Bár hónapok óta nyüstölhetjük a PC-re augusztus, PS5-re pedig szeptember elején megjelent Baldur's Gate 3-at, a Larian Studios még közel sem engedte el a végtelen újrajátszhatósággal rendelkező csodálatos szerepjátékát, hanem a közösség visszajelzései alapján szorgosan javítgatja-bővítgeti patchek és hotfixek formájában.
Bár a javítások néha vicces új bugokat is szültek, legutóbb például mindenki kedvenc vámpírjának a csókolgatása tört el, a mostani javítás minden eddiginél komolyabb változtatásokat hoz a játékba.
A 30 gigás patch 5 fő újítása, hogy az eddig némileg összecsapott befejezéshez told egy játszható epilógust, ahol közös kalandozásaink során meghozott döntések tükrében megtudhatjuk, kinek hogy megy sora azok közül, akik megérték, hogy elmondhassák.
További újdonság, hogy a játékot immár az egészen könyörtelen Honour Mode nehézségi fokozaton is megkísérelhetjük végigjátszani, ahol nem lehet savescummolni, nincsenek exploitok, az ellenfelek és a bossok még könyörtelenebbek, ha pedig meghalsz, ennyi volt. Akinek ez sok (ÉN), választhatja a Custom Mode-ot is, amelyben testreszabhatja magának a nehézséget.
Kisebb történeti adalékként a két leginkább protagonista energiával rendelkező főszereplő, Lae'zel és Gale kaptak új befejezéseket, igaz, ezeket az átvezetőket csak bizonyos döntéseket meghozva nyithatjuk meg.
Sok egyéb is bekerült a patch-be, például megszerezhetjük Orin Lady Gaga húsos ruhájára hajazó remek hacukáját. Az én személyes kedvenceim, hogy végre össze lehet szedni Mintharát vérfürdő nélkül is, illetve elérhető az épp a tábori kispadon ülő pajtik inventoryja is, de mint az X-ről megtudtam, sutyiban realisztikus pöcs fizika is került a játékba, ami lássuk be, hiányzott, mint egy falat kenyér.
Ha minden jól megy, az Xbox tulajoknak sem kell már sokat várniuk a PC-sek és PS-esek által alaposan kitesztelt, határozott visszajelzéseikkel (JUSTICE FOR MINTHARA) egyre tökéletesebbre csiszolt grandiózus DnD kalandot. A következő update-ig ne feledjétek: BÉGÉHÁROM, TÉLEN-NYÁRON!