[Teszt] Samurai Warriors 5

Samurai Warriors 5

ne5hVáradi Dániel2021.07.27. 01:01

A tesztpéldány elindításakor fogalmazódott meg bennem, hogy rendkívül sikeres lehet a Warriors franchise, hiszen nem elég, hogy kettő fővonalas szériával (Dynasty és Samurai) rendelkezik, de mellette jónéhány mellékszál és egyéb epizód is a részét képezi. Mivel nekem eddig inkább spin-off címekkel volt dolgom, kíváncsi voltam, mivel is tud többet az egyik fő csapásirány.

Nos, első ránézésre nem sokkal. A játékmenet alapja változatlan, előre meghatározott felépítésű arénákban kell a megszámlálhatatlan ellenfelek hadát aprítanunk, néha valamilyen speciális feladatot teljesíteni, a végén pedig elintézni a fő célpontot. Ez önmagában nem hangzik túl változatosan és sajnos a valóságban sem az.

Ami igyekszik ellensúlyozni a küldetések és némileg a harcok monotonitását, az a különböző karakterek és velük együtt az eltérő fegyverek szerepeltetése, a köztük való váltogatás képes felkavarni a hamar egyhangúvá váló tennivalók állóvizét, azonban ez sem képes elvinni a hátán az egész produktumot.

Ami azért fájó kicsit, mert a felszín alatt vannak jó elemei a játéknak. Egyrészt a történet, mely a már rengetegszer szerepeltetett Szengoku érát dolgozza fel, ismét végigkövethetjük Oda Nobunaga hadjáratait és csatáit. Aki számára ismeretlen a korszak vagy a feldolgozott események sora, az viszonylag átfogó képet kaphat az 1500-as évek Japánjának ezen időszakából, tehát egyfajta oktatóanyagként is tekinthetünk a Samurai Warriors 5-re.

Sajnálatos módon minden játékelem és -mechanika kényszerűen kötődik a harcokhoz, ez pedig rövid úton ahhoz vezet, hogy egyfajta munkaként éltem meg az eltöltött perceket. Hiába van lehetőség arra, hogy a karakterek fegyverhasználati jártasságát - minden karakter képes bármelyik fegyvert használni, de nem ugyanolyan hatékonysággal - a küldetésen kívül is erősítsük, ha ehhez a küldetésekből szerezhető hozzávalókra van szükség. Hiába fejleszthetjük a kastélyunk részeit, melyekkel aztán jobb fegyvereket vagy erősebb katonai egységeket vethetünk be, ha ezekhez az erre specializált játékmódot kell farmolnunk, melyben... meglepetés, szintén csak harcolnunk kell, folyamatosan. A sort folytathatnám a karakterek szintlépéseivel, a közöttük való különleges események megismerésével, azonban mindegyiknél ugyanoda lyukadnék ki.

Dacára annak, hogy a felütés adná a lehetőséget arra, hogy minijáték vagy erőforrás menedzselés címszóval más elfoglaltságot is tegyenek a játékba, a fejlesztők megmaradtak a musou alapoknál, így előbb-utóbb mindenképpen visszajutunk oda, hogy egy újabb arénában újabb tömeges harcok várnak ránk, ami egy ponton túl könnyen elveszti az élvezeti értékét.

Pedig a lehetőség ott rejlik, elég csak a különböző fejlesztési lehetőségeit megnézni a játéknak: karakter, fegyver, egységek és így tovább, azonban hiányzik ezeknél a változatosság, ami biztosítaná, hogy hosszútávon is élvezetes és szórakoztató maradjon a játék. Mert megvan ugyan a maga varázsa annak, amikor egy új fél tűnik fel az egyébként meglehetősen terjedelmes felhozatalban, azonban amikor tudatosul bennünk, hogy nála is ugyanúgy lehet a képességeket, a fegyvereket és minden egyebet szintezni a nulláról, akkor máris nem lesz felhőtlen az örömünk.

Árnyalhatjuk a dolgokat azzal, hogy megpróbálkozunk a játék kooperatív funkciójával - akár online, akár offline -, amikor is egy ismerősünk veheti át a magunkkal vihető segítő irányítását. Sajnálatosan ezt a funkciót a megjelenés előtt nem állt módomban kipróbálni, valamint az sem a legjobb adalék, hogy nem minden küldetés alatt áll rendelkezésünkre ez az opció.

Technikai értelemben véve meglehetősen jól muzsikál a Samurai Warriors 5, a látvány tekintetében dobták a realisztikusabb megközelítést és helyette a cel-shaded grafika felé nyúltak. Ez hordoz magában némi előnyt is, hiszen a képregényesebb ábrázolási mód lehetővé teszi, hogy kevésbé részletesebb modellek is jól nézzenek ki, a harctereknek pedig ad egy festményszerű hatást, így olyan érzést adnak, mintha előttünk elevenednének meg a korabeli műalkotások. Az angol hangsáv hiánya zavaró lehet egyeseknek, valamint a tény is, hogy a játék nem minden pontja kapott feliratot.

