[Teszt] Sorry We're Closed

Sorry We're Closed

mcmackoGéczy Attila2025.01.21. 21:11

Rendhagyó játékhoz rendhagyó tesztírási folyamat dukál. Bár nem akarlak ezzel fárasztani Kedves Olvasó, de sosem írtam még cikket 160-al repesztő vonaton. Az embernek szinte fel sem tűnik a tempó, az arcok is tök nyugisak, de mintha mindenki mögött rejlene egy sötétebb én. Mintha az éjfekete tájon elkenődő fénypontok is valami alternatív univerzumba vezetnék az ember tekintetét. Kicsit szürreális az egész, de közel sem annyira, mintha most is a Sorry, We're Closed-dal játszanék.

Mert hogy a két fő alkotó által hegesztett túlélő-horror játéktól szürreálisabb, elvontabb játékkal mostanában nem játszottam, pedig mindig keresem indie-vonalon a különlegességeket. A Sorry alapvetően Silent Hill klón, a játék központi "pályái" olyanok, mintha a Konami sorozatának valami elvont mellékszálából léptek volna elő. Ám az egész kapott két-három további különleges al-mechanikát, hogy ne legyen klónozás-szaga az egésznek. Egyrészt ott van a pályákat összekötő szocializálódós-réteg, ami mintha csak a Catherine kocsmai jeleneteiből lett volna átemelve. Hősünk harmadik szeme segítségével valós időben, maga köré vont aura-jelleggel válthat a normális létsík, és az SH-ból is ismerős lepusztult limbó-világ között. Harmadrészről pedig a harcokhoz egy kimerevített belső nézetet kapunk, ami mintha csak a Killer7-ből szakadt volna a nyakunkba. Mintha csak Suda51, Yamaoka és Katsura Hashino nyalnák-falnák egymást, rozsdás BDSM cuccokban, kéjes-rózsaszín latex-csizmákban.

Nem véletlenül fogalmaztam a belső nézet kapcsán kicsit negatívan. A játék harcai nem kicsit törik meg az amúgy is kellemetlenül fojtogató játékmenetet. Ha meglátunk egy ellenfelet, megállunk, FPS-nézetbe váltunk, de se előre, se hátra. Vagy közelharci, vagy limitált távolsági fegyverünkkel kell szétkapni a felénk iramodó genyákat. Az irányítás épp annyira nehézkes, hogy a horrort fokozza. De az igazán ügyesek a harmadik szem aktiválásával rámehetnek a gyenge pontokra is. Ilyenkor kombószerűen kell kilőni (vagy lecsapni) a sorban felvillanó gócokat. A főnökharcok extrán rámennek erre a lehetőségre, szóval kénytelenek leszünk a nehézkességében is a túlélő-jelleget fokozó harc mesterévé válni. De van jó hírem is - az első map végére, miután kábé hajszálon lehoztunk mindent, nagyjából belerázódunk a mókába, később fejleszthetjük is magunkat. Szóval a játék kihívást is tartogat, ami dicséretes, még akkor is, ha ez a kihívás hullámzó elvárásokat támaszt irányunkba.

A közösségi kapcsolatok építgetése is egy érdekes réteg. Bár elmondható, hogy ehhez több gyomor kell, mint a játék többi részéhez. Extrém figurák között lavírozunk, akiknek olykor démoni oldaluk is van. A "főgonosz" karakter első felbukkanása is egy agylövés, az nem különben, ahogy a játék a sztori során folyamatosan maszatolja az ördögi alak motivációja körüli erkölcsi kapaszkodókat. Nem kicsit bátor és nem kicsit újhullámos az egész. A Paradise Killerhez hasonlító rémálomról beszélünk, de az egész még teker egy nagyot a fura-faktoron. Ha lepattansz a screenshotokról, akkor jobb, ha nem is mész tovább, mert lépten-nyomon arcorba fog üvölteni a játék stílusa és a karakterek polgárpukkasztó mivolta.

Honnan is fogjam meg tehát a játék tökeit, vagy mit? A Sorry We're Closed egy színes-ambiciózus túlélő-horror, extrém körítéssel, ami talán nagyobb büdzsével akár egy kult Atlus-like játék is lehetne. Kimérete persze nem túl vaskos, de érdekes mechanikái, és klasszikus Silent Hill-szerű pályavezetése fenntartja az érdeklődést. A művészeti megközelítése viszont tutira megoszt majd mindenkit. A kérdés csak az, hogy ha ránézel ezekre a képekre, végigpörgeted a lenti trailert, te melyik táborba húzol majd? Előveszed a démoni vigyort, vagy hétköznapi maszkot húzol a képedre?

