[Teszt] Wonder Boy: Asha in Monster World

Wonder Boy: Asha in Monster World

dragCsető Zsolt2021.06.15. 12:00

Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy immáron évek óta tart a kánaán a videójátékos remake-eket tekintve, nemcsak mennyiségileg szaporodtak meg ugyanis az ilyesfajta felújítások az elmúlt időszakban, de jó néhány remekmű is érkezett, melyek akár még emelni is tudtak az eredeti verziók által felállított színvonalon. Hogy a trend sikeres, azt jól mutatja, hogy a kevésbé ismert címekhez és szériákhoz is egyre bátrabban nyúlnak a kiadók és a fejlesztők: ilyen a Sega és a Westone őskatalógusából előhúzott Wonder Boy is, mely a 2017-es The Dragon's Trap után most újabb modernizálással jelentkezett a Wonder Boy: Asha in Monster World képében.

Az 1994-es, eredetileg Sega Mega Drive-ra megjelent Monster World IV felújításáról van szó, mely a történetet, a játékmenetet és a pályadizájnt tekintve lényegében mindent megtartott az eredetiből, csak éppen korszerű 3D-s külsőt kapott a csomag – letisztult, klasszikus értelemben vett remake-ről van tehát szó, ahol az esszencia érintetlen maradt, a fókusz sokkal inkább a grafikai ráncfelvarráson volt. Hogy ez utóbbi művelet mennyire lett sikeres? Nos, a benyomás sajnos igencsak felemás, mert bár jó érzés látni a 16-bites körítést jóval modernebb megvalósításban (a dobozos verzió a Monster World IV eredeti, emulált verzióját is tartalmazza, ami nagyon jópofa extra), a prezentáció színvonala mai szemmel nézve rendkívül alacsony. A főhős, Asha, illetve a hozzá csatlakozó repkedő szörnycukiság, Pepelogoo imádnivalóak ugyan, de egy 2D-s játék remake-jénél ennél sokkal nagyobb hangsúlyt kellett volna, hogy kapjanak az animációk és a hangok – így a tálalás terén csak az újrahangszerelt zenéket és a nyilvánvalóan élettel telibb környezetet tudjuk sajnos dicsérni, mást nem nagyon.

A gameplay tekintetében már sokkal jobban csúszik az Asha in Monster World, de mivel – mint azt már említettem – igazán lényeges változások ilyen téren nem történtek, összességében azért van egy archaikus érzete az egésznek. A pályadizájn meglehetősen lassan megy át funkcionálisból érdekes és kihívást tartogató játékelemmé, mint ahogy a harcok sem okoznak nagy bonyodalmat: a legtöbb szörny egy ütésből lecsapható, ha mindig megvesszük az éppen legerősebb kardokat (ami egyébként nem nyilvánvaló, igencsak drága a szajré a bazárban), a bossok pedig egy-két mozdulatot tudnak általában, és ha sokat bénáznánk, akkor is legyőzhetőek mezei, mindenféle taktikázást mellőző trade-eléssel maximális életpontról indítva. Ettől függetlenül lekötött a nagyjából 5 óra alatt letudható kaland, amiben néhány komplexebb map és logikai szekvencia is helyet kapott, intenzívnek és változatosnak viszont aligha nevezhető élmény – karakterfejlődés például nem nagyon van, ami új játékelemeket és mozdulatokat hozhatna be esetenként.

Egyáltalán nem rossz játék a Wonder Boy: Asha in Monster World, de ez szinte kizárólag az eredeti érdemeinek köszönhető, maga a remake ugyanis meglehetősen gyengére sikeredett, mint ahogy összességében sem érzem azt, hogy pont ez volt az a játék, amit mindenképpen érdemes volt felújítani – legalábbis így, változatlan formában. Merthogy a 2D-s akció-platformerek igazi reneszánszukat élik mostanság, így aztán ha elhúzzuk a nosztalgiafüggönyt, akkor hamar rájövünk, hogy ennél ma már jóval kifinomultabb, összetettebb, változatosabb és tartalmasabb darabok tucatjai közül válogathatunk. Egyfajta ínyencségként persze ez is megteszi, de amolyan klasszikus „retro-remake”-ként mindenképpen érdemes a helyén kezelni Asha és Pepe kalandját – pláne ezen az áron.

Pontosan
5
Wonder Boy: Asha in Monster World | Platform: PS4 (tesztelt), Switch
Kiadó: STUDIOARTDINK | Fejlesztő: Monkey Craft
Megjelenés: 2021. május 28. | Ár: 12 190 Ft (PS Store) / €34.99 (eShop)

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Two Point Museum - a Switch 2 változat

A kilencvenes évek szórakoztató menedzsment-stratégiai címeire sokan emlékszünk meleg szívvel, és a Two Point Studios veteránjai is úgy érezték, hogy van tér-idő a Theme sorozat szellemiségének továbbvitelére. Most a Múzeumos Two Point epizód járt nálunk, mégpedig Switch 2 platformon. Teszt!

21 perce

Bővült az Assassin's Creed Mirage, F1 2026 fejlemények – ez történt kedden

Továbbá: Tomb Raider: Definitive Edition, Megabonk, Norse: Oath of Blood, Dragon's Dogma II, Kill It With Fire! 2, Guild Wars Reforged, Bandit Trap.

6 órája
4

The Finals - Mit tud az Embark döntő erejű FPS játéka?

Az Arc Raiders elemzése előtt belenézünk az Embark felvezető remekművébe.

23 órája
1

The Game Awards-jelöltek, képeken a Zelda-film – ez történt hétfőn

Továbbá: Lost Soul Aside, Xbox Partner Preview, Cozy Marbles, Everdream Village, City Tales: Medieval Era, Ghost Master: Resurrection.

1 napja
15

Dragon Quest I&II HD-2D Remake

1986. május 27. Történelemi dátum, minden JRPG-t kedvelő játékos számára. Ezen a napon jelent meg a Dragon Quest. Az alkotó Yuji Horii, egy olyan játékot akart létrehozni, ami túlmutatott a korban inspirációt jelentő Wizardy-n és Ultimán, és lehetőséget teremt megreformálni a szerepjátékokat....

2 napja
10

Heti megjelenések

2 napja
3

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

3 napja
5

The Outer Worlds 2

3 napja
4

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

4 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

5 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

5 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

6 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

6 napja
47

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

6 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

6 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

6 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

7 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

7 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

8 napja
14

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

8 napja
2