Mobil ajánló: az igényes klónok támadása
Eddig 15 hozzászólás
Vega
2015. február 27.
péntek 10:25
AG Drive(iOS)



Nyilván nem hagyhatom ki a cikkből azt a mondatot, hogy az AG Drive egy Wipeout-klón, bár ez sok szempontból igazságtalan megállapítás, de hát mindenkinek el kell helyeznie valamilyen rekeszbe gyorsan. Úgyhogy helyezzük is el, az AG Drive egy Wipeout-klón, már ha klónnak nevezhető bármi, amiben futurisztikus környezetben versenyeznek egymással a gravitációra fittyet hányó repülők. Ami ugyanakkor igen jelentős különbség, hogy egy fokkal pacifistább az AG Drive, hiányoznak ugyanis a fegyverek, ezek helyett az irányított eszköz saját képességét használhatjuk időnként előnyszerzésre. Külön érdekesség az energiaszint kezelése, ugyanis ez csökken, ha fékezel. Ez egy kimondottan jó ötlet (bár nem mernék rá mérget venni, hogy itt használják először, de akkor is), egy hipergyors versenybe a risk and reward faktor ilyen beiktatása tényleg érdekes dilemmával állítja szembe a játékost időről időre.
A pályák hossza se igazán wipeoutos, sokkal rövidebbek ugyanis a szakaszok, érezhető a törekvés, hogy igazodni próbáltak a mobil eszközökön gyakori oly “sokszori, de kisebb” játékadagokhoz.
De amiről igazán szól az AG Drive, az nem más, mint a technikai erődemonstráció. Nehéz akár videókkal is átadni, hogy mennyire jól néz ki a játék, a vitás Wipeout a nyomába se nagyon érhet (az más kérdés, hogy annak a képi világa sokkal izgalmasabb volt számomra). Ráadásul nem kívülről szemlélve, hanem a villámgyors versenyeken száguldozva több részletet észre sem veszünk egyszerre, így még elképesztőbb, hogy már-már pazarlóan mit bele nem pakoltak a fejlesztők. Az AG Drive nem kiváló játék, csak jó, de a látvány miatt akár még emlékezetes is maradhat, olyan, amivel akár villogni is lehet (mintha a telefon tulajdonosának az érdeme lenne a drága eszköz vagy a komolyan elkészített játék…).



Alto’s Adventure(iOS)



Bevallom, nagyon tökös dolognak tartom, ha valaki egy endless runnert pénzért kínál, nem ingyenesen. Az esetek többségében ez egyértelmű utalás arra, hogy a termék játékot, és nem pedig egy üzleti modellt takar, és ennek érdekében akár hajlandóak is beáldozni a hússzor annyi felhasználót.
Az Alto’s Adventure-ről annyit lehetett tudni elöljáróban, hogy a műfajban megszokott audiovizuális minőség fölé céloztak vele. Jócskán. A (mások mellett a) Journey-t idéző képi stílus és az átlagos mobiljátékoknál nagyjából ezerszer színvonalasabb aláfestő zene tehát már a megjelenés előtt ismert volt, a kérdés csupán az maradt, hogy ezen kívül nyújt-e többet, mint pl. a Ski Safari, amire azért erősen emlékeztet itt-ott.
Nos a játékmenetet tekintve nem igazán nyújt többet, a szokásos egyérintéses irányítást kapjuk, az ugrás és a pörgés nagyjából mindenre elég lesz, amit tennünk kell. Nyugodt szívvel kijelenthető, hogy a mechanikát tekintve csak a kötelező szintet hozza, semmit nem kíván megreformálni, még csak meg sem kockáztatja az új, máshol még nem látott feature-ök szerepeltetését. Valójában egy dologra épít, hogy az ügyességi kihívások közepette folyamatosan leessen az állunk a látványtól, jól érezzük magunkat és a végén úgy gondoljuk, hogy az Alto’s Revenge minden más endless lesiklós játéknál jobb, hiszen a komplett élménycsomag teljesebb, szebb, kerekebb, mint azoknál. És igazság szerint annyira varázslatos az egész, hogy nehéz nem lelkesedni érte.



