[Teszt] RIDE4

RIDE4

StingerCsere Krisztián Gábor2020.10.22. 22:30

A 2020-as esztendő alapvetően elég termékeny volt a kétkerekűek szerelmesei számára: Márciusban a WRC szériát is jegyző francia Klyotonn Racing hozakodott elő a legendás TT Isle of Man verseny alapján készült Ride on the EDGE 2-vel, ami a maga témájában és feldolgozásában nagyon korrekt és szépen összerakott produktum volt - aztán az olasz híres (hírhedt?) Milestone ledobta a MotoGP 20-at, ami… nagy meglepetésre szintén látványos javulást és fejlődést mutatott a korábbi próbálkozásokhoz képest. Valamelyest sikerült is visszahoznia a négykeréken nem, de motorversenyekben már több ízben bizonyított stúdiót az élvonal kapujába, amit most fél évvel később a Gran Turismo stlíusban jegyzett RIDE széria következő epizódjával próbáltak megfejelni.

Ki tudja, hogy a sok fejelgetésnek köszönhető-e, vagy az évtizedes tapasztalatnak, de a RIDE 4 a korábbi játékaikhoz képest külsőre mindenképp bíztatóan fest: impresszív vizuális látványt pakoltak a grafikai motorba, javítottak a verdák viselkedésén és szép nagyot löktek a mesterséges intelligencia (ANNA nevű) kódjába is, amely állítólag realisztikusságot kölcsönöz az ellenfeleink viselkedésének. Kérdés, hogy a valóságérzetet a szándékos nehezítésen, vagy a proaktív és reszponzív AI-n értik-e, mindenesetre pilótatársaink nem épp kezdőbarát viselkedése már az első pillanattól kezdve végigkísér(t) minket a játékkal eltöltött idő alatt.

Megismerni és megszeretni - ez is lehetne a RIDE 4 jelmondata főként azok számára, akik csak most ismerkednek a virtuális motorsport szépségeivel. Nekik már az is sikernek számít majd, ha nem törik miszlikbe az első órában a kontrollert, ugyanis a játék kőkeményen betartatja a tökéletes kör szabályait, még a zöldfülűek számára is. Bevallom őszintén, négy kerékhez szokva 55 percig azon rugóztam, hogy a játék egyáltalán beengedjen a főmenübe, ugyanis addig nem tágít, amíg az első alkalommal nem mész két tökéletes kört egymás után, megadott időlimitre. Ez a beugró, ami azért már sejtette velem, hogy itt nem babra megy a játék, mert alulkormányzás és bénázás doszta van, de könyörületesség, az bizony nincs. A mocik lassulása iszonyatosan nehézkes, mintha fék nem is lenne, az assistok pedig egyszerűen nem úgy működnek, ahogy elvárná az emberfia. A játék össze-vissza színezi az ideális íveket, random elvéti (aztán átváltja) a kanyargörbületi ívek ajánlott sebességjelzéseit - ugyanakkor nemhogy a füves részt, de még a rázóköveket SEM érintheted, ami az autós szakosztályokban elemi része ugye a versengésnek. Üröm az örömben, hogy amíg a valós bajnokságok, free ride szekciók és egyebek megnyílnak, az első néhány alkalom szinte kizárólag csak időmérő futamokból áll, így kénytelen kelletlen muszáj valahogy fogcsikorgatva kibírni, amíg átverekeded magad ezen a kihíváscsomagon. Ezzel egy gond van csupán: ebben a formában ez a fajta challenging egyáltalán nem szórakoztató, inkább bosszantó attitűdöt kölcsönöz az amúgy is kritikus szemeknek.