PLATFORM: PC
KIADÓ: Akupara Games FEJLESZTŐ: à la mode games
MEGJELENÉS: 2024. 11. 14. ÁR: kb. 11.000 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Battlefield 6 teaser, Supermassive Games leépítés – ez történt kedden

Továbbá: Clive Barker's Hellraiser: Revival, Viewfinder, Pokémon Champions, Borderlands 4.

2 órája

Wuchang: Fallen Feathers

Újabb képviselő lép a soulslike címek telített ringjébe, a Leenzee pedig csatlakozni az ígéretes újoncok táborába. De vajon megvan bennük és játékukban ami ehhez kell?

6 órája
1

Phantom Squad

A SWAT-os játékok visszatértek, ám még így sincs belőlük túlkínálat. A Phantom Squad egy érdekes próbálkozás a felülnézetes kommandózgatások között. Doorkickers és Rainbow Six Siege fanok, most figyeljetek!

1 napja
2

Avatar: Frontiers of Pandora frissítés, magyar szinkron az Elflockban – ez történt hétfőn

Továbbá: Atari 50: The Anniversary Celebration, The King is Watching, Nicktoons & The Dice of Destiny, Descenders Next.

1 napja
4

Irem Collection 3: Az arcade történelem egy apró szelete

Harmadik szcenáriójához érkezett a nagyot vállaló japán videójátékos gyűjtemény, mely a vérbeli shmupokat is gyártó Irem történelmét hivatott bemutatni.

1 napja
2

RoboCop: Rogue City - Unfinished Business

A Robocop: Rogue City - Unfinished Business az alapjáték rövidebb, tömörebb és koncentráltabb változata, ennek minden előnyével és hátrányával.

1 napja
2

Heti megjelenések

2 napja
16

Death Stranding 2: On the Beach

Olyat csak a legritkább esetben láthatunk, hogy egy nagyszabású AAA produkció minden ízében excentrikus kiállást, illetve kontroll nélküli, karakteres szerzői víziókat engedhessen meg magának. De vizsgáljuk meg közelebbről, hogy Kodzsima Hideo a széles közönség számára is befogadhatóbb élményt álmodott-e meg. TESZT!

3 napja
27

Csendes zárás - ez történt pénteken

Benne: FromSoftware, Dreams of Another, PixelJunk Eden 2, Infamous, Inazuma Eleven: Victory Road.

4 napja

Itt minden a halálról szól – East of West, Fekete Orchidea és Lucifer

East of West, Fekete Orchidea és Lucifer a házban! A Fumax kiadványai közül szemezgettünk.

4 napja
12

Adaptációk és megjelenési dátumok - ez történt csütörtökön

Benne: Mortal Kombat II, Agatha Christie – Death on the Nile, Void Crew, Lollipop Chainsaw, Loaders, Echoes of the End, Assassin's Creed.

5 napja
4

The Drifter – Pokoli vándorút

A The Drifter egy klasszikus point and click kalandjáték, ami a horror és a thriller elemeit vegyíti egymással elég magabiztosan.

5 napja
3

EA Sports FC 26 bejelentés, Zelda-film fejlemények – ez történt szerdán

Továbbá: Cyberpunk 2077, Dead Take, Sudden Strike 5, Danger Mouse, Sonic Racing: CrossWorlds

6 napja
5

Tony Hawk's Pro Skater 3+4

Két gigászi klasszikus tér vissza a THPS 3+4 kiadványban, amelyeket nem hogy megunni nem lehet, de csak fokozzák a Tony Hawk iránti étvágyunkat. Lássuk, mit tud felmutatni a két legendás rész remake-je!

6 napja
22

Life is Strange Collection bejelentés, indul a Frosthaven EA – ez történt kedden

Továbbá: Street Fighter 6, Metaphor: ReFantazio, Mato Fragments, Hyperdimension Neptunia Re;Birth.

7 napja
7

Patapon 1+2 Replay

Négyórányi megállás nélküli Pataponolás után komolyan elhittem, hogy a Zigotonok valójában egy multiverzumból szalajtott Excel-tábla cellái: fekete-fehér négyszögek, katonás rendben, és ha rossz parancsot dobsz be, azonnal rád omlanak. De ne aggódj, nincs titkos Patapon–MSOffice crossover lore – csak annyi történt, hogy egy Sony-játék megjelent Nintendo konzolon.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás júliusban

Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4. Wuchang: Fallen Feathers. Wheel World. Grounded 2. Többek között ezek a címek várják az előfizetőket ebben a hónapban.

7 napja
7

Hétindító sallangok – ez történt hétfőn

Benne: Mashina, GORN 2, Invincible VS, Ys X: Proud Nordics.

8 napja

Chronicles of the Wolf - új Castlevania helyett

A megszállott Metroidvania-rajongók köreiben a francia Migami Games csapat neve nem cseng ismeretlenül. Következő játékuk is a Castlevania-t idézi.

8 napja
2

Heti megjelenések

9 napja
9