[Béta] Nioh 2

Nioh 2

ne5hVáradi Dániel2019.11.05. 10:00

A Team Ninja egyszer már sikerrel tett próbálkozást a FromSoftware hazai pályáján, a Nioh 2 pedig az előd alapjait igyekszik továbbvinni, miközben néhány új mechanika bevezetésével a tapasztalt veteránok számára is próbál újdonsággal szolgálni.

A béta során a játék elég méretes darabját vehettük szemügyre, ennek köszönhetően az első szembetűnő újdonság a karaktergenerálás lehetősége. Bár a próbakör némileg korlátozta a testreszabás opcióit, már ennyiből is látszott, hogy ezen a téren nem kell majd szégyenkeznie a játéknak. Egyetlen fájó pont, hogy emiatt vélhetőleg néma karaktert fogunk terelgetni a történet során. Ezt a problémát a készítők egy kicsit Monster Hunter: Worldre hasonlító megoldással oldják meg, nevezetesen mindig lesz mellettünk valaki. Ő a Handlerhez hasonló kvalitásokkal rendelkezik, vagyis ő fog minket állandóan bajba keverni.

A Capcom szörnyvadászatával való párhuzam a fegyverek terén is tetten érhető, hiszen a Nioh 2 az első rész felhozatalán túl 2 új démonirtó eszközt ad a kezünkbe: a páros fejszét és a váltókardot (switchglaive). Előbbi a névből könnyen kitalálhatóan két szekercét jelent, utóbbi azonban nem ennyire egyértelmű. A switchgalive leginkább a Monster Hunter vagy a Bloodborne fegyvereire hasonlít, érdekessége, hogy mindegyik állásban más-más formát ölt, a lándzsától a kaszáig.

A kibővített arzenál mellé átalakított fejlesztési rendszert is kapunk, ennek lényege, hogy sokkal szigorúbban veszi a fegyverek során alkalmazható aktív támadásokat és passzív bónuszokat, így elfelejtetjük az első részből megszokott átjárást ezen képességek között. Ezen kívül egy másik újdonság, hogy a fegyverek esetében a skill pontok az adott fegyvertípusok használatával szerezhetők, így ha valaki csak katanával akarja az egész játékot végigvinni, az ne számítson rá, hogy ezen a fegyveren kívül bármi máshoz megnyithat új mozdulatokat.

A karakterünk szintlépésével történő fejlesztés változatlan maradt, azonban a fejlesztők némi átdolgozást itt is eszközöltek. Ennek köszönhetően jelent meg egy új érték, a Courage, mely leginkább a Ki visszatöltésének gyorsaságát hivatott elősegíteni. Erre pedig szükség is lesz, hiszen a második rész egyik nagy újdonsága, a Dark Realm komoly mértékben visszafojtja az állóképesség regenerálódását. Ez azt jelenti, hogy az erősebb démonok már nem csak a közvetlen közelükben tudnak létrehozni ilyen lassító tereket (Yokai Realm), hanem jóval nagyobb kiterjedésben is, ezekben pedig ők vannak helyzetelőnyben. Ráadásul ezt a trükköt nem restek a boss-ok is bevetni.

Ha pedig már a démonok szóba kerültek, ez talán a leghangsúlyosabb újdonsága a Nioh 2-nek hiszen ezúttal a velünk lévő őrszellemek még inkább másodhegedűs szerepbe szorulnak, mivel az első részből ismerős Living Weapont a Yokai Shift váltja. Ennek lényege, hogy kellő mennyiségű amrita felhalmozása után mi magunk is démoni lénnyé válhatunk átmenetileg, megnövelt támadóerővel és védelemmel rendelkezve. Ezen kívül a yokai formához tartozó csík (Anima) töltésével nem csak speciális támadásokat vethetünk be, de a démonok korábban védhetetlen támadásait is háríthatjuk.

A nem emberi ellenfelek mészárlásával ráadásul úgynevezett Soul Core-okat is szerezhetünk, melyekkel nem pusztán az őrszellemekkel elérhető támadó és védelmi erőt növelhetjük, hanem ezek felelnek a korábban már említett yokai támadásokért, valamint ezek segítségével kaphatunk skill pontokat a démoni erőnk fejlesztéséhez is. Az őrszellemek kapcsán pedig fontos megemlíteni, hogy a második részben már csoportokba is sorolja őket a játék (Brute, Feral, Phantom), amik nem csak az átalakulás utáni kinézetünket határozzák meg, de a különféle speciális mozdulatainkat és azok gyorsaságát is jelentősen befolyásolják.

A felszerelésünk fejlesztése kapcsán nem hoztak gyökeres változást a Team Ninja munkásai, ezúttal is a kovácsnál gyárthatunk új eszközöket tervrajzok begyűjtése után, növelhetjük meglévő felszerelésünket erősebb eszközök beolvasztásával, vagy örökíthetünk át perkeket egyik tárgyunkról a másikra. Természetesen a ruhákon és fegyvereken lévő előre meghatározott és véletlenszerűen változó bónuszok most is megtalálhatóak, ahogy a különböző szettek együttes viselésével elérhető további előnyök is. A béta nem adott lehetőséget az összes opció kipróbálására, így biztosra vehetjük, hogy a végleges játék tartalmazni fog néhány meglepetést is.

Végezetül a kooperatív lehetőségre kell kitérni, mely kapcsán a fejlesztők nem aprózták el a dolgokat és jelentős mértékben nyújt kihívást így is a játék. A több résztvevőnél történő skálázás természetesen nem hiányozhat, azonban az igazi nehézség a pályákon található ellenfelek során érhető tetten. Másod- vagy harmadmagunkkal (a második rész ugyanis már 3 fős kooperatív lehetőséget is tartogat) nekivágva a küldetéseknek, nem csak az ellenfelek száma lesz több, de nehézségük is, így könnyen belefuthatunk olyan helyzetekbe, melybe egyedül esélyünk se lenne. A béta alatti tapasztalatok alapján meg merem kockáztatni, hogy a Nioh 2 ezen tesztköre nehezebb volt co-op módban, mint egyedül. Ha ez a végleges játékban is így marad, akkor biztosra vehetjük, hogy az együttműködés nem veszi el a kihívást a játékból, épp ellenkezőleg.

Lehetne még beszélni a kodamák mellett felbukkanó új segítőkről, a sudamákról, a revenant rendszer átalakításáról, mind segítség, mind farmolás esetében, azonban nem szeretnénk mindent idő előtt leleplezni, valamint vélhetőleg a fenti sorok is elegendőek ahhoz, hogy a kíváncsiak fejest ugorjanak a béta kihívásaiba vagy még izgatottabban várják a márciusi megjelenést.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

2 órája

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

19 órája
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

1 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
10

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

2 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

2 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

2 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

2 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

3 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

4 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

6 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

7 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

8 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

9 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2024.04.23.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==