[Teszt] Samurai Warriors 5

Samurai Warriors 5

ne5hVáradi Dániel2021.07.27. 01:01

A tesztpéldány elindításakor fogalmazódott meg bennem, hogy rendkívül sikeres lehet a Warriors franchise, hiszen nem elég, hogy kettő fővonalas szériával (Dynasty és Samurai) rendelkezik, de mellette jónéhány mellékszál és egyéb epizód is a részét képezi. Mivel nekem eddig inkább spin-off címekkel volt dolgom, kíváncsi voltam, mivel is tud többet az egyik fő csapásirány.

Nos, első ránézésre nem sokkal. A játékmenet alapja változatlan, előre meghatározott felépítésű arénákban kell a megszámlálhatatlan ellenfelek hadát aprítanunk, néha valamilyen speciális feladatot teljesíteni, a végén pedig elintézni a fő célpontot. Ez önmagában nem hangzik túl változatosan és sajnos a valóságban sem az.

Ami igyekszik ellensúlyozni a küldetések és némileg a harcok monotonitását, az a különböző karakterek és velük együtt az eltérő fegyverek szerepeltetése, a köztük való váltogatás képes felkavarni a hamar egyhangúvá váló tennivalók állóvizét, azonban ez sem képes elvinni a hátán az egész produktumot.

Ami azért fájó kicsit, mert a felszín alatt vannak jó elemei a játéknak. Egyrészt a történet, mely a már rengetegszer szerepeltetett Szengoku érát dolgozza fel, ismét végigkövethetjük Oda Nobunaga hadjáratait és csatáit. Aki számára ismeretlen a korszak vagy a feldolgozott események sora, az viszonylag átfogó képet kaphat az 1500-as évek Japánjának ezen időszakából, tehát egyfajta oktatóanyagként is tekinthetünk a Samurai Warriors 5-re.

Sajnálatos módon minden játékelem és -mechanika kényszerűen kötődik a harcokhoz, ez pedig rövid úton ahhoz vezet, hogy egyfajta munkaként éltem meg az eltöltött perceket. Hiába van lehetőség arra, hogy a karakterek fegyverhasználati jártasságát - minden karakter képes bármelyik fegyvert használni, de nem ugyanolyan hatékonysággal - a küldetésen kívül is erősítsük, ha ehhez a küldetésekből szerezhető hozzávalókra van szükség. Hiába fejleszthetjük a kastélyunk részeit, melyekkel aztán jobb fegyvereket vagy erősebb katonai egységeket vethetünk be, ha ezekhez az erre specializált játékmódot kell farmolnunk, melyben... meglepetés, szintén csak harcolnunk kell, folyamatosan. A sort folytathatnám a karakterek szintlépéseivel, a közöttük való különleges események megismerésével, azonban mindegyiknél ugyanoda lyukadnék ki.

Dacára annak, hogy a felütés adná a lehetőséget arra, hogy minijáték vagy erőforrás menedzselés címszóval más elfoglaltságot is tegyenek a játékba, a fejlesztők megmaradtak a musou alapoknál, így előbb-utóbb mindenképpen visszajutunk oda, hogy egy újabb arénában újabb tömeges harcok várnak ránk, ami egy ponton túl könnyen elveszti az élvezeti értékét.

Pedig a lehetőség ott rejlik, elég csak a különböző fejlesztési lehetőségeit megnézni a játéknak: karakter, fegyver, egységek és így tovább, azonban hiányzik ezeknél a változatosság, ami biztosítaná, hogy hosszútávon is élvezetes és szórakoztató maradjon a játék. Mert megvan ugyan a maga varázsa annak, amikor egy új fél tűnik fel az egyébként meglehetősen terjedelmes felhozatalban, azonban amikor tudatosul bennünk, hogy nála is ugyanúgy lehet a képességeket, a fegyvereket és minden egyebet szintezni a nulláról, akkor máris nem lesz felhőtlen az örömünk.

Árnyalhatjuk a dolgokat azzal, hogy megpróbálkozunk a játék kooperatív funkciójával - akár online, akár offline -, amikor is egy ismerősünk veheti át a magunkkal vihető segítő irányítását. Sajnálatosan ezt a funkciót a megjelenés előtt nem állt módomban kipróbálni, valamint az sem a legjobb adalék, hogy nem minden küldetés alatt áll rendelkezésünkre ez az opció.

Technikai értelemben véve meglehetősen jól muzsikál a Samurai Warriors 5, a látvány tekintetében dobták a realisztikusabb megközelítést és helyette a cel-shaded grafika felé nyúltak. Ez hordoz magában némi előnyt is, hiszen a képregényesebb ábrázolási mód lehetővé teszi, hogy kevésbé részletesebb modellek is jól nézzenek ki, a harctereknek pedig ad egy festményszerű hatást, így olyan érzést adnak, mintha előttünk elevenednének meg a korabeli műalkotások. Az angol hangsáv hiánya zavaró lehet egyeseknek, valamint a tény is, hogy a játék nem minden pontja kapott feliratot.

