[Teszt] Ninja Gaiden 2 Black

Ninja Gaiden 2 Black

GhzSzabó Ákos2025.03.03. 15:34

A legutóbbi Microsoft Developer Direct két legérdekesebb bejelentése egyértelműen a Ninja Gaiden visszatérése volt. A régóta várt negyedik rész helyett a Team Ninja szinte a semmiből dobta le minden idők egyik legjobb akciójátékának felújított verzióját – megjelent a Ninja Gaiden 2 Black.

Másnap egy barátommal arról beszélgettünk, milyen nehéz pontosan megfogalmazni, hogy milyen műfaj is a NG. Végül arra jutottunk, hogy: ez egy külön műfaj. Egy legendás mestermű, amely nemcsak stílust teremtett, de alapjaiban határozta meg a modern akciójátékokat. Egy olyan klasszikus, amelyet sokan próbáltak utolérni, de máig keveseknek sikerült.

Mit hozott? Az Unreal Engine 5 alatt szépen duruzsol, és bár nem ér fel a mai AAA játékok látványvilágához, stabilan tartja a 60 FPS-t (sőt, akár 120-at is). Időnként kifejezetten jól néz ki, noha lehetett volna még csiszolni rajta itt-ott, mivel az eredeti gyökereket azért nem tudták teljesen elrejteni (az eredeti is pont így festett - mcmacko). Tartalom tekintetében is kapunk újdonságokat: az eredeti 14 fejezet helyett most 17 vár ránk, ráadásul három új játszható karakter is bekerült saját fegyverekkel és mozdulatokkal, amelyek friss lendületet adnak a kaszabolás szimfóniájához. De sajnos ez nagyon kis rövidke lendület és érdemi újdonságot nem nagyon tartalmaz.

Mit vett el? Sajnos a Black alapja a Sigma 2, amelynek két legnagyobb hiányossága közül az egyik továbbra is megmaradt: az ellenségek száma drasztikusan csökkent. Ez nemcsak a harc dinamikáját befolyásolja negatívan, hanem bizonyos fegyvereket és kombókat is használhatatlanná tesz. Na jó, nem használhatatlanná, hanem elvesztik az értelmüket és egy nagy adag fun faktort a használatukkal. A másik probléma – a csonkolás teljes eltávolítása – viszont szerencsére nem tért vissza, így a brutális csonkítások teljes pompájukban élvezhetőek. Ebben és a kombókban még mindig verhetetlen a NG.

A kevesebb ellenfél viszont együtt jár egy másik súlyos problémával: a játék nevetségesen könnyű lett, szerintem. Persze veteránként tisztában vagyok vele, hogy a nehézségi szint szubjektív, de itt tényleg megcsinálták azt, hogy normal módon egy kis minimális odafigyeléssel pár óra alatt végig lehet szaladni a játékon. A kasza megszerzése után szó szerint nem kell mást csinálni mint spammelni a háromszög/Y gombot. Folyamatosan maxon volt minden gyógyító item-em, 3-4 fegyvert maxra húztam és még így is maradt a végére 60+ ezer karma pontom. Szóval aki már játszott bármelyik korábbi résszel, annak tényleg érdemes egyből eggyel nehezebb fokozaton kezdenie, mármint csak akkor persze ha keresi a kihívást.

Sajnos nem csak az ellenfél számot és a nehézséget vágták meg a Team Ninja-nál, hanem több játékmód és extra tartalom is hiányzik. Kikerült a Survival és a Co-op mód, egy patch formájában azóta bekerült a New Game+, ami azért nagy plusz pont, de a másik két mód kihagyása nagyon fáj, hiszen ezek biztosították volna a játék hosszú távú újrajátszhatóságát. Teljesen eltűntek az extra DLC kosztümök amiket még valahol meg is értek, hiszen régi tartalmat, főleg más platformokról nem triviális áthozni, viszont ami nagyon fáj az a legendás Windmill Shuriken elvesztése, amit őszintén nem is értek. Hatalmas hatása a gameplayre azért nem volt, viszont irtó mókás volt használni, a háttértörténetben betöltött szentimentális jelentőségéről már nem is beszélve. Reméljük ezt is és akár úgy fegyvereket is kapunk majd a jövőben.

Végül pedig ott a játék legnagyobb, évek óta visszatérő problémája: a kamera. Ez továbbra is borzalmas. Nem segít rajta semmilyen beállítás, és bár érthető, hogy a játék tempója miatt a lock-on célzás nem működne, egy kis finomhangolás igazán ráfért volna. Megszokható amúgy és így 2025-ben néha jobban zavart már a rendkívül darabos és merev mozgás animáció, a szélek pontos eltalálásával meg a kicsit ügyetlen létra mászással de egy 15 éves játéknál tényleg ez legyen a legnagyobb bajunk.

