Mindig is az egyik kedvenc műfajom volt az arcade autóversenyesdi és azok közé tartozom, akik nagyjából a fél lábukat oda is adnák egy Burnout remaster gyűjteményért. Még 4k 120 FPS support nélkül is vevők lennénk ilyesmire. Erre viszont még egy kicsit várni kell sajnos, viszont addig is hálisten a kis indie fejlesztők elég durván rátapostak arra a bizonyos gázpedálra és folyamatosan szállítják a jobbnál-jobb címeket.
Ennek a virtuális versenynek az egyik indulója az Inertial Drift, ami egy átlagos száguldozósdi lenne, ha nem csavarták volna meg a dolgokat egy kis drifteléssel. Konkrétan az egész játék (hűen a nevéhez) arra épül, hogy az alapból szinte bevehetetlen kanyarokban a két analóg kar együttes használatával és természetesen egy kis gáz/fék finom hangolással a lehető legtökéletesebben tegyük be a kanyarba a cell shaded autónkat.
Jópofa a story mód amit rittyentettek a koncepció köré, viszont a low budget mivolta miatt nekem borzasztóan hiányzik legalább egy minimális szinkron, mivel a karakterek meglepően sokat beszélnek ahhoz képest, hogy elég keveset mondanak. Nagy plusz pont, hogy van osztott képernyős és online többjátékos mód, ha esetleg gyorsan végeznénk a történettel. A különböző autók ahogy az már lenni szokott különböző szintű vezetői képességeket követelnek meg, és meglepően sima lett a betanulási ív, azaz sok lehetőségünk van gyakorolni a főbb versenyek előtt.
Maga a grafika nem valami egetrengető, talán már mobilon is láthattunk ilyen szintet, cserébe viszont az a művészeti stílus, na az egészen egyben van, hozza a manapság oly divatos future/neo/retro (fogalmam sincs ezekről, csak egymás mögé dobáltam a stílusokat) hangulatot, megtámogatva a passzoló (és amúgy egész kellemes) zenével. Esős délutánokra, kisebb gyerekkel, kevésbé rajongóként esetleg jóárasítva simán beszerzős cucc.
*7/10
Inertial Drift | Platform: PC, PS4 (tesztelt), One, Switch | Kiadó: PQube | Fejlesztő: Level 91 Entertainment | megjelenés: 2020. 09. 11.*