Na de milyen az állítólagos kánaán? Hát inkább csak vízzel folyó, amolyan béna bakfis módjára: hiába játszunk a beállításokkal, ennyire nem lehet szerencsétlen egy Superbike világbajnokság pilótaserege. A sokat dícsért AI átmenet nélkül, éles határvonallal választja le a sportszerű és suttyó szereplőket, így a pole pozícióért vívó pilóták míg technikásak és óvatosak, a középmezőnyt, illetve a söpredéket mintha az M7-es nyári taplóselejtezőjéből emelték volna ki. Amatőr és béna húzásokkal rántják belénk a mocikat, vágódnak el keresztben egy célegyenes közepén, rajzfilmbe illő módon repülnek hatalmasakat, mintha rakétából lőtték volna ki őket - te, játékos pedig ember legyél a nyeregben, hogy mindezeket ép bőrrel megúszd. A rákospalotai 2.sz. gépjárműjavító tanműhelyében a kettes érdemjegyet is alulról karcoló tákolmány örül, ha egyben marad így nem elég, hogy a fék-gáz reakció mint olyan nem létezik, de a rázókőre még véletlen se jusson eszedbe ráhajtani. “A játék mottója: tartsd a sebességet, hogy egyáltalán végigmehess a pályán és próbáld ne összetörni magad.” A MotoGP versenynaptárán található pályák zöme amúgy sem autóverseny-certifikált, de a szűk szakaszokon ez a nyomás még borzasztóbb hatást ér el, így ha eddig még nem sikerült, ezen a ponton a célzott közönség felét garantáltan elveszti majd a játék.

A maradék 50% már szerencsésebb lesz: feltehetően ők a machzoisták, akik a “csakazértis szerelem” romantikus erőszakán felbuzdulva végletekig kitartanak: nekik csillan majd a nagy csinnadrattával beharangozott új vezetési modell, a Gran Turismo-szerű “nyerj versenyeket, vegyél jobb mocikat, tuningold a végletekig és nyerd végig a kupasorozatot” játékmódok, amelyek a kötelezően teljesítendő feladatok árnyékában még izgalmasak is lehetnek. Iszonyat sok múlik az irányítás abszorválásán, ha ugyanis sikerül időben fékezni, megtanulni az ívek kötelező szögben történő bedöntéseit, akkor a kb. tíz elérhető pályaszakasz akár háromszorosát is be lehet idővel barangolni. Ezek mindegyike klasszikus vonalvezetésű, a motorsportban ikonikusnak számító helyszín Superbike-os lenyomata, így olyan nagyszerű aszfaltcsíkon is lehetőségünk lesz a távolugrást gyakorolni, mint a brit Donington Park, a Nordschleife, Tsukuba, vagy akár a Forzából is ismerős Road Atlanta.

Személy szerint nagyon hiányoltam a kaliforniai Sonoma Raceway-t, de sanszos, hogy a RIDE4-hez pályacsomag DLC is érkezik a jövőben, így megvan rá az esély, hogy az efféle legendás helyszíneken is gyakorolhatjuk majd a seggrakéta-sprinteket. Motorokból mindenesetre nincs hiány, a játék az elmúlt ötven év százhetvennél is több modelljét tartalmazza, így a Triumphtól kezdve a KTM-en át a Ducatiig szinte mindent szanaszét bütykölhetünk és festhetünk, ha kedvünk tartja - e tekintetben a RIDE4-nek egyáltalán nincs szégyenkeznivalója és ezt a funkciót természetesen a pilóták felszerelésére, külsejére is kiterjeszti.

Felemás érzésekkel búcsúztam a RIDE4 által kínált élményektől, mert bár nem ez lesz az a definitív motoros simcade, amely megszeretteti a kezdőkkel a kétkerekűek világát, de igenis van benne potenciál. Az alapjaitól újratervezett géppark, a játék által nyújtott látvány és a kusztomizáció, de még az elegendő mennyiségű és összetételű karrier is egész jó játékot sejtetnének, ha nem lenne annyira kíméletlenül kiszámíthatatlan és kényszeresen büntető a játék kezdeti szakasza. Az AI helyenként borzalmas dolgokat művel, de ha képesek vagyunk legyűrni a mezőny javát, onnantól fogva egész más dimenziót szolgáltat az olaszok játéka, így a stílus kedvelőinek óvatosan ajánlható, mindenki másnak azonban feltétlen javasolt egy-egy próbakört tenni vele, mielőtt magukhoz édesgetik ezt a féktelen jószágot.

[A játékot Xbox One X platformon teszteltük. A RIDE4 2021. januárjában ingyenes PS5/XSX nextgen update-t kap.]

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

5 órája
3

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

14 órája
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

16 órája
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

4 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

7 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

8 napja
13

Heti megjelenések

9 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2024.04.20.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==