[Teszt] Strange Brigade

Strange Brigade

ne5hVáradi Dániel2018.09.04. 10:30

Miközben az Uncharted és a Tomb Raider széria egymásra licitálgat látványosságban és monumentalitásban, addig egyre kevesebb olyan képviselője van a kalandjátékoknak, mely valóban a kaland klasszikus vonatkoztatását helyezi a középpontba. Nevezetesen a '60-as, '70-es évek filmjeinek hangulatát. De nem úgy a Rebellion, akik a Sniper Elite szériát kicsit félretéve a fentebb említett műfajban alkottak egyet. Ráadásul nem is akármilyet.

Adva van nekünk a névadó furcsa formáció, tagjai pedig a legszokatlanabb helyekről származnak és múlttal rendelkeznek, de pont ettől működik annyira jól az alapfelütés. A brigád egy brit titkosszolgálat megbízásából tevékenykedve a világ különböző pontjait járja be, hogy megállítsák az egyiptomi istenség, Seteki ámokfutását. Útjuk során a klasszikus kaland- és szörnyfilmekből ismerős rémségekkel kerülnek össze, miközben persze a kincsek halmozása sem hiányozhat.

A Strange Brigade alapvetően egy többjátékos kooperatív lövölde, a Rebellion azonban gondoskodott róla, hogy az egyszerű puffogtatásnál némileg többet nyújtson a játékuk. Itt van például az a nem elhanyagolható tény, hogy a történeti szál küldetései teljes mértékben teljesíthetőek egyedül is, egyáltalán nem leszünk rászorulva, hogy mindenképpen pajtásokat toborozzunk. Ha azonban mégis többedmagunkkal vágunk neki a kalandnak, akkor pedig attól nem kell tartanunk, hogy túl könnyűvé válik a játék. Sőt, igazából ez a veszély semmilyen leosztásban nem fenyeget minket, mivel egy elég jól skálázható nehézségi mechanika került a Strange Brigade-be, ahol minden küldetés előtt megadhatjuk az éppen aktuális misszió nehézségét, valamint az ellenfelek számát is. A kettő változó variációival tehát mindig az éppen nekünk megfelelő kihívást lőhetjük be.

Az egyes küldetések a puszta hordahentelésen túl tartogatnak némi extrát is, nevezetesen a különféle logikai feladványok ajtajai mögé rejtett kincseket, valamint egyéb gyűjtögetni valókat. Ezek érdekessége, hogy a hangulat megalapozása, valamint a lövöldözés monotonitásának megtörése mellett egy jóval hasznosabb célt is szolgálnak. Egyrészről a kisebb ládákból kapott pénzből tudunk a küldetések alatt és azok között például az arzenálunk fejlesztésével foglalkozni, másrészt a ritkább kincsek segítségével fejleszthetjük a karaktereinket. Mielőtt még valaki elképesztően bonyolult képességfákra és egyebekre gondolna, ilyesmiről szó sincs, a Strange Brigade meglehetősen letisztult, ugyanakkor átgondolt fejlesztési szisztémával rendelkezik. Ami nem mellesleg remekül fonódik össze a már említett gyűjtögetéssel.

Amennyiben a különféle ősi ereklyéket és kincseket találjuk meg, úgy a karakterek által bevethető speciális képességek számát növelhetjük, melyek közül ugyan csak egy használhatunk, viszont a nagyobb választékból könnyebben találjuk meg a nekünk leginkább megfelelőt. Akadnak ugyan köztük olyanok, amik kimondottan egy-egy tag számára érhetőek csak el, viszont könnyen kiszúrhatjuk azokat is köztük, melyek univerzálisak és több figura által bevethető. Jóval nagyobb az átjárás a fegyverek esetében ,ezek ugyanis egyáltalán nem korlátozódnak egy-egy karakterre, bármelyik flinta bárki számára használható. Ez már csak azért is jó megoldás, mivel a fegyverek fejlesztése kissé trükkös, viszont ezáltal használhatjuk a kedvenc golyószórónkat akár a multiplayerben is, miközben a karakterfelhozatallal a csapat érdekeit szolgáljuk. A brigád tagjai ugyanis rendelkeznek egy-egy passzív, egyedi tulajdonsággal, melyek ügyes kombinálásával még hatékonyabban tehetünk rendet.

