Vén rókáknak ismerősen csenghet Kim Swift neve - a hölgy vezető szerepet töltött be a Portal fejlesztésében, valamint a két Left 4 Dead játékon is dolgozott. A Valve-nál töltött éveket követően néhány stúdiónyi (Airtight Games, EA Motive) ugrálás következett, majd a Google Stadia, ahol a belsős csapatok februári felszántásáig game design directorkét ügyködött.
Ezen tapasztalatát látszólag továbbra is kamatoztathatja, ugyanis a tegnapi napon bejelentésre került, hogy csatlakozott az Xbox Game Studios Publishinghez, mint felhőalapú játékok vezetője. Az XGSP az Xbox családnak azon tagja, mely a külsős partnerekkel történő együttműködést felügyeli, rajtuk keresztül jelentek meg például az Ori játékok, a Tell Me Why, vagy a Flight Simulator.
A dolog érdekessége, hogy a bejelentés szerint Swift natív felhőalapú játékok fejlesztését vezeti majd. Mint tudvalevő az Xbox már egy ideje egyre mélyebbre (vagy hát izé, magasabbra?) merészkedik a felhőalapú játékok témájában, azonban az Xbox Cloud Streaming (polgári nevén Xcloud) egyelőre csak konzolos játékok felhőből történő futtatására képest, nem készült még olyan játék, mely célzottan a felhőtechnológiára épült volna.
És hogy mit terveznek erre a "platformra"? Nos, ezen a ponton rendkívül mélyre merülünk a pletykabányában, a GamesBeat mágikus szakállú jövendőmondója, Jeff Grubb értesülései szerint a Stadia Studios utolsó óráiban maga Hideo Kojima próbált eladni egy ilyen jellegű játékot, mely a stúdió bezárása miatt nyilvánvalóan nem valósul meg, azonban egyik lehetséges projektje lehet ennek az új csapatnak. De újra: ezen a ponton már nagyon-nagyon mélyen vagyunk a feltételezések tengerében...