[Teszt] Wonder Boy: Asha in Monster World

Wonder Boy: Asha in Monster World

dragCsető Zsolt2021.06.15. 12:00

Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy immáron évek óta tart a kánaán a videójátékos remake-eket tekintve, nemcsak mennyiségileg szaporodtak meg ugyanis az ilyesfajta felújítások az elmúlt időszakban, de jó néhány remekmű is érkezett, melyek akár még emelni is tudtak az eredeti verziók által felállított színvonalon. Hogy a trend sikeres, azt jól mutatja, hogy a kevésbé ismert címekhez és szériákhoz is egyre bátrabban nyúlnak a kiadók és a fejlesztők: ilyen a Sega és a Westone őskatalógusából előhúzott Wonder Boy is, mely a 2017-es The Dragon's Trap után most újabb modernizálással jelentkezett a Wonder Boy: Asha in Monster World képében.

Az 1994-es, eredetileg Sega Mega Drive-ra megjelent Monster World IV felújításáról van szó, mely a történetet, a játékmenetet és a pályadizájnt tekintve lényegében mindent megtartott az eredetiből, csak éppen korszerű 3D-s külsőt kapott a csomag – letisztult, klasszikus értelemben vett remake-ről van tehát szó, ahol az esszencia érintetlen maradt, a fókusz sokkal inkább a grafikai ráncfelvarráson volt. Hogy ez utóbbi művelet mennyire lett sikeres? Nos, a benyomás sajnos igencsak felemás, mert bár jó érzés látni a 16-bites körítést jóval modernebb megvalósításban (a dobozos verzió a Monster World IV eredeti, emulált verzióját is tartalmazza, ami nagyon jópofa extra), a prezentáció színvonala mai szemmel nézve rendkívül alacsony. A főhős, Asha, illetve a hozzá csatlakozó repkedő szörnycukiság, Pepelogoo imádnivalóak ugyan, de egy 2D-s játék remake-jénél ennél sokkal nagyobb hangsúlyt kellett volna, hogy kapjanak az animációk és a hangok – így a tálalás terén csak az újrahangszerelt zenéket és a nyilvánvalóan élettel telibb környezetet tudjuk sajnos dicsérni, mást nem nagyon.

A gameplay tekintetében már sokkal jobban csúszik az Asha in Monster World, de mivel – mint azt már említettem – igazán lényeges változások ilyen téren nem történtek, összességében azért van egy archaikus érzete az egésznek. A pályadizájn meglehetősen lassan megy át funkcionálisból érdekes és kihívást tartogató játékelemmé, mint ahogy a harcok sem okoznak nagy bonyodalmat: a legtöbb szörny egy ütésből lecsapható, ha mindig megvesszük az éppen legerősebb kardokat (ami egyébként nem nyilvánvaló, igencsak drága a szajré a bazárban), a bossok pedig egy-két mozdulatot tudnak általában, és ha sokat bénáznánk, akkor is legyőzhetőek mezei, mindenféle taktikázást mellőző trade-eléssel maximális életpontról indítva. Ettől függetlenül lekötött a nagyjából 5 óra alatt letudható kaland, amiben néhány komplexebb map és logikai szekvencia is helyet kapott, intenzívnek és változatosnak viszont aligha nevezhető élmény – karakterfejlődés például nem nagyon van, ami új játékelemeket és mozdulatokat hozhatna be esetenként.

Egyáltalán nem rossz játék a Wonder Boy: Asha in Monster World, de ez szinte kizárólag az eredeti érdemeinek köszönhető, maga a remake ugyanis meglehetősen gyengére sikeredett, mint ahogy összességében sem érzem azt, hogy pont ez volt az a játék, amit mindenképpen érdemes volt felújítani – legalábbis így, változatlan formában. Merthogy a 2D-s akció-platformerek igazi reneszánszukat élik mostanság, így aztán ha elhúzzuk a nosztalgiafüggönyt, akkor hamar rájövünk, hogy ennél ma már jóval kifinomultabb, összetettebb, változatosabb és tartalmasabb darabok tucatjai közül válogathatunk. Egyfajta ínyencségként persze ez is megteszi, de amolyan klasszikus „retro-remake”-ként mindenképpen érdemes a helyén kezelni Asha és Pepe kalandját – pláne ezen az áron.