Swap Heroes 2(iOS, Android)



Alapvetően meggyőzhető vagyok, ha valamit esetleg benézek, éppen ezért írok most a Swap Heroes 2-ről annak ellenére, hogy több szempontból sem tetszett nekem, míg a szaksajtó és a játékosok imádták. A saját ódzkodásom ne legyen az akadálya annak, hogy valaki ráakadjon erre az állítólagos gyöngyszemre.
Körökre osztott taktikai rpg-nek is nevezhetnénk a Swap Heroes 2-t, ha ez a megnevezés nem ötezerszer komplexebb címeknek lenne fenntartva, úgyhogy hagyjuk inkább a műfaji besorolást. A játékmenet úgyis kettő, azaz kettő mondatban összefoglalható. A különböző képességekkel ellátott hőseink közül minden körben meg tudunk cserélni kettőt, aminek a hatására két dolog történhet. Az első sorban mindenki ellövi az alaptámadását, ha pedig valaki a hátsó sorból kerül előre, az használja a képességét. Ez sokkal izgalmasabb, mint amennyire elsőre tűnik, ha valaki azt hiszi, hogy össze-vissza cserélgetéssel is lehet érvényesülni, az téved, a SH2 ugyanis nehéz, tényleg jól meg kell gondolni, hogy az adott szituációban kit érdemes hátravinni pihentetni, illetve melyik oszlopba érdemes az adott körben távolsági, közelharci vagy tömegsebző támadásokat ill. képességeket használni. Minden kaszt teljesen eltérő karakterisztikájú (nem mondod…), így tényleg lehet néhány kört futni azzal, hogy egyáltalán ki kerüljön be az aktuális csapatba, és kit, mikor és hova pozicionáljunk.
Hogy miért nem tetszett a játék? Egyrészt a kombinációs lehetőségek korlátozottsága miatt néhány pálya után túlzottan repetitívvé a játékmenet, ami egy taktikai címnél soha nem jelent jót. Emellett kevés illúziórombolóbb dolog van számomra, mint a pályánkénti “ölj meg x ellenfelet” objektíva, mindez végtelenségig újratermelődő szörnyekkel. Kevesebb, de jobban kidolgozott és változatosabb ellenfél jót tett volna a játéknak. Ettől függetlenül pörgős, érdekes a Swap Heroes 2, csak épp hamar unalmassá válik.

Get it on Google Play

márc 10., kedd 23:42 #15
Az Alto trailerében a Jónsi dal mekkora már!
"This is our time to medicate..."
[15] reptile
márc 09., hétfő 12:27 #14
Válasz NandorHUN (#13) üzenetére
Nemtom mirol beszelsz, en az AG Drive-rol, ami nincs androidon (raadasul ios-en metalt hasznal), szoval az biztos nem megy 30cal sem neked
Nem azt irtam, hogy az android szanalmas, hanem az opengl es teljesitmenye, foleg driver & os transition oldalon, es tenyleg az. Ebben semmi fanboysag nincs, csak egy teny.
Galaxy S5-tel hasonlitom, megfelel, vagy tul low-end?
[13] NandorHUN
márc 09., hétfő 11:26 #13
Válasz reptile (#12) üzenetére
Ez egy kicsit apple fanboy kommentnek hat, azért az erős túlzás, hogy android szánalmas minden chipseten. Arról nem tudok, hogy iphone-on 60 fps lenne, de jelenlegi telommal 25 fps ála még egyszer se mentem - érts úgy hogy 30 ált. megvan.
"Android" telefon általában meg elég tág, nyilván nem egy 30e teloval kell összehasonlítani a iphone6t.
Xbox One | Steam | Uplay | Origin játékok, GOLD előfizetések // AKCIÓS ÁR !! https://hardverapro.hu/apro/xbox_one_jatek_kulcsok__gold_elofizetes/ https://hardverapro.hu/apro/steam__uplay_jatekok/
[15] reptile
márc 08., vasárnap 14:29 #12
Válasz NandorHUN (#10) üzenetére
Az egyik (ha nem a) legszebb 60fps-es mobil cim, latvanypofozas helyett a kovetkezore szamits Androidon: 20-30fps es/vagy eros lodozas/popin. Szanalmas az opengl es androidos teljesitmenye gyakorlatilag minden chipseten

