[Teszt] Hyrule Warriors: Age of Calamity

Hyrule Warriors: Age of Calamity

kevinyCsángó Kornél2020.11.18. 16:00

Abban talán egyetértünk, hogy a Breath of the Wild a Nintendo egyik legmerészebb, legnagyívűbb vállalkozása az elmúlt években. De ha teljes mértékben mellőzni szeretnénk a szubjektivitás látszatát: az eladásokból, a játék köré épült community méretéből is szépen látszik ez. Vagy akár abból is, hogy a történelemben először folytatást kap egy Zelda epizód és hogy az előzmények taglalására is külön játékot dedikáltak. Ami ugye nem titok, hogy egy Musou - a világ japántól nyugatibb részein ilyen meg olyan Warriors (Dynasty vagy Samurai leginkább). De különböző sikeres, főleg japán játékok is kaptak már musou mellékszálat, mint például a Dragon Quest vagy a One Piece. (vagy akár a pre-BotW Zeldák olvaszótégelyéből létrejött Hyrule Warriors) De mielőtt beleugranék a stílus gyorstalpalójába, nézzük meg, mi a két világ legnagyobb közös osztója.

A Legend of Zelda játékoknak három igazán fontos összetevője van: a felfedezés, a puzzle fejtés és a harc. Eme legutóbbi a Skyward Sword érkezéséig bátran állíhatjuk, hogy egyfajta dísznek volt a játékban. Hogy a nagy felfedezés közben ne unatkozzunk annyira: tessék itt van pár mob, odaállnak eléd, kérik a fülest, aztán tiszteletteljesen megdöglenek. Még a bossharcok is inkább egyfajta kirakós-játékok voltak, semmint a reflexeink és ügyességünk erőpróbái. Ezzel szembe a Musou kizárólag a harcra fókuszál, abban is leginkább arra, hogy látványos ütközeteket tárjon a szemünk elé.

Teszi ezt afféleképp, hogy egy nem túl bonyolult térképre kihelyez mondjuk 1500 ellenfelet (körülbelül 100-as lélekszámú csoportokra felosztva) majd adagolja az objektívákat, hogy mikor merre kéne menni tömegpusztítani. Maga a tömegpusztítás viszonylag primitív: a moboknak nincs sok esélye megtámadni téged, rettenetesen túltápolt (hogy mondják magyarul, hogy overpowered?) vagy velük szemben - így a kihívást egyedül a csapatkapitányok és a boss-ok jelentik, akik egyfelől hajlandóak visszaütni, másrészt nem dobják fel a csülköt három maflás beérkezését követően. Persze a harcok között lehetőséged van nagyokat fejlődni, meg elvinni a kovácshoz a harci díszt, hogy még erősebb lehess és még hatékonyabban legyél képes irtani a szerencsételen magatehetetlen ellenséget.

No, ez a recept találkozott most a Breath of the Wild színházának kellékeivel, illetve egy kicsit akkurátusabban: a 100 évvel a Breath of the Wild cselekménye előtti Hyrule-al. Még bőven Kalamajka Ganon előtt vagyunk, de a Jelenések Könyvében leírtak pedig lassan, de biztosan elkezdenek beteljesedni. A sztorit szerintem mindenki ismeri, aki játszott a BotW-al: Ganon csatlósai egyre nagyobb számban képviseltetik magukat a királyság földjein, majd ebből valahogy oda fogunk kilyukadni, hogy uralma alá hajtja a világot. Az Age of Calamity ebből a “valahogy” részre fókuszál.

Nézzük, hogy néz ez ki a gyakorlatban: ha esetleg a képekről és a videokról ez nem lenne teljesen egyértelmű, akkor most megerősítem: az Age of Calamity teljes mértékben a Breath of the Wild assetjeit használja. Legyen szó a karaktermodellek és animációik túlnyomó többségéről, a UI-ról, a hangokról/zenékről, de még a pályákon végigrohanva is akarva-akaratlanul elkap bennünket a “vótmá” érzés. Omega Force-ék konkrétan fogták a BotW hatalmas térképét, kiválogattak néhány helyszínt, felhúzták rájuk a látható és láthatatlan falaikat (mikor mit), megszórták őket mobokkal és tádáá. Szóval azzal nem vádolhatjuk őket, hogy a lelkük mélyén kártyékony méretűre duzzadt kreatív energiáikat itt vezették le.