Ha a tűzerőnket szeretnénk növelni, azt többféleképpen is megtehetjük. Elsőként a pályákon található különleges ládákból tudunk a megfelelő pénzmag ellenében egy véletlenszerű, korlátozottan használható (értsd, limitált a lőszermennyisége), felerősített stukkert venni magunknak. Második lehetőség a küldetések alatt és között elérhető fegyvertár, ahol a meglévő puskákat fejleszthetjük vagy vehetünk újakat - utóbbi küldetések közben nem elérhető -, hogy aztán inkább azokat erősítsük. A fejlesztésnél azonban résen kell lennünk, mivel bár a hozzájuk tartozó módosítások univerzálisak, tehát bármelyiket bármelyik muskétára ráaggathatjuk, ha egyszer valamit egy fegyverre ráraktunk, azt nincs lehetőségünk visszavenni, csak másikra lecserélni. Ilyenkor viszont a korábban használt módosítót elbukjuk. Ezek a speciális bónuszok szintén a már említett puzzle feladványok jutalmai, ezért is érdemes nyitott szemmel járni a pályákon, hogy kiszúrjuk a kincseskamrákat.

Ha végzünk a küldetésekkel vagy éppen mással ütnénk el az időt, a Strange Brigade erről is gondoskodik, hiszen a horda mód nevéből adódóan az egyre több és erősebb ellenséges hullámok legyőzésére bátorít minket, míg a Score Attackban a már teljesített pályákra térhetünk vissza, hogy a már ismerős területen szerezzünk minél több pontot. Mindkét játékmód erősen épít a csapatmunkára, előbbiben a társak folyamatosa segítsége és a jó ütemben elhasznált speciális támadások jelenthetik a végtelen zombisereg elleni leghasznosabb taktikát, utóbbiban pedig szintén hasonlóan jól kell együttműködni a cél minél előbb való elérésében. A három játékmód tökéletesen egészíti ki egymást, hiszen a kampány küldetéseinek váltakozó intenzitását a Horde és Score Attack folyamatos feszültségével és kihívásával lehet alkalmanként megtörni.

A Strange Brigade technikai oldalának firtatása során külön ki kell térni a korábban már említett hangulatra, ez ugyanis a játék egyik legjobb eleme. Az egész körítés, kezdve a küldetések előtti bevezető videókkal, a checkpointoknál kapott újabb és újabb kiegészítő monológok, valamint a bevetések alatt folyamatosan hallható narrátor minden egyes szava tökéletesen alapozza meg, hogy úgy érezzük egy régi TV-sorozat részesei vagyunk. Ehhez az elengedhetetlennek számító klasszikus helyszínek és az előző évezredet idéző zenei betétek sem hiányozhatnak, a hatás pedig garantált. Egyedül azt sajnálhatjuk, hogy a bizonyos esetekben rendkívül sok ellenfelet mozgató játék néhol kissé rondán fest, ami pedig rosszabb, hogy a már említett tömeg miatt itt-ott apróbb belassulások sem kerülhetik el.

A Strange Brigade tökéletes alternatívája vagy éppen kiegészítője a AAA játékok felhozatalának, klasszikus kalandjáték hangulata és ügyes megoldásai gondoskodnak róla, hogy akár egyedül, akár csapatban, de élvezetesen töltsük el az időt, amíg óriás skorpiókkal és élőhalott seregekel dacolva járjuk körbe a világot, gyűjtünk kincseket és nézünk szembe a veszélyekkel.