Ja: rohadt jo a soundtrack, foleg a They Call Me Speed cimu, egyebkent Purple Motion track!!
[22] Shifty Fox
márc 04., szerda 17:13 #11
Válasz NandorHUN (#10) üzenetére
Jóval fregmentáltabb a piac, mint ios esetén, többféle méret, más chipsetek, etc. Nameg, gondolom, befigyelt egy kis időszakos exkluzivitás szakasz a szerződésben
GT: Shifty Fox | PSN ID: Shifty_The_Fox | Switch friend code: SW-6856-1226-1116 "One sword keeps another in the sheath."
[13] NandorHUN
márc 04., szerda 0:50 #10
AG Drive csak Áprilisban jön androidra ? ://
Remélem addig legalább látványon pofoznak egy kicsit.
Egyébként nem értem miért tart 2 hónapig "átportolni".
Xbox One | Steam | Uplay | Origin játékok, GOLD előfizetések // AKCIÓS ÁR !! https://hardverapro.hu/apro/xbox_one_jatek_kulcsok__gold_elofizetes/ https://hardverapro.hu/apro/steam__uplay_jatekok/
[3] doors
febr 28., szombat 14:35 #9
Az Alto-t mikor megjelent megvettem, kipróbáltam, töröltem, majd vissza is kértem érte a pénzt. Ez nem az én játékom. Szép, igényes, de rettento" repetatív. aki ügyes biztos messze eljut, és érdekes pályakombinációkat talál, de nekem nem sikerült. A Wipeout klón, és a Swap Heroes meg nem érdekel. Jöhet a következo"heti mobilválogatás.
[11] Kazama
febr 27., péntek 21:22 #8
Válasz Vega (#7) üzenetére
A felbontas teren egyertemuen jobb, masban (szerintem) nem. De mindegy is, nem egy kategoria. egyik 30 euro volt asik 3.99.
febr 27., péntek 17:22 #7
Válasz Kazama (#6) üzenetére
Lehet, hogy félreérthető volt.
A Vitás stílusosabb, kidolgozottabb, érdekesebb külsőre (naná), de technikailag ez értelemszerűen agyonnyomja (pl. felbontás, effektek).
[11] Kazama
febr 27., péntek 17:11 #6
Megvettem a AG Drive-ot a fenti írás miatt. Nem bántam meg de ezt komolyan gondoltátok?

"vitás Wipeout a nyomába se nagyon érhet"

Csak mert pont fordítva látom! Köze nincs látványban a Vitas wipeouthoz!!! ettol függetlenül jópofa játék
febr 27., péntek 12:56 #5
Válasz Vega (#4) üzenetére
+1
Szivembol szoltal!
"Már a természeti népek is megfigyelték, hogy a tigris bajusztartó vége veszélyes, mert ott van a szája is, és táplálkozása során a préda beleegyezésének nem tulajdonít különösebb jelentőséget."
febr 27., péntek 12:49 #4
Válasz herooftime (#2) üzenetére
Hát fizess
Én már fizettem értük 18-20 éve, meg 10-12 éve, meg tavaly Japánban, hogy legyen a polcon olyan verzió is. Negyedszerre nem fogok. A SE-nek azért fizetnék szívesen, ha ÚJ és JÓ játékot csinálnának.
[10] T.
febr 27., péntek 11:58 #3
Alto-t mar felirtama must have listara, nekem nagyon tetszik az art style mogotte, remelem a jatek is jo lesz, mar amennyire egy runner game jo lehet.
AG Drive tetszetos, konnyen lehet feliratkozik a beszerzesi listara.
You don't tell time, time tells you...
[20] herooftime
febr 27., péntek 11:58 #2
"csakis fizetős - de megfizethető árú - címeket mutatunk be"

Komolyan mondom inkább fizetek a square-enixnek vagy hyperdevboxnak 3ezer forintot egy játékért, és akkor tényleg komoly játékot kapok a pénzemért, ami sokszor 10 óráig tart, nem ilyen "komoly grafikás endless runnereket" vagy 3 pályás gameloftos techdemókat.
dlsite, pixiv, fantia.jp, pawoo, mangagamer, nintendo, nicovideo
[36] kiső
febr 27., péntek 11:50 #1
Az AG Drive valami eszelősen néz ki, de csakúgy mint a Wipeout-nál Vita-n, öt perc után már elkezdek szédülni. Csak otthon szoktam vele játszani, mert ha buszon, vagy vonaton vagyok, akkor hányingerem lesz. Persze ez egyéni szocpeobléma.