Ha pedig arra vártál titokban, hogy a Nintendo beavatkozásával majd egy icipicit jobb lesz majd a musou formula, hát… ki kell ábrándítsalak. Bár technikailag úgy-ahogy rendben van a játék - értsd: viszonylag riccenésmentesen történik a nagyszámú ellenfélarzenál ritkítása, ami egy ilyen (mai szemmel nézve) gyengécske hardver alatt már egyfajta eredmény, de azért akadnak szemöldökráncoló momentumok szép számmal. Például a randomszerűen pop-up-olódó ellenfelek, beakadó kamerák nagyban rontják az élményt - ami önmagában is sajnos… na, hát hogy mondjam ezt asszertíven: nem egy top kategóriás élmény.

Maga a tömegoszlatás ideig-óráig nyújt csak némi élvezetet, ezt is többnyire addig, amíg betanulod a kombókat (nyugi kétféle támadás kombinációiból nincs túl nagy variációhalmaz). A kapitányok (leginkább Moblinok, óriási Bokoblinok) nagyjából ugyanazzal a mozgáskultúrával rendelkeznek, felülkerekedni rajtuk ugyanúgy kell mint az összes többin, így a harc relatíve hamar unalomba fullad. Erre most mondhatnám, hogy segít a kis adagokban történő fogyasztás, de egészen őszintén: a Bayonetta után 10 évvel - ahol az ütközeteket sikerült változatosra és élvezetesre komponálni - ez nem eredmény. Meglepő módon amúgy a térképen egyes fejezeteket követően megnyíló mellékküldetések működnek a legjobban: itt általában rövidebb, lényegretörőbb feladatokat kapsz, amit ráadásul a megadott időkeret jó feszessé is tesz.

Külön bosszantó, amikor egyes csapatok elvesztik a motivációjukat és csak szépen katonásan állnak egymás mellett a semmibe meredve, miközben tőlük 20 méterre éppen hamburgerpogácsát szeletelek a társaikból. De az igazán mélypont, amikor a Divine Beast-eket irányítva kell kiritkítani az ellenfelek garmadáját, majd amikor odapirítasz valami bölcs lézersugarat, látod, hogy a papírmasé ellenfelek három animációs fázisban csont egyszerre összeesnek… igazán kiábrándító.

Maradt hát a történet, ami annak ellenére, hogy a végkimenetellel tisztában vagyunk, néhol egészen izgalmas tud lenni. A két csatát összekötő kis átvezető animációk igényesek, néhol viccesek és jól is festenek. Ezek miatt igazán érdemes leemelni a polcról az Age of Calamity-t, persze leginkább abban az esetben, ha három éve rabul ejtette a szíved a Breath of the Wild.

A Hyrule Warriors: Age of Calamity tehát továbbra sem több, mint egy felemás fanservice, amely bár rövidke etapokban kellemes kis fogyasztmány, összességébe nézve viszont nem több egy erős közepesnél. A történet és a setting továbbra is világbajnok: nemhiába dolgozott vele évekig a Nintendo világbajnok csapata, viszont a játék maximum az öltözékében királylány. Ha ezt vártad tőle és (gyaníthatóan) BotW rajongó vagy, akkor nem is kérdéses, hogy beszerzed, de ha azt vártad, hogy a Nintendo majd gatyába rázza a musou műfajt, csalódni fogsz.

6/10

***Hyrule Warriors - Age of Calamity

Platform: Switch

Kiadó: Nintendo | Fejlesztő: Omega Force

Megjelenés: 2020. 11. 23.***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

5 órája
1

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

17 órája
7

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

1 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

1 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

2 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

3 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

5 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

6 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

7 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

8 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

9 napja
13

Heti megjelenések

2024.04.22.
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==