***Strange Brigade | Platform: PC, PS4 (tesztelt), Xbox One

Kiadó: Rebellion Developments | Fejlesztő: Rebellion Developments

Megjelenés: 2018. augusztus 28. | 13.990 Ft***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

21 órája
11

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

1 napja
5

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

1 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

1 napja
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

2 napja
3

Heti megjelenések

2 napja
1

Post Trauma

Régimódi túlélő-horror modern köntösben? Ezt már sokszor hallottuk - nézzük, mit tud ehhez a kiindulási ponthoz hozzátenni a Red Soul Games első játéka, a Post Trauma.

3 napja
8

Lushfoil Photography Sim

Az ausztráliai Matt Newell egyszemélyes szerelemprojektje a túrázás és a tájfotózás hangulatát igyekszik digitális formába önteni a legújabb Unreal technológia segítségével. Sikerült neki?

4 napja
1

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Street Fighter 6, Double Dragon Revive, Resident Evil 4, Doom: The Dark Ages, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Clair Obscur: Expedition 33.

4 napja
2

The Talos Principle: Reawakened

Több mint tíz év és egy folytatás után a Croteam visszatért az első The Talos Principle-höz. Hogy volt-e értelme? A választ a frissen megjelent Reawakened kiadás adja meg.

5 napja
5

Premierdátumok egy csokorban - ez történt csütörtökön

Benne: FBC: Firebreak, Frostpunk 1886, RoboCop: Rogue City – Unfinished Business, EA Sports FC 25, Madden NFL 26, College Football 26, Clair Obscur: Expedition 33, The First Berserker: Khazan.

5 napja
5

Ghost of Yōtei megjelenés - ez történt szerdán

Továbbá: Dead as Disco, Sonic x Shadow Generations, Spiritfall, Rooftops & Alleys, Chickenhare and the Treasure of Spiking Beard, Haneda Girl.

6 napja
3

Forza Horizon 5 - A PlayStation változat

Közel négy évvel azután, hogy felhúzták a Playground Games versenysorozatának következő állomását, most először a PlayStation tulajdonosok is meghívót kaptak Mexikóba.

7 napja
25

Clair Obscur: Expedition 33

Az idei legvártabb címem volt a Clair Obscur: Expedition 33, ez a festményszerű és egyedi stílusú szerepjáték, amelyről egy kis francia csapat első játéka. A szívfacsaró történeten és a szürreális helyszíneken túl a valós idejű mechanikákkal felturbózott körökre osztott harcok miatt függtem rá teljesen.

7 napja
67

Oblivion Remastered és Top Hat Studios kínálat - ez történt kedden

Benne: Bombshell Blitz, Labyrinth Of The Demon King, Silly Polly Beast, Motorslice, Trident’s Tale, The Guiding Spirit.

7 napja
10

5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

Az első rész néhány évvel ezelőtt megjelent felújítását követően az Onimusha 2: Samurai’s Destiny is újrahangszerelt kiadást kap, és bár a megjelenésig kerek egy hónap még hátravan, már most belepillanthattunk a remastered verzióba. Nézzük, milyen újdonságok várnak ránk!

8 napja
6

Hollywood Animal - Szennyes lelkű angyalok

Én tuti jobb filmeket készítenék! - szinte biztos, hogy te magad is mondtál már hasonlót, a Hollywood Animal-ben pedig (részben) választ kaphatsz arra, hogy valóban helyt tudnál-e állni ebben az iparágban.

8 napja
6

Bethesda érdekeltségek - ez történt hétfőn

Benne: Doom: The Dark Ages, Riven Crown, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, Knock on the Coffin Lid, Quantic River, Dragon Ball: Sparking! ZERO.

8 napja
3

Heti megjelenések

9 napja
10

Blue Prince - Kell egy ház!

A játékipar egyik igen gyakran hangoztatott mondása szerint a kreatív ötleteket napjainkban a független fejlesztőknél érdemes keresni, az AAA kategóriás kiadók ugyanis már csak a biztosra mennek. És mennyire igaz ez a Blue Prince esetében is. Teszt!

2025.04.20.
19