. Szódával így is elmegy a vizualitás, csak ne hasonlítgassuk közvetlenül utána mondjuk az XOX-es változathoz egy 55'-os televízión. Ezt tegyük meg most mi inkább gyorsan, néhány saját készítésű screenshot és egy keretes írás segedelmével.

Figyelem az X-es screenshotokra kattintva jó 10 megás PNG fileok töltődnek be. Ha limitált az adatforgalmad, figyelj erre!

Az első pálya nyitóképernyője. Balról jobbra haladva: Switch handheld, Switch TV és Xbox One X változatok.

Az első világ térképe. Balról jobbra haladva: Switch handheld, Switch TV és Xbox One X változatok.


Az Xbox One X változat

Kapva kaptunk az alkalmon, hogy megnézzük a konzolokon legdurvábbnak számító XOX változatot is. Crash gyönyörű arcát mutatja a legerősebb konzolon. Natív 4K-s prezentációt kapunk, ami maximum PC-n érhető el ugyanilyen részletességben. Emellett HDR kompatibilitás is színezi az összképet - megfelelő televízión a Crash majdnem úgy fest, mint egy középkategóriás CG mese, ami sok szempontból azért nagy szónak számít. Ha valaki konzolosként a technikai oldalra gerjed, mindenképp ezen a platformon szerezze be a játékot! És bár Crash nem először jár Xboxon, azért sok áhítozó rajongónak jó érzést jelenthet húsz év után X platformon játszani az első trilógiát…

Nesh jól ráérzett korábbi cikkében az N Sane Trilogy talán legérdekesebb problémájára. Az ugrabugra és a mozgás folyamatosságának, precizitásának a kérdésére. Az első Crash trilógia soha nem számított nagyon precíz platformernek, ez a hatás pedig a trilógia esetében is fennáll, csak épp picit eltérő jelleggel. Mindkét változat esetében olyan érzésünk volt, mintha a Crash „aurája” (nevezzük hitboxnak?) nincs mindig a helyén. A dobozokon való ugrabugra, a platformok szélén való mozgás egész egyszerűen nincs a műfaj nagyjainak szintjén - sem feelingre, sem precizitását tekintve. Direkt megnéztük az eredeti Crash-t is PSX-en, hogy lássuk, mi a különbség. Hát mondjuk úgy, különbség márpedig van, a mostani Crash javára. Talán a régi változatban kevéssé mammogós az irányítás, légiesebb a róka. De ne legyenek illúzióink, a korábbi változatban az ugrások csúcsán való finomkodások, az ellenfelekkel való érintkezések érzete bizony ósdibb és ha lehet még pontatlanabb, mint az új változatban. /Persze biztos vannak frame-vadászok, akik az ellekezőjét is be tudják bizonyítani…/ A késleltetéssel sincs amúgy nagy baj - a Switch változat dokkolva, dokkolatlanul is relatíve gyorsan reagál a mozdulatokra, a kissé nyúlós érzetű kontrollnak pedig az X változatnál sem a lag az oka. Game módba állított televízión érzésre azonnal ugrik a kicsi bandikut.

Az album képei a Switch handheld változatból készültek. Még így is egész pofás a játék látványa!

Lehetne még azon rágódni, hogy a pályatervek, a tempó, a nehézségi ív, vagy csak szimplán: az eredeti Crash-élmény mennyit öregedett. Szerintem kimondhatjuk, hogy a bunda már nem olyan fényes, mint ahogy emlékszünk rá, és ezt a látványos szőrmebalzsamozás sem tudja 100%-ban elfedni. Viszont nem is várunk mást, a Crash Bandicoot: N Sane Trilogy az eredeti Crash játékok vizuálisan korszerűsített változatai, jóárasítva, tartalmilag kibővítve - a platformjukhoz mérten közel tökéletes prezentációval. Kell ennél több? Na, megyek is és további fecsegés helyett inkább én is behabzsolok egy szép nagy almát!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

15 órája

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

1 napja
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

1 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

1 napja
16

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

2 napja
44

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

3 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

3 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

4 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

5 napja
4

Heti megjelenések

5 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

6 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

7 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

8 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

8 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

9 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

9 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

2025.06.25.
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

2025.06.25.
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

2025.06.24.
3