A ScummVM motor ismerős lehet sokunknak - ezzel tudjuk a modern masinákon legegyszerűbben működésre bírni a klasszikus kalandjátékokat, amelyek a nyolcvanas évek végén-kilencvenes évek elején készültek, alapvetően DOS-ra. Bizony, már nem csak a SCUMM alapú témákra van felkészítve a környezet, hanem sok más címet is elvisz a keretrendszer, most azonban egy új lehetőséget tesztelgetnek az "amatőr" fejlesztők, amivel a régi kalandok új formában jelenhetnek meg.
A technika lényege, hogy a terep 3D modellt kap, amit voxel-projekcióval térképeznek a klasszikus pixel-art képek segedelmével. Hosszas és macerás munka, de ahogy a lenti videó mutatja, látványos megoldásnak lehetünk tanúi.
Az, hogy a voxel-projekciós rendszer miként működhet majd pl. külső tereken, vagy komplexebb jeleneteknél, arra egyelőre nincs ötletünk sem, mint ahogy arra sem, hogy az ilyen és ehhez hasonló modok mennyire lehetnek automatizálhatóak a klasszikus kalandok futtatása közben.
Kép forrása: TheAlmightyGuru