[Teszt] Crash Bandicoot: N Sane Trilogy (Switch, Xbox One)

Crash Bandicoot: N Sane Trilogy (Switch, Xbox One)

mcmackoGéczy Attila2018.07.02. 22:00

Az elmúlt időszakban nem győzzük szemlézni a jobbnál-jobb átiratokat. Ebben pedig az is óriási szerepet játszik, hogy az időszakos exkluzívok feloldásával akár indie, akár nagykiadós vonalon keresztbe zúdulnak a címek. Szerencsére a Switch is megkapja a magáét ebben a mozgástérben. Most a Crash trilógia futott be Switchre és XO-ra, természetesen az előbbi verzió az izgalmasabb a portolás szempontjából (pláne, hogy az egész port egy szerencsés véletlennek, és egy izgága Vicarious Visions szoftvermérnöknek köszönhető). Megnyugtatásul: ez nem lehet ok arra, hogy az X-es verziót is mellőzzük a jelenlegi áttekintésünkből.

Nézzük hát, mit is kapnak a Nintendósok! Gyakorlatilag mindent, és még annál is többet. Ez a konverzió is tartja az alapjáték összes kihívását, és kiegészíti azt a második körben érkező bónusz pályákkal. Egy szóval a teljes Naughty Dog által fejlesztett trilógia itt van, a Crash Bandicoottal kezdődően, a Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back-en át, a Crash Bandicoot: Warped-ig bezárólag. És ami a durva. A tartalom mellől nem hiányzik a látvány sem. Bizony, az N Sane Trilógia alatt dohogó belsős Alchemy motor gyönyörűen skálázódik Switchre, a hordozható látvány pedig elsőre simán döbbenetes. Itt van minden, ami a filmszerű, már-már CG-szerű látványhoz kell. Remek animációk, jóféle modellek, egészen vállalható, bumpolt textúrák, korrekt mozgáselmosás, és vállalható folyamatosság - azaz egy majdnem teljes értékű átiratról beszélünk. A „majdnem” szó csak azért került be, mert a felbontás természetesen itt is alsóbbrendű minden más változatnál (hurka 480p+/720p-ről beszélünk kézi és dokkolt módokban), és valami fránya okból kifolyólag a játék kicsit sötétebb tónusú a szokásosnál, meg persze a nagygépes konverziók összképétől. Az alacsony felbontás amúgy a hordozható módban egyáltalán nem szembetűnő (mint például a legutóbbi Wolfi portnál), nagyképernyős tévén viszont már kevés lehet. Szódával így is elmegy a vizualitás, csak ne hasonlítgassuk közvetlenül utána mondjuk az XOX-es változathoz egy 55'-os televízión. Ezt tegyük meg most mi inkább gyorsan, néhány saját készítésű screenshot és egy keretes írás segedelmével.

Figyelem az X-es screenshotokra kattintva jó 10 megás PNG fileok töltődnek be. Ha limitált az adatforgalmad, figyelj erre!

Az első pálya nyitóképernyője. Balról jobbra haladva: Switch handheld, Switch TV és Xbox One X változatok.

Az első világ térképe. Balról jobbra haladva: Switch handheld, Switch TV és Xbox One X változatok.


Az Xbox One X változat

Kapva kaptunk az alkalmon, hogy megnézzük a konzolokon legdurvábbnak számító XOX változatot is. Crash gyönyörű arcát mutatja a legerősebb konzolon. Natív 4K-s prezentációt kapunk, ami maximum PC-n érhető el ugyanilyen részletességben. Emellett HDR kompatibilitás is színezi az összképet - megfelelő televízión a Crash majdnem úgy fest, mint egy középkategóriás CG mese, ami sok szempontból azért nagy szónak számít. Ha valaki konzolosként a technikai oldalra gerjed, mindenképp ezen a platformon szerezze be a játékot! És bár Crash nem először jár Xboxon, azért sok áhítozó rajongónak jó érzést jelenthet húsz év után X platformon játszani az első trilógiát…

Nesh jól ráérzett korábbi cikkében az N Sane Trilogy talán legérdekesebb problémájára. Az ugrabugra és a mozgás folyamatosságának, precizitásának a kérdésére. Az első Crash trilógia soha nem számított nagyon precíz platformernek, ez a hatás pedig a trilógia esetében is fennáll, csak épp picit eltérő jelleggel. Mindkét változat esetében olyan érzésünk volt, mintha a Crash „aurája” (nevezzük hitboxnak?) nincs mindig a helyén. A dobozokon való ugrabugra, a platformok szélén való mozgás egész egyszerűen nincs a műfaj nagyjainak szintjén - sem feelingre, sem precizitását tekintve. Direkt megnéztük az eredeti Crash-t is PSX-en, hogy lássuk, mi a különbség. Hát mondjuk úgy, különbség márpedig van, a mostani Crash javára. Talán a régi változatban kevéssé mammogós az irányítás, légiesebb a róka. De ne legyenek illúzióink, a korábbi változatban az ugrások csúcsán való finomkodások, az ellenfelekkel való érintkezések érzete bizony ósdibb és ha lehet még pontatlanabb, mint az új változatban. /Persze biztos vannak frame-vadászok, akik az ellekezőjét is be tudják bizonyítani…/ A késleltetéssel sincs amúgy nagy baj - a Switch változat dokkolva, dokkolatlanul is relatíve gyorsan reagál a mozdulatokra, a kissé nyúlós érzetű kontrollnak pedig az X változatnál sem a lag az oka. Game módba állított televízión érzésre azonnal ugrik a kicsi bandikut.

Az album képei a Switch handheld változatból készültek. Még így is egész pofás a játék látványa!

Lehetne még azon rágódni, hogy a pályatervek, a tempó, a nehézségi ív, vagy csak szimplán: az eredeti Crash-élmény mennyit öregedett. Szerintem kimondhatjuk, hogy a bunda már nem olyan fényes, mint ahogy emlékszünk rá, és ezt a látványos szőrmebalzsamozás sem tudja 100%-ban elfedni. Viszont nem is várunk mást, a Crash Bandicoot: N Sane Trilogy az eredeti Crash játékok vizuálisan korszerűsített változatai, jóárasítva, tartalmilag kibővítve - a platformjukhoz mérten közel tökéletes prezentációval. Kell ennél több? Na, megyek is és további fecsegés helyett inkább én is behabzsolok egy szép nagy almát!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

54 perce
2

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

1 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

1 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

2 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

2 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

2 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

3 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

3 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

3 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

3 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

4 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

4 napja
1

Heti megjelenések

4 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

4 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

7 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

7 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

8 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

9 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

9 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2024.04.24.
11

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==