[Teszt] Samurai Warriors 5

Samurai Warriors 5

ne5hVáradi Dániel2021.07.27. 01:01

A tesztpéldány elindításakor fogalmazódott meg bennem, hogy rendkívül sikeres lehet a Warriors franchise, hiszen nem elég, hogy kettő fővonalas szériával (Dynasty és Samurai) rendelkezik, de mellette jónéhány mellékszál és egyéb epizód is a részét képezi. Mivel nekem eddig inkább spin-off címekkel volt dolgom, kíváncsi voltam, mivel is tud többet az egyik fő csapásirány.

Nos, első ránézésre nem sokkal. A játékmenet alapja változatlan, előre meghatározott felépítésű arénákban kell a megszámlálhatatlan ellenfelek hadát aprítanunk, néha valamilyen speciális feladatot teljesíteni, a végén pedig elintézni a fő célpontot. Ez önmagában nem hangzik túl változatosan és sajnos a valóságban sem az.

Ami igyekszik ellensúlyozni a küldetések és némileg a harcok monotonitását, az a különböző karakterek és velük együtt az eltérő fegyverek szerepeltetése, a köztük való váltogatás képes felkavarni a hamar egyhangúvá váló tennivalók állóvizét, azonban ez sem képes elvinni a hátán az egész produktumot.

Ami azért fájó kicsit, mert a felszín alatt vannak jó elemei a játéknak. Egyrészt a történet, mely a már rengetegszer szerepeltetett Szengoku érát dolgozza fel, ismét végigkövethetjük Oda Nobunaga hadjáratait és csatáit. Aki számára ismeretlen a korszak vagy a feldolgozott események sora, az viszonylag átfogó képet kaphat az 1500-as évek Japánjának ezen időszakából, tehát egyfajta oktatóanyagként is tekinthetünk a Samurai Warriors 5-re.

Sajnálatos módon minden játékelem és -mechanika kényszerűen kötődik a harcokhoz, ez pedig rövid úton ahhoz vezet, hogy egyfajta munkaként éltem meg az eltöltött perceket. Hiába van lehetőség arra, hogy a karakterek fegyverhasználati jártasságát - minden karakter képes bármelyik fegyvert használni, de nem ugyanolyan hatékonysággal - a küldetésen kívül is erősítsük, ha ehhez a küldetésekből szerezhető hozzávalókra van szükség. Hiába fejleszthetjük a kastélyunk részeit, melyekkel aztán jobb fegyvereket vagy erősebb katonai egységeket vethetünk be, ha ezekhez az erre specializált játékmódot kell farmolnunk, melyben... meglepetés, szintén csak harcolnunk kell, folyamatosan. A sort folytathatnám a karakterek szintlépéseivel, a közöttük való különleges események megismerésével, azonban mindegyiknél ugyanoda lyukadnék ki.

Dacára annak, hogy a felütés adná a lehetőséget arra, hogy minijáték vagy erőforrás menedzselés címszóval más elfoglaltságot is tegyenek a játékba, a fejlesztők megmaradtak a musou alapoknál, így előbb-utóbb mindenképpen visszajutunk oda, hogy egy újabb arénában újabb tömeges harcok várnak ránk, ami egy ponton túl könnyen elveszti az élvezeti értékét.

Pedig a lehetőség ott rejlik, elég csak a különböző fejlesztési lehetőségeit megnézni a játéknak: karakter, fegyver, egységek és így tovább, azonban hiányzik ezeknél a változatosság, ami biztosítaná, hogy hosszútávon is élvezetes és szórakoztató maradjon a játék. Mert megvan ugyan a maga varázsa annak, amikor egy új fél tűnik fel az egyébként meglehetősen terjedelmes felhozatalban, azonban amikor tudatosul bennünk, hogy nála is ugyanúgy lehet a képességeket, a fegyvereket és minden egyebet szintezni a nulláról, akkor máris nem lesz felhőtlen az örömünk.

Árnyalhatjuk a dolgokat azzal, hogy megpróbálkozunk a játék kooperatív funkciójával - akár online, akár offline -, amikor is egy ismerősünk veheti át a magunkkal vihető segítő irányítását. Sajnálatosan ezt a funkciót a megjelenés előtt nem állt módomban kipróbálni, valamint az sem a legjobb adalék, hogy nem minden küldetés alatt áll rendelkezésünkre ez az opció.

Technikai értelemben véve meglehetősen jól muzsikál a Samurai Warriors 5, a látvány tekintetében dobták a realisztikusabb megközelítést és helyette a cel-shaded grafika felé nyúltak. Ez hordoz magában némi előnyt is, hiszen a képregényesebb ábrázolási mód lehetővé teszi, hogy kevésbé részletesebb modellek is jól nézzenek ki, a harctereknek pedig ad egy festményszerű hatást, így olyan érzést adnak, mintha előttünk elevenednének meg a korabeli műalkotások. Az angol hangsáv hiánya zavaró lehet egyeseknek, valamint a tény is, hogy a játék nem minden pontja kapott feliratot.

