A CD Projekt RED a napokban nyilvánosságra hozta az aktuális üzleti jelentését, amiből számos érdekes információt szemezgethetünk ki. A kiemelt adat természetesen a tavalyi év végéig értékesített 13.7 millió Cyberpunk 2077 példány, ami a szeptemberi megjelenésig befutó közel 8 millió előrendeléshez tisztességes mennyiséget adott hozzá. Az is kiderült, hogy a stúdió refund rendszerében mindössze 30.000 példány ára került visszafizetésre - nyilván ebben a Steam, PSN vagy Xbox Store megoldásai nem számítanak bele. Lássuk mit tudtunk még meg!
- Megközelítőleg 563.7 millió dollár bevételt számolhattak el tavaly
- A fejlesztési költség mai árfolyamon 121 millió dollárra tehető
- Ehhez 209 millió dollárra becsült marketing stratégia társult
- Az eladott példányok 73 százaléka volt digitális változat
- Platformok szerinti megosztásban 56 százalék PC-n lett értékesítve
- Ezt követi 28 százalékkal a PlayStation és a maradék 17% Xbox
- 530 ember dolgozott csak a stúdión belül ezen a projekten
- A külsős support csapatokkal és hangstúdiókkal együtt ez 5200+ fő
A Cyberpunk 2077 2020. december 10-én jelent meg PlayStation 4, Xbox One, Stadia és PC (Steam) platformokra meglehetősen kifogásolható állapotban. A kirobbanó botrány hatására a PSN felületéről néhány napon belül levették, megszüntetve a további értékesítést és pénz visszafizetést garantálva a vásárlóknak. Ezen a platformon azóta sem lehet elérni a digitális verziókat. A következő generációs változatokat PlayStation 5 és Xbox Series X|S konzolokra az idei év második felére ígéri a stúdió.