Apró, ám megbecsült pályakezdő postásként szaladgálhatsz a Mail Time bájos világában, ahol hibbant erdei állatkák ügyes-bajos dolgait megoldva bizonyíthatod rátermettségedet végtelenül stresszmentesen.
A Kickstarteren fogant, alig pár ember szerelemprojektjeként elkészült és a Wholesome Games közösség által várva-várt Mail Time-ban egy pöttöm postás tanonc szerepét ölthetjük magunkra, akinek mozgalmas első munkanapját játszhatjuk végig. A vicces kis figura nemét, haját, hajszínét, gomba tökfödője, ruhája és hátizsákja színét, valamint a sikláshoz használt ernyőjét is testreszabhatjuk néhány megadott lehetőség alapján, majd egyből a munka sűrűjében is találjuk magunkat. A viszonylag kisméretű, ám kellően változatos világ, amelyben első kézbesítendő levelünk címzettje után kutatunk, mintha valakinek a kertje lenne egy hangya szemszögéből. Grumblewood Grove-ot a szokatlan méretarányok teszik némiképp izgalmassá: mi magunk ugyanúgy eltörpülünk a fűszálakhoz, virágokhoz, vagy akár egy kerti piknik kellékeihez képest, mint az erdei állatokból álló sokszínű közösség, amelynek tagjait levelek kézbesítése közben sorra megismerhetjük.
A Mail Time egy egyszerű külső nézetes 3D platformer "cottagecore" kalandjáték elemekkel. Ahová gyalog nem jutunk el, oda ugrálva, vagy a levegőben siklással tudunk, az utunkba kerülő állatokkal beszélgetünk, majd amikor már konkrét megbízásokat hajtunk végre, az aktuális feladatainkat a képernyő bal oldalán látva a noteszünk nyitogatása nélkül is mindig tudjuk, kihez kell épp eljutnunk. Maga a rohangálás nem feltétlenül izgalmas, de mivel a világ eleve nem nagy, sosem tart túl sokáig eljutni a következő címzetthez, engem pedig hamar elkapott a flow-élmény, és nagyon jól esett, hogy különösebb nehézség nélkül teljesítek olyan feladatokat, amivel cuki állatokat teszek boldoggá. A meglepően relaxáló virtuális futkosást idilli zenei aláfestés kíséri, és noha olykor bosszantó egy-egy pontatlanabbnak érződő ugrás (a fizika néha elég viccesen működik), sem ezek, sem a kisebb technikai hibák nem voltak számomra túlzottan zavaróak. A legbosszantóbb az volt, amikor néha egy-egy párbeszédablak nem tűnt el a képernyőről és kénytelen voltam kilépni a főmenübe, majd visszalépni, illetve néha némelyik tereptárgy sem töltött be, ez azonban csak egészen ritkán fordult elő. Az egér és billentyűzet irányítás sokkal jobban rávilágít a csiszolatlanságokra, de Xbox controllerrel nem volt gond.

Bár a történet bő két óra alatt végigjátszható, unatkozni egy percig sem fogunk, mert akárkivel csak beszédbe elegyedünk, az igénybe kívánja venni a szolgáltatásunkat. Az öreg hód a hangos felső szomszédjának üzen, az önbizalomhiányos liba a csigához szeretne közelebb kerülni, a nyúl az elvesztett érméit keresteti meg velünk, amikkel a pénzéhes macskának lóg, és így tovább. Miközben lótunk-futunk és sok vicces párbeszédet olvasunk végig (szinkron nincs), különböző gyűjtögetnivalókat is összeszedhetünk, amelyek némelyike egy-egy ránk bízott feladathoz kell, mások azonban csak a feladatainkat is tartalmazó noteszünkben adnak egy általában achievementnek megfelelő pecsétet. Ezekből nincs sok és némelyik csak a kapcsolódó feladat elvállalása után jelenik meg, például a gombász denevérnek különböző gombafajták mintáit kell leszállítanunk, cserébe pedig egyre többféle, a fejünket ékesítő gombakalap közül választhatunk.

Bájos stílusa, kellemes pasztellszínei, szórakoztató karakterei és humora, illetve általános életbölcsességektől sem mentes könnyed története okán a Mail Time kellemes egyestés kikapcsolódás egy bögre meleg kakaóval arra az esetre, amikor játszanál valamit, de már elfogyott az agyad. Egy interaktív mesekönyv, amely játszatja magát és felnőttként is szórakoztató, ám rövidsége és technikai kiforratlanságai okán talán érdemes megvárni pár patchet, vagy a konzolos megjelenést.
PLATFORM PC (PlayStation 5, Switch később)
KIADÓ Freedom Games | FEJLESZTŐ Kela van der Deijl
MEGJELENÉS 2023. április 27. ÁR 20 EUR (7500 Ft)