Kicsit felemás helyzet a Samurai Warriors 5 értékelése, mert játékként, elemeiben egyáltalán nem képvisel rossz minőséget. Mindössze túlzottan tolódik a játékmenet egy központi mozgatórugó felé, ami viszont nem mindig képes hosszútávon fenntartani az érdeklődést és néhány küldetés után könnyen fullad monotonitásba az egész. Ennek ellenére is képes lekötni az embert, időről-időre visszacsábítva, csak szem előtt kell tartani, hogy a bármennyire is csűri-csavarja a dolgokat, a középpontban mindig a harcok fognak állni, azokra pedig rá lehet unni.

Pontosan
6
Samurai Warriors 5 | Platform: PC, PS4 (tesztelt), One, Switch
Kiadó: Tecmo Koei | Fejlesztő: Omega Force | Megjelenés: 2021. július 27.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Warhammer 40,000: Space Marine - Master Crafted Edition

Fene se gondolta volna, hogy az Xbox 360 idejében megjelent Warhamer 40k Space Marine és a folytatása ilyen kult státuszt ér el az évek alatt. Most itt az első rész remaster kiadása. Jó ez nekünk? Lássuk!

43 perce

Black Myth: Wukong Xbox-megjelenés – ez történt csütörtökön

Továbbá: Tony Hawk's Pro Skater 3+4, Vessels of Decay, On Donuts and Holes.

3 órája
5

A State of Playen túl – ez történt szerdán

Továbbá: Phasmophobia film, Maximum Football, MIO: Memories in Orbit, Star Trucker, No Man's Sky, Monster Hunter Rise: Sunbreak.

1 napja
1

State of Play

Az utolsó pillanatban bejelentett State of Play adás ismét tudott néhány érdekességet tartogatni.

1 napja
86

Warhammer 40,000: Speed Freeks

Nemrég lépett ki a korai hozzáférésből a F2P modellel próbálkozó Warhammer 40,000: Speed Freeks, amely az ork virtust hozza össze a kartjátékok stílusával. Az 1.0 nagy változásokat hoz. Elfelejthetjük az ingyenességet, cserébe nincs mikrotranzakció, és roppant kedvező kezdőárral indulnak piacra az egymás koponyáját krumpoló kretének.

1 napja
3

The Witcher IV erődemonstráció - ez történt kedden

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Garfield Kart 2: All You Can Drift, State of Play, Dead Take.

2 napja
5

Újranyílt a Tango Gameworks - ez történt hétfőn

Továbbá: 007 First Light, Dungeons & Dragons, Split Fiction, Yakuza 0 Director’s Cut, Shinobi: Art of Vengeance.

3 napja
1

Heti megjelenések

4 napja
6

Islands & Trains – Vágány mellett vigyázni!

Nyugalom. Kreativitás. Harmónia. Egy átlagos magyar embernek aligha ezek a szavak jutnak először eszébe a vasúti közlekedésről, ez azonban szemlátomást nem befolyásolta Makovics Ákost, mikor Fabian Schmidttel összeállva elkészítette legújabb játékát, az Islands & Trainst.

4 napja
3

Microsoft handheld tervek, EA-s Marvel projektek - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Stellar Blade, The Witcher 3: Wild Hunt, Hell is Us.

6 napja
13

Jonathan Green - Sötétség Arkham felett

A magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyvek között ezúttal egy teljesen új sorozat, az Arkham Horror első történetét mutatjuk be.

7 napja
1

Apróságok csokra - ez történt csütörtökön

Benne: Super Mario Party Jamboree – Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV, Atomfall, Atomic Heart, Bendy and the Dark Revival, Dispatch.

7 napja
1

The Midnight Walk

Az egykori Lost in Random és Ghost Giant fejlesztőiből verbuválódott MoonHood stúdió debütáló alkotása le sem tagadhatná a készítők korábbi munkásságát.

7 napja
3

Dupla kaszálás az EA-nél - ez történt szerdán

Továbbá: Nioh, Wizard of Legend II, Death Stranding, Fallen Fates, The Funskin Project, Poem Ex Machina.

8 napja
18

Deliver At All Costs

A Deliver At All Costs első interaktív autós pillanatában arra kéri a játékost, hogy üljön be a szomszéd járgányába, majd menjen el munkát keresni. Ennek a manővernek egy komplett ház issza meg a levét, és ez még csak a kezdet! Tesztlaborban a GTA-paródia, a Deliver At All Costs.

8 napja
3

tinyBuild Connect, és ami mögötte van – ez történt kedden

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Clair Obscur: Expedition 33, MindsEye, StarRupture, LORT, Dragon Quest I & II HD-2D Remake.

9 napja
13

PlayStation Plus: a júniusi hármas

Valamint a Days of Play idei meglepetései! Game Catalog extra címek. Klasszikusok. Próbaverziók. Lássuk mi vár ránk a következő napokban!

9 napja
9

Death Stranding 2 teaser, Davy X Jones bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Nakwon: Last Paradise, Tekken 8, WRC X Nacon.

2025.05.27.
9

Heti megjelenések

2025.05.26.
5

The Precinct - Felülnézetes rendőr-klisé

Milyen a felülnézetes rendőrösdi, ha inverz GTA-ként gurul be a játékosok képernyőjére? A The Precinct erre a kérdésre keresi a választ!

2025.05.25.
7