Pontosan
5
Wonder Boy: Asha in Monster World | Platform: PS4 (tesztelt), Switch
Kiadó: STUDIOARTDINK | Fejlesztő: Monkey Craft
Megjelenés: 2021. május 28. | Ár: 12 190 Ft (PS Store) / €34.99 (eShop)

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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

Rekord negyedévvel indította a Sony az új üzleti évet

Az iparágban senki nem produkált még ilyen erős negyedévet ebben az időszakban: a PS5 tovább szárnyal, a PS4 ugyanakkor egyre inkább leköszönőben van.

3 órája
1

Activision Blizzard: visszaesés, csúszás és újabb távozó

A Blizzard elnökének távozását követően megérkezett a kiadó negyedéves üzleti jelentése, amely jó és rossz hírekkel is szolgált.

3 órája
6

Game Pass: augusztus első érkezői

Díjnyertes roguelike szerepjátékok. Pihentető logikai címek és némi extrémsport. Többek között ezzel bővül hamarosan a szolgáltatás!

22 órája
12

Távozik a Blizzard elnöke

Az elmúlt hetek botrányai után J. Allen Brack távozik a vezetői posztról, helyét Jen Oneal és Mike Ybarra veszik át.

22 órája
12

A Sony nemet mondott a McDonalds nem túl csinos PS5 kontrollereire

Különleges ajándékkal készült az 50. évfordulóra az ausztrál McDonalds - a gond csak az, hogy elfelejtettek engedélyt kérni.

23 órája
19

Újabb hihetetlen mérföldkövet léptek át a Grand Theft Auto V eladásai

A Take-Two bejelentette, hogy sikerjátékuk átlépte a 150 millió eladott példányt.

1 napja
4

Minden eddiginél nagyszabásúbb játékon dolgoznak az Astro Bot fejlesztői

Elindult a Team Asobi honlapja, amely belengeti a stúdió következő projektjét is.

1 napja
2

Heti megjelenések

2 napja
2

Aranylemezen a King's Bounty 2

Gameplay videót is kapunk a befejezett játékfejlesztés híre mellé.

2 napja
3

A világ és a tennivalók mutatkoznak be a Tales of Arise trailerében

A Tales of sorozat a következő epizód megjelenésére hangol.

2 napja
2

Iparági szakértő szerint a Cyberpunk 2077 nincs jó pályán a felemelkedéshez

A CD Projekt le van maradva a Cyberpunk 2077 gatyába rázásával.

2 napja
19

SkateBird: egy hónap még a keltetőben

A madaras-gördeszkás indie csoda csúszik egy kicsit.

2 napja

A Valve szerint a Steam Deck a bukott Steam Machine PC-k tanulságaiból nőtte ki magát

A sikerhez pedig kell a Linux támogatás és a Proton réteg.

2 napja
4

Life is Strange: True Colors - íme a kisváros

Bemutatkozik Haven Springs.

2 napja
2

A PC-s Game Pass előfizetők butább verziót kaptak a The Ascent-ből

De nincs ok az aggodalomra, a készítők már rajta is vannak az ügy megoldásán.

2 napja
9

Hivatalos támogatást kaptak a Half-Life 2 remasterén dolgozó rajongók

A HL2 Update készítői remasterelik az egész játékot.

3 napja
2

Hétvégi program: repüld be a klasszikus 3D kedvenceid pályáit, böngészőből

Mario, Zelda, Metroid, Final Fantasy, Counter Strike... noclip módban.

3 napja

Minden jel szerint jövő évre csúszik a Horizon Forbidden West megjelenése

Hivatalos bejelentés még nem történt. De csak idő kérdése valószínűleg.

4 napja
30

Nextgen látványt villant a FIFA 22 új trailere

Mozgásban a HyperMotion Technology!

4 napja
1

Visszavonjuk az előkészületben lévő Hideo Kojima interjúnkat

Az internet kollektív tudata úgysem bírná el az anyag mélyen szántó, intim szellemiségét.

4 napja
12