Kicsit felemás helyzet a Samurai Warriors 5 értékelése, mert játékként, elemeiben egyáltalán nem képvisel rossz minőséget. Mindössze túlzottan tolódik a játékmenet egy központi mozgatórugó felé, ami viszont nem mindig képes hosszútávon fenntartani az érdeklődést és néhány küldetés után könnyen fullad monotonitásba az egész. Ennek ellenére is képes lekötni az embert, időről-időre visszacsábítva, csak szem előtt kell tartani, hogy a bármennyire is csűri-csavarja a dolgokat, a középpontban mindig a harcok fognak állni, azokra pedig rá lehet unni.

Pontosan
6
Samurai Warriors 5 | Platform: PC, PS4 (tesztelt), One, Switch
Kiadó: Tecmo Koei | Fejlesztő: Omega Force | Megjelenés: 2021. július 27.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Heti megjelenések

1 órája

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

10 órája
1

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

2 napja

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

2 napja
5

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

3 napja
4

PlayStation Plus: a novemberi hármas

Egy visszatérő macskás kaland, az utolsó EA Sports dagonyázás és egy őrült csataszimulátor. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

3 napja

Limited Run Games újdonságok, Resident Evil Requiem előrendelés – ez történt szerdán

Továbbá: Shantae 7, Pine Creek, Viewfinder, NBA The Run.

4 napja
3

Dispatch S0E1-2 - A várva várt szuperhős

A szuperhősös alkotások népszerűsége a 2008-as Vasember filmmel egyből az egekbe emelkedett, ami - szerintem - a 2012-es Bosszúállók filmmel a csúcsra ért. Az azóta bekövetkezett apátia és menekülés egyik friss eredménye a Dispatch is, amely szokatlan dolgokkal próbálkozik a videojátékos mezsgyén. Betekintő!

4 napja
14

Battlefield, horror és sci-fi – ez történt kedden

Benne: Battlefield REDSEC, The Florist, Darkwood 2, Routine, over the hill, Aphelion, UnGodly.

5 napja

EA Sports FC 26 - a Nintendo Switch 2 változat

Több kutatás is foglalkozott azzal, hogy melyik játék váltja ki a legtöbb káromkodást a játékosokból. Ebben a listában a Mario Kart és a Fif… akarom mondani az FC széria áll az első két helyen. A Switch 2 megjelenésével az új FC-játék lehetővé teszi, hogy a felgyülemlett frusztrációt a játékosok mindenféle módon kiélhessék ezen a platformon is.

5 napja
4

F2P Battlefield a láthatáron, mozgásban a Loulan – ez történt hétfőn

Továbbá: Descent of Lunaris, Retrace the Light, Two Point Museum, Incantation, Brotato,Vampire: The Masquerade – Bloodhunt.

6 napja
3

Heti megjelenések

7 napja
2

Fekete csütörtök: így omlott össze a Counter-Strike 2 gazdasága

Az update, ami sokaknál mindent vitt.

7 napja
23

Bye Sweet Carole

Nem tagadom, engem is a fantasztikusan kinéző horror Disney rajzfilm látvány ragadott meg, az Alice csodaországban meseregény és a Clock Tower játéksorozat hatását is magán viselő Bye Sweet Carole játszhatósága azonban hagy némi kívánnivalót maga után.

8 napja
6

Egyedi formában tér vissza a Halo: Combat Evolved - ez történt pénteken

Továbbá: Hyrule Warriors: Age of Imprisonment, Pokémon Legends: Z-A.

9 napja
8

Just Dance 2026

Újabb év, újabb Just Dance. A sorozat éves megjelenése mára olyan biztos ponttá vált, hogy akár a naptárba is beírhatnánk, mint eseményt. Tesztlaborban a 2026-os csomag.

9 napja
3

Új bejelentések és átiratok - ez történt csütörtökön

Benne: Nightholme, Kirby Air Riders, Project TAL, Defect, Cthulhu: The Cosmic Abyss, Mouse: P.I. For Hire, Skinwalker, Warhammer 40,000: Rogue Trader, Assassin's Creed Shadows, System Shock, Elden Ring, Fallout 4.

2025.10.24.
3

Once Upon a Katamari - Ryo Ishida válaszol

A Katamari sorozat egy ízig-vérig új sztorival gurul be a szívünkbe. Az időutazást alapul vévő Once Upon a Katamari megjelenésének apropóján beszélgettünk Ryo Ishidával, aki ifjú titánként, a játék producereként azért is felelt, hogy friss vért pumpáljon a Herceg pucájába.

2025.10.23.
5

Leköszön a Remedy igazgató - ez történt szerdán

Továbbá: Goat Simulator 3, Mouse: P.I. For Hire, Marvel Cosmic Invasion, Cruise Control, Sonic Rumble.

2025.10.23.
1

Angry Video Game Nerd 8-bit

Körülbelül tizenöt éve lehetett, hogy egy Gamer365 szülinapi vacsi végén Liquidéknél hajnalba nyúlóan néztük az Angry Video Game Nerd DVD-ket. Egy más világ volt, a Nerd viszont még mindig itt van, és a videói mai napig eseményszámba mennek. A játékai sem voltak rosszak Rolfe-mesternek, 2025-ben pedig egy újabb megjelenésnek örülhetnek a rajongók.

2025.10.22.
5