Hogy mire elég egyetlen gomb? Alapjáraton azt gondolnánk, nem sok mindenre, a Midnight Munchies agymenése, a One Btn Bosses azonban bizonyítja, hogy akár egy komplett játékot is rá lehet húzni erre az ötletre. Méghozzá egy kifejezetten szórakoztató darabot!
A korlátozások általában kreatív megoldásokat szülnek, és a One Btn Bosses is ékes példája annak, hogy egy végletekig lecsupaszított alapötletből és koncepcióból mennyire egyedi végeredmény születhet, a Midnight Munchies alkotása ugyanis gyönyörűen ékelődik be a shoot ‘em upok és a ritmusjátékok közé, olyan játékélményt nyújtva, ami nemcsak unikális és különleges, hanem rendkívül addiktív is. Hogy miként kell ezt elképzelni? Adott egy ellenfél, illetve körülötte egy kötött pálya, amin hajónk automatikusan mozog körbe-körbe, folyamatosan szórva a lövedékeket. Mi mindeközben egyféle akciót hajthatunk végre: egy gombnyomásra hirtelen irányt váltunk, így tulajdonképpen ez az egyetlen módja annak, hogy kivédjük a különféle támadásokat. Van persze egy csavar is, ami miatt igazán működik az egész: minél tovább megyünk egy irányba, annál gyorsabban haladunk és annál többet sebzünk, míg ha fordulnunk kell, akkor visszalassulunk, így újból lendületet kell venni. Ez az extra réteg még jobban felpumpálja a kockázat-jutalom játékot, hiszen arra ösztönöz bennünket, hogy vállaljuk be a rizikósabb helyzeteket - és érdemes is, mert a későbbi pályákon ezekre bizony szükség is lesz.
A játékmenet a végigjátszás előrehaladtával nemcsak az egyre bonyolultabb és összetettebb patterneken keresztül mélyül, hanem a lehetőségek tárháza is bővül. Egyetlen akciónkat például lecserélhetjük másik “mozdulatra”: ilyen többek között a dash, amivel irányváltás helyett előresuhanunk, így kerülve ki a lövedékeket. De magát a támadást is leválthatjuk idővel másra az egyre erősödő pötyögésről másféle fegyverekre. Egyik sem jobb vagy rosszabb a többinél, de a többféle “build” építésének lehetősége határozottan jót tesz a változatosságnak - arról nem is beszélve, hogy bizonyos harcokban egyik vagy másik hatékonyabbnak bizonyulhat. Ezzel főként a bossoknál fogunk szembesülni, amik nagyon ötletesen lettek felépítve: nem egy nekifutásból kell legyőznünk őket, hanem 3-5-7 stb. különböző pályából kell több mint 50 százalékot abszolválnunk, ha tehát egy összecsapás túl nehéznek bizonyul, akkor van lehetőség arra, hogy más irányból közelítsünk. A maximalisták persze teljesíthetik a kampány mind az 50 pályáját - és érdemes is, hiszen ezeken keresztül nyithatjuk meg az említett extrákat is.
Ha a kézzel összerakott és sajátos humorú kampány nem lenne elég, akkor a One Btn Bossesnak van még egy dobása, ez pedig a roguelike mód, ami random generált kihívásokat dobál elénk. Ebben a játékmódban 5 emeletnyi harcon kell végigdarálnunk magunkat, beosztva azt a 3 életerőt, ami a sztoriban harconként áll rendelkezésünkre. Ez első nekifutásra kőkeménynek hangozhat, de - ahogy az a műfajból is adódik - a legyőzött ellenfelek mindenféle jutalmat dobnak, ami lehet fegyvertuning vagy éppen gyógyulás is. Ezáltal bár az alap játékmenet változatlan, maga a progresszió és az élmény merőben más, mint az alapjátékban, így maximálisan megvan a roguelike mód létjogosultsága - sőt, hosszú távon jó eséllyel ez fogja megenni a játékóráinkat.
A puritán megvalósítás és az egyszerű alapötlet ne tévesszen meg senkit: a One Btn Bosses nem csupán egyedi szórakozás, hanem minőségi és meglepően változatos játékélmény is egyben, köszönhető a tökéletes irányításnak és a remek ellenféldizájnnak. Jár a taps a Midnight Munchies csapatának: nem biztos, hogy ez lesz a nyár indie slágere, de aki fogékony a hasonszőrű címekre, annak csak ajánlani tudjuk!
PLATFORM PC
KIADÓ Outersloth FEJLESZTŐ Midnight Munchies
MEGJELENÉS 2024. augusztus 6.