[Teszt] Bloodroots

Bloodroots

liquidSomosi László2020.02.27. 17:37

Az év első pár hónapja valamiért vonzhatja a Hotline Miami örököseit - tavaly januárban a The Hong Kong Massacre próbálkozott hasonló műfajban, idén pedig a Bloodroots teszi (majdnem) ugyanezt, szintén az év első hónapjaira időzítve. Magyarázat? Talán a hideg idő, talán az influenza-szezon, vagy csak szimplán az, hogy a viszonylag játékszegény (illetve: AAA játékszegény) időszakban jobban megtalálják a közönségüket ezek a kisebb, viszonylag szűk játékosréteget megszólító címek.

A Bloodroots pedig ha akarná, se tudná letagadni, hogy a Hotline Miaimi ihlette. Az alapfelállás nagyjából ugyanaz: adott egy nagyon is sebezhető főhős, akinek egy adott területen mindenkit le kell mészárolnia ahhoz, hogy tovább léphessen a következőre. Meghalni könnyű, ölni nem nehéz, de átkozott pontosnak és gyorsnak kell lenned ahhoz, hogy sikeres legyél. Nehézség a felső polcon, a sűrű káromkodás és a képernyő felé rázott ököl gyakorlatilag garantált. Még a történetben is vannak hasonlóságok: a Bloodroots környezete más (vadnyugat) de szintén vérgőzös bosszúfantázia, ahol az egykori bandavezér, Mr Wolf bőrébe bújva kell másokat a bőrükből való kibújásra bírnod - a volt bandatársaid azok, akik egyrészt elárultak, másrészt most már a saját bandáikkal bandáznak. Mindenki állatokról van elnevezve, állat-maszkokat viselnek, és az egésznek nincs semmi értelme - mármint a sztori elején, később azért szépen összeáll a dolog, egy kissé kiszámítható, de stílusosan elmesélt revans-történetté.

Maga a játékmenet a Hotline Miami alapjaira épít ugyan, de bőven van benne annyi saját ötlet és újdonság, hogy ne lehessen a direkt klónozás bűnével vádolni. A Bloodroots sokkal (sokkal) több fegyvert vonultat fel, mint a HM, és változatosabban is használhatod őket. Szinte minden lehet fegyver, csapkodhatsz baltával, karddal lándzsával, de dobálhatsz farönöket, a földből kitépett répákat (igen, répákat), vagy kitört szekérkereket, és persze lövöldözhetsz is - és még hosszan sorolhatnám, vannak egészen bizarr „fegyverek” amiket itt direkt nem fogok lelőni (ehemm!), legyen meglepetés. A legjobb, hogy minden fegyver különbözik egymástól működés / hatás tekintetében. Oké, egy idő után azért feltűnik, hogy mindegyik besorolható egy-egy nagyobb csoportba, de akkor is, még csoporton belül is vannak különbségek.

Mondok példákat: a hosszabb eszközökkel jellemzően több ellenfélre tudsz támadni egyszerre, a balta-típusú eszközök (nagyon) közelre hatnak, a kard típusúakkal nagyot lendülsz és szúrsz előre, a láncokat forgatva pedig pörgő acél-hurikánként tudsz mészárolni - és ezek továbbra is csak példák, ennél

sokkal több lehetőséget rejt a Bloodroots.

A lehetőségek megnövekedett számához igazodik a gyilkolászás sebessége és mikéntje, miszerint: gyors és változatos. Mivel fegyver nélkül kevés az esélyed, fegyverből viszont sok van, a siker kulcs az, hogy megtaláld az ideális utat a különböző fegyverek és a különböző ellenfelek között, méghozzá a lehető leggyorsabban. A Bloodroots a pályákon belül nem lineáris, a sok gyilkolási lehetőségnek köszönhetően vannak „ideális ívek”, de nem vagy rájuk kényszerítve, ezek fellelése leginkább a magas pontszám elérését szolgálja. Vagyis: ha sikerül kialakítani egy olyan utat, ahol egy hordóra pattanva legázolsz három banditát, aztán egy toronyra felugorva ledöntöd azt, és agyoncsapsz még kettőt, aztán felkapsz egy létrát, belemártod a tűzbe, és felgyújtasz még négyet… nos, akkor jól végzed a dolgod, mert a Bloodroots-ot az ilyen kombók teszik átkozott élvezetessé. A játék a pályák végén ennek megfelelően nemcsak (betűkben kifejezett) értékelést ad, de a globális pontlistára is felpakol.

Az akció tehát nagyon rendben van - de a kamerakezelés néha belerondít az összképbe, sőt, esetenként a játszhatóságba is. Alapvetően izometrikus nézetből szemléljük a mászárlást, dinamikusan változó kameramagaságokkal. Ez általában működik, a kamera mindig igyekszik olyan pozíciót felvenni, ami a legjobb beláthatóságot biztosítja - de nem mindig sikerül neki. Különösen igaz ez azokra az esetekre, amikor a mészárlást némi ugrabugra, vagy különböző pályaszintek törik, itt a rossz helyre beálló kamera miatt ugrunk a halálba, vagy szimplán nem tudjuk felmérni azt, hogy a pálya három síkja közül melyiken tartózkodunk. Az általunk tesztelt Switch verzió esetén az is szembetűnő volt, hogy a helyenként elég távolra ki-zoomoló kamera hordozható módban a követhetőség kárára ment, a kis képernyőn nagyobb távolságból egész egyszerűen nem látod jól, hogy mi történik, a Bloodroots gyors reakcióidőt igénylő akcióinál pedig a másodperces késlekedés is halálos tud lenni.

Összeségében egy remekül összerakott, pörgős és hangulatos Hotline Miami örököst kaptunk a Bloodroots személyében - ha tetszett a HR, ezzel sem fogsz félrenyúlni, a hasonló alapötlet ellenére van benne annyi (vér)gőz, hogy újra és újra magával ragadjon (a meglehetősen gyakori halálba).[8/10]

***Bloodroots | Platform: Switch (tesztelt), PC, PS4, Xbox One |

Ár: 18 EUR | Kiadó / Fejlesztő: Paper Cult |

Megjelenés: 2020. február 28. ***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

1 órája
2

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

3 órája
2

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

17 órája

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

20 órája
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

20 órája

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 napja
1

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

1 napja
1

Heti megjelenések

1 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

4 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

4 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

6 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

7 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

8 napja
13

Heti megjelenések

9 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

9 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2024.04.20.
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

2024.04.20.
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==