Összességében a Ninja Gaiden 2 Black egy látványos, de semmiképpen sem teljes újrakiadás. Ezért nem is nevezhető a definitív verziónak, inkább egy csillogó, de sekélyes ninja-köntösnek. Ha nosztalgiázni akarsz, vagy sosem játszottál még vele, így is remek élmény, csak azért lehetett volna ez egy kicsit több és jobb is a végére. Kicsit olyan érzésem volt, hogy valamiért ezt most mindenképpen ki akarták adni, pedig lett volna még mit csinálni vele. Az is lehet, hogy megnézték hogyan teljesít a kasszáknál és annak fényében foglalkoznak majd vele. Bárhogyan is legyen ahhoz tartom magam, hogy ez a játék a mai napig egy mestermű. Stílust teremtett, rengeteg boldog gyerekkort és tinédzserévet színesített meg, és valahol megalapozta a modern akciójátékokat. Szereted vagy sem az ilyesmit, Game Pass-ban akkor is érdemes ránézned.

PLATFORM Xbox Series, Playstation 5 (tesztelt), PC | korábban megjelent: PS3, Xbox 360 | KIADÓ Koei Tecmo | FEJLESZTŐ Koei Tecmo | MEGJELENÉS 2025. január 23. | ÁR €49,99

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

21 órája
11

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

1 napja
5

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

1 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

1 napja
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

2 napja
3

Heti megjelenések

2 napja
1

Post Trauma

Régimódi túlélő-horror modern köntösben? Ezt már sokszor hallottuk - nézzük, mit tud ehhez a kiindulási ponthoz hozzátenni a Red Soul Games első játéka, a Post Trauma.

3 napja
8

Lushfoil Photography Sim

Az ausztráliai Matt Newell egyszemélyes szerelemprojektje a túrázás és a tájfotózás hangulatát igyekszik digitális formába önteni a legújabb Unreal technológia segítségével. Sikerült neki?

4 napja
1

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Street Fighter 6, Double Dragon Revive, Resident Evil 4, Doom: The Dark Ages, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Clair Obscur: Expedition 33.

4 napja
2

The Talos Principle: Reawakened

Több mint tíz év és egy folytatás után a Croteam visszatért az első The Talos Principle-höz. Hogy volt-e értelme? A választ a frissen megjelent Reawakened kiadás adja meg.

5 napja
5

Premierdátumok egy csokorban - ez történt csütörtökön

Benne: FBC: Firebreak, Frostpunk 1886, RoboCop: Rogue City – Unfinished Business, EA Sports FC 25, Madden NFL 26, College Football 26, Clair Obscur: Expedition 33, The First Berserker: Khazan.

5 napja
5

Ghost of Yōtei megjelenés - ez történt szerdán

Továbbá: Dead as Disco, Sonic x Shadow Generations, Spiritfall, Rooftops & Alleys, Chickenhare and the Treasure of Spiking Beard, Haneda Girl.

6 napja
3

Forza Horizon 5 - A PlayStation változat

Közel négy évvel azután, hogy felhúzták a Playground Games versenysorozatának következő állomását, most először a PlayStation tulajdonosok is meghívót kaptak Mexikóba.

7 napja
25

Clair Obscur: Expedition 33

Az idei legvártabb címem volt a Clair Obscur: Expedition 33, ez a festményszerű és egyedi stílusú szerepjáték, amelyről egy kis francia csapat első játéka. A szívfacsaró történeten és a szürreális helyszíneken túl a valós idejű mechanikákkal felturbózott körökre osztott harcok miatt függtem rá teljesen.

7 napja
67

Oblivion Remastered és Top Hat Studios kínálat - ez történt kedden

Benne: Bombshell Blitz, Labyrinth Of The Demon King, Silly Polly Beast, Motorslice, Trident’s Tale, The Guiding Spirit.

7 napja
10

5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

Az első rész néhány évvel ezelőtt megjelent felújítását követően az Onimusha 2: Samurai’s Destiny is újrahangszerelt kiadást kap, és bár a megjelenésig kerek egy hónap még hátravan, már most belepillanthattunk a remastered verzióba. Nézzük, milyen újdonságok várnak ránk!

8 napja
6

Hollywood Animal - Szennyes lelkű angyalok

Én tuti jobb filmeket készítenék! - szinte biztos, hogy te magad is mondtál már hasonlót, a Hollywood Animal-ben pedig (részben) választ kaphatsz arra, hogy valóban helyt tudnál-e állni ebben az iparágban.

8 napja
6

Bethesda érdekeltségek - ez történt hétfőn

Benne: Doom: The Dark Ages, Riven Crown, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, Knock on the Coffin Lid, Quantic River, Dragon Ball: Sparking! ZERO.

8 napja
3

Heti megjelenések

9 napja
10

Blue Prince - Kell egy ház!

A játékipar egyik igen gyakran hangoztatott mondása szerint a kreatív ötleteket napjainkban a független fejlesztőknél érdemes keresni, az AAA kategóriás kiadók ugyanis már csak a biztosra mennek. És mennyire igaz ez a Blue Prince esetében is. Teszt!

2025.04.20.
19