A napokban végre teljes pompájában is bemutatkozott az Elden Ring, amíg pedig az első komolyabb gameplay bemutatóra várunk, nézzük meg, miket is osztott meg a FromSoftware a legújabb fejlesztéséről.
Az eddigi legnagyobb játékuk. A kijelentés aligha meglepő, azonban nem pusztán átvitt értelemben kell érteni, hiszen az Elden Ring játékterében lóval közlekedhetünk, ez pedig a csapat korábbi munkáiban fölösleges funkciónak tűnt volna, így biztosra vehetjük, hogy jóval nagyobb területeket kapunk.
A pályadizájn azonban ismerős marad. Dacára annak, hogy az Elden Ring az open world műfaj felé nyit, a világának felépítésben ugyanúgy megtalálhatjuk a FromSoftware keze munkáját, vagyis ezúttal is számíthatunk megnyitható rövidítésekre, ahogy az egymásba kapcsolódó területeknek sem kell búcsút intenünk.
Dinamikusabb világ. Mindenképpen újdonságként szerepel a játék mellett, hogy a Souls-okra jellemző kötött környezeti elemek helyett az Elden Ring dinamikus időjárást és napszakváltakozást kap, így szakít a stúdió korábbi címeiben látott megoldásokkal.
Visszatér a multiplayer. A FromSoftware a Sekiro kizárólag egyjátékos élménye után visszatér a közösségi játék támogatásához, így az Elden Ringben is lehetőségünk lesz barátok vagy ismeretlenek segítéségé kérni. Hogy ehhez pontosan milyen megoldást használnak, annak részleteit egyelőre nem közölték, de valószínűleg a korábbi játékaikból ismerős idézési mechanika tér vissza valamilyen formában.
Személyre szabott hős. Az Elden Ring sok szempontból visszanyúl a Souls-os alapokhoz, hiszen a már említett multiplayeren túl ezúttal is lehetőségünk lesz az általunk irányított karakter megalkotására. Ez valószínűleg azt is jelenti, hogy az Elden Ring is rendelkezni fog különböző kasztokkal, de ezt egyelőre nem erősítette meg a stúdió.
A fenti részleteken túl a Bandai Namco is megosztott némi érdekességet a játékkal kapcsolatban, egészen pontosan azt, hogy szeretnék a videojátékokon túl is bővíteni a még meg sem jelent alkotást. Erre a cég elnöke, Yasuo Miyakawa tett utalást, amikor így nyilatkozott: "Folytatni fogjuk, hogy az Elden Ringet ne csak játékként fejlesszük, hanem más területek variációjaként, annak érdekében, hogy megosszuk eme cím világát és báját a rajongóinkkal szerte a világon."
Arról nem közölt további információt, hogy pontosan miként is képzelik el, de a nem lenne meglepő, ha valamilyen képregény, esetleg animációs sorozat formájában kerülne sor erre.
Az Elden Ring 2022 január 21-én jelenik meg PC-re, PS5-re, Xbox Series S/X-re, PS4-re és Xbox One-ra. Utóbbi párosról ingyenes upgrade-del lehet majd frissíteni a jelen generációs kiadásokra.