[Teszt] OlliOlli2

OlliOlli2

mcmackoGéczy Attila2015.03.12. 08:45

Bő egy éve azt írtuk az OlliOlli első részéről, hogy zseniális alapötlete ellenére sem tudott maradéktalanul megfelelni azoknak az elvárásoknak, amit egy flow-élményre alapozó ügyességi játéktól várhatunk. A koncepció úgy látszik megért egy folytatást, és mivel alapvetően a sajtó (és nem elhanyagolható módon a közönség) is szerette a játékot, ezért a második epizód érkezése előtt újra feltettük magunknak és a játéknak is azokat a kérdéseket, amelyek miatt a korábbi résznél hiányérzetünk lehetett. Na de milyen válaszok érkeztek?

Az OlliOlli 2 - Welcome to Olliwood immár PS4-en is elérhető, sőt a márciusi Plus csomag egyik fő indie játéka, így garantáltan nagyobb közönséghez fog elérni, mint az első rész a Vitás rajtnál. Az alapötlet mit sem változott: deszkásunkat X-el hajtjuk, analóggal ugrunk, trükközünk, a káprázatos mutatványokat pedig további analóg-mozdulatokkal, és gombkombinációval variálhatjuk. A szórásból nem marad ki a kötelező grindolás, sőt újdonságként bejöttek a mindenféle revert és manual trükkök is.


Dióhéjban

## Mi ez?

Oldalra haladós deszkás játék, ahol a pálya akadályait túl kell élnünk és közben nyakatekert kombóinkat kell bevarrnunk.

## Mire hasonlít?

[OlliOlli](http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=1367&article), [Alto's Adventure](http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=1574&article)

## Mire jelent meg?

PSV (tesztelt), PS4

## Mennyibe kerül?

[PS+ ingyen (2015 márc.)/9.99€/7.99£](https://store.playstation.com/#!/en-gb/games/olliolli2-welcome-to-olliwood/cid=EP4409-CUSA00709_00-OLLIOLLIOLLICROS?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=playstation%20store&utm_campaign=PX+-+PlayStation+-+Brand+-+Hungary&EMCID=GM300000_store)

Manuálozni már a Tony Hawknál is ajánlott volt idejekorán megtanulni, és nincs ez másképp az OlliOlli2 esetében sem. Ha gigakombókat akar az ember rittyenteni, akkor elengedhetetlen két grindolás között a manuállal történő haladás, de a revertelés és a grind közbeni switch is melegen javallott. Ha beindul a verkli és a pálya sem ellenünk játszik, akkor a sikerélmény mámorító tud lenni egy-egy szint végigkombózása után.

Az OlliOllii alapvetően az endless runner egydimenziós stíluselemeiből táplálkozva próbál továbbra is ügyességi, pontszerzős játékként működni, de a pályatervezők folyamatosan a flow élmény megtörésével próbálkoznak. Így egy furcsa és továbbra is kétarcú játékrendszer alakul ki, amelynek az elején a trial-and-error újrapróbálkozós szemüvegén keresztül tanulgatjuk a pályát, majd később, ha már izommemóriában vannak a rámpák és a szívatós tereptárgyak, akkor lehet javítani a kombókon és a pontjainkon. Szarvashiba, hogy sokszor beláthatatlan akadályok jönnek velünk szembe (amit tényleg csak betanulással lehet kiiktatni), és a későbbi szintek esetében azon sem sikerült előrelépést produkálni, hogy a tökéletes landolások ne legyenek szükségszerű, lendületszerző elemei a haladásnak. Megint csak a Tony Hawkot idéznénk, ahol egy-egy pálya tervezése mögött nem a kényszerű akadályoztatás volt az üzenet. Egy fain játszótér (legyen az térbeli, vagy vonalmenti) akkor az igazi, ha enged minket szabadon kibontakozni.

Jómagam az első rész esetében a pixelgrafikus megjelenítéssel sem voltam maradéktalanul elégedett, ezért külön üdvözöltem a látvány fejlődését, amely a jellegtelen retroból a stílusos, stilizált rajzfilmszerű vonal felé mozdult el. (Például a Guacameelee küllemére is hivatkozhatunk, ha párhuzamot akarunk állítani.) A filmes díszletek között deszkázó figura, valamint az izgő-mozgó háttérelemek izgalmas körítést csattintanak a program köré, és végre a talaj is mintázott, így extrán érezhető a figuránk sebessége. Mindezt a látványt azonban olyan rettenetes soundtrack egészíti ki, aminek mindenhez van köze, csak a klasszikus skater-kultúrához nem. Komolyan, néha a készítők mintha csak arra játszottak volna, hogy a hipszter-elektro dallamokkal csak tovább birizgálják a nehézségtől eleve kétszeresére duzzadt dühmirigyünket.

Az egyszerű, néhol már-már primitív mechanika ellenére a nehézség és a kihívás tényleg emberes (kár, hogy a flow élményhez tényleg csak hosszas tanulóút során jutunk el), valamint a játék tartalmára sem lehet panaszunk, ha hárdkór szemüveggel vizsgáljuk a cuccot. Multiplayer is van, azaz lesz: később, ingyenes patch formájában fog megérkezni a többszereplős játékmód.

Sokan imádják, rengeteg embert megragad az egyedi stílusa, és mi sem szégyelljük, hogy az alapelemeiről csak jót tudunk mondani. A sokat fejlődött prezentációval kiegészülve megkapó élmény tud lenni az OlliOlli2, azonban továbbra sem érezzük szerencsésnek a játékmechanikai elemek furcsa kombinációját. Úgy tűnik azonban, hogy a sorozat egy esetleges harmadik részre sem fog igazán sokat változni... Lehet csak nekünk mások az igényeink?

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

9 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

13 órája

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

21 órája
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

3 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

5 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==