Kicsit felemás helyzet a Samurai Warriors 5 értékelése, mert játékként, elemeiben egyáltalán nem képvisel rossz minőséget. Mindössze túlzottan tolódik a játékmenet egy központi mozgatórugó felé, ami viszont nem mindig képes hosszútávon fenntartani az érdeklődést és néhány küldetés után könnyen fullad monotonitásba az egész. Ennek ellenére is képes lekötni az embert, időről-időre visszacsábítva, csak szem előtt kell tartani, hogy a bármennyire is csűri-csavarja a dolgokat, a középpontban mindig a harcok fognak állni, azokra pedig rá lehet unni.

Pontosan
6
Samurai Warriors 5 | Platform: PC, PS4 (tesztelt), One, Switch
Kiadó: Tecmo Koei | Fejlesztő: Omega Force | Megjelenés: 2021. július 27.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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

Amikor az Angry Video Game Nerd és a Commodore 64 találkoznak

A Nerd éppen a C64 felhozatalt szemelte ki a következő bemutató témájaként.

10 órája

PlayStation-re is jön az art of rally

Direkt írtuk kisbetűvel, bár ez az oldal layoutján nem látszik, így van a hivatalos neve a játéknak.

13 órája
1

Lost Judgment

A Lost Judgment a Yakuza széria mellékága, amely a japán alvilági viszontagságok helyett, egy magánnyomozó életébe enged bepillantást. A második rész folytatja az előd hagyományait, és az anyasorozat rajongóit sem hagyja lógva. Teszteltük a játékot.

14 órája
1

A Netflix új játékában is véresen hentel Kate a méregzsák

A Kate: Collateral Damage az akciódús filmet követi stílusban és játékmenetben.

15 órája
1

Októberben korai hozzáférésben játszható a Shelter alkotói által készített Book of Travels

A játék amúgy a TMORPG címkét kapta a játék zsánerének meghatározásánál.

15 órája

A hét egyik legjobb trailerét hozza a The Plane Effect

A melankolikus narratív kalandjáték igényes videóval ünnepli a megjelenést.

20 órája
3

Samudra: tengeri szeméthegyekre hívja fel a figyelmet a gyönyörű 2D platformer

A játék az Unity ösztöndíjas fejlesztéseként szeptember végén érkezik.

21 órája

A Heroes stílusát keveri zsiványkodással a The Dragoness

Command of the Flame alcímmel készül a játék, amiből demót is tudunk mutatni.

22 órája
3

Konzolokra is megjelent a Gaijin sztalker-pótléka, a Shadow of Kurgansk

Bár a játék inkább kuriózumnak tűnik, mint trónkövetelőnek.

1 napja
1

Szuper összehasonlító traileren az Alan Wake Remastered

A friss változat csap össze az Xbox 360 kiadással.

1 napja
6

Lost in Random

Az EA Originals által felkarolt egyedi játékok sorába tökéletesen simul be a Lost in Random, melyben Tim Burton stílusa elegyedik a valós idejű és körökre osztott harcok keverékével.

1 napja
8

Perfect Dark: Crystal Dynamics x The Initiative

A modern Tomb Raider trilógia és a Marvel's Avengers alkotói segítenek be a Microsoft sztárstúdiójának a Perfect Dark fejlesztésének további munkálataiban.

1 napja
9

Switch Online: N64 és Genesis címekkel?

Feltéve, hogy előfizetünk az Expansion Pack névre keresztelt új előfizetési csomagra. Indulás a tervek szerint még idén októberben.

1 napja
11

A Super Mario Bros. szinkronhangjai

Az animációs film jövő év végén kerülhet a mozikba. Most pedig azt is megtudhattuk, hogy kik kölcsönzik majd a hangjukat kedvenc karaktereinknek.

1 napja
8

Splatoon 3: a Mammalianok visszatérnek

Friss mozgóképpel jelentkeztek az Inkling kutatólaborból, a vizsgált lények pedig szőrösek. Nagyon. Jövőre trilógiává bővül a sorozat!

1 napja

Metroid Dread: a rettegés hangjai

Természetesen a pár napon belül érkező 2D metroidvánia sem maradhatott ki a műsorból. Sounds of Dread címmel hozott új kedvcsináló mozgóképet.

1 napja

Triangle Strategy megjelenési dátum!

A HD-2D látványvilágával érkezik a Final Fantasy Tactics szellemi örököse jövő év márciusában! A próbakör visszajelzéseire reagáltak.

1 napja
1

Hyrule Warriors: Guardian of Remembrance kiegészítő

Alig több, mint egy hónap múlva érkezik az Age of Calamity második tartalmi bővítése új történetszállal. karakterekkel és helyszínekkel.

1 napja

Voice of Cards: a NieR alkotójától

The Isle Dragon Roars alcímmel és Yoko Taro kreatív irányításával érkezik egy kártyákra építő új szerepjáték. A próbakör már most elérhető!

1 napja

Monster Hunter Rise: Sunbreak bejelentés

Masszív kiegészítőt kap az idén márciusban megjelent Switch exkluzív szörnyvadászat jövő nyáron! Itt vannak az első információk.

1 napja