A Mega Man X sorozat sok szempontból az örökös kedvenceim közé tartozik. A Capcom generációkon át formálta a felturbózott Kék Bombázó receptet, de valahol talán az X1-2-3 környékén volt a csúcson az ágyúkarú robo-menő-manó.
Persze később a PSX-es részek is ügyesen hozták az ügyességi/akció/platforming keveréket, de a PS2 korszakra elfáradt a móka. A Capcom mostanában elő-előveszi a korábbi Mega Man játékokat, sőt, az alapszériát is értelmes módon folytatta, háromszor is, az igazi X-folytatásra várni kellett. Nos a Mega Man X Dive érkezése a fentiek értelmében engem teljesen hidegen hagyott, révén az X-sorozat esetében a Capcom a folytatás igényét egy mobiljáték/gacha formájában érezte megvalósítandónak. A most megjelent, mobiltalanított Offline változat viszont még annyi izgalmat is veszt a teljes képből, ami miatt a mobilos játékra egyáltalán rá lehetett kattanni.

Oké, szerintem még senki nem járta körül eddig ilyen „negatív” értelemben azt, hogy gacha mechanikák pénzügyi rétegét kivették egy játékból. Ez általában pozitív, és most sem mondanám azt, hogy etikailag nem ez a helyes döntés egy szolgáltatás alapú játék vége felé közeledve. De ehhez jóféle játék is kell.
A Mega Man X Dive egyébként egy baromi leegyszerűsített Mega Man X a játékmenetét tekintve, ahol rövid kis pályaszakaszokon, az ugrabugrálást leszámítva automatikus célzással, darálással megy az akció. Tudjátok, ahogy azt egy érintőkijelző elbírja. Minél több fegyót grindelünk magunknak, minél magasabb szintje van az egyes páncélunknak, képességünknek, annál könnyebben megyünk előre.

Az igazi Mega Man X kihívást ne is nagyon keressétek, aki többet tejelt a mobiljátékban, vagy itt, aki többet grindel, az nyeri az egyre nehezedő szekciókat. A pályák vezetése amúgy a klasszikus "gaming-on-the-go" falatozás elvére van felhúzva, ami szintén töri a Mega Man immerziót. A gacha rész kiherélésével pedig az egész formula kissé az értelmét veszti. Mert haladunk a történetben, jó bőkezűen kapjuk a lootot, amiért eddig csengetni kellett… de a motiváció, a klasszikus értelemben vett videojátékos önfejlődés és haladás jutalma elmarad.

Azt nem lehet egyébként mondani, hogy a Dive nem vérprofi. Rettentő jól kitalált rendszert raktak a játék mögé, a matek okos tervezők munkája. Mint ahogy a prezentáció is próbál sok régi emlékezetes Mega Man X pilanatra reflektálni valahogy. A készítők nem felejtették el a régi rajongókat, a kérdés inkább az, hogy mekkora az átfedés az ős-fanok és azok között, akik egy mobilos pénznyelde, illetve annak mikrotranzakció-mentes kivezetése formájában is elégedettek Mega Man X újraeljövetelével.
Én speciel nem is tudom hová tenni a dolgokat. Gacha- és mobiljáték, de mobiltelefon és mikrotranzakciók nélkül érkezik. Mega Man X játék, ám a szokásos kihívás helyett eltérő jellegű fokozatossággal, és RPG-light elemekkel operál. Belemélyedéshez így sekély darab; gyorsan megtanulható, casual Mega Man játékhoz képest pedig talán egy picit bonyolult is. Nem tudom, hogy egyáltalán van-e valaki, aki ezzel a kombóval így elégedett, de abban azért bízhatunk, hogy ez a szereplés nem gátolja, inkább katalizálja majd egy új, igazi folytatás eljövetelét.
PLATFORM PC
KIADÓ Capcom FEJLESZTŐ Capcom
MEGJELENÉS 2023. szeptember 01. ÁR kb. 12,000 Ft