[Teszt] OlliOlli2

OlliOlli2

mcmackoGéczy Attila2015.03.12. 08:45

Bő egy éve azt írtuk az OlliOlli első részéről, hogy zseniális alapötlete ellenére sem tudott maradéktalanul megfelelni azoknak az elvárásoknak, amit egy flow-élményre alapozó ügyességi játéktól várhatunk. A koncepció úgy látszik megért egy folytatást, és mivel alapvetően a sajtó (és nem elhanyagolható módon a közönség) is szerette a játékot, ezért a második epizód érkezése előtt újra feltettük magunknak és a játéknak is azokat a kérdéseket, amelyek miatt a korábbi résznél hiányérzetünk lehetett. Na de milyen válaszok érkeztek?

Az OlliOlli 2 - Welcome to Olliwood immár PS4-en is elérhető, sőt a márciusi Plus csomag egyik fő indie játéka, így garantáltan nagyobb közönséghez fog elérni, mint az első rész a Vitás rajtnál. Az alapötlet mit sem változott: deszkásunkat X-el hajtjuk, analóggal ugrunk, trükközünk, a káprázatos mutatványokat pedig további analóg-mozdulatokkal, és gombkombinációval variálhatjuk. A szórásból nem marad ki a kötelező grindolás, sőt újdonságként bejöttek a mindenféle revert és manual trükkök is.


Dióhéjban

## Mi ez?

Oldalra haladós deszkás játék, ahol a pálya akadályait túl kell élnünk és közben nyakatekert kombóinkat kell bevarrnunk.

## Mire hasonlít?

[OlliOlli](http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=1367&article), [Alto's Adventure](http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=1574&article)

## Mire jelent meg?

PSV (tesztelt), PS4

## Mennyibe kerül?

[PS+ ingyen (2015 márc.)/9.99€/7.99£](https://store.playstation.com/#!/en-gb/games/olliolli2-welcome-to-olliwood/cid=EP4409-CUSA00709_00-OLLIOLLIOLLICROS?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=playstation%20store&utm_campaign=PX+-+PlayStation+-+Brand+-+Hungary&EMCID=GM300000_store)

Manuálozni már a Tony Hawknál is ajánlott volt idejekorán megtanulni, és nincs ez másképp az OlliOlli2 esetében sem. Ha gigakombókat akar az ember rittyenteni, akkor elengedhetetlen két grindolás között a manuállal történő haladás, de a revertelés és a grind közbeni switch is melegen javallott. Ha beindul a verkli és a pálya sem ellenünk játszik, akkor a sikerélmény mámorító tud lenni egy-egy szint végigkombózása után.

Az OlliOllii alapvetően az endless runner egydimenziós stíluselemeiből táplálkozva próbál továbbra is ügyességi, pontszerzős játékként működni, de a pályatervezők folyamatosan a flow élmény megtörésével próbálkoznak. Így egy furcsa és továbbra is kétarcú játékrendszer alakul ki, amelynek az elején a trial-and-error újrapróbálkozós szemüvegén keresztül tanulgatjuk a pályát, majd később, ha már izommemóriában vannak a rámpák és a szívatós tereptárgyak, akkor lehet javítani a kombókon és a pontjainkon. Szarvashiba, hogy sokszor beláthatatlan akadályok jönnek velünk szembe (amit tényleg csak betanulással lehet kiiktatni), és a későbbi szintek esetében azon sem sikerült előrelépést produkálni, hogy a tökéletes landolások ne legyenek szükségszerű, lendületszerző elemei a haladásnak. Megint csak a Tony Hawkot idéznénk, ahol egy-egy pálya tervezése mögött nem a kényszerű akadályoztatás volt az üzenet. Egy fain játszótér (legyen az térbeli, vagy vonalmenti) akkor az igazi, ha enged minket szabadon kibontakozni.

Jómagam az első rész esetében a pixelgrafikus megjelenítéssel sem voltam maradéktalanul elégedett, ezért külön üdvözöltem a látvány fejlődését, amely a jellegtelen retroból a stílusos, stilizált rajzfilmszerű vonal felé mozdult el. (Például a Guacameelee küllemére is hivatkozhatunk, ha párhuzamot akarunk állítani.) A filmes díszletek között deszkázó figura, valamint az izgő-mozgó háttérelemek izgalmas körítést csattintanak a program köré, és végre a talaj is mintázott, így extrán érezhető a figuránk sebessége. Mindezt a látványt azonban olyan rettenetes soundtrack egészíti ki, aminek mindenhez van köze, csak a klasszikus skater-kultúrához nem. Komolyan, néha a készítők mintha csak arra játszottak volna, hogy a hipszter-elektro dallamokkal csak tovább birizgálják a nehézségtől eleve kétszeresére duzzadt dühmirigyünket.

Az egyszerű, néhol már-már primitív mechanika ellenére a nehézség és a kihívás tényleg emberes (kár, hogy a flow élményhez tényleg csak hosszas tanulóút során jutunk el), valamint a játék tartalmára sem lehet panaszunk, ha hárdkór szemüveggel vizsgáljuk a cuccot. Multiplayer is van, azaz lesz: később, ingyenes patch formájában fog megérkezni a többszereplős játékmód.

Sokan imádják, rengeteg embert megragad az egyedi stílusa, és mi sem szégyelljük, hogy az alapelemeiről csak jót tudunk mondani. A sokat fejlődött prezentációval kiegészülve megkapó élmény tud lenni az OlliOlli2, azonban továbbra sem érezzük szerencsésnek a játékmechanikai elemek furcsa kombinációját. Úgy tűnik azonban, hogy a sorozat egy esetleges harmadik részre sem fog igazán sokat változni... Lehet csak nekünk mások az igényeink?

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

1 napja

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

2 napja
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

2 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

2 napja
17

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

3 napja
45

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

4 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

4 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

5 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

6 napja
4

Heti megjelenések

6 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

7 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

8 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

9 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

9 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

2025.06.26.
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

2025.06.26.
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

2025.06.25.
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

2025.06.25.
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

2025.06.24.
3