[Teszt] Hyrule Warriors

Hyrule Warriors

liquidSomosi László2014.09.19. 17:45

Nagyon sokat nyomogatsz két gombot egymás után, egy pályán ezernél is több ellenfelet csapsz agyon, és furcsa nevű kínai hadvezéreket irányítasz - na, mi ez? Igen, jól tudod, és nyertél egy egyéves Gamer365 előfizetést: a Koei Tecmo tizensok éve vágtató tömegkaszabolós szériájáról, a Dynasty Warriors-ról van szó. Mivel a sorozat - a távol-keleti piacokon legalábbis - roppant sikeresnek bizonyult, a Koei a folytatások mellett nagy lelkesedéssel gyártotta a tematikus mellékágakat is, Gombóc Artúr csokoládéraktárát megszégyenítő választékban és mennyiségben. Kaptunk szamurájost, Gundam-est, Hokuto no Ken-est, One Piece-est... és még sok minden mást, gyakran további saját folytatásokkal a mellékágon belül.

Ezek közös jellemzője volt, hogy viszonylag ügyesen húzták rá a választott frencsájzt a Warriors struktúrára és játékmenetre. Ezek után talán senkit nem ér meglepetésként, hogy a Hyrule Warriors is pontosan ugyanezt csinálja, ezúttal a Zelda széria bújik a Harcosok bőrébe. Vagy fordítva?

Nem, nem kell megfordítanunk a folyamatot, a Hyrule Warriors elsősorban Warriors, és csak másodsorban Hyrule / Zelda. Ami azt jelenti, hogy aki (valamiért) klasszikus Zelda epizódra számít, alaposat fog csalódni. Minden itt van, amit egy Warriors-ban megszokhattunk: sok választható karakter (alapból tizenhárom, ingyenes DLC-vel jön további három), csataterek, rajtuk elfoglalható várakkal, felnyalható átmeneti bónuszokkal, és akár csata közben is változó feladatokkal. A lényeg (általában): foglald el az ellenfél bázisát és / vagy csapd agyon az ellenséges főnököt, vagy főnököket. Közben pedig verj agyon minimum ezer más ellenfelet.

Az agyonverés folyamata jellemzően gyenge és erős támadások összefűzéséből kialakított kombók segítségével történik. Ez a (fentebb emlegetett) kétgombos alapharc, ami kezdetben nagyon egyszerűnek tűnik (mert az is), később, a karakter fejlődésével azonban már tisztes számú kombináció áll rendelkezésedre, roppant látványos eredményekkel. Három egyéb lehetőséged van még a gyilkolászásra. Van egy tölthető speciális csík, ami egy brutális. tömegpusztító támadást eredményez. Ott a mágia-csík, amit a pályákon fellehető flaskákból tudsz feltölteni, ha ezt ellövöd, a normál és speciális támadásaid is jelentősen erősebbek lesznek egy rövid ideig. És ott vannak a használható tárgyak. A bomba. A bumeráng. Az íj. A csúzli.

Emlékeztet valamire a fenti három tárgy? Igen, a Zeldára, és (például) ők a kitűnő példák rá, hogy a Koei Tecmo és a Nintendo hogyan értelmezték át zeldássá a Warriors-formulát. A fegyverek (karakterenként több kategória), a karakterek, a helyszínek, a helyenként felbukkanó méretes Főnökök mind-mind a Zelda sorozatot idézik. A történet is, nyilván, a hercegnő (kötelező) eltűnésével indító sztori egész ügyesen oldja meg, hogy három Zelda-felvonás (Ocarina of Time, Twilight Princess és Skyward Sword) világába is kirándulást tegyen. Igen, a sztori erősen fanfiction-szagú, ami ebben az esetben nem baj, mert maga a játék is klasszikus fanservice. Némileg meglepő ugyanakkor, hogy a Nintendo engedte beszűrődni a játékba a Warriors-ok rajongását a túlszexualizált női karakterek irányába. Tessék: ez itt Cia, a varázslócsaj, aki besértődött azon, hogy Link nem lehet az övé, úgyhogy inkább pusztuljon a világ, de legfőképp Zelda.

