[Teszt] Death's Door

Death's Door

WarhawkLusztig Zsolt2021.07.30. 10:20

Gasztronómiai kisokos: redukció az, mikor forralással növeljük egy folyadékban az oldott anyagok koncentrációját, így létrehozva egy töményebb, ízesebb végeredményt. Nagyjából ez az, amit az angol Acid Nerve kétfős csapata is csinált, csak épp pecsenyelé helyett a Zelda játékokkal, a végeredmény pedig egy tömény, kifejezetten ízes kaland lett: a Death’s Door.

A halál kapuja, mely jelen esetben kifejezetten szó szerint értendő, ezt az ajtót próbálja az általunk irányított lélekbegyűjtő varjú kinyitni, méghozzá igen jó, mondhatni életbevágó okkal: míg saját dimenziójukban örökéletűek ezek a szárnyas kaszások, addig munka (értsd: holtak lelkének begyűjtése) közben nem csak az idő vasfoga fog rajtuk, de az esetleges ellenfelek is képesek végezni velük. Az ajtó nyitja pedig nem meglepő módon nem egy kulcs, hanem három hatalmas lélek, olyanoké, akiknek már sok-sok ideje le kellett volna adniuk azt. Feladatunk tehát egyszerű, irány a világ három szeglete, hogy ott begyűjthessük ezeket a lelkeket és megnézhessük, mi van az utolsó kapu túloldalán.

Természetesen ez leírva lényegesen egyszerűbb, mint a valóságban, hiszen nem csak a lelkek jelenlegi tulajdonosai ragaszkodnak hozzájuk, de utunkat apróbb feladványok és (sokszor nem is olyan apró) ellenfelek tömkelege akadályozza. Arányaikat tekintve inkább az utóbbi felé hajlik a mérleg, épp ezért talán meglepő, hogy maga a harcrendszer mennyire egyszerű lett. Egy gomb a támadás, egy a kitérés és egy másik, amivel egy erősebbet tudunk odacsapni egy kis felkészülés után. Ezek felül még egy gombbal használhatjuk a menet közben megszerzett távolsági varázslatok egyikét és kész is vagyunk. És mégis, ennyi pont elég ahhoz, hogy minden egyes csata kihívásnak érződjön, olyan feladatnak, ahol a kézügyességünkön kívül az agyunkat is használnunk kell. Sokszor ellenfelek sokaságát löki elénk a játék és mivel életerőnk kifejezetten kevés (alapból négy ütést kaphatunk, ezt maximum hatig tolhatjuk fel), ezért agyatlanul nekik rontani általában egyenlő a gyors halállal. Észnél kell lennünk, megtanulni, hogy ki a legveszélyesebb, hogy kinek a lövedékeit üthetjük vissza, hogy mikor érdemes vetődni, vagy akár azt, hogy a környezeti veszélyeket hogyan használhatjuk fel ellenük és ha ez már benne van a csuklóban, akkor, nos, szó szerint a halál fekete, szárnyas kisinasaként apríthatjuk ellenfeleinket.

A csaták csúcspontja pedig természetesen a fent említett hatalmas lelkek tulajdonosai elleni főellenfél harcok. Az Acid Nerve-nek már van ebben tapasztalata (korábbi játékuk, a Titan Souls lényegében csak ilyenből állt), de még így is mindegyik ilyen esemény egy adrenalinpumpáló, tökéletesen megkomponált erőpróba, ahol már-már vizsgaszerűen kell felmondanunk az odaúton tanultakat. Nehéz csaták ezek, de egyik se megoldhatatlan, a fent említett, alapvetően egyszerű harcrendszer miatt tényleg csak türelem, odafigyelés és ügyesség az, amire szükségünk van a győzelemhez. Mármint „csak”, ugye.

Ha pedig épp nem az ellenfeleket kaszaboljuk, akkor az adott helyszín feladványait próbáljuk megoldani. Minden egyes helyszín egyfajta apró Zelda dungeonnek felel meg, méretre lényegesen kisebb, feladványai eléggé egyértelműek, mégis pont elég kihívást tartogatnak ahhoz, hogy ne érezzük őket unalmasnak. Itt kapjuk meg az egyes varázslatokat is (nem meglepő módon egy nehezebb, több hullámból álló csata után), melyek utána újabb útvonalakat, levágásokat nyitnak meg, vagy akár titkos helyekre is eljuthatunk használatukkal. Ezekben a nyugodtabb pillanatokban van időnk elámulni a játék egyszerű gyönyörűségén, a Death’s Door nem az, ami térdre kényszeríti a legerősebb gépeket is, cserébe a legutolsó helyszín legapróbb levele is érezhetően okkal és gondosan lett elhelyezve, egyszerűen öröm pusztán járkálni a pályákon, miközben elképesztően hangulatos dallamok kísérnek.

És bár a téma komolynak tűnik, a Death’s Door alapvetően egy kifejezetten vicces játék, ez pedig nagyon jól ellensúlyozza a csaták feszültségét. A párbeszédek (vagy hát inkább monológok, főszereplőnk nem kifejezetten beszédes) nagyon jól megírtak, a karaktereket egészen zseniálisak (aki találkozott Jeffersonnal az nem vélekedhet másképp!) és hát a poénok eléggé betalálnak. Ez a könnyedség pedig nem csak a sztorira, hanem a játékmenetre is igaz, mint említettem a csaták gyorsan végezetesek tudnak lenni, de a játéknak nem célja, hogy büntessen, nem veszítünk semmit, ha fűbe harapunk, a legkomolyabb retorzió talán az, hogy a pályán kószáló ellenfelek is újraélednek.

Nagyjából 8-10 óra, ennyi tartalmat kínál a Death’s Door (maximalistáknak inkább 10-12-t), azonban ennek szinte minden perce színarany. Nem csak a csaták, de maga a felfedezés is tolja az arcunkba boldogságfalatokat, a helyszínek tömve vannak mindenféle kis titkos sarokkal, ahol ilyen-olyan, többségében haszontalan tárgyat szedhetünk össze, de egyszerűen jó érzés megtalálni ezeket. Ha pedig valami komolyabb dologra bukkanunk (mint egy új fegyvert, vagy életerő növelő bigyót) az egyértelmű sikernek érződik, olyannak, amiért tényleg megdolgoztunk. Nem állítom, hogy teljesen hibák nélkül való a Death’s Door (néhány dolog nem feltétlenül van jól elmagyarázva és néha azért egy minimap jól esett volna), viszont azt teljes szívvel vállalom, hogy idén kevés ennél élvezetesebb kalandba foghatunk bele.

Pontosan
9
Platform: PC, Xbox | Kiadó / Fejlesztő: Devolver Digital / Acid Nerve | Megjelenés: 2021. július 20. | Ár: 6.900 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

12 órája
16

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

1 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

2 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

2 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

3 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

3 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

3 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

4 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

4 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

4 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

4 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

4 napja
1

Heti megjelenések

5 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

5 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

7 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

7 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

8 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

9 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2024.04.24.
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2024.04.24.
11

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==