[Teszt] Flat Heroes

Flat Heroes

Gamer3652020.02.09. 00:00

 

Tompa puffanással fekszik rá a redőny az ablakpárkányra. A sötétítők összezárnak. A barna faborítású katódcsöves televízión megindul a hangyaháború. Két barátom izgatottan próbálja kibogozni a kontrollereket a kábelrengetegből, miközben a kínai Nintendo koppintás százlábúját magabiztos mozdulattal csúsztatom a csatlakozóba. Aztán csend ül a szobára. Csillognak a gyermekszemek. A táskából előkerül az új szerzemény! A gyönyörű sárga kazettán maga Rambo feszít. Ezt pedig akkor sem veheti el tőlünk senki, amikor behelyezve 23. alkalommal is a Battle City képernyője fogad.

Bár mára jórészt csak Nintendo reklámokban látunk egy helyiségbe préselt statisztákat közös játékot imitálni és a barátokkal inkább a Party chat virtuális szobájában futunk össze, szerencsére az indie fejlesztők nem hagyják eltűnni a kanapé ko-op kalandorait. Persze az évek múltával egyre nehezebb összetartani ezeket a társaságokat és természetes módon ritkulnak meg a gamer garázsban töltött, hajnalba nyúló éjszakák. A valódi közösségi játék élményét azonban én még mindig ott képzelem el. Akárcsak Lucas González Hernanz és Roger Valldeperas, akik a TT Games Lego játékainak AAA fejlesztését maguk mögött hagyva vágtak neki egy sokkal személyesebb kétszemélyes projektnek.

A Parallel Circles első alkotása meglehetősen izgalmas minimalista műfajkísérlet. Történet? Nincs. Egyetlen képkocka, név vagy dialógus sor sem. Ez nem a Thomas Was Alone. Karakterünk? Na mondjuk az egy puritán színes négyzet. Eszköztára a platformjátékok feszes, precíz mozgása. Ugrás. Dash. Valamint egy pillanatra körénk vonható lökéshullám, ami az egyetlen védekező és támadó mozdulatunk is egyben. A játéktér? Minden esetben a képernyő közepét kitöltő, négyzet formában körbehatárolt terület. Ha szerencsénk van, akkor esetleg pár kósza vonal szolgál benne platformként és fedezék gyanánt. A cél? Túlélni azt a kevesebb, mint egy percet amikor minden el akar pusztítani.

Alapszabály: ha bármi hozzád ér, véged! Lassan körbeforgó lézernyaláb. Kisebb területeket ledaráló lökéshullám. Egy oldalról végigfutó lövedéksorozat. Mozgáskövető nyilak. Villámgyors rakéták. A halál rengeteg formában érkezhet és ritkán jár egyedül. A fejlesztők azonban példaértékűen követték a Nintendo dizájn filozófiát, így minden új ellenfelet egy relatíve biztonságos szituációban, egyedül láthatunk először. Típusaik és viselkedésük gyors felismerése kulcsfontosságú, de a játék folyamatosan megköveteli, hogy ösztönösen reagáljunk a váratlan szituációkra. Ritkán mozog bármi kétszer ugyan úgy.

 

Ez pedig a főellenfelekre is igaz! A kampány tíz világa egyenként 15 szintet tartalmaz, melyből az utolsó minden esetben egy kreatív és hangulatos összecsapás. Az egyszerű formák ilyenkor finom áthallással idéznek meg mechanikában olyan klasszikusokat, mint a Snake, a Super Buster Bros vagy a Donkey Kong. Ami egészen az utolsó szintig működik is. Ott azonban a maximumra járatott nehézség és a random mozgás mellé kapunk egy szörnyen sután implementált friss játékelemet, ami akár órákra is visszatarthatja a stáblista leforgását. Kivéve hogyha van mellettünk valaki!

Mert a játék egy baráti társaságban teljesedik ki igazán. Bármikor beugorhat hozzánk egy segítő, de akár mind a 150 szintnek is nekifeszülhetünk egy négyes csapattal. A kihívás nem skálázódik és elég csupán egyetlen tagnak túlélnie, szóval minél többen vagytok, annál könnyebben vehetitek az akadályokat. Profi az összegyűlt társaság? Ohh, azt mondtam már, hogy minden szintnek van egy nehezített változata a Hero kampányban, ami fokozatosan nyílik meg? Ha ez sem elég, akkor ott a Survival opció soha véget nem érő próbatétele - napi kihívással, online ranglistával és fél tucat különböző alternatívával. Nézeteltérés alakult ki a kanapén? Irány a Versus mód kompetitív felhozatala, amihez akár botokat is bedobhatunk!

 

Tartalomban nincs hiány. Ez viszont nem feltétlenül párosul minden téren változatossággal. Szinteket emlegettem például és nem pályákat, hiszen a játéktér minden esetben csak egy egészében belátható négyzet. A különbség pusztán abban a pár vonalban mutatkozik meg, ami megtöri az üres teret. Hasonlóan a tíz világ sem több eltérő színsémáknál a minimalista Flat / Material dizájn számára és az ellenfeleket számba véve sem kapunk összesen egy tucatnál több egyszerű geometriai alakzatot - bár ezek párosításával végig ügyesen alakítanak ki új szituációkat. Mindezek mellett azért olyan apróságokra viszont odafigyeltek, mint hogy a különböző sémák között minden színtévesztő számára legyen megfelelő állandóra rögzítethető beállítás, vagy hogy a DualShock LED csíkja mindenkinek a választott kockája színében világítson.

Mert a Flat Heroes azért jól láthatóan szerelem projekt. Egy fantasztikus játék baráti társaságoknak. Könnyen átlátható, tartalmas és nem bünteti ha valaki ügyetlenebb a csapatban. Mindezek mellett szólóban is remek szórakozás. Az irányítás a legjobb precíziós platformjátékokkal van egy szinten, a kihívás pedig ügyesen lavíroz a még éppen teljesíthető határon. Mindez összesen 10 dollárnak megfelelő helyi valutáért cserébe egyértelműen lopás kategória. Ne menjetek el mellette![7]

sQr

***Flat Heroes | Platform: PC, Nintendo Switch, PS4 (tesztelt) |

Ár: 3.090 HUF (PS4) Kiadó / Fejlesztő: Parallel Circles |

Megjelenés: 2020. január 14. ***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

12 órája

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

21 órája
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

1 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

1 napja
16

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

2 napja
44

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

2 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

3 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

4 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

5 napja
4

Heti megjelenések

5 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

6 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

7 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

8 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

8 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

9 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

9 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

9 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

2025.06.25.
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

2025.06.24.
3