A sztorit - ez tizennyolc küldetést jelent - a Legends Mode-ban nyomhatod végig, ha ezzel végeztél (úgy tíz óra alatt) neki lehet ugrani az Adventure Mode-nak, ami a játék okos tartalmi kiterjesztése. Megkapod az első Zelda térképét, rajta négyzetráccsal, minden négyzet (128 van belőlük) egy-egy küldetést takar. Ezek a sztorihelyszíneken játszódnak ugyan, de teljesen mások, más feladatokkal, más, egyre nehezedő kihívásokkal (példa: ölj le X ellenfelet Y idő alatt, vagy: győz úgy, hogy egy ütés is halálos rád), és egy rakás felfedezhető titokkal. A Kalandmód simán hozzádob még 15-20 órát a játékhoz. Ha ezzel is végeztél, játszhatsz a külön kihívásokat eléd pakoló bónusz küldetésekkel (Challenge Mode - ez a japán verzióban nem volt benne), vagy nekieshetsz a Free Mode- nak - itt megkötések nélkül bármelyik pályán, bármelyik már megnyitott karakterrel lehet harcolni.

A Hyrule Warriors tudja magáról, hogy sokaknak ő lesz az első Warriors játéka, ezért - a Warriors széria korábbi epizódjaihoz képest legalábbis - beledobáltak több kezdőbarát megoldást. A pályák gondosan csekkpontoltak, minden nagyobb esemény után ment a játék, és kapsz egy darab manuális mentési lehetőséget is. Nincs kedved erőltetve XP-t farmolni, hogy magasabb szintre húzz egy karaktert? Semmi baj, ott a Training Dojo, ahol rúpiákért (a játék valutája) cserébe fél perc alatt felfejlesztheted. Fejleszteni egyébként sok minden lehet, a Hyrule Warriors még (egyszerűbb) kraftolást, három irányú (támadás, védekezés, támogatás) képesség-fát , és slotos fegyver-fejlesztést is fel tud mutatni. Egyik elem sem túl komplex, de pont elég arra, hogy változatosabbá, érdekesebbé tegye a folyamatos kaszabolást.

Kaszabolni nyilván sokat fogsz, és hiába a kombózás, ez bizony a legtöbb embernél monotonná fog válni. Nem gondolom, hogy a Hyrule Warriors az a játék, mi mellett egy délutánt kéne eltöltened - kétórás adagokban fogyasztva jó, hosszabb meneteknél bele fogsz ütközni az unalom-falba.

A Hyrule Warriors csinos játék, egy erős kategóriával jobban néz ki, mint az általam tavaly próbált One Piece-es Warriors. Ahhoz képest, hogy mennyi (gyakran: több száz) ellenfelet mozgat egyszerre nagyon jól fut, framerate-problémák tényleg csak akkor fordulnak elő, ha nagyon-nagyon sok minden történik egyszerre a képernyőn. Itt az egyjátékos módról beszélek, mert van kétképernyős (egy gamepad és egy irányító) koop megoldás is, amit határozottan nem így kellett volna megoldani. Leginkább azért, mert technikailag nagyon gyenge lábakon áll, a játék szemmel láthatóan alacsonyabb felbontásban fut, és még így is nagyon komoly sebesség-gondokkal küszködik. Könyörgöm: online koop? Miért nincs olyan? A gép láthatóan nem bírja kiszenvedni magából, hogy két példányban tolja ki a kijelzőkre az akciót, amúgy meg 2014 van, ott a megoldás... igen, az online koop.

A Hyrule Warriors meglepően jó játék. Meglepően, mert a Warriors széria tud baromi unalmas és semmilyen is lenni, ebben viszont van annyi báj, ötlet, tartalom, és nintendós csiszoltság (még akkor is ha nem ők csinálták), ami erősen a sorozat általános színvonala fölé emeli a játékot. Soha, egyetlen Warriors játékot nem bírtam végigjátszani - a Hyrule Warriorst még a tesztelői kötelességérzet nélkül simán végigtoltam volna, ez pedig valószínűleg jelent valamit.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

11 órája

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

19 órája
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

1 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

1 napja
16

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

2 napja
44

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

2 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

3 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

4 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

5 napja
4

Heti megjelenések

5 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

6 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

7 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

8 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

8 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

9 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

9 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

9 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

2025.06.25.
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

2025.06.24.
3