A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Az oldal épp egy toplistarendszert állított fel a Top 50 magyar videojátékról.

Négy új oldal és egy szabadon bárki által rendezhető, nyomkodható, nézegethető teljes játékos lista készült, így átláthatóbbak lettek a friss listák a korábbi megoldásokhoz képest.
A pontokat a következők alapján számították a srácok:
- Moby critic reviews: a mobygames által gyűjtött cikkek pontszámainak átlagolt értéke
- Metascore: Meta pontszám. nagyon ritkán ha nincs meta pontszám de van valid user score, akkor azt használja.
- Steam Wilson: Pozitív és negatív értékelések aránya a Wilson formulával használva. A wilson leegyszerűsítve annnyit tesz, hogy amire több szavazat érkezik annak az értéke közelebb áll az alap értékelés arányhoz, mint annak ami csak 1-2t kapott. Így súlyozva azt, hogy az 1000+ értékeléssel rendelkezdő 4.5ös játék ne ugyanannyi ponton álljon mint a 2 értékelésből 4.5 ponton álló
- Hungame Népszerűség pont: A fenti három érték átlagolva. Természetesen amennyiben valamelyik érték nem létezik, azt nem vesszük a számításba semmilyen módon.
És a toplisták:
Lássuk a másik témát is. A Hungame.blog 2022 év végén felkeresett számos hazai játékfejlesztőt és a videójátékokhoz kapcsolódó területek képviselőit, hogy meséljenek arról hogy telt az elmúlt időszak és mik a tervek a jövőre nézve. Néhány interjút ajánlunk az olvasgatáshoz.
Comondor Studio: Interjú Pápai Bencével a PUT PUD játékok fejlesztőjével, apa-fia fejlesztésről, univerzumépítésről, és a Macskák Szigetéről.
Para 51 Games: Parázsó Csaba mesélt nekünk a készülő horror survivor játékukról, maximalizmusról és az elnyert Epic Megagrants díjról.
Elder Games: Tarsoly Ede mesélt a sci-fi és fantasy játékaikról, lelőtt projektről és a háború hatásairól.
Teleport Games: Gonda Zoltán mesél a Newcomer-ről, évtizedes fejlesztésekről és az AI generált tartalmak felhasználásáról.
The Wild Gentlemen: Varga Bálint Bánk mesél a Chicken Police utóéletéről, bővülésekről és az új fejlesztésekről.
Glasscannon Studio: Takács Péter mesél a Carebotz utóéletéről, a Land Above Sea Below fejlesztéséről és a Big Indie Pitch megnyeréséről.
Game Craft: Vári Róbert mesél az Unreal tanfolyamairól, illetve a Neocore-nál és a Digic-nél betöltött szerepéről.
Sugarpunch Games: Rábel Katalin mesélt a készülő Behind the Beyond játékukról, magyar népmeséről és a kickstarter kampányukról.
Zen Studios: Györkei Ákos marketingigazgató mesél az elmúlt évek játékairól, a Pinball FX szériáról és az Embracer Group-os felvásárlásukról.
Eltűnt Budapest: Handler Balázs mesél a projekt állapotáról, a nemzetközi bemutatkozásukról és hogy mi várható idén.
Meaty IceCream: Mürkl Márió mesél a HYDE-ről, a Project LiFE-ról és a techdemóiról.
Chaos Systematic: Szalai Márton mesél a Nebula-ról, két fős fejlesztésről és egy rendkívül sikeres Kickstarter kampányról.
Gameloft Budapest: Szegedi Anita mesél a Dragon Mania Legends-ről, gamejam-ekről és hogy milyen egy világméretű cégnek a része lenni.
Putnai Csaba: A fejlesztő mesél a BOB: a thousand lives játékáról, az Indie of the Year helyezésről és a Steam árnyoldaláról.
Fubenalvo: Várady Zsolt mesél a Neon Wings-ről, a Neon Code folytatásáról és a The Wild Gentlemen-nél betöltött szerepéről.
Treehouse Ninjas: Pócza Zoltán alapító mesél az outsourcing stúdióról, CD Projekt Red és Bethesda projektekről és a kis stúdióméret előnyeiről.