Mi is nyomjuk már pár napja a Chocobo GP-t, viszont a régen nem látott "Final Fantasy Kart" koncepcióval visszatérő játékot alaposan köpködik a rajongók - a mikrotranzakciós rétege miatt.
A játék teljes 50 Eurós ára kiváltja az ingyenes triál verziót, de a három különböző valuta (gil, mythril, ticket) a játékban még így is megkavarja az emberek fejét - a valós fizetőeszközzel behúzható Mythril ára ráadásul atom durva. Az első season pass ára máris 800 Mythril (a kristály ára kb 10 dollárcent, a többi kimatekolható. A szezonban érkezik Cloud Strife, de miért nem érkezik a játék részeként, egyből választható karakterként?
Oké, "a DLC intézményét fogták, és átvariálták Square-ék" - mondhatná az egyszeri főokos. De itt még csak nem is erről van szó. A felhasználók kvantitatíven is mérik, hogy mihez kb mennyi időre van szükség. Egy óra alatt kb 5-6-7 szintet lehet lépni a játék GP módjában. Ahhoz hogy Cloudot elérjük a 60-ik szintig kell elgrindelni magunkat a szezonban.
A másik hős Squall Leonheart az FFVIII-ból. Az ő ára 3000 Gil, mondani sem kell, hogy tegnap este párszor 10 Gil-t sikerült csak kipasszíroznunk az esti játékból. Durva mi? Még jó, hogy gacha mechanikák nincsenek (egyelőre) a gyerekeknek szánt, kedves-mosolygós kartjátékban.
A Square Enix a friss vásárlóknak, korai belépőknek ajándékok formájában próbál enyhíteni a fájdalmán, de amint a beetető időszak elmúlik, a Chocobo GP garantáltan rabja lesz a mikrotranzakciós mechanikák összességének.