[Teszt] Desert Child

Desert Child

mcmackoGéczy Attila2019.02.03. 14:15

Csavargó hősünk földi létjének utolsó napjait tengeti. Cél a Mars, ahová az emberiség elmenekült a pusztuló bolygókról, ám a menekülés nem egyértelmű. A kényelmes űrutazás költségét (és alapvetően a lehetőségét) versenyzéssel tudja mihaszna főszereplőnk előteremteni, úgyhogy elő a lebegő mocival és irány a cirkusz. Az így nyert pénzt és alkatrészeket aztán addig halmozhatjuk, míg el nem érjük az áhított célt. Ám az élet a Marson sem puszta szórakozás, de ez sem állíthatja meg chill héroszunkat abban, hogy a Mars legnagyobb versenyzőjévé avanzsáljon.

Hogyan is néz ki egy verseny a Desert Childban? Oldalnézetből zajlik a móka, és úgy van prezentálva, mintha az Outrun vagy a Space Harrier skálázó technikáját keverte volna Oscar Brittain ausztrál fejlesztő a parallax megoldások scrollozó látképével. Gyakorlatilag egy vonal mentén mozgunk fel le, amiből előrefelé visszatöltődő boostolással törhetünk ki. Közben pedig akadályokat kerülgetünk, különböző fegyverekkel lőjük ki a CRT tévédobozokba zárt bónuszokat, várunk a lőszerpótló járgány felbukkanására, és kerülgetjük az ellenfelet, vagy a terep ártó elemeit. Ha vége a mókának, bezsebeljük a lóvét, amit a hősünk élelmezésére, a mocink javítására, vagy különböző egyéb értékes információkra, vagy alkatrészekre kell fordítanunk. A Marsra érve kinyílik a játék tere, és két verseny közben hősünkkel bejárhatjuk a marsi metropoliszt. Ezek a részek úgy festenek, mintha az Another World szerelmeskedne a Space Quest korai epizódjaival. És meg kell mondjuk: ez a vizualitás és a mellépakolt lo-fi hiphop soundtrack a legjobb része a játéknak! A városban járkálva szinte egy mini-RPG kereteiben érezhetjük magunkat, ahol még a maffiával is összeakaszthatjuk a bajszunkat, de bankolhatunk, mindenféle kajákat zabálhatunk, vinyl lemezeket vásárolhatunk, spéci missziókat vállalhatunk (Vállaltál már valaha játékban kengurupásztorkodást? Naugye, hogy nem!), vagy unalomból ráülhetünk cigizni a lebegő járgányunk nyergére.

És ennyi. Sajnos a környezet gyönyörű látványa, a rotoscope jellegű animációk azok, amelyek maradandó nyomot hagynak. A versenyzés lapos, repetitív, kissé súlytalan és kaotikus is. Nem marad bennünk kellemetlen érzés persze, miközben húzzuk a boostot a kis járgányon. De hiányzik egy olyan szinten összefogott mechanika, amitől a verseny igazi téteket, vagy csak egy kicsit is izgalmas játékosságot kaphatna. A stílus és az egyéniség ül tort az elemi alapokon, amelyet az ember vagy elfogad egy estényi szórakozást tartalmazó lazulós valaminek, vagy tíz perc után elkezd morogni, hogy hol van a játéknak az az érdemi része, amiért érdemes lenne visszatérni a Desert Child beszívott, atompixeles víziójába.

Ha egy picit még erőlteted, akkor jön majd a felismerés, hogy itt a versenyzés tényleg másodlagos. A lazulás és az atmoszféra magadba szippantása százszor lényegesebb, mint a tűpontos játékmechanikai összjáték a robogó hátán. Érdemes a városban megállni, körülnézni, keresni a kulturális utalásokat, részletesen mintavételezni a csúcs animációkat. Vagy keresni azokat az apró elemeket, amikért a játék az acsikat is adja. Stílus és egyediség, apró kikacsintások és egyedi látásmód - mind, mind a lényeg elé sorakoztatva.

Csak és kizárólag akkor érdemes a Desert Childot beszerezned, ha érdekel és megfog ez az aspektusa. Ha gerjedsz az ilyesmire, egyszer mindenképp érdemes látnod ezt az egészet mozgásban, a saját kezed által irányítva, a saját tempódban felderítve. Ha viszont a verseny izgalmáért keresnéd a cuccot, jobb tudnod, hogy a bajnokságok egyszerűsége és az önismétlés sivataga hamar kiszárítja majd a lelkesedésed.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

3 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

4 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

5 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

6 napja
13

Heti megjelenések

7 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

7 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